Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drugi kocioł na piętrze


Dagonet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na początku chce zaznaczyć, że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o sprawy instalacji. Chciałbym zapytać czy jest możliwość podłączenia drugiego kotła na 1wszym piętrze do obecnie istniejącej instalacji? Dom jest słabo ocieplony przez co jest duża utrata ciepła. Chodzi mi o to czy dałoby się wpiąć do grzejników na piętrze drugi piec (pierwszy jest w piwnicy pod parterem) celem dogrzania piętra? Rzecz jasna nie robiłbym tego sam, ale czy to wogóle możliwe, funkcjonalne, bezpieczne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Z tym, że kocioł dostałem za darmo (teściowa zdaje mieszkanie z miasta, bo kupiła własnościowe i kocioł jest jej, wystarczyło go wykręcić). Stąd to pytanie. Ogółem w ciągu roku lub dwóch w domu zamierzam wstawić tam piec z podajnikiem. Aczkolwiek narazie brak środków a mam dziecko, w związku z tym chce żeby bylo ciepło. Możliwe czy nie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kanał kominowy to myślałem nad "wybitką" nw jak to się fachowo nazywa, ale można z tego co wiem wybić dziurę w ścianie i włożyć rurę? Przerobienie instalacji w jaki sposób? Czy wystarczy wpiąć się od pieca do rur z starej instalacji? To jest surowy stan poza 1 pokojem więc kucie w ścianach nie jest żadnym problemem. Chodzenie z węglem na piętro nie stanowi dla mnie problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz zrobić dziurę w ścianie na wylot i rurę wystawić czy może podłączyć to do jednego kanału?(!!!)

Już nie mówiąc o oddzielaniu obiegów, zabezpieczeniu kotła i innych pierdołach, ekonomicznie nie uzasadnione.

Może wystarczy pozakręcać grzejniki na piętrze, walnąć na podłogę wełnę i mieszkać narazie tylko na dole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej będzie założyć szybciej ten kocioł większy, stopu teraz niskie i kredyty tanie