daro777 Opublikowano 5 Marca 2021 #1 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 Witam. Mam instalację na zaworze czterodrogowym, zasilanie cwu osobną pompą, która zapewnia odpowiednią temperaturę powrotu.Przy remoncie łazienki chciałbym zasilić grzejnik drabinkowy i podłogówkę z obiegu cwu poprzez zawór trzydrogowy. Łazienka 5m kwadratowych czyli mała pętla około 50m. Wiem, że najlepiej zrobić to ma osobnym mieszaczu z następną pompką, ale czy jest szansa zasilić to z jednej według schematu poniżej? Robię to żeby uniezależnić się od zaworu czterodrogowego i zasilić w razie potrzeby tylko łazienkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek-z-Ulicy Opublikowano 5 Marca 2021 #2 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 Moim zdaniem (nie jestem hydraulikiem) to nie będzie prawidłowo działało (o ile w ogóle zadziała), ponieważ mamy odbiorniki o różnych oporach przepływu. Woda chętniej skorzysta z obiegu poprzez zbiornik CWU, niż z obiegu drabinki i podłogówki połączonych szeregowo. Można by awaryjnie przed zbiornikiem CWU, zamontować jakiś zawór regulujący wartością przepływającego strumienia wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 5 Marca 2021 #3 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 Ten zaw 3-D jest zbędny, gdyż on pracuje jako rozdzielający a nie mieszający, Natomiast trzeba dać zaw regulujący obiegi CW i łazienki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro777 Opublikowano 5 Marca 2021 Autor #4 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 Czy wystarczyłby zawór grzybkowy na powrocie cwu zamiast trójdrogowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 5 Marca 2021 #5 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 W tym układzie - tak, wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...