Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pellet + Fotowoltaika + podłogówka wodna


Arek911

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Na wstępie zaznaczę, że jestem laikiem. Obecnie jestem na etapie tworzenia instalacji do swojego nowobudowanego domu około 150 m2 (h+h + 20 cm ocieplenia, ocieplany dach), dom parter + poddasze uzytkowe. 

 

Nie mam możliwości instalacji gazu. Nie chcę opierać ogrzewania wyłącznie na prądzie. 

Chciałbym zamontować niewielką instalację fotowoltaiczną do ogrzewania wody w lato, a także kocioł na pellet i ogrzewanie podłogowe 100% domu (grzejniki tylko w łazienkach i przy wejściu). 

Poradzono mi by wybrać taki kocioł jak poniżej: 

FERROLI Piec c.o.cwu na pelet z płaszczem 18 kW

by spiąć go z podłogówką oraz zasobnikiem CWU zaworem 4 drogowym z siłownikiem. 

By zasobnik miał dwie wężownice i by wpięta w niego była też grzałka elektryczna (fotowoltaika - inwerter Elnix On i OFF Grid z przełącznikiem i MPTT). 

 

Czy to ma sens? I co zrobić by kocioł dawał radę grzać i zasobnik w zimę i podłogówkę i te kilka grzejników. 

 

Z góry dzięki za radę. 

 

PS. Proszę nie przekonujcie mnie do pompy ciepła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18kW to dużo za duży kocioł na taki dom  , jak masz budowany z HH plus 20 styro , to będzie termos który będzie potrzebował przy -20 jakieś 30W/m2 , a przeciętnie to 15-20w/m2  więc wychodzi Ci 4,5kW CO  + jakies 4kW CWU  to masz 8,5kW , więc brałbym kocioł 10kW  do tego bufor 2000l , za buforem  robisz co chcesz 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś chcesz grzać tylko CWU fotowoltaiką , 

5 minut temu, Arek911 napisał:

Możesz mi wytłumaczyć sposób ogrzewania wody za buforem?

nie rozumiem tego zdania 

kotłem na pelet grzejesz bufor( jak masz fotowoltaike mozesz wspomagac go grzałka np w nocnej taryfie ) , z bufora odbierasz ciepło do ogrzewania podłogowego , przed buforem wpinasz zasobnik CWU , 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach