Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do sposobu zasilania 3-D w połączeniu z 4-D należałoby podchodzić z pewnym dystansem - wszystko zależy od wielkości podłogówki zasilanej z 3-D.

Co należy uwzględnić przy dobieraniu 4-D.

Czasem zamiast 3-D warto pomyśleć o drugim 4-D na podłogę.

I zagmatwałem temat.

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, RetiredRocco napisał:

Tak

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka


Mam jeszcze wątpliwość czy pompa C.O. nie powinna być przypisana w sterowniku kotła w miejsce obecnej pompy zaworu? Patrząc na schemat. Bo w przykładowej instrukcji kamena instalacji otwartej pompa C.O jest właśnie w tym miejscu co u mnie w tej chwili jest pompa zaworu 4D..

Niema to większego znaczenia, pompa ta ma pracować od ustawionego progu załączania pomp np 50 stopni i ma pracować cały czas.

Ale dla porządku pompę 1. Ustaw jako podłogowa, 2 jako pompa dodatkowa przewalowa lub kotłowa a 3 jako pompa CO, należy też odpowiednio podłączyć dane pompy do odpowiednich styków w sterowniku.

Edytowane przez Darekgra
Opublikowano
Do sposobu zasilania 3-D w połączeniu z 4-D należałoby podchodzić z pewnym dystansem - wszystko zależy od wielkości podłogówki zasilanej z 3-D.
Co należy uwzględnić przy dobieraniu 4-D.
Czasem zamiast 3-D warto pomyśleć o drugim 4-D na podłogę.
I zagmatwałem temat.
Ogrzewanie podłogowe mam w pomieszczeniach o łącznej powierzchni 101 m2.. rozstaw rurek widać na zdjęciu. W kontekście Twojej wypowiedzi to mało czy dużo tej podłogówki na ten zawór 3D?03ad7fb9f3c6d834a81844b851acfb2f.jpg

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tu mamy problemik - podłoga potrzebuje ok 1000l/h ( oczywiście po zmieszaniu). 12 pętli x 1,5l/min x 60min

Z tego z kotła ok 50%, jak przez zaw 4-D to musiałby być pewnie większy,

Można spróbować , ale będzie kłopot z ochroną powrotu kotła.

Jak ja bym robił to dałbym zamiast 3-D, drugi zaw 4-D, tylko na podłogę. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 16.10.2020 o 21:17, sambor napisał:
Tu mamy problemik - podłoga potrzebuje ok 1000l/h ( oczywiście po zmieszaniu). 12 pętli x 1,5l/min x 60min
Z tego z kotła ok 50%, jak przez zaw 4-D to musiałby być pewnie większy,
Można spróbować , ale będzie kłopot z ochroną powrotu kotła.
Jak ja bym robił to dałbym zamiast 3-D, drugi zaw 4-D, tylko na podłogę. 

Obecnie mam na rotametrach przepływy 2,0 l/h na 12 pętlach. Pompka od podłogówki pracuje na 1 biegu. Podłoga grzeje dobrze w każdym pomieszczeniu. Temperatura wody na powrocie nie spada poniżej 55°C tak jak jest zalecane w instrukcji montażu i obsługi kotła. Wobec powyższego czy ta instalacja będzie działać poprawnie pomimo zastosowania zaworu 3-D na podłogę zamiast drugiego 4-D?

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Tyle , że w dalszym ciągu raz na kilkanaście godzin ten sterownik siłownika zaworu 3D przepuszcza mi większą temperaturę niż zadana na podłogówkę, nawet do 60°C może ten sterownik jest jakiś zrypany? We wtorek lub czwartek ma być instalator do tego problemu.. mam nadzieję, że się z tym upora.

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź czy masz ten siłownik ustawiony jako zawór podłogowy, bo on się kalibruje co jedną dobę i przy ustawieniu na zawór CO otwiera sę na maź i zamyka a przy ustawieniu na podłogowy zamyka sę na maź i otwiera więc wtedy nie przebija.

 

PS

zapominałem ty masz ten dziwny sterownik siłownika więc takiej opcji w nim może nie być aby zmienić jego przeznaczenie

Edytowane przez Darekgra
Opublikowano

Nie ma takiej opcji. Mogę do niego podpiąć regulator pokojowy. Mogę jedynie zmienić czas przerwy pomiaru. Nie mogę histerezy zmienić co jest słabe. On ma fabrycznie ustawione +/- 5

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Ze względu na te skoki temp na podłogę ja proponowałbym albo przepiąć za 4-D i wtedy jest jakaś ochrona , gdyż sam 4-D obniża temp wody , albo dać proste zabezpieczenie termostatem przylgowym, który będzie wyłączał pompę podłogi po przekroczeniu na rurze wartości nastawionej np 45C.

Termostat montujemy za pompą, wygląda on tak.

images?q=tbn%3AANd9GcSqY9yNCv2B8iDQ3Oa30o1v6IS_t62lKzA0isO_uLmSP91Qkpsl8PIUBFwSB8BwBnnZi2CZd-fG&usqp=CAc

Najlepiej jak jest zamontowany na rurze metalowej.

Edytowane przez sambor
  • Zgadzam się 1
Opublikowano
Ze względu na te skoki temp na podłogę ja proponowałbym albo przepiąć za 4-D i wtedy jest jakaś ochrona , gdyż sam 4-D obniża temp wody , albo dać proste zabezpieczenie termostatem przylgowym, który będzie wyłączał pompę podłogi po przekroczeniu na rurze wartości nastawionej np 45C.
Termostat montujemy za pompą, wygląda on tak.
images?q=tbn:ANd9GcSqY9yNCv2B8iDQ3Oa30o1v6IS_t62lKzA0isO_uLmSP91Qkpsl8PIUBFwSB8BwBnnZi2CZd-fG%26usqp=CAc&key=1236f473e82e52cc920b2cf1b0fcc5c24f2441f0f2df3dd225ef398eb75f25f2
Najlepiej jak jest zamontowany na rurze metalowej.
Pracę pompy podłogowej mam ustawioną w zakresie temperatur 20-48°C także jak ten sterownik puszcza mi 60° to pompa po przekroczeniu 48 się wyłącza. Problem w tym, że wtedy ten zawór 3D zamyka się i już nie ma szans żeby temperatura spadła samoistnie do zadanych na sterowniku 26°C. I podłoga stoi i się wychładza. Manualnie jestem w stanie otworzyć ten zawór 3D. Podnoszę temperaturę na sterowniku z zadanej 26 do tej którą aktualnie wskazuje sterownik...dajmy na to 45. Wtedy zawór się otwiera i temperatura spada. I systematycznie zniżam spowrotem do zadanej 26. Trwa to ze dwie minuty. Ale nie o to chodzi żeby przynajmniej raz na dobę bawić się w klikanie na sterowniku..

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dlatego sprawdź tą przesłonę w zaworze 3d bo na 99% masz ją źle ustawioną skoro po zamknięciu zaworu przepływy na rotametrach spadają do zera.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Tu jest pytanie co w takim razie zmieniać?

Instalację czy sterownik?

Może warto sterownik, jak on taki cudaczny.

Ew to co kolega wyżej proponuje - sprawdzić 3-D.

Niezależnie od ustawienia zaw 3-D przepływy powinny być takie same, przecież tam jak jedno przejście się otwiera to drugie sie zamyka

 

Opublikowano

najlepiej zmienić to i to :)

kolega ma także jak zawór się zamknie to na rotametrach ma 0 jak otwarty to  jest oki coś około 2 litrów. Świadczy to o tym że lustro przy zamkniętym zaworze jest po stronie ssawnej pompy i zamyka obieg.

Opublikowano

Ja bym do jutra nie wytrzymał, to minuta roboty a odmienić może pracę instalacji zasadniczo no i nie piłuje pompy na zatkanym króćcu ssawnym.

Opublikowano

No i nie wytrzymałem w tej pozycji siłownik jest na 5. I cały czas ładnie podaje mi 26°C. Nie oscyluje w przedziale 25°C-28°C jak to nie raz ma miesjce wręcz przeciwnie trzyma sztywno 26 °C. Sterownik przerwę pomiaru ma ustawioną na 5 sekund ale nie robi żadnych obrotów ani w lewo ani w prawo. Szkoda, że cały czas tak nie jest.d5e591c111f8e0123c52f7704d6fff4e.jpg888d1f8e00fdf1c6177aa151d481bc03.jpg1914498d1a1a1930bdca6f2986501c2a.jpg2677af684c8045d44718354e1a8ee0e2.jpg113d3f4b650601bd26875db62103ae62.jpg

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

To płaskie ścięcie na osi ustaw tak jakby na godzinę 4:30 (pomiędzy 4a5 jakbyś patrzył na tarcze zegarka) wtedy siłownik ręcznie przestaw na skali na 5 i złuż go ponownie na zawór.

A dokładnie tak aby to ścięcie zaznaczone na zielono było ustawione tak jak ta różowa kreska.

IMG_20201018_013820.jpg

Edytowane przez Darekgra
Opublikowano

Tym trzpieniem jasnym to mam kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara czy bez znaczenia? Obecnie ten siłownik wskazuje 5 to nie rozumiem jak go mam ustawić na 5 zanim go włożę na zawór?

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka



Opublikowano

Kręć nim przeciwnie do ruchu wskazówek zegara czyli w lewo.

Jak jest na 5 to nic nie ruszaj.

Tylko po przestawieniu osi szybko zakładaj silownik

Opublikowano

A może na czas tego zabiegu wyłączyć zasilanie tego sterownika? Bo inaczej jak przekrece trzpień to siłownik zareaguje i zmieni położenie z 5 i nie wiem czy zdążę go założyć zanim się przekręci..

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Tak zrób.

Trzeba będzie jeszcze zmienić jedna rzecz.

Ale to jak założysz siłownik. To ci napiszę bo teraz się wystraszysz i nie będziesz chciał tego babola naprawiać:)

A chodzi o kierunek obrotu siłownika.

Musi się obracać w prawo podczas otwierania zaworu ( podnoszenia temperatury) a w lewo podczas zamykania(obniżanie temperatury)

Edytowane przez Darekgra
Opublikowano

Ok zrobię to rano. Bo po zmianie zechcę poobserwować trochę pracę instalacji a teraz trochę nie odpowiednia pora żeby siedzieć w kotłowni

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pora jest dobra bo nikt nie przeszkadza:)

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.