Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja C.O. - projekt


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

jestem tu nowy lecz trafiłem na to forum z polecenia i proszę o pomoc fachowców z dziedziny hydrauliki aby spojrzeli na zamieszczony w załączeniu skan projektu instalacji hydraulicznej C.O. i wykorzystując swoje doświadczenie wypowiedzieli się czy w projekcie widzą jakieś błędy, może coś jest wstawione w złym miejscu, rurą o niewłaściwym przekroju, czegoś brakuje, itp. Ja z wykształcenia jestem elektrykiem więc nie mam zbyt dużego doświadczenia w dziedzinie hydrauliki a schemat narysowałem "z głowy" nie sugerując się internetem czy innymi instalacjami.

Częściowo instalacja jest już wykonana tzn. w części lewej rysunku, czyli 6 szt grzejników w poszczególnych pomieszczeniach (bez grzejnika łazienkowego który nie wiem czy dobrze jest wpięty w instalację). Instalacja jest wykonana rurą PEX o średnicy zaznaczonej zgodnie ze schematem. 

Dodam że "piec" tzn. owalny metalowy zbiornik z zaślepionym jednym końcem a z drugiej strony z kołnierzem z zamontowaną grzałką 230v, jest wymontowany z zakupionego kilka lat wcześniej urządzenia, którego zadaniem było szybkie podgrzanie wody procesowej we wtryskarkach. Całość jest osłonięta izolacją - pianką termiczną oraz posiada sterownik i zabezpieczenia przed przegrzaniem wody powyżej ustalonej temp.

Pytanie mam takie np. jak: - czy zawór zwrotny jest potrzebny za pompką obiegową? - czy potrzebny jest zawór siatkowy przed pompą? Chciałbym umieścić ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa lecz nie bardzo wiem w którym miejscu byłby najbardziej odpowiedni. Naczynie przeponowy - czy dobrze na zasilaniu jest wpięte czy lepiej byłoby je umieścić na powrocie?

 

Bardzo proszę o opinie oraz sugestie za co z góry dziękuję!

600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hallo!