Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ELEKTROMET EKO-KWP 38 ns / przez lata bez zarzutu, ostatnio marnuje ekogroszek


EKO-KWP38ns

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie Szanowne Grono

Mam pytanie odnośnie kotła na ekogroszek ELEKTROMET EKO-KWP 38 ns. Przez wiele lat działał bez zarzutu, ale od kilku tygodni zaczął marnować mi paliwo - wysypuje ok jednego wiaderka niespalonego węgla w ciągu dnia do popielnika. Stało się tak po tym, jak pewnego dnia piec mi wygasł z powodu braku paliwa. Problem się nasila praktycznie z dnia na dzień. Ma ktoś może jakiś pomysł jak temu zaradzić? Z góry dziękuję za sugestie. 

Krzysztof /  ELEKTROMET EKO-KWP 38 ns

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie za długo działał bezawaryjnie z zaczyna się domagać gruntownego czyszczenia palnika i całego układu zasilania i nadmuchu.

Innego powodu chyba nie ma albo mało prawdopodobny.... :D 

 Przyjemnej pracy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam kolegę.

Poniżej instrukcja obsługi i konserwacji kotła, od strony 17-tej podane szczegóły.

Należy zacząć od wyczyszczenia komory palnika i opróżnienia zawartości.

Pozdrawiam YARO

instrukcja EKO-KWPns 12-50 [ wer 1.17 ].pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie dziękuję za dotychczasowe porady i instrukcję w PDF
Przed sezonem wyczyściłem tylko pierścień i koronę palnika retortowego do czystego metalu, a o kolanie nie miałem zielonego pojęcia że też trzeba je czyścić i pewnie  nagar w kolanie jest przyczyną blokady dopływu potrzebnej ilości powietrza i przez to nie dostatecznego spalania się węgla

W instrukcji  jest napisane że należy oczyścić podstawę palnika przez klapkę rewizyjną odkręcając 2 motylki. Czy  zdaniem szanownych kolegów to wystarczy? Czy też może powinienem zdemontować wyciągnąć ślimak  wraz z motoreduktorem , żeby wyciągnąć  stamtąd przypuszczalnie  zalegającą  zgorzel?

Pozdrawiam serdecznie

Krzysztof /  ELEKTROMET EKO-KWP 38 ns

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak . Jeśli tego nie robiłeś to lepszym rozwiązaniem będzie zrobienie kompleksowego czyszczenia . Od wejścia z zasobnika po wylot z palnika . Wszystko rozebrac i oczyscic . Slimak mozna delikatnie obic mlotkiem z nagaru . Rurę oczyscic na podobny sposób 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, EKO-KWP38ns napisał:

że należy oczyścić podstawę palnika przez klapkę rewizyjną odkręcając 2 motylki.

Witam Kolegę.

Osobiście zacząłbym od tej czynności , niewprawionemu zajmie max 10minut, a resztę kotła zdążysz jeszcze rozebrać gdyby to nie pomogło a to już dla niewprawionego dzień roboty.

Pozdrawiam YARO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szanowni forumowicze

Bardzo dziękuję za Wasze dotychczasowe porady. Rzeczywiście czyszczenie pierścienia, kolana i palnika retortowego pomogło i piec znowu spala węgiel w  całości

Zwracam się do Was z kolejną prośbą o poradę. Chodzi o gwałtowne spadki temp. na grzejnikach. Stało się to w tym momencie jak profilaktycznie ruszyłem wszystkie zawory kulowe tam i z powrotem, żeby się nie zastały. Jednocześnie woda użytkowa w kranach zrobiła się bardzo gorąca, więc obniżyłem w nastawach użytkownika temp. zbiornika CWU z 42 na 37 stopni, ale to nie pomogło, bo w zbiorniku jest 42 stopnie w (załączniku zdjęcia). Pompa CWU jest cały czas gorąca na natomiast pompa CO zbyt rzadko i zbyt krótko się załącza przez co mam takie skoki temp. na grzejnikach i chłód w mieszkaniu.

Z góry dziękuję za pomocne rady

Krzysztof /  ELEKTROMET EKO-KWP 38 ns

 

IMG_1255.jpg

IMG_1256.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, EKO-KWP38ns napisał:

Stało się to w tym momencie jak profilaktycznie ruszyłem wszystkie zawory kulowe tam i z powrotem, żeby się nie zastały. Jednocześnie woda użytkowa w kranach zrobiła się bardzo gorąca, więc obniżyłem w nastawach użytkownika temp. zbiornika CWU

Witam kolege.

Ironicznie powiem ...szkoda że nie przykręciłeś klamki w drzwiach .... od kotlowni....

Skoro ruszałeś zawory to któryś z nich musisles przestawić i nie jest w swoim miejscu....

Tyle żartem....teraz poważnie..... Musisz jakieś zdjęcia i opis bardziej szczegółowy instalacji... Oczywiscie pomijajac szczegóły koloru kotła :-)......takie jak sterowane jest ogrzewanie, grzejniki termostaty , główne zawory , pompy,

Podales ze pompa C.O, raz dziala raz nie.

Ja masz sterowana temperaturę w pomieszczeniach?

YARO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór

Większość zaworów to kulowe, więc jak je ruszyłem to siłą rzeczy musiałem ustawić je  w tym miejscu w którym wcześniej były czyli otwarte. Termostaty w pomieszczeniach sterowane są ręcznie i nie ma tu żadnej automatyki. Temperatura w pomieszczeniach wynosi 19-20 stopni. Przedtem  po odkręceniu termostatów  mogłem regulować nimi temperaturę ręcznie, a teraz to wszystko, co mogę uzyskać jeśli pompa CO pracuje w kratkę. Jak jest praca kotła w trybie automatycznym to pompa przez większość czasu przełącza się na CWU jak na zdjęciu w moim poprzednim poście. Za rzadko i za krótko przełącza się na CO (naturalnie pompy CWU i CO działają naprzemiennie nigdy jednocześnie) . Natomiast po przełączeniu przyciskiem "mode" na tryb ręczny i z powrotem na automatyczny natychmiast  uruchamia się pompa CO co jest od razu temperaturowo wyczuwalne na pompie CO i na grzejnikach (są gorące). 

W załączniku zdjęcia obydwu pomp wraz zaworami

Pozdrowienia

Krzysztof /  ELEKTROMET EKO-KWP 38 ns

 

IMG_1257.jpg

IMG_1258.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, EKO-KWP38ns napisał:

(naturalnie pompy CWU i CO działają naprzemiennie nigdy jednocześnie)

Witam kolegę.

Niestety nie znam tego sterownika, a skoro zaworami tylko ruszyłeś i powróciłeś na poprzednie miejsce to nie powinno raczej nic zmienić.

Akurat znalazłem instrukcję Twojego i jest tam (strona 25)w ustawieniach  CWU ---> priorytet CWU po wyłączeniu priorytetu CWU pompy działają równolegle w miarę potrzeb a nie na "mijankę"

Yaro

 

4. Instrukcja REG-05.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecał bym sprawdzenie czy nie wysunął się czujnik temperatury z bojlera. Na pierwszy rzut oka może się wydawać OK ale jak jest za płytko włożony w rurkę to będzie raportował za niską temperaturę i zmuszał sterownik do grzania bojlera bez przerwy. Dosuń go do końca. A jak masz duży bojler to możliwe że są dwie tulejki na czujnik temperatury, jedna niżej druga wyżej. U siebie przeniosłem do tej wyższej i lepiej to działa, tzn szybciej nagrzewa cwu i rzadziej musi bojler dogrzewać. Dolna pozycja to pewnie wtedy gdy potrzeba bardzo dużo ciepłej wody grzać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.