Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór Afriso


xxxkorkixxx1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  

Posiadam Kocioł Defro oraz mam zamontowany zawór czterodrogowy Afriso. Cały dom podłogówka. Mój problem polega na ustawieniach zaworu w momencie gdy tryb pracy pomp jest ustawiony na priorytety bojlera działa w miarę sprawnie jednak w momencie przejścia na tryb pracy pompy równoległe zawór otwiera się na 120 s potem całkowicie zamyka obieg na podłogówkę. Jestem całkowicie zielona jeśli chodzi o te sprawy. Proszę o pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być wiele przyczyn np źle ustawiona temperatura lub za wysoka na powrocie podlogowki. Nie wiem jak masz ustawiony kocioł wrzuć zdjęcia ze sterownika w momencie zamknięcia zaworu.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a jak masz ustawione sterowanie zaworem ?  U mnie zaworem steruje regulator pokojowy temperatury.
Przy każdym przestawieniu pracy kotła zawór robi test ( całkowite otwarcie ) a potem wraca na wartość temp jaką ma zadaną.
Pamiętaj że do zaworu musi być podłączony czujnik temperatury , najlepiej za wyjściem z zaworu ale przez pompką do obiegu CO. 
Jak nie masz regulatora pokojowego to temperaturę ustawia się przy konfiguracji zaworu. Wtedy piec będzie tak otwierał zawór aby uzyskać ustawioną temperaturę i ta temperaturą idzie w twoim przypadku na podłogówkę.
 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...