Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podłączenie mini bio 10kW


Szaku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowym forumowiczem i przyznaje się bez bicia, że jestem zielony w tym temacie i bardzo proszę o wyrozumiałość. Do tej pory paliłem kotłem na miał ale w tym roku postanowiłem wymienić smolucha na kocioł na pellet. Zakupiłem kocioł firmy Kostrzewa Mini Bio 10kW. Byłem umówiony z instalatorem na montaż i podłączenie kotła lecz niestety zostałem wystawiony. W ubiegły weekend z kotłowni usunąłem stary kocioł z kotłowni i czekałem na instalatora, który do dziś nie przyjechał oraz nie odbiera moich telefonów.

Postanowiłem, że skoro 13lat temu sam zrobiłem instalację CO w domu a "fachowców" zawołałem do podłączenia pompy, pieca i kotła do tego układu aby nic nie zepsuć. W tedy instalatorzy sprawdzali szczelność układu, to co zrobiłem i stwierdzili że wszystko jest ok. Wiem niektórzy mogą powiedzieć, że coś kiedyś zrobiłem i uważam się za bóg wie kogo więc od razu piszę, że tak nie jest. W normalnych warunkach zawołałbym kogoś innego z do przerobienia instalacji w kotłowni jednakże gdzie nie pytam tam każdy jest zajęty i nie ma czasu a w domu nie robi mi się coraz cieplej tylko jak wiadomo coraz chłodniej. Ile można siedzieć przy grzejniku elektrycznym? Nie wspominając już o kosztach takiego ogrzewania.

 

Przechodząc do konkretów, jak to wspomniałem na początku jestem w tym zielony i nie ogarniam wszystkich symboli na rysunku technicznym, dlatego chciałbym abyście mi pomogli to zrozumieć i zrobić zrozumiały schemat podłączenia, a w tedy raczej dam sobie już radę i to jakoś ogarnę.