Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana grzejnikow żeliwnych na płytowe


Atres

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Chciałbym wymienić stare grzejniki żeliwne na grzejniki płytowe. Obecnie rozstaw wynosi 50cm i nie chciałbym bawić się w przerabianie na 55cm. Zasilanie oczywiście boczne. Pojawia się teraz dylemat - w oferowanych grzejnikach wszędzie jest informacja o gwincie 1/2 cala. Rury zasilające grzejniki płytowe mam 3/4 cala. Jak ten problem rozwiązać? Jestem laikiem i prosiłbym o pomoc w doborze grzejników.

1. Wiatrołap (pow. 3,1 m2) - jest żeliwny 8 elementów

2. Kuchnia (pow. 11,3 m2) - jest żeliwny 16 elementów

3. Pokój (pow. 13,2 m2) - jest żeliwny 20 elementów

4. Pokój (pow. 11 m2) - jest żeliwny 16 elementów

5. Przedpokój (pow. 10 m2) - jest żeliwny 11 elementów

6 Salon (pow. 28,8 m2) - są dwa żeliwne 24 i 19 elementów

7. Hall (pow. 4,5 m2) - jest żeliwny 14 elementów

8. Pokój (pow. 9,2 m2) - jest żeliwny 14 elementów

9. Pokój (pow. 12 m2) - jest żeliwny 18 elementów

10. Pokój (pow. 12 m2) - jest żeliwny 14 elementów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na m2 się grzejnika nie dobiera. Trzeba znać chociaż orientacyjne straty cieplne pomieszczeń oraz jaki kocioł i jakimi temperaturami będzie te grzejniki zasilał. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Visitor1230 napisał:

Pytanie. Dlaczego wymieniasz te grzejniki?

Są stare, nieładne i potrzebują dużo wody

 

11 minut temu, gmaj22 napisał:

Na m2 się grzejnika nie dobiera. Trzeba znać chociaż orientacyjne straty cieplne pomieszczeń oraz jaki kocioł i jakimi temperaturami będzie te grzejniki zasilał. 

 

Obecnie jest stary piec węglowy. Chcę alternatywny kocioł gazowy Buderus 072. Po co dwa piece? Gdyby w mroźne dni gazowy zaczął rujnować mój portfel.