Skocz do zawartości
KrzychuT41

Junkers Ustawienie Kotła junkers ZSB 7-22 M A 23

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

Jestem tu nowy i potrzebuje pomocy w regulacji kotła junkers zsb 7-22 M A 23, chwilowo sterownik TA270 (czarna magia ) plus czujnik pogodowy. Serwisant z mojej okolicy nie bardzo jest w temacie z tym kotłem. Przezbroił piec na propan odpalił i natym się skończyło. Posiadam 50 metrów podłogówki dół ( biuro, socjalne kotlownia ), 90 metrów góra ( mieszkanie ), trzy grzejniki łazienkowe drabinki. Piec działa w zakresie temperatur 38-42 i co parę minut gaśnie i załącza się. Co trzeba zrobić żeby piec chodził cały czas na niskiej temperaturze.

jestem w trakcie zkupu trzech sztuk modułu mm100 i sterownika cw400

Może ktoś ma blisko do mnie żeby mi to ogarnąć.

Pozdrawiam

IMG_1580.jpg

IMG_1581.jpg

wydruk.jpg

Edytowane przez KrzychuT41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Panowie, potrzebuję konkretnej odpowiedzi.

Czy do kotła ZBS 7-22 M A 23 da się podłączyć regulator CW400 + MM100 ?. Obecnie jest zamontowany TA270, serwisant który odpalał kocioł powiedział mi że mogę kupić bo będzie pasował. Więc kupiłem, tylko TA270 jest podpięty do pieca czterema przewodami a CW400 ma dwa. Podłączyłem CW400 pod wejście na regulator 1/4 i regulator działa ale po chwili wywala błąd A11/1010 na regulatorze ( błąd komunikacji przez złącze magistrali BUS ) a na piecu A8, ( Błąd komunkikacji ). Jeśli serwisant zrobił mnie w balona to jestem w plecy parę stówek. Czy jest ktoś z forumowiczów który potrafi konkretnie zweryfikować, czy da się podłączyć CW400, czy nie.

Potrzebuję kupić też rotametry bo przy ustawieniach kotła ( przezbrojenie na propan ), puścił przez parę minut 100 stopni w podłogę i posklejało rotametry w rozdzielaczu Sigma. Jakie kupić teraz ? takie same czy jakieś lepsze. Znalazłem na allegro https://allegro.pl/oferta/przeplywomierz-rotametr-do-rozdzielacza-7826778083 . Czy będą pasowały ?

Pomorze ktoś ?

Pozdrawiam

Edytowane przez KrzychuT41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

ZBS 7-22

0943985D-B15B-4562-935E-AE4FD1F2C9A3.jpeg

Edytowane przez KrzychuT41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Kolego raczej nie podepniesz CW 400 do tego zabytku bo CW 400 pracuje na minimum heatronic 3; 3,5; lub 4 a kocioł który posiadasz ma pierwszą wersję heatronica. Rotametry kup dedykowane do rozdzielacza chociaż większoć belek ma standardowe wymiary. Co do taktowania kotła to nie unikniesz bo moc minimalna wynosi 8,5 kW !!!! co dla mnie to jakiś kosmos przy dzisiejszej technologii. Pokrętło od temp ogrzewania ( to co ma grzejnik pod spodem) ustaw na 2 albo 3. Na 140 m2 ten kocioł co masz będzie taktował i nic z tym nie zrobisz. Wogóle jak chcesz wysterować te siłowniki to potrzebujesz modułów junkers hmm ale to są już zabytki. W załączniku instrukcje junkersa do twojej konfiguracji. Twoja magistrala byla czterożyłowa dopiero od heatronic 3 byla dwużyłowa

IM_-_Cerasmart_ZB,ZWB_PL.pdf IMO_-_HMM_Modu┼é_steruj─ůcy_PL (1).pdf IMO_-_HMM_Modu┼é_steruj─ůcy_PL.pdf IMO_-_TA270_Regulator_pogodowy-PL_PL.pdf

Edytowane przez KubaSko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dziękuję za zainteresowanie moim zapytanie. Może pan zaproponować jakiś kocioł do 4000 tysięcy ? Widzę że muszę zdemontować tego staruszka i kupić coś nowego. Kupiłem CW400, MM100, ( zadzwonię do serwianta który powiedział że będzie pasował i niech mi go założy ) czy zostać przy junkersie lub sprzedam wszystko i zainwestuję w inną markę.

Może by tak przerobić cały układ żeby to wszystko chodziło tylko na pompie z pieca. Podłogówka w całośći, góra 90 metrów i dół 50 metrów.

Proszę o podpowiedź

pozdrawiam

Edytowane przez KrzychuT41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Moim zdaniem masz trzy opcje.

1) kupic np. Termet silver, zostawic sprzeglo i za sprzeglem jedna pompa. Wszystko na jednej krzywej grzewczej, drabinki w lazienkach beda spelniac raczej funkcje wieszaka lub dekoracyjna. 2) Druga opcja to zostawic instalacje tak jak jest kupic junkers smart 14-5c, i jeszcze jeden modul mm100. Pierwszy silownik pod mm100, drugi silownik pod mm100, pompe grzejnikowa pod dodatkowe wyjscie w kotle. Wszystkie trzy obiegi na innych krzywych

3) kupic junkers smart 14-5c, zostawic sprzeglo, podlogowke spiac w jedną pompę i siłownik i podlaczyc go pod mm100 ktory masz. Pompe grzejnikowa z dodatkowego wyj w kotle. Dwie krzywe grzewcze jedna dla podlogowki druga dla grzejnikow

Jak dla mnie na 140 m2 to opcja 1 lub 3. Z tego co zrozumialem masz wszedzie podlogowke i tylko drabinki w lazienkach ???

Edytowane przez KubaSko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grzejnikach drabinkowych mam grzałki, więc mogę je wypiąć z układu ?. Dodam że będę potrzebował zamontować zasobnik do cieplej wody taki koło 100 litrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co pan sądzi o Termet Gold 1F ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tez moze byc termet gold plus 1-f lub termet silver 1-f 20 kW. Do tego regulator CR11011 jestem obecnie na etapie jego testowania. Czyli sprawa jest prosta. Wypinasz drabinki, wywalasz wszystkie graty z kotlowni i wpinasz na sztywno w instalacje kocioł. Jak pompa w kotle nie da rady uciągnąć tej podlogowki to dajesz sprzeglo i za sprzeglem pompe. Bez zadnych silownikow i zaworow 3d.

Edytowane przez KubaSko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale sterowania wtedy brak ( góra/dół ). Góra mieszkanie 90 metrów, dół biuro, socjalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jak chcesz mieć 2strefy grzewcze parter/piętro to opcja 2 (najdroższa-nie wiem czy warto)Nie polecam Termeta do 2 obiegów grzewczych

Edytowane przez zaworek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Policzyłem że poszło 900 metrów rury w podłgę. Znalazłem na forum temat o termecie gold że ma mocną pompę i ogarnie to bez problemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To prawda

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Panowie więc jaki kocioł polecicie, Termet czy Junkers ? Dodam że muszę przezbroić na propan.

A czy jest możliwość w tym moim kotle obniżenie mocy minimalnej przez jakieś funkcje serwisowe ? Czytałem gdzieś na forum że można zmniejszyć obroty wentylatora czy jakoś tak.  Temperatura z jaką pracuję to 28/43 i tak co parę minut. Temperatura wody w co szaleje góra dół grzeje/studzi i tak w koło.

Edytowane przez KrzychuT41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak ty chcesz sterowac samą podłogówka ? Moim zdaniem najlepsze w takim przypadku jest sterowanie pogodowe. Chyba ze chcesz miec inna temp w domu i inna na dole wtedy junkers i dwie pompy i dwa silowniki. Podsumuwujac jeden wspolny obieg kociol termet, dwa obiegi i wiecj junkers. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza wersja to termet bezpośrednio w podłogę + sterowanie pogodowe, ale dom to dom a w biurze na dole non stop ktoś wchodzi i wychodzi. Jak dam sterownik w domu to może być chłodno w biurze, a jak dam w biurze to może przegrzewać dom. Dobrze to rozumiem ? 

Jak założę termeta i wepnę bezpośredio jak pociągnie na jednej pompie to też oszczędnośći na prądzie. Jak dam sprzęgło i rozdziele obiegi to tak jak teraz mam że chodzą trzy pompy non stop, jedna 6 wat druga 17 wat i trzecia napierwszym biegu w piecu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wszystko zalezy czy podlogowka byla robiona z projektem. Jesli tak to na jednym parametrze powinienes miec jedna temp i w biurze i w domu. Jesli nie to moze byc tak jak piszesz, ale sterownik jak dasz cr11011 to on nie wylacza kotla tylko schodzi na minimum wiec raczej nie bedzie to taka roznica ze zmarzniesz w biurze lub domu.Mam instrukcje serwisowa do podobnego kotla na heatronic-u. Ustawienia beda takie same z tym ze tabele mocy sa inne.

1)Wchodzisz w menu serwisowe str 25 rozdz 7.2.

2)Pozniej wylaczasz automatyczna blokade taktowania str 30 rozdz 7.2.7. 3)Ustawiasz blokade taktowania na 15 minut str.28 rozdz 7.24.

4)Mozesz histereze kotla ustawic na 5 str. 29 rozdz 7.2.6.

5)Co do ustawienia mocy grzewczej str 31 rozdz 7.2.8 ale do tego najlepiej jalbys mial tabele mocy ale mozesz ustawic na minimum.

Cerasmart ZSB_ZWB_IM[1] instrukcja serwisowa.pdf

Edytowane przez KubaSko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ustawiłem kocioł tak jak kazałeś ale nie zawiele to pomogło dalej taktował często. Znalazłem coś takiego jak czas cyklu podtrzymania ciepła, fabrycznie jest na 20 a ja zrobiłem na 55 na maxa i kocioł bije do 40 potem zchodzi do 27/26 i tak stoi dosyć długo palnik nie chodzi. Tylko ta temperatura trochę za niska, czy tak może ustawia sterownik TA270 z pogodówką  ?

Na sterowniku TA270 początek grzania 25 koniec 40.

Aktualna temperatura na zewnątrz +5 stopni.

7.2.9 Czas taktowania dla funkcji podtrzymania
temperatury w kotłach ZWB (funkcja
serwisowa 6.8)
W trybie pracy komfortowej temperatura wody w kotle
utrzymywana jest na zadanym stałym poziomie.
Dlatego kocioł załącza się, gdy temperatura spadnie
poniżej określonej wartości. W celu uniknięcia zbyt
częstego załączania kotła można za pomocą funkcji
serwisowej „czas taktowania dla funkcji podtrzymania
temperatury“ określić czas do następnego włączenia
kotła. Funkcja ta nie ma wpływu na normalny pobór
c.w.u. i dotyczy jedynie funkcji podtrzymania
temperatury w trybie pracy komfortowej.
Czas taktowania może być nastawiony w zakresie 20-
60 minut (nastawa fabryczna: 20 minut).

Edytowane przez KrzychuT41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ta funkcja dotyczy tylko cwu ?

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta funkcja dotyczy tylko kotłów dwufunkcyjnych, żeby kocioł jak się odkręci wodę w kranie był już wygrzany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Po twoich wskazaniach piec bije do 40 i schodzi do 25 i bardzo długo utzymuję tą temperaturę. Czasami schodzi do 24. Poprawa jest znaczna tylko trochę chyba przyniska ta temperatura. Czy coś zmienić w TA270 ?

Chociaż pamiętam że jak miałem wcześniej sterownik Techa z pogodówką, to temperatura zadana w podłogę przy temperaturze dodatniej na zewnątrz była 25 stopni.

Edytowane przez KrzychuT41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na zewnątrz -3 a na piecu bardzo długo utrzymuje się 24 stopnie. Coś jest nie tak. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ustawiles krzywa grzania 3.7.11 str 26 instrukcji regulatora TA ? Zmniejsz histereze kotla z 5 na 1. A w domu masz cieplo czy zimno ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Punkt początkowy 20 punkt końcowy 40.

Wpływ pomieszczenia 5

Regulator jest w biurze i tam jest za gorąco, okna od wschodu.

pootwierałem okna i temperatura spadła w biurze do 20 stopni a piec nie reaguje.

temperatura wody co 24 stopnie.

Rano w domu morze być ciekawie.

Edytowane przez KrzychuT41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dzisiaj zadzwoniłem do serwisanta żeby mi podpioł ten sterownik CW400, ( którego kazał mi kupić bo sprawdzał że będzie pasował do mojego kotła ). Po chwili oddzwania i mówi że muszę jeszcze dokupić moduł IGM za 1200 zł. Normalnie kpiny !!! Robi sobie jaja z ludzi, ręce mi opadły.

panowie co dalej radzicie ???

Jakbym wiedział to bym się niepakował w sterownik cw400 i moduł mm100. Dobrze że kupiłem tylko jeden mm100. 

Edytowane przez KrzychuT41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez Abrams
      Witam,
      Mam dylemat w kwestii zakupu pieca gazowego. Interesują mnie dwie opcje:
      1)Junkers SMART 24-5C
      2) Buderus GB212 -22KW
      Junkers ma modulowaną moc od 3 do 24
      Buderus od 4,5-22
      Mam ofertę na buderusa za15k oraz na Junkersa za 11k oba z zasobnikami 160L - to kosz całościowy kotłowni. Wiadomo 4k to dużo bo mam w co jeszcze pieniądze wkładać
      W całym domu będę miał podłogówkę, oczywiście w łazienkach na obwodzie podłogówki będą grzejniki - 2sztuki. Całość domu to 200m2
      Jestem septyczny co do Junkersa choć niektórzy moi znajomi mają go tyle tylko ze na grzejnikach - są zadowoleni...
      Bardzo proszę o Wasze doświadczenia. Który z tych pieców warto zamontować. Czy warto dołożyć do buderusa? To 1,5roku grzania za te 4kPLN a możne więcej.
      Jak wygląda zużycie gazu dla obu? Znalazłem ze buderus ma sprawność 98% a Junkers 97,4% wiec żadna różnica. Pytanie jak sobie modulują mocą w praktyce. Pobór prądu chyba porównywalny ale nie znalazłem jasnej wartości jeśli chodzi o Junkersa
      Buderus to kocioł stojący, Junkers wiszący... spotkałem się z opiniami ze stojący jest lepszy ale mam wątpliwości...
      Sterowanie będę miał zrobione na badzie siłowników Salusa z płyną modulacją
      Bedę wielce zobowiązany za wszelką pomoc. Przyznam szczerze ze "zakręciłem się" i juz zupełnie nie wiem co wybrać
       
      dzięki
      PA
       
       
       
       
       
       
    • Przez impirio
      Witam czy ma ktoś sprawdzone ustawienia do tego kotła? Wiem że każdy potrzebuje indywidualnych ale może są pewne które są identyczne u wszystkich. Najlepiej gdyby napisali użytkownicy tego kotła, ponieważ i mi i koledze KubaSko (któremu ogromne dzięki za wielką pomoc) kończą się już pomysły. Średnie dobowe spalanie wacha się między 8-10m3 a czytając tutaj innych posty widzę, że kocioł ten nawet przy dużo większych kubaturach potrafi spalić sporo mniej - szczególnie przy obecnej temperaturze.
      Dom w standarcie deweloperskim (sciany 12-15cm styro, strop 20-25cm wełny, posadzka - nie mam pojęcia) w sumie 122m2, 70%podłoga i 30% grzejniki. Zasobnik 120l. W domu chcemy miec 22,5C i jak narazie piec osiaga taka temperature i nie taktuje. Na załączonych zdjęciach widać jak jest to wszystko spięte, brak sprzęgła ale piec uciąga wszystko bez problemu. Siłownik zaworu 3d oczywiscie juz zamontowany i wszystko podlaczone tak jak ma byc. Na MM100 ustawione 2 obiegi grzewcze.
      Na pierwszym grzejniki w tej chwili krzywa 55/50 a na podlogowce 40/35. Temperatura ustwiona na cw400 na 22,5 a obnizenie na 22. 
      Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak? 
       


    • Przez hubos21
      Witam
      Od pewnego czasu miałem problem z CO, nie grzały mi wszystkie grzejniki, nawet na III biegu pompy, temp na piecu mogłem ustawić 75 a w rzeczywistości była 50-55, zauważyłem wczoraj, że powroty z kaloryferów są zimne, myślałem, że może coś mocą kotła, dzisiaj przejrzałem instrukcję i zobaczyłem tam, że można sprawdzić min i max moc kotła, sprawdziłem u siebie i po tym jak temp doszła do ok. 80 stopni poszła z pieca „woda” a w sumie to błoto, poza tym, że miałem całą łazienkę do sprzątania to piec chodzi jak nowy :D wszystkie grzejniki grzeją, na piecu mam 58 stopnii teraz na grzejnikach ok. 54, wychodzi na to, że coś tam było zapchane, czy w przyszłości można tego uniknąć i co ewentualnie trzeba przeczyścić/przepłukać? do tej pory czyściłem ruszt i nagrzewnicę
    • Przez lukasz93
      Witam wszystkich,
      Mam problem z moim piecem. Mianowicie borykam się z częstym taktowaniem. Przy mocy minimalnej powinien on pracować najwydajniej - mam "wydruk" od serwisanta na którym są parametry 29,4 temperatura spalin i sprawność 109,5% i zawsze Pan Serwisant pokazuje "proszę spojrzeć jaka wysoka sprawność przy mocy minimalnej (minimalna to 7kw)". Z tym, że dopiero ostatnio zacząłem głębiej w to wchodzić i obniżać temperature zasilania na krzywej co by mnie właśnie zbliżyło do długiej pracy na małej temperaturze i mniejszym zużyciu gazu. Jednak zmniejszenie temperatury powoduje bardzo częste taktowanie. Temperatura powrotu szybko przybliża się do zasiilania .Zdarzało się nawet taktowanie ok. 80 razy w ciągu doby, zużycie ok. 4,5m^2 gazu, temperatura zewn. ok. 5stopni, wewn. zadana temperatura w nocy 19,5 a w dzień 20.
      Piec jest w łazience na piętrze, sterownik CW400 w holu, niestety ok. 40cm od grzejnika. Termostaty w łazience max, sypialnie 3,5/5, parter max, podłogówka wszędzie max, temperatura zadana i tak nie jest osiągana bo palnik się szybko wyłącza, natomiast słychać że pompa chodzi cały czas.
      kocioł dwufunkcyjny kondensacyjny Junkers Cerapur Acu Smart ZWSB 30-4 E 23KW z zamkniętą komorą spalania z zasobnikiem 48l i sterownikiem CW400
      parter grzejniki płytowe: salon z kuchnią 90x70cm PURMO + ogrzewanie podłogowe 2m^2 na powrocie z grzejnika z HOLu
      otwarty na salon hol 90x80cm PURMO + ogrzewanie podłogowe 2m^2 na powrocie z grzejnika z HOLu
      WC 60x40 PURMO + ogrzewanie podłogowe 1m^2 na powrocie z grzejnika z HOLu
      piętro grzejniki płytowe: sypialnia 1 60x80 PURMO, sypialnia 2 90x70 PURMO (sypialnia z balkonem, duże okno dwuskrzydłowe 180x220), hol 60x70 PURMO, łazienka drabinka 50x118 + ogrzewanie podłogowe 2m^2 na powrocie z grzejnika łazienkowego
      Sprawdzałem kryzowanie i na drabinkowym (najblizej pieca) jest max czyli 8 - ale wg mnie powinno tak być bo to łazienka a tam i tak nie jest jakoś specjalnie ciepło. W pozostałych grzejnikach poza tym w HOLu 3 / 6. W HOLu dałem max czyli 6 (płytowy ma inny max niz drabinkowy). Jedyna zmiana kryzowania to właśnie ten w HOLu na MAX tak to jest w standardzie odkąd tu mieszkam (to jest drugi sezon grzewczy). Owszem spalanie gazu nie jest duże, ale bardziej martwi mnie to taktowanie. Bo pewnie jeszcze bardziej zmniejszyć zużycia się nie da

      Jak zmniejszyć taktowanie? nawet kosztem nieco większego spalania. Jak podkręcę termostaty na max wszędzie czyli
      zapotrzebowanie ciepła będzie teoretycznie ciągle to jest za gorąco, szczególnie rano w sypialni ale na dole temperatura zadana nie jest osiągnięta. Już wyczytałem w różnych wątkach że baaaardzo przewymiarowany piec do takiej powierzchni, ale niestety nic z tym teraz zrobić nie mogę. W przyszłości będą kolejne kaloryfery na poddaszu obecnie nieużytkowym.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.