deFuz Opublikowano 5 Listopada 2018 #1 Opublikowano 5 Listopada 2018 Witam, czy jest możliwość sensownej przeróbki kotła tekla solitek , tak aby spalanie było bardziej efektywne ? Wymiennik jest tak skonstruowany ze sruuu i wszystko w kominie :P Na dzień dzisiejszy stałopalność jest kiepska. Po zasypaniu całego kotła, 8, 9 godzin to maks, po zmniejszeniu rusztu szamotami jeszcze krócej.Rozpalam od góry, do ogrzania 250 m. Dom z lat 90, okna nowe, poddasze użytkowe docieplone, ściany nie docieplone, poddasze nieużytkowe izolacja trociny + wapno (Jak to kiedyś robili) Narazie jeszcze dopalam flotokoncentrat, ale docelowo przejdę na węgiel. Poniżej załączam przekrój kotła, jakieś pomysły ??
Gość witek1234 Opublikowano 6 Listopada 2018 #2 Opublikowano 6 Listopada 2018 Jak na samym flocie to nie ma się do czego przyczepić. Na węglu powinno trochę przedłużyć stalopalnosc. Szamot mimo wszystko wskazany. Aby ustabilizować ciąg może RCK. Do wymiennika zawirowywacze i idąc po niskich kosztach to tyle. Jeśli są możliwości to bufor.
deFuz Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor #3 Opublikowano 6 Listopada 2018 Zawirowywacz jest, rck również zamontowany, już trochę walczyłem z tym kotłem ostatniej zimy ale nie jestem zadowolony, myślałem o czymś innym, czy tu jest jakaś możliwość przeróbki na coś w rodzaju dolnego spalania? Szamot z tyłu czy po bokach?
Gość witek1234 Opublikowano 6 Listopada 2018 #4 Opublikowano 6 Listopada 2018 Jeżeli wlot spalin do wymiennika jest od przodu to zaczynają się schody bo oprócz wymurowania ścianki z palnikiem musiałbyś wystrugać także sklepienie. Nie wiem czy warta zachodu taka zduńska robota. Jeśli palenie od góry to szamot z tyłu komory .
drewniak Opublikowano 6 Listopada 2018 #5 Opublikowano 6 Listopada 2018 Po pierwsze to trzeba by wiedzieć jaka jest temper. spalin. Jeśli w porywach będzie do 300* a przy stabilnej pracy < 200* to nic nie przerabiać i palić cyklicznie od góry. Jeśli moc będzie zbyt duża to zmniejszyć komorę szamotem a bufor to przy kotle gs zbyteczny wydatek.
deFuz Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor #6 Opublikowano 6 Listopada 2018 Żeby się rozgrzal do zadanej musi być około 300, nawet więcej, później temp spalin spada, kierownica pw coś da? Albo zblokowanie blacha przy drzwiczkach od popielnika? mam na myśli blachę która będzie wymuszac właściwy kierunek powietrza pierwotnego, często mam wrażenie ze powietrze wybiera właśnie najkrótsza drogę do wymiennika czyli pionowo do góry, tył jakoś słabiej się pali niż przód
deFuz Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor #7 Opublikowano 6 Listopada 2018 4 godziny temu, witek1234 napisał: Jeżeli wlot spalin do wymiennika jest od przodu to zaczynają się schody bo oprócz wymurowania ścianki z palnikiem musiałbyś wystrugać także sklepienie. Nie wiem czy warta zachodu taka zduńska robota. Jeśli palenie od góry to szamot z tyłu komory . Czytałem właśnie conieco w tym temacie i wydaje się to trochę ciężkie do zrobienia, a czy np po wykonaniu ścianki z palnikiem jako sklepienie mogłaby posłużyć blacha? Mam taką prawie że na wymiar, małe szczeliny po bokach, które możnaby uszczelnić i jako tako powinno to spełnić swoje zadanie? Blacha jest żaroodporna, wcześniej próbowałem rozwiązania z dodatkowym sufitem właśnie z ta blacha
Gość witek1234 Opublikowano 6 Listopada 2018 #8 Opublikowano 6 Listopada 2018 Myślę że to powinno być szczelne bo pewnie będzie się rozpalał cały zasyp przez ciągnięcie lewego powietrza. Ale spróbować zawsze możesz. Temperatura spalin przy rozpałce mam taką samą, to norma w prostych wymiennikach naszych żeliwniaków i ja z tym nie walczę. Natomiast u mnie blacha na ruszcie pionowym zadawała egzamin do tego sezonu . Usunąłem ja bo palę jakimś pewnie rosyjskim no name i mimo niskiej kaloryczności, w okolicach tego pionowego rusztu zaczęła mi się pokazywać smoła bo węgiel tak jakby się rozpuszczał i nie wypalało tego miodu. Po usunięciu blachy wszystko wróciło do normy.
deFuz Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor #9 Opublikowano 6 Listopada 2018 Myślę że jakbym wymurowal ściankę z szamotu a na to polozylbym blachę i uszczelnil szczeliny to chyba powinno to działać, tylko co z przodem, blachę dosune maksymalnie w stronę drzwiczek zasypowych ale czy spaliny nie będą wracać właśnie tam z powrotem? Blacha na ruszcie pionowym? Masz jakieś zdjęcie tego? Nie umiem sobie jakoś tego wyobrazićm. Jaka powinna być odległość ścianki szamotu od tylnej ściany kotła? Oraz wielkość palnika?
Gość witek1234 Opublikowano 6 Listopada 2018 #10 Opublikowano 6 Listopada 2018 nie mam możliwości zrobienia zdjęcia, ale to przycięty kawałek blachy na wymiar otworu drzwiczek . Zasłania ruszt i zapobiega powstawaniu nie porządanego ciągu przez ten ruszt pionowy. Taki panik robiłem na wzór palnika Dykij Petii. Wejdź na stronę Czyste Ogrzewanie i tam w zakładce " innowacje w kotłowni" czy usprawnienia w kotłowni Masz cały materiał o tym palniku włącznie z rysunkiem technicznym i wymiarami. Niestety u mnie to słabo działało i szybko się wyleczyłem z robienia z Camino Kotła DS. Nie z każdym kotłem się ta sztuka uda.Wiele niewiadomych i potrzeba dużo czasu by się z tym bawić. Ja dałem sobie spokój i palę od góry, w komorze mam obecnie trzy warstwy szamotu i wszystko dobrze działa.
deFuz Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor #11 Opublikowano 6 Listopada 2018 Aaa no to teraz już rozumiem o czym mówisz, taka blacha o której pisałem tez wyżej do kolegi drewniaka :) mysmyślałem tez o czymś takim bo faktycznie mam wrażenie ze powietrze leci pionowo w górę, tył kiepsko się pali
drewniak Opublikowano 6 Listopada 2018 #12 Opublikowano 6 Listopada 2018 Po prostu wstaw pionowo kawałek blachy aby zasłaniała ruszt pionowy, zasym węgiel i PP tylko pod ruszt poziomy.
szelest Opublikowano 6 Listopada 2018 #13 Opublikowano 6 Listopada 2018 Tak miałem to rozwiązane w Viadrusie
Gość witek1234 Opublikowano 6 Listopada 2018 #14 Opublikowano 6 Listopada 2018 Jak wyżej pisałem, jeżeli tył kotła założysz szamotem i zmniejszysz komorę to ta blacha jest na kij potrzebna:) Będziesz miał małą powierzchnię rusztu i to zrobi robotę tylko potrzeba pamiętać by pod szamot dać blachę żeby tam odciąć przepływ lewego PP. Szelest , w Caminno by tak się nie dało, inna konstrukcja.
drewniak Opublikowano 6 Listopada 2018 #15 Opublikowano 6 Listopada 2018 Chyba zabudowa szamotem z tyłu to zły pomysł, właśnie z tyłu powinno się palić bo spaliny do wymiennika wpadają z przodu i będzie dłuższa droga.
szelest Opublikowano 6 Listopada 2018 #16 Opublikowano 6 Listopada 2018 witek1234: Wiem że w Camino tak się nie da ,też mam camino jako zapasowy kocioł podłączony do drugiego komina..
mikkei Opublikowano 6 Listopada 2018 #17 Opublikowano 6 Listopada 2018 można go przerobić na dolniaka - zrobili to profesjonalnie czesi w piecu Viadrus U32 dali palnik ceramiczny na tylnej scianie + jeden człon jest lekko zmieniony i ten piec ma 5 klase (kocioł to zeliwniak) http://ranking.czysteogrzewanie.pl/kotly-zasypowe/kociol/viadrus-u32
Gość witek1234 Opublikowano 6 Listopada 2018 #18 Opublikowano 6 Listopada 2018 Godzinę temu, drewniak napisał: Chyba zabudowa szamotem z tyłu to zły pomysł, właśnie z tyłu powinno się palić bo spaliny do wymiennika wpadają z przodu i będzie dłuższa droga. Racja , ale jak ładować zasyp czy wybierac popiół? Mikkei, tak się nie uda przerobić bo inna budowa wewnątrz kotła. U deFuz-a wlot spalin jest z przodu i tylko wymurowanie z tyłu ścianki z palnikiem oraz dodatkowego sklepienia aby utworzyć kanał dla spalin wchodzi w grę .
drewniak Opublikowano 6 Listopada 2018 #19 Opublikowano 6 Listopada 2018 Jeśli nie jest zdecydowanie przewymiarowany to bym nie dokładał szamot ale KPW jak najbardziej.
Gość witek1234 Opublikowano 6 Listopada 2018 #20 Opublikowano 6 Listopada 2018 34 kW na 250 m2 średnio ocieplone.
mikkei Opublikowano 6 Listopada 2018 #21 Opublikowano 6 Listopada 2018 1 godzinę temu, witek1234 napisał: Mikkei, tak się nie uda przerobić bo inna budowa wewnątrz kotła. U deFuz-a wlot spalin jest z przodu i tylko wymurowanie z tyłu ścianki z palnikiem oraz dodatkowego sklepienia aby utworzyć kanał dla spalin wchodzi w grę . Kolego witek1234 - racja też nie widze opcji jakiegoś realnego przerobienia tego na dolniaka - ten rys podałem jako przykład - jak ulepić coś z starej kupy na poziomie fabryki. Dlatego nazywam go kupa bo wymiennik jest kiepski - całość wali w komin i nigdy nie bedzie ten kocioł działał dobrze bo wymiennik raz że jest zeliwny to kiepsko odbiera ciepło a 2 jaki ma wymiennik kształt to 2 sprawa. Też kiedyś miałem tak w zebcu - pomagała troche blacha przed bezposrednim wlotem spalin w wymiennik - spaliny i płomienie tak jakby odbijały się w od blachy i najpierw grzały wymiennik spalin od dołu. U nas w temacie MPM'a kolega Maronka ma podobny dom (gabarytowo i nieocieplony) jak ty i jego 17-19kw wystarcza aż nadto.. Może jak zasypiesz do tego obecnego kotła jakiś mocny wegiel to bedzie poprawa
deFuz Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor #22 Opublikowano 6 Listopada 2018 Próbowałem mocniejszego węgla, jakiejś wielkiej poprawy nie było jeśli chodzi o stałopalność, minimalnie się wydłużyła. No chyba nic wielkiego z tego nie można zrobić... gdybym miał sobie sam wybierać ten kocioł to w życiu bym go nie kupił :)
marcus312 Opublikowano 6 Listopada 2018 #23 Opublikowano 6 Listopada 2018 Można by spróbować palić koksem bo to jest jego paliwem podstawowym
deFuz Opublikowano 7 Listopada 2018 Autor #24 Opublikowano 7 Listopada 2018 Niestety koks ma swoja cene :) Na takie paliwo nie moge sobie pozwolic
deFuz Opublikowano 7 Listopada 2018 Autor #25 Opublikowano 7 Listopada 2018 Znalazłem dziś chwilę czasu i przyciąłem coś blachopodobnego :P materiał bardzo cienki. Narazie tak prowizorycznie ? Czy to coś w ten deseń ? Powinno spełnić zadanie zakrycia rusztu pionowego ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.