Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o pomoc przy odpowietrzaniu


Krzysztof24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! 
Wiem, że temat był już wałkowany na forum, ale jestem laikiem, a muszę sobie sam poradzić.
Czemu sam? Bo Panowie Hydraulicy w mojej okolicy tak obrośli w piórka, że nie chce im się przyjeżdżać do takich "bzdur".
To cytat... A najbliższy, który może przyjechałby, to ma do mnie 100 km. :-(

Mam zapowietrzony obwód ogrzewania podłogowego (jeden z dwóch w domku). W ogóle nie grzeje, mimo, że ciepła woda wchodzi
na zasilanie. Dołączyłem zdjęcie tej rozdzielni, na górze jest zasilanie na dole powrót.
Moje główne pytanie brzmi: Czy zawory po lewej na stronie na głównych rurach zasilającej i powrotowej mają być zamknięte na czas odpowietrzania?
I może ktoś wykaże się cierpliwością i podpowie mi czysto technicznie jak to się robi :-)

z góry dziękuję za wyrozumiałość

Krzysztof

rozdzielnia podlogowka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić to sam. Zakręcasz 3-4 pętlę (białe zaworki) i włączasz pompę. Po jakimś czasie zmieniasz pętlę. Jak zrobisz tak ze wszystkimi zaręcasz odpowietrzniki.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zamykasz wszystkie pętle i zawór na powrocie z rozdzielacza.

2. Podpinasz wężyk  pod zawór spustowy belki powrotu i drugi koniec wkładasz do wiaderka.  Otwierasz zawór spustowy.

3. Odkręcasz kapturek na zaworze powrotnym pierwszej pętli.

4. Odkręcasz rotametr pierwszej pętli aż pojawi się przepływ ok. 4-5 l/min. Teraz zacznie wypływać woda wężykiem do wiaderka. Najlepiej zanurzyć końcówkę węża, to będzie widać, czy wypływa tylko woda, czy bąbelki powietrza. Pętlę przelewasz aż do jednostajnego strumienia samej wody.

5. Jak to uzyskasz zakręcasz rotametr i kapturek zaworu powrotu pętli.