JacekFF Opublikowano 9 Sierpnia 2018 #1 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Witam. Panowie kiedy najlepiej wykonać naprawy wylewki przed wygrzaniem podłogi czy po? Jest u mnie wylewka z mixokreta wzmocniona siatką stalową i włóknami i i pomimo że wylewki były przykryte folią 3 tygodnie w jednym pomieszczeniu kilka dni po rozpoczęciu wietrzenia wylewka pękła na 3 części. Najwidoczniej przez przeciąg górna warstwa wylewki wyschła szybciej i strzeliła. Glazurnik stwierdził bym się jeszcze wstrzymał ponieważ przy wygrzewaniu napewno coś popęka.
krisgie Opublikowano 9 Sierpnia 2018 #3 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Ja bym ew naprawy robił po wygrzaniu i całkowitym odparowaniu wylewki. Wtedy będzie widać czy jest co naprawiać. W większe szpary trzeba by wlać jakiejś płynnej zaprawy klejowej czy coś w tym rodzaju żeby skleiło i uzupełniło. Na logikę wylewka może popękać np na poddaszu jeśli nieocieplone i gorąco tam a wylewana na obecnych temperaturach albo przez przeciąg jak kolega pisze. Może się zrobić banan/kołyska a potem pęknąć/złamać pod wpływem ciężaru boków.
JacekFF Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor #4 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Dylatacje są i to dwie. Pęknięcie poszło w poprzek od jednej dylatacji przez drugą i w głąb pomieszczenia. Pękła część przy oknie tarasowym gdzie był największy przewiew.
sambor Opublikowano 9 Sierpnia 2018 #5 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Dylatacja płyty wylewki powinna być od ścian i w pomieszczeniach ponad 10m2 przez środek Ponadto pęknięcie może powstać z niewłaściwej wylewki - brak plastyfikatora lub złe proporcje składników Zastosowania niewłaściwej siatki zbrojeniowej - a tak na boku po co ona, przecież widzisz że nic nie dała. Dodatek włókna pomaga jak umarłemu kadzidło.- - zamiast tych wymysłów trzeba było kupić plastyfikator i dopilnować aby go dali zgodnie z zaleceniami. Ponadto upały też nie wpływają dobrze na świeże wylewki . Ponadto wylewkę podczas suszenia trzeba czasem polać wodą a okna zasłonić aby słońce za bardzo nie świeciło wprost na wylewkę. Naprawy po wygrzaniu!
JacekFF Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor #6 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 4 minuty temu, krisgie napisał: Ja bym ew naprawy robił po wygrzaniu i całkowitym odparowaniu wylewki. Wtedy będzie widać czy jest co naprawiać. W większe szpary trzeba by wlać jakiejś płynnej zaprawy klejowej czy coś w tym rodzaju żeby skleiło i uzupełniło. Na logikę wylewka może popękać np na poddaszu jeśli nieocieplone i gorąco tam a wylewana na obecnych temperaturach albo przez przeciąg jak kolega pisze. Może się zrobić banan/kołyska a potem pęknąć/złamać pod wpływem ciężaru boków. Pęknięcia nie są szerokie i nic w nie nie wleję. Mają niecały milimetr szerokości. Myślałem naciąć i dopiero zalać żywicą.
sambor Opublikowano 9 Sierpnia 2018 #7 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Ja to bym się nie martwił o wylewkę tylko o rury w tej wylewce, jak wylewka zacznie klawiszować to rury szybko popękają.
JacekFF Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor #8 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 5 minut temu, sambor napisał: Dylatacja płyty wylewki powinna być od ścian i w pomieszczeniach ponad 10m2 przez środek Ponadto pęknięcie może powstać z niewłaściwej wylewki - brak plastyfikatora lub złe proporcje składników Zastosowania niewłaściwej siatki zbrojeniowej - a tak na boku po co ona, przecież widzisz że nic nie dała. Dodatek włókna pomaga jak umarłemu kadzidło.- - zamiast tych wymysłów trzeba było kupić plastyfikator i dopilnować aby go dali zgodnie z zaleceniami. Ponadto upały też nie wpływają dobrze na świeże wylewki . Ponadto wylewkę podczas suszenia trzeba czasem polać wodą a okna zasłonić aby słońce za bardzo nie świeciło wprost na wylewkę. Naprawy po wygrzaniu! Plastyfikator był dolany. Wymieszali plastyfikator z wodą w beczce i z niej dolewali wody. Całość wylewek jest bez zarzutu tylko w tym jednym pomieszczeniu przy oknie tarasowym pojawił się problem. Problem jest z 30m2 na 220m2 wylewek.
sambor Opublikowano 9 Sierpnia 2018 #9 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Jaka była dana siatka do tej wylewki?
JacekFF Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor #10 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Teraz, sambor napisał: Ja to bym się nie martwił o wylewkę tylko o rury w tej wylewce, jak wylewka zacznie klawiszować to rury szybko popękają. Myślisz że takie coś może mieć miejsce? Przecież rury cały czas są narażone na ruchy wylewki podczas grzania i schładzania.
JacekFF Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor #11 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 1 minutę temu, sambor napisał: Jaka była dana siatka do tej wylewki? 3mm 10x10 i włókna.
sambor Opublikowano 9 Sierpnia 2018 #12 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Rury w wylewce w miejscach planowanej dylatacji muszą być dodatkowo zabezpieczone osłoną aby podczas ew ruchów płyt wylewki nie zostały uszkodzone. W twoim przypadku jest pęknięcie( dodatkowa dylatacja) nie planowane , więc rury w tym miejscu nie mają osłon ochronnych. Może być też coś że źle ułożonym styropianem
JacekFF Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Autor #13 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Nad styropianem też się zastanawiałem ale układałem go sam i wiem że akurat w miejscu pęknięcia był ułożony idealnie. Gorzej było w miejscach rur i tam się obawiałem pęknięć. Wydaje mi się że pękło od nadmiernego skurczu. 3 tygodnie były pod folią, lekko zraszałem przez pierwsze dni. Po zdjęciu folii przez tydzień otwierałem okna i było wszystko ok a po ponad tygodniu pojawiło się pęknięcie. Co do rur myślę że aż tak tragicznie nie będzie. Przecież pęknięcia to dość częste zjawisko i jakoś ogrzewanie działa. Myślę że gdyby rurki były otoczone betonem całe było by większe prawdopodobieństwo pęknięcia a przecież one leżą od dołu na styropianie więc nie są w pełni nieruchone.
odpowietrznik Opublikowano 10 Sierpnia 2018 #14 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Mam nadzieję że rury były pod ciśnieniem w chwili robienia wylewki
JacekFF Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Autor #15 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Tak oczywiście prawie 4 atm były nabite.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.