Pawelorg84 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 #1 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Witam wszystkich i z góry przepraszam za kolejny tego typu temat. Mam zamiar wymień starego śmieciucha na Defro Sigma E 12kw, dodam, że stary kocioł to 20 kw (stanowczo za duży) Dom z końcówki lat 70 nowa instancja CO, nowy dach, Powierzchnia ogrzewana 160m2 Wysokość pomieszczeń 2,6m http://cieplowlasciwie.pl/wynik/3y3k - zgodnie z wyliczeniami ze strony 12kw jednak wskaźnik zapotrzebowania na moc wyszedł 49W/m2 , obawiam się czy czasem nie jest to zaniżony wynik. Przecież takie wartości dobiera się przy nowych domach a nie zmodernizowanych staruszkach. W związku z powyższym proszę o pomoc w doborze kotła; kupić 12 czy może 16 kw dodatkowo znalazłem coś takiego i już szczerze mówiąc zgłupiałem: Nieocieplony budynek z lat 70. lub 80. 100W/m2 Budynek z lat 90. (5cm styropianu) 70W/m2 Budynek sprzed 1990r. docieplony 5cm styropianu 80W/m2 Budynek z lat 2000–2010 (8–10 cm styropianu) 60W/m2 Budynek wybudowany po roku 2010 standardowo docieplony (15 cm styropianu) 50W/m2 Budynek wybudowany po roku 2010, szczególnie docieplony (np. min. 15cm dobrego styropianu na ścianach, trójszybowe okna) 40W/m2 dane ze strony: http://czysteogrzewanie.pl Z góry dziękuje za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 10 Kwietnia 2018 #2 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Kocioł kl 5 o mocy 12kW podanej przez producenta , nigdy tej mocy w warunkach domowych nie osiągnie, będzie pracował z mocą ok 8-9kW, więcej z takiego kotła trudno będzie wycisnąć. Więc ze względu na to ew błędy w obliczeniach szukaj kotła trochę mocniejszego - ok 14-15kW.. Oczywiście należy pamiętać o niskiej temp spalin , która może spowodować skraplanie się spalin w kominie i uszkodzenie komina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelorg84 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Autor #3 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 W takim razie skłonie się ku 16 kw W kwestii komina, to jest on tradycyjny z cegły tyle że nowy. Plus taki, że jedynie klinkier nad dachem pozostaje bez ocieplenia. reszta komina przechodzi przez pomieszczenia mieszkalne ogrzewane. Sprawdzę przez 1 sezon. Jeżeli będą plamy z kondensatu to jedynie frezowanie komina i wkład mnie ratuje bo komin ma obecnie wymiary 14x14, a to min. jakie zaleca producent kotła. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelorg84 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Autor #4 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Jeszcze jedno pytanko te 12 kw które wyszło z wyliczeń zawiera 4kw na grzanie ciepłej wody. biorąc 16 kw to według ogólnie przyjętych norm wyjdzie mi 100w/2m (czyli do domu bez ocieplenia) czy to czasem nie za duży kociołek. Defro nie ma 14 kw w ofercie. Mam 160 m2 do ogrzania jak przyjąć nawet 0,70 w/m2 to zapotrzebowanie bez grzania bojlera wyjdzie 11,2 kw powinno wystarczyć ?????. Przecież dodatkowa moc na bojler potrzebna jest tylko w przypadku ekstremalnych mrozów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 11 Kwietnia 2018 #5 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Wg tego co podałeś w poście 1 masz bardzo przeciętnie ocieplony dom Jeżeli go docieplisz to 12kW będzie ok Najwięcej ciepła ucieka przez podłogę i przez dach Docieplenie tych miejsc pozwoli na zmniejszenie mocy kotła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelorg84 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Autor #6 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 http://cieplowlasciwie.pl/wynik/3y3k Domek ma użytkowe poddasze można powiedzieć dwa w jednym tzn. poddasze + jeszcze pomieszczenia nad poddaszem u samej góry dachu w skosie w samym dachu jest 20 cm. wełny a w suficie/podłodze miedzy "poddaszem" a niższym "poddszem" 15 cm wełny +folia ekranowana samą posadzkę mogę docieplić jeszcze od piwnicy ale nawet zimą w piwnicy jest ciepło a i tak nie jest ogrzewana. Dachu już nie mam możliwości docieplić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 11 Kwietnia 2018 #7 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Jak tak uważasz to weź tą 12 Zawsze możesz docieplić po sezonie z nowym kotłem Choć ja polecałbym większy PS Czy musi być defro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelorg84 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Autor #8 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 nie musi być Defro a co byś polecił ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 11 Kwietnia 2018 #9 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Ja mogę tylko powiedzieć coś o mocy Marek nie polecam Jest forum to poszukaj na nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dormario Opublikowano 12 Kwietnia 2018 #10 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Ja bym wziął 12 kw. Jakie teraz mamy zimy? Tydzień większego mrzy i to wszystko. Ja mam 12KW dom 150 m2 z piwnica nie ogrzewaną z 2001 roku budowany wg tamtejszych standardów i max moc jaka potrzebowałem tej zimy to niecałe 8 KW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shogunzlasa Opublikowano 13 Kwietnia 2018 #11 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Najwięcej ciepła ucieka przez dach - prawda, ale że przez podłogę - to już zależy od wielu czynników (podpiwniczenie czy płyta, izolacja fundamentu itd itd) - czasem nie ma co przesadzać z ilością izolacji bezpośrednio w podłogę zważając na to że sam grunt pod nią jakąś temp. ma - w przeciwieństwie do wygwizdu ponad dachem.Co do mocy kotła - jak już napisano - w piątej klasie dobiera się ją inaczej - nie ma tutaj rezerwy mocy. W klasie 3 i 4 dużo zależało od mocy palnika. Jak ktoś do pieca 15 kW montował palnik 25 kW to ten piec i koło 20tki wyciągał - po prostu wyższa była temp. spalin czyli strata kominowa.Piąta klasa też lepiej moduluje mocą od 30% i tu już aż takiego negatywnego wpływu przewymiarowanie nie ma. Ja bym brał sztokera lub skama - są małe, czyli sam palnik spala czysto i nie musi nadrabiać wymiennikiem. Pozwalają też na kontrolowanie temp. spalin gdyby komin był ceglany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.