aikon91 Opublikowano 26 Listopada 2017 #1 Opublikowano 26 Listopada 2017 Mam grupę pompowo mieszającą z pompą wilo z regulatorem z kapilara (tak jak na zdjęciu). Ogrzewanie podłogowe na całości domu, dodatkowo kaloryfer przy wejściu, łazience oraz w salonie. W kotłowni z pieca odchodzą mi 2 pompy jedna do CWU a druga CO. Moje pytanie jest następujące, czy wodę do podłogówki pcha pompa CO przy piecu czy ta w skrzynce wilo? Pytam bo steruje regulatorem pokojowym i on mi odłącza pompę CO tą przy piecu ale w domu ciepło.
shogunzlasa Opublikowano 26 Listopada 2017 #2 Opublikowano 26 Listopada 2017 Co to za fale Dunaju dyndające pod sufitem? Osad z sitka potrafi latać że filtry do góry stoją? Sam sobie odpowiedz - jak wyłączysz tą w kotłowni to odetniesz grzejniki w łazience, salonie i korytarzu - jak pisałeś... P.S. 1. Piękna rzeźba 2. Kolejny *** układ sterowania temperaturą...
aikon91 Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor #3 Opublikowano 26 Listopada 2017 Nie rozumiem o co chodzi z filtrem i latającym osadem? Możesz mi to jasniej na kreślić o którą część chodzi? No jak pompa CO się odłącza to grzejniki nie działają. Podłogówka chyba ciągnie ta pompką z szafki tak? Na wyglądzie tego układu to mi akurat nie zależy, nie istotne jest dla mnie czy są fale czy załamania, ważne żeby działało a ja się dopiero z tym oswajam.
shogunzlasa Opublikowano 26 Listopada 2017 #4 Opublikowano 26 Listopada 2017 Przepraszam za wyrażenie.Filtr osadnikowy - jak nazwa wskazuje - tam się coś osadza więc musi być zamontowany tak by miało gdzie się osadzić (tym co się odkręca na dół, nie do góry).Jeśli robiłeś to sam i to Ci nie przeszkadza - to pół biedy, jak ktoś wziął za to pieniądze - to już gorzej (rury).Podłogówka to pompka w szafce. Kiepskie sterowanie bo musisz ganiać i kręcić kurkiem...
aikon91 Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor #5 Opublikowano 26 Listopada 2017 Możesz mi wskazać ten filtr, który to? Robił znajomy i najniższym kosztem. Właśnie testuję sterowanie i być może będzie potrzeba przerobienia automatykę z pogodówką. Obecnie temp 28* na podłoge jest za wysoka a niższej nie mogę jakoś ustawić muszę pokombinować. Koszt przerobienia wydaje mi się niewielki bo z tego co się już zorientowałem potrzeba zawór 3d z siłownikiem a to ok 400-500zł
shogunzlasa Opublikowano 26 Listopada 2017 #6 Opublikowano 26 Listopada 2017 Filtr osadnikowy:http://www.goshe.pl/go/wp-content/uploads/2012/04/0200_190.jpgAle to jest Twój najmniejszy problem..Nie idź tą drogą przeróbki... Na oko widać że masz za cienkie rury do takiego zaworu 3D... Ciężko jest tu cokolwiek napisać - jest to skopane... Przepnij pokojowy termostat by odłączał tę pompę...
aikon91 Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor #7 Opublikowano 26 Listopada 2017 Filtr ok już wiem o co chodzi. Z cienkimi rurkami to mnie pocieszyłeś, nie da się tego jakoś sensownie przerobić mówisz? Mam odłączać termostatem pompę podłogową tą w skrzynce? Nie wiem czy jest taka opcja w sterowniku (tech 480k) mam odłączanie pompy CO a podłogowej chyba nie
shogunzlasa Opublikowano 27 Listopada 2017 #8 Opublikowano 27 Listopada 2017 Jeśli jesteś świadom tej chałtury bo inaczej tego nie nazwę a nazwę to po imieniu i widać, że robisz to po piniondzach to mogę radzić Ci przerobić wszystko za grubą kasę ale i tak nie posłuchasz - bo będzie to za drogie.Trzeba ratować się partyzackimi sposobami. Do dwóch grzejników załóż termostaty, przepnij pompy by sterownik wyłączał tę od podłogówki, pompę CO podepnij na stałe do prądu - 2 grzejniki będą się wyłączać na termostatach pompa będzie pompować przez 3ci zawsze. Dla testów przepnij pompy, tę od grzejników odłącz i sprawdź jak działa.
aikon91 Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor #9 Opublikowano 27 Listopada 2017 Termostaty przy grzejnikach są. Czy to na pewno dobry sposób aby pompa od podłogówki pracowała okresowo? Z tego co się orientuje to lepiej jest jak chodzi non stop, wydaje mi się że aby obniżyć temp wystarczy zastosować inny regulator z kapilara o zakresie 20-50* a nie 30-60*, ewentualnie coś podłożyć pod głowicę. Tak sobie to obmyśliłem. Aby przerobic na automatyczna reg myślę, że trzeba zmienić tak jak napisałeś średnicę rur czyli tych wychodzących od pieca i idących do skrzynki. Skrzynka rozdzielcza jest bezpośrednio nad piecem więc nie powinno być dużych problemów. Popraw jeżeli mam błędny tok rozumowania
shogunzlasa Opublikowano 27 Listopada 2017 #10 Opublikowano 27 Listopada 2017 Jak masz opcje zmienić kapilarę to zmieniaj na niższą, powinno pomóc.
aikon91 Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor #11 Opublikowano 27 Listopada 2017 Myślę, że zmienić kapilarę to nie jest duży problem koszt też nie bo ok 100zł ale czy trzeba w coś ingerowac to nie wiem. A co do reszty mojego pomysłu, jak to widzisz jak szafka jest nad kotłownią to łatwo było by zmienić na automat?
shogunzlasa Opublikowano 27 Listopada 2017 #12 Opublikowano 27 Listopada 2017 Tylko sprawdź jaki gwint ma termostat (m28/m30 lub żeby były przejściówki).To już by wymagało trochę obliczeń, przeróbki wyjścia z kotła itd. Jak nie chcesz inwestować - nie baw się w to.
aikon91 Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor #13 Opublikowano 27 Listopada 2017 W tym sezonie nie będę tego ruszał, zobaczę jak to działa i jak wychodzi ekonomicznie, chociaż myślę że w ekonomi między manualem a automatem nie będzie dużych różnic. Zajme się jedynie ta regulacją temp. Możesz swoim okiem ocenić w przybliżeniu koszt przeróbki na automat?
shogunzlasa Opublikowano 27 Listopada 2017 #14 Opublikowano 27 Listopada 2017 Jak dla mnie to zrobienie kotłowni od nowa - więc się nie wypowiadam :D
aikon91 Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor #15 Opublikowano 27 Listopada 2017 ok, a czy jesteś w 100% pewny co do montażu wcześniej wspomnianego filtra? Przyjrzałem się i jest zamontowany zgodnie ze strzałkami przepływu wody. Przejrzałem kilka fot w internetach i różnie jest montowany
shogunzlasa Opublikowano 27 Listopada 2017 #16 Opublikowano 27 Listopada 2017 Jest zgodnie z kierunkiem pompy wiec ok. Moj blad. Bije sie w piers :-) czasem juz nie wiem w krora strone trzeba kręcić zdjecia z tego forum :-)
aikon91 Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor #17 Opublikowano 27 Listopada 2017 Ufff bo już myślałem...Dużo zacząłęm czytać na temat ogrzewania i glądać w internecie i aż głowa boli. Może pora zaprzestać ;-) Regulator z kapilarą zminiłem na zakres 20-70* zobaczymy jutro jaki będzie efekt. Dzięki za podpowiedzi
aikon91 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Autor #18 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Zmiana termostatu zapewnia większy komfort sterowania. Kolejne moje pytanie: przy obecnych tem daję na podłogę 32* i utrzymuje temp 22,7* w całym domu ( temp podłogi 25*). Większość jak czytam to taką temp daje w duże mrozy a jak narazie jest łagodnie. Czy można coś wyregulować aby nastawiać niższą temp??
sambor Opublikowano 21 Grudnia 2017 #19 Opublikowano 21 Grudnia 2017 W takim układzie to będzie ciężko, ale można zmniejszyć przepływy w pętlach np przestawić pompę w rozdzielaczu na niższy bieg.
shogunzlasa Opublikowano 21 Grudnia 2017 #20 Opublikowano 21 Grudnia 2017 To jak temp zasilania wody przekłada się na temp podłogi i przy tym pomieszczeń zależy głównie od rozstawu pętli. Jak masz rzadziej - potrzebujesz wyższej temp. zasilania - jak ktoś ma gęściej to obróci z niższą - grunt, żeby temp podłogi nie przekraczała 29 stopni... Jeśli byś się nie wyrabiał w tęgie mrozy to lepiej mieć 20 stopni w pokoju niż podłogę 35 stopni - bo tu już będą problemy zdrowotne.
aikon91 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Autor #21 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Według wskazan w miarę normalnego termometru to mam zasilanie 32*, temp podlogi 25*, natomiast temp w pokoju 23.3*. mój instalator powiedział że rury mam położone w razie czego pod pompę ciepła, cokolwiek miało by to oznaczać. Moje paramatry są ok?
shogunzlasa Opublikowano 25 Grudnia 2017 #22 Opublikowano 25 Grudnia 2017 To znaczy że masz gęsto rury.Ło Panie - ciepełko masz. Przy takiej temp w pomieszczeniu moim zdaniem jest OK.
darek69 Opublikowano 10 Stycznia 2018 #23 Opublikowano 10 Stycznia 2018 ok, a czy jesteś w 100% pewny co do montażu wcześniej wspomnianego filtra? Przyjrzałem się i jest zamontowany zgodnie ze strzałkami przepływu wody. Przejrzałem kilka fot w internetach i różnie jest montowany Wydaje mi się że ten filtr to masz jednak źle zamontowany, gdzie ma się niby osadzać osad w tym filtrze. Poczytaj sobie: http://www.instalator.pl/2016/02/montaz-filtrow/
aikon91 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Autor #24 Opublikowano 10 Stycznia 2018 "Każdy filtr musi być zamontowany na przewodzie wodociągowym zgodnie z kierunkiem przepływu oznaczonym strzałką na korpusie. "[/size]
darek69 Opublikowano 11 Stycznia 2018 #25 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Zgadza się, to jeden z warunków ale chyba nie doczytałeś do końca tego artykułu, kierunek przepływu to nie wszystko: "Filtry skośne muszą być skierowane zaślepką rewizyjną do dołu. Po jej odkręceniu większe zanieczyszczenia powinny same wypaść do podstawionego naczynia."[/size] "Filtry skośne mogą być montowane na przewodach pionowych oraz poziomych. W przypadku montażu na przewodach poziomych dopuszczalne są niewielkie odchyłki od położenia osadnika skierowanego do dołu. Na przewodach prowadzonych pionowo osadnik musi (!) być skierowany do dołu, a przepływ wody musi odbywać się z góry na dół"[/size] Obejrzyj sobie dokładnie przekrój tego filtra i sam oceń gdzie będzie osadzać się osad w twoim przypadku , no chyba że jak to już określił @shogunzlasa w poście #2 "Osad z sitka potrafi latać że filtry do góry stoją" :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.