teres Opublikowano 20 Października 2017 #26 Opublikowano 20 Października 2017 Należy pamiętać , że z dwóch kotłów tej samej marki o różnych mocach. większą sprawność ma kocioł o mocy nominalnej wyższej Czyli jak potrzebujemy np 8kW ciepła to więcej gazu spali kocioł o mocy nominalnej niższej. Hmm... no nie wiem, poniżej zrzut z instrukcji Immergas Victrix (mniejszy kocioł ma takie samo zużycie gazu przy tych samych mocach, co jego większy brat). Czyli będzie bardzie wyżyłowany? Czyli należy mieć zapas? Według mnie nie. Czy jeżeli nie będę podłączać ciepłemj wody do kotła dwufunkcyjnego, czy kocioł ie będzie "gupiał"? Czy nie będzie sie psuł? Nic mu nie będzie.
sambor Opublikowano 20 Października 2017 #27 Opublikowano 20 Października 2017 Na temat sprawności poszukaj u Viesmanna
genesis72 Opublikowano 24 Października 2017 #28 Opublikowano 24 Października 2017 Czyli, aby spaliny sie nie skraplały ( nie zachodziło zjawisko kondensacji) spaliny z wyjscia pieca powinny miec powyżej 57stopni?
sambor Opublikowano 24 Października 2017 #29 Opublikowano 24 Października 2017 Ale w tym kotle idzie o to aby się spaliny skraplały, czyli miały poniżej 55-57C
genesis72 Opublikowano 24 Października 2017 #30 Opublikowano 24 Października 2017 Mnie chodz o kocioł z komora zamknieta (nie kondensacyjny), rozumiem, że w takim kotle gdyby zachodziła kondensacja to kocioł by był "zalewany"
sambor Opublikowano 24 Października 2017 #31 Opublikowano 24 Października 2017 Jak nie ma odprowadzenia skroplin to będzie potop w kotle- spradź czy ma coś takiego ponadto komin musi mieć stalowy wkład, inaczej rozwalisz komin.
genesis72 Opublikowano 24 Października 2017 #32 Opublikowano 24 Października 2017 Czy piece z zamkniętą komora spalania mają odprowadzanie skroplin na wypadek gbyby spaliny się skropliły? Jeżeli nie ma to jest to niebezpieczne, gdyz może się zdarzyć iż spaliny się skroplą i wtedy zalewaja palnik Czy sa stosowane jakies zabezpieczenia?
bennek Opublikowano 27 Października 2017 #33 Opublikowano 27 Października 2017 Witam, zamierzam przejść na ogrzewanie gazowe ponieważ w mojej miejscowości planowana jest budowa sieci gazowej i mam kilka pytań: - jaki najlepiej wybrać piec do podłączenia się do sieci ? - czy koszty ogrzewania gazem są mniejsze od ogrzewania miałem, węglem, itd ?
teres Opublikowano 27 Października 2017 #34 Opublikowano 27 Października 2017 Taki, żebyś miał dobry serwis blisko. Nie, będzie około 30% drożej.
Michel Opublikowano 30 Października 2017 #35 Opublikowano 30 Października 2017 Podłączę się do wątku i mam prośbę o kilka informacji: - czy dobrze rozumiem, że: a/ kocioł kondensacyjny (z założenia zamknięta komora spalania) - to oczywiście konieczność odprowadzania skroplin z pieca ale również z przewodu kominowego? Czy można założyć, że byłoby to odprowadzane tą samą rurką? b/ kocioł niekondensacyjny z zamkniętą komorą spalania - to brak konieczności odprowadzania skroplin z pieca i komina? Po za stroną finansową ( ewentualne oszczędności) jakie są inne istotne różnice? - czy to prawda, że czas oczekiwania na cwu przy piecu kondensacyjnym będzie dłuższy niż przy kotle atmosferycznym? - czy zmiana z pieca dwufunkcyjnego z otwartą komorą na piec 2f z zamkniętą komorą kondensacyjny oznacza konieczność montażu urządzeń zmiękczających wodę? - czy istnieje jakaś minimalna średnica dla odprowadzenia skroplin z pieca? Pytam, bo mam za szafkami bardzo mało miejsca ( ok. 20mm) Obecnie jest Beretta Mynute 13/20 w mieszkaniu 55 m2.
SorenLorenson Opublikowano 30 Października 2017 #36 Opublikowano 30 Października 2017 a/ kocioł kondensacyjny (z założenia zamknięta komora spalania) - to oczywiście konieczność odprowadzania skroplin z pieca ale również z przewodu kominowego? Czy można założyć, że byłoby to odprowadzane tą samą rurką? przy kotle kondensacyjnym kondensat odprowadzasz z kotła i komina, odprowadzenie jedną rurką; - czy to prawda, że czas oczekiwania na cwu przy piecu kondensacyjnym będzie dłuższy niż przy kotle atmosferycznym? nieprawda - czy zmiana z pieca dwufunkcyjnego z otwartą komorą na piec 2f z zamkniętą komorą kondensacyjny oznacza konieczność montażu urządzeń zmiękczających wodę? nieprawda, ale zmiękczacz do instalacji może być dodany, aby się kamień kotłowy nie odkładał - czy istnieje jakaś minimalna średnica dla odprowadzenia skroplin z pieca? Pytam, bo mam za szafkami bardzo mało miejsca ( ok. 20mm) miejsca wystarczająco, pytanie czy masz tam jakąś rurkę od kanalizacji; rurka odpływu musi być z tworzywa odpornego na odczyn kwaśny Po za stroną finansową ( ewentualne oszczędności) jakie są inne istotne różnice? kotły te mają mniejszą moc minimalną i przy dobrym doborze unikniesz taktowania
Michel Opublikowano 30 Października 2017 #37 Opublikowano 30 Października 2017 Dzięki wielkie za informacje. Co do skroplin to mam na tej samej ścianie zlewozmywak, tylko na przeciwległym jej końcu, muszę więc "przejść" z rurką za szafkami. A czy w ogóle Twoim / Waszym zdaniem warto rozważać piec z zamkniętą komorą spalania niekondensacyjny? Czy uzyskanie warunków do kondensacji przy 4 grzejnikach w mieszkaniu 55 m2 będzie trudne? Rozmawiałem z kilkoma serwisantami i wszyscy raczej stawiali na piece kondensacyjne. Co będzie lepszym wyborem biorąc pod uwagę np 10 lat ( mam nadzieję) eksploatacji? Do tej pory brałem pod uwagę kocioł 2f kondensacyjny, potem przeczytałem, ze są również 2f z zamkniętą komorą niekondensacyjne, no i teraz po prostu nie wiem co zrobić, brak zarówno wiedzy jak i doświadczeń w tej materii. Zależy mi na w miarę bezproblemowej eksploatacji ( na ile oczywiście to możliwe) i komforcie użytkowania. Gdyby przy tym udało się cokolwiek obniżyć zużycie gazu to byłoby już super. Co więc wybrać?
SorenLorenson Opublikowano 30 Października 2017 #38 Opublikowano 30 Października 2017 Bierz 2f kondensacyjny z jak najmniejszą mocą minimalną.
teres Opublikowano 30 Października 2017 #39 Opublikowano 30 Października 2017 Z drugiej strony ten kocioł musi zapewnić wystarczającą ilość ciepłej wody, stąd moja propozycja Termet Ecocondens Gold Plus o mocy 20 lub 25kW.
Michel Opublikowano 3 Listopada 2017 #40 Opublikowano 3 Listopada 2017 Prośba jeszcze o informację: przed chwilą przeczytałem na tym forum, że "Kotły kondensacyjne wymagają uszczelkowych systemów kominowych". Jak pisałem, mam teraz Berettę Mynute 13/20 atmosferyczny z wkładem kominowym ze stali nierdzewnej, który był montowany w 2001 roku. Niestety, nie mam dostępu do papierów z montażu wkładu i tak naprawdę to nie wiem, czy jest on "uszczelkowy" czy też nie. Pytania do Was: - czy w tych latach były już montowane takie wkłady? - czy faktycznie jest to istotne ograniczenie, które praktycznie "skazuje" mnie na piec niekondensacyjny? Do tej pory myślałem, że po uzupełnieniu wkładu o rurę wewnętrzną ( wewnętrzna do wylotu spalin, zewnętrzna tym samym do pobierania powietrza) będą spełnione warunki dla kondensatu. Ale powyższe zdanie namieszało mi nieźle we łbie. Jest problem, czy nie ma? Z góry dzięki za info i za cierpliwość :)
tommy07 Opublikowano 3 Listopada 2017 #41 Opublikowano 3 Listopada 2017 Kolego michael , stary wkład kominowy będzie służył tylko do zasysania powietrza do kotła a do środka tego władu powinien być włożony drugi o mniejszej średnicy 60 lub 80 mm i to on powinien być składany na uszczelki bo on służy do usuwania spalin.
Michel Opublikowano 14 Listopada 2017 #42 Opublikowano 14 Listopada 2017 Witam Dzięki za wyjaśnienie. Panowie! Dostałem oferty na wymianę kotła. Wiem, że muszę sam podjąć ostateczną decyzję, ale Wasza wiedza wynikająca z eksploatacji/serwisowania/instalacji w zakresie materiałów/technologii/poszczególnych rozwiązań może być znakomitym uzupełnieniem informacji i liczb z folderów poszczególnych producentów. I o to właśnie chciałbym Was poprosić, o Wasze uwagi i spostrzeżenia, doświadczenia oraz rekomendacje. Zakładam, że pozwolą one mi potem wybrać optymalne rozwiązanie. Krótko: - mieszkanie w ocieplonym bloku 55 m2 - 4 grzejniki ( 3 x phurmo + drabinka w łazience) - do tej pory kocioł Beretta Mynute 13/20 atmosf. - wkład kominowy stal nierdzewna Zaproponowano mi takie kotły: - Beretta MYNUTE GREEN 25 C.S.I. - Beretta CIAO GREEN 25 C.S.I. - Junkers Cerapur Smart 28 kW 5C - Beretta MySmart 28 kW Gdyby się trzymać ściśle wartości liczbowych i opisów to wskazanie powinno być na Beretta MySmart 28 kW bo ma teoretycznie najdłuższą gwarancję 8 lat ( wiem, że nie darmo), najniższą moc cieplną na co ( 2,8 kw) i teoretycznie największą wydajność cwu ( ok. 16 l). Drugim w kolejności jest Junkers Cerapur Smart 28 kW 5C z mocą minimalną większą o 1 kW w stosunku do Beretty My Smart ( dla obu zakresów temperaturowych), wydajnością cwu na poziomie ok. 14l. Dodatkowo dla Junkersa na stronie jest taki zapis: "możliwość pracy z mocą od 2,0 kW zapobiegająca taktowaniu kotła przy niewielkich powierzchniach (kubaturach) ogrzewalnych" ale co to oznacza wobec danych liczbowych i na ile w praktyce jest to możliwe to już nie wiem Gdyby na chwilę pominąć powyższy zapis, to czy różnica 1kW na mocy minimalnej będzie mocno zauważalna/ odczuwalna na co dzień? Pozostałe dwa piece mają już wyższą nieco moc minimalną, zatem przynajmniej na razie nie biorę ich po uwagę. Zarówno Junkers jak i Beretta MySmart mają wymienniki AlSi. Oba wydają się w tym zestawieniu najbardziej interesujące. Będę wdzięczny za wszelkie Wasze opinie na ich temat, za wszelkie "za i przeciw" dla obu wstępnie wybranych kotłów. Byłaby to dla mnie duża pomoc z Waszej strony.
genesis72 Opublikowano 16 Listopada 2017 #43 Opublikowano 16 Listopada 2017 Witam Troche z inek beczki Jaka powinna być temperatura wody powrotnej do pieca gazowego w stosunku do wody zasilającej? Czy nie jest tak, że im niższa temperatura powrotu do pieca tym lepiej??
teres Opublikowano 16 Listopada 2017 #44 Opublikowano 16 Listopada 2017 Generalnie jak najniższa. Im niższa temperatura powrotu, tym więcej ciepła kocioł odzyska ze spalin. W miarę niska temperatura zasilania też jest ważna.
genesis72 Opublikowano 17 Listopada 2017 #45 Opublikowano 17 Listopada 2017 Czyli, aby temperatura powrotu była niższa, grzejniku muszą oddac do pomieszczenia jak najwięcej ciepła. Czyli powierzchnia grzejników musi byc wieksza niz nominalna, gdyz grzejniki maja wiekszą sprawnośc przy wysokich temperaturach niz przy niższych? Więcej grzejników - więcej ciepła oddane do pomieszczenia Czy dobrze myślę? Czy korazja grzejników zależy od temperatury wody zasilającej?
genesis72 Opublikowano 17 Listopada 2017 #46 Opublikowano 17 Listopada 2017 Czy macie może jakie porównanie mocy grzejników aluminiowych z grzejnikami stalowymi typu C11? z tego co widziałem moc grzejmika aluminiowego 10 zebek to 578 watt przy temp 55/45/20 aby azyskac taka moc trzema zastosowac grzejnik stalowy C11 o dlugosc 1200 60 cm wysoki
teres Opublikowano 17 Listopada 2017 #47 Opublikowano 17 Listopada 2017 Czyli, aby temperatura powrotu była niższa, grzejniku muszą oddac do pomieszczenia jak najwięcej ciepła. Czyli powierzchnia grzejników musi byc wieksza niz nominalna, gdyz grzejniki maja wiekszą sprawnośc przy wysokich temperaturach niz przy niższych? Więcej grzejników - więcej ciepła oddane do pomieszczenia Czy dobrze myślę? Czy korazja grzejników zależy od temperatury wody zasilającej? Bardzo dobrze to wszystko zrozumiałeś. Teraz już wiesz dlaczego podłogówka jest taka wydajna i oszczędna. Korozja nie zależy od temperatury. Największy problem to częsta wymiana wody w układzie (która normalnie nie powinna mieć miejsca).
Mancio Opublikowano 18 Listopada 2017 #48 Opublikowano 18 Listopada 2017 Pamiętajcie, że przy ocieplonym mieszkaniu 50 m2,ciągła moc CO potrzebna do ogrzania w mrozy to kilka kW.
elfuczi Opublikowano 20 Listopada 2017 #49 Opublikowano 20 Listopada 2017 Pamiętajcie że im większy wymiennik w kotle pracujący na niskim parametrze tym sprawniejszy
genesis72 Opublikowano 21 Listopada 2017 #50 Opublikowano 21 Listopada 2017 "Bardzo ciekawy" film znalazłem na youtubie Co o tym sądzicie,
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.