Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki Kocioł 5 Klasy Do Wąskiej Kotłowni?


alvaro99

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czekamy ............co ta rynna potrafi :] ja nie potrzebuje 5 klasy kotla tylko by nie miał problemów ze spalaniem i użytkowaniem .. no i wlazł do mojej kotłowni "kiszki " :D

Opublikowano

Jak nie potrzebujesz "klasy" to masz małego Sztokera Mini 15kW

Opublikowano

bialymiro

jak może być wcześniejszy atest to można w taki sposób wykonać Skam-P Plus 12kW, jest on produkowany na bazie bryły kwadratu, przy tym palniku jest odpowiednia odległość między ramką montażowa a początkiem paleniska, aby zamontować go od tyłu (tył konstrukcji ma ciut szerszy płaszcz, aby można było montować DBV-1 jak jest potrzeba).

tj Skam-P Plus z palnikiem od tyłu - szerokość zestawu 51cm, od drzwiczek do końca kosza ok.125cm w tym układzie. Musiałbyś określić czy drzwiczki mają się otwierać na lewą czy na prawa stronę. Górne wyjście spalin typowo pod rurę 160mm. Do sprecyzowania zostanie jeszcze umieszczenie króćca powrotu wody

Opublikowano

Ze swojej strony mogę polecić ten kocioł, najlepiej ze sterownikiem spp

Opublikowano

bialymiro

jak może być wcześniejszy atest to można w taki sposób wykonać Skam-P Plus 12kW, jest on produkowany na bazie bryły kwadratu, przy tym palniku jest odpowiednia odległość między ramką montażowa a początkiem paleniska, aby zamontować go od tyłu (tył konstrukcji ma ciut szerszy płaszcz, aby można było montować DBV-1 jak jest potrzeba).

tj Skam-P Plus z palnikiem od tyłu - szerokość zestawu 51cm, od drzwiczek do końca kosza ok.125cm w tym układzie. Musiałbyś określić czy drzwiczki mają się otwierać na lewą czy na prawa stronę. Górne wyjście spalin typowo pod rurę 160mm. Do sprecyzowania zostanie jeszcze umieszczenie króćca powrotu wody

Czy w zaproponowanej konfiguracji czyli  kosz z tyłu, szerokość 51, 12kW,  można wstawić:

 

1.palnik Batory do spalania głównie miału z Piasta 23kJ ( zależy mi na cichym i bezawaryjnym działaniu, cichy bo cześć pomieszczeń mieszkalnych jest na poziomie kotła, bezawaryjny bo często jestem w delegacji a żonka jest technicznie...) 

2.powrót od strony drzwiczek  czyli pomiędzy popielnikiem a pierwszymi drzwiczkami

3.sterownik który umożliwi mi przynajmniej w okresie początkowym podłączenie sie do kotła z zewnątrz, praca w dwustanie jak najbardziej możliwa jeżeli okaże sie że PID nie działa tak jak oczekuje, SPP ?

Na papierach mi nie zależy bo sam płace za kocioł,  czy korpus dla Plus i Premium jest taki sam?

Opublikowano

ad.1 Może się uda i zmieści, ale w małym batorym jest mniejsza odległość między ramką montażowa a początkiem paleniska. Musze dokładniej sprawdzić, ardeo iron wchodzi w tym układzie bez przeszkód, przy batorym zewnętrzna część palnika mocniej wystaje o ok.10cm

ad.2 z danego boku na wysokości dolnej krawędzi drzwiczek do odpalania (może być blisko frontu)

ad.3 może być np. spp

ostatnie pytanie odpowiedź brzmi tak

Opublikowano

To będzie taki Skam w wersji Sztokerowej i z retortą :)

Z małym Batorym będzie to tak że retorta będzie przyklejona do tylnej ściany kotła a z przodu będzie kupa luzu.

Jarek? a pamiętam że jeszcze kiedyś robiłeś takie kotły z zasobnikiem od tyłu? zapomniałem jak się to nazywało, Eko Pal czy coś?

.

Opublikowano

Nie no pellet odpada, wychodzi drożej od węgla.... już wolałbym jeszcze trochę dołożyć i grzać gazem.

 

Ten Sztoker mi odpowiada, tylko niestety nie ma go w wykazie kotłów na jakie mogę dostać dofinansowanie:

http://powietrze.malopolska.pl/kotly/

 

Pisałem do firmy, może postarają się spełnić warunki żeby załapać się na listę.

Taką odpowiedź uzyskałem:

 

Witam

niestety od  01.03 br. na liście będą znajdować się tylko kotły spełniające wymagania tzw. dyrektywy ekoprojektu, która w calej Unii Europejskiej zacznie obowiązywać od 2020 r.
Taką odpowiedz uzyskaliśmy w Urzędzie Marszałkowskim który prowadzi listę kotłów niskoemisyjnych.
Opublikowano

Oba są żeliwne, żeliwne korpusy, ślimaki..., oba spalą miał węglowy o niższej spiekalności najlepiej <10RI

 

Batory - taki lekko zaokrąglony w narożnikach "kwadrat" z wyjściem na paliwo do strefy spalania ok.10x10cm i na wysokości nadmuchu jakieś 12,5cm, góra paleniska gdzie rozsypuje sie paliwo ma rozmiar 21,5cm x 20cm i podniesione ranty, aby paliwo przytrzymać na tej mniejszej powierzchni

 

Ardeo - okrągłe palenisko, wyjście na paliwo fi.10cm, w strefie napowietrzania ok.11,5cm, wypalane paliwo (popiół) już poza strefą spalania rozsypuje się na pierścień o średnicy jak pamiętam 26cm na okrągło. Lekki obrót prawo/lewo pozwala na uzyskanie ciut drobniejszego popiołu a odchylana wyczystka to kwestia nieco wygodniejszego czyszczenia strefy napowietrzania palnika

 

linki do zdjęć palników:

Batory:

Batory25-300x105.jpg

ma%C5%82y-batory-1024x398.jpg

Ardeo Iron

4.jpg

1.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Jaka moc jest Ci potrzebna?

Mały ostatecznie jest w mocy 12kW i zbadano jeszcze pod ecodesign jednostkę 24kW

 

Ten mały, to jak tu było wcześniej pisane rozwinięcie prototypu o nazwie AKP

wysokość już z górnym czopuchem to 100cm, szeroki na 48cm, od drzwiczek do tyłu kosza 115cm, zasyp 90kg

Małe gabaryty, wygodny w obsłudze, tak w skrócie nieco zmodyfikowany palnik i nad rurę paleniskową doszła taka forma specjalnego deflektora, nie wiem jednak czy to ostatecznie poszło z tym deflektorem czy z dołożonymi turbolizatorami

 

Za zgodą konstruktora robiłem fotki jeszcze przed tymi badaniami prototypów (nie ma na nich deflektora ani zawirowaczy), jak chcesz mogę wkleić, także takie jak się pali.

post-1687-0-80630100-1494316202_thumb.jpg

post-1687-0-38373700-1494316210_thumb.jpg

post-1687-0-18934700-1494316217_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja potrzebuję większy niż 12 kW a mniejszy niż 24. Czekam aż wprowadzą ten pośredni.

Powiem że chyba najlepiej będzie mi pasował do mojej wąskiej kotłowni.

Jak jest z jakością/obsługą tych kotłów?

Opublikowano

Jest jednostka Sztoker+18.

Znamionowa moc cieplna 18kw

Minimalna moc cieplna 6kw

KOMIZ zaktualizował swoją stronę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jak podnieść temperaturę spalin w kotle Sztoker+? Czy wystarczy wymontować turbolizery spalin,czy może jest jakiś dodatkowy element np.deflektor?

Opublikowano

Co masz na myśli?

Dla każdego kotła czy 3,czy 4, czy 5klasa. Komin na całym odcinku od parteru po dach powinien mieć takie samo ocieplenie. Jak komin np na nieuzytkowym poddaszu to tylko goła cegła a w pozostałej części domu jest na nim choćby tynk, to jest to zwykła fuszerka budowlana

Opublikowano

Mam stary dom po dziadku z lat 70-siątych, więc komin to cegła i tynk. Nie wiem czy bawić się w nowy wkład ocieplony i kwasoodporny czy zostawić to w spokoju, bo niektórzy pisali na tym forum, że tak palą i nie mają sadzy więcej niż zwykle.

 

Jakie to były by koszty przy kominie 9m? Jakie wkład jest dobry?

Gość berthold61
Opublikowano

dodam jeszcze od siebie , podobno kwasoodporny jest do bani bo szybko 5-8 lat zdechnie , tylko kamionkowy i tu mam pytanie o średnicę tego wkładu , bo średnica obecna to 30x30cm więc wchodzi wszystko jak w masło ale ile ? 160,180,200mm? aby to miało sens

Opublikowano

Mam stary dom po dziadku z lat 70-siątych, więc komin to cegła i tynk. Nie wiem czy bawić się w nowy wkład ocieplony i kwasoodporny czy zostawić to w spokoju, bo niektórzy pisali na tym forum, że tak palą i nie mają sadzy więcej niż zwykle.

 

Jakie to były by koszty przy kominie 9m? Jakie wkład jest dobry?

 

Wkład zawsze można wstawić, a jeśli nie trzeba to szkoda pieniędzy na niego.

 

Dobry i wskazany jest ceramiczny.

Opublikowano

dodam jeszcze od siebie , podobno kwasoodporny jest do bani bo szybko 5-8 lat zdechnie , tylko kamionkowy i tu mam pytanie o średnicę tego wkładu , bo średnica obecna to 30x30cm więc wchodzi wszystko jak w masło ale ile ? 160,180,200mm? aby to miało sens

 

160 wystarczy

Opublikowano

Wkład zawsze można wstawić, a jeśli nie trzeba to szkoda pieniędzy na niego.

 

Dobry i wskazany jest ceramiczny.

No tak, tylko jak już mam stary komin z cegły nie będę go pruł i robił ceramiki. Interesują mnie jakieś wkłady, które łatwo mogę umieścić wewnątrz już istniejącego komina, czy jest to konieczne i jaki to koszt?
Opublikowano

Jeśli komin jest szczelny to nie jest konieczne, a koszt może podać ktoś kto się tym zajmuje więc tu nie pomogę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.