Gość Digitrax Opublikowano 4 Grudnia 2016 #26 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Po grzyba zawór różnicowy do grawitacji jak za nim jest zawór zwrotny na sprężynie, który grawitacje skutecznie zablokuje :D
specjalford Opublikowano 4 Grudnia 2016 Autor #27 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Digitrax na początku tematu widać na zdjęciach że nie było tak jak teraz, zawór różnicowy po prostu został
specjalford Opublikowano 4 Grudnia 2016 Autor #28 Opublikowano 4 Grudnia 2016 A gdybym dał trzecią pompę na powrocie przed piecem to co by się stało? dało by to coś w tym układzie na lepsze ? lub jakie by były skutki?
sambor Opublikowano 4 Grudnia 2016 #29 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Tak nie wolno - albo pompa na zasilaniu albo na powrocie, dwóch na raz nie może być.
Maciek92 Opublikowano 5 Grudnia 2016 #30 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Wywal ten odpowietrznik z kotła i wstaw tam zawór bezpieczeństwa o ciśnieniu otwarcia zalecanym przez producenta kotła (podejrzewam 1.5 bar). Odpowietrznik masz po stronie ssawnej obu pomp i może zaciągać powietrze do układu.
and2 Opublikowano 5 Grudnia 2016 #31 Opublikowano 5 Grudnia 2016 a może coś podobnego? https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/18522-piec-na-ekogroszek-grzejniki-nagrzewnica-wodna/page-1 U mnie nadal nie działa to dobrze, wymieniłem rury, wywaliłem wymiennik płytowy, mam zawory zwrotne. Dziwię się tylko jakim cudem ta instalacja ma działać z taką mocą pieca tzn. grzejniki + 3 nagrzewnice.
specjalford Opublikowano 6 Grudnia 2016 Autor #32 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Instalacja działa jak wszystko przestanie wariować o ten problem mi chodziło, a to że dałem taki piec do takich odbiorników to było moje założenie które działa ,ponieważ na taką chale 100m jedna nagrzewnica 40kw spokojnie wystarcza ale musiała by nie żle działać na wentylatorze, i umiejscowiona w jednym punkcie , a tak to mam w dwóch miejscach które lepiej i ciszej rozprowadzają ciepło, po prostu działają na niskich obrotach , natomiast nie zawsze muszą działać bo obiekt jest odłączany, może i trochę przesadziłem z mocą tych nagrzewnic mogły by być dwie 20kw, ale wziąłem przykład z wcześniejszego ogrzewania, był to piec nadmuchowy który miał na wylocie temperaturę nawet 120 c stopni, ale sauny mi nie potrzeba, jeśli chodzi o piec w stosunku do odbiorników to powiem to tak nie każde to samo auto ma 2,5-litrowy silnik z 1,6 tez jedzie.DO takich odbiorników pewnie przydał by się z 80 kw, ale nie zamierzam wywrotką do niego kiprować, temperatura jaką chciałem osiągnąć jest wystarczająca, zawsze mogę go wymienić , jest to górno zasypowy z pionowym płaszczem i rusztem wodnym dałem za niego 2400pln w tej cenie nie mam chromowanych napisów więc i koszt wymiany nie wysoki.Co do montażu i podłączenia nagrzewnic to sam siebie muszę puknąć w czoło :blink: jako mechanik samochodowy mogłem wziąść przykład choć by z układu chłodzenia pojazdów gdzie mała chłodnica połączona z silnikiem ma przeciętnie przekroje średnio 5/4 cala, a nagrzewnica wielkości pudełka do butów połączenie minimum 16mm :mellow: tylko na moim terenie każdy miał inne zdanie i mało kto takie nagrzewnice montuje dlatego mnie to zgubiło. Dlatego na przyszłość , jeżeli wlot i wylot takiego urządzenia ma średnice 3/4 cala to nie wolno pomniejszać zasilania do takich urządzeń , jeśli u mnie takie dwie nagrzewnice są to powinna być rura 5/4 cala z rozejściem na 1 cal do jednej nagrzewnicy i taki sam powrót aby można było wykorzystać pełną moc :)
and2 Opublikowano 6 Grudnia 2016 #33 Opublikowano 6 Grudnia 2016 myślę, że piec pracuje i pracuje w trybie ciągłym, dopóki któryś obieg nie zostanie wyłączony, jaką masz temperaturę na piecu? jaka temperatura idzie na nagrzewnicę oraz jakie masz temperatury w obiekcie (najniższa, najwyższa biorąc pod uwagę temperaturę zewnętrzną)?
specjalford Opublikowano 6 Grudnia 2016 Autor #34 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Czytałem tak wyrywkowo twój temat to pex 20 na zasilanie to troszkę mało 1 cal będzie dobrze na zasilanie i na powrót, do nagrzewnicy najlepiej jak jest osobna pompa z zaworem zwrotnym za nią , tak jak mi tu koledzy doradzali, i połączenie musi być proste wyjście bezpośrednio z piecu i powrót też bez żadnych zaworów drogowych itp. Jak jest regulator nagrzewnicy to po zadaniu temperatury sam ustawi wentylator lub wyłączy całkowicie, dzisiaj byłem oglądać u znajomego, przez znajomego taką instalacje na stacji diagnostycznej jak moja, i oczywiście że tam jest różnych elementów pomontowanych, bojler ,zawory listwy itp. a na hale naprawczą jest tak jak napisałem prosto z pieca przez pompę i powrót nic na drodze, Na dzisiejszy dzień instalacja działa normalnie bo problem w dużej mierze był z powietrzem więc w ramach furi zamontowałem na każdym grzejniku i nagrzewnicy normalny chromowany kranik i to przez niego wywaliło całe powietrze na każdym grzejniku bo przez te orginalne to mowy nie było chyba że przez tydzień , po tym zabiegu wszystko działa normalnie. Co do temperatur jak pompa działa na nagrzewnice to jest taka sama temperatura na wejściu nagrzewnic jak na piecu. resztę temperatur w trakcie testu
specjalford Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor #35 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Jestem na etapie wymiany rur dolotu i wylotu na nagrzewnice bo pex 20 na powrocie i tańcząca dolotowa PP to nie porozumienie, pex 20 blokuje jednak powrót i jak na piecu mocniejsza temperatura to nagrzewnice grzeją ale trzeba podwyższyć obroty wiatraka aby nie zagotować płynu, więc dam calowe stalowe od pieca przez cały budynek 2 sztuki po około 14m licząc od pieca , póżniej trójniki i wyjścia na boki po 50cm 3/4 z przejściem zewnętrznym na pex 20 do nagrzewnic po 4m, wygląda to tak że rury wychodzą z ściany na środku i rozejścia na boki w jedną stronę 4m i w drugą ,to powinno wystarczyć ?
sambor Opublikowano 9 Grudnia 2016 #36 Opublikowano 9 Grudnia 2016 PEX20 to przy 15C różnicy między zasilaniem a powrotem przeniesie ok 10kW- to trochę mało dla nagrzewnicy, ale można spróbować, tym bardziej, że są w miarę krótkie odcinki. Rura calowa to przeniesie do 26 kW bez problemu.
odpowietrznik Opublikowano 10 Grudnia 2016 #37 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Kalkulator doboru rur pokazuje że rura PEX 20 nie przeniesie 10kW przy delta t=15K PEX 20 to odpowiednik Cu 18 w porywach 7kW a raczej 6
sambor Opublikowano 10 Grudnia 2016 #38 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Przeniesie, tylko nie należy na ślepo wierzyć w "kalkulatory" - co się stanie jak wymusisz większy przepływ aby tą moc przesłać?
odpowietrznik Opublikowano 10 Grudnia 2016 #39 Opublikowano 10 Grudnia 2016 W coś trzeba wierzyć :) Doskonale wiesz z czym się wiąże niedowymiarowanie rur do mocy jaką muszą przenieść.Zwiększysz przepływ w rurach=większa prędkość czynnika grzewczego=głośna instalacja,"wypłukiwanie" rur i kształtek a w niektórych przypadkach nawet to nie pomoże jak średnica rury jest drastycznie zaniżona czego konsekwencją oprócz w/w będzie niedogrzanie pomieszczeń
sambor Opublikowano 10 Grudnia 2016 #40 Opublikowano 10 Grudnia 2016 W domu mieszkalnym przy schowanych rurach to problem, ale warsztacie to nie problem, za sezon , dwa wymieni i nic nie będzie.
specjalford Opublikowano 10 Grudnia 2016 Autor #41 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Trójniki są calowe zawsze mogę jeszcze wy.... pexy i dać cale po 4m, wtedy nie ma mocnych aby nie bylo :mellow:
specjalford Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor #43 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Instalacja odpalona :) działa tak jak powinna, a mianowicie tak, teraz mogę dać temperaturę na piecu 75C na same nagrzewnice wentylatory działają na 3/4 obrotów i nic się nie dzieje dmuchają gorącym powietrzem, można dać więcej i da się opanować kocioł :) to tak przy testach , w normalnych warunkach mam 55C w porywach 58C na piecu i działają dwa obiegi z tym że nagrzewnice chodzą tak między 1/4 a 1/2 obrotów nominalnych :rolleyes: to w zupełności wystarcza , problem z odpowietrzeniem układu bo faktycznie jest rozległy z zakrętami itp.Rowiązałęm w ten sposób że wywalone zostały wszystkie odpowietrzniki automaty bo to nic nie daje, po popuszczaniu ich więcej powietrza szło niż miały spełniać swoje zadanie i zmontowałem chromowe kraniki, na grzejnikach też, a na nagrzewnice wstawiłem zaraz za piecem pionowe rury 1/2 około 1 m nad poziomem nagrzewnic na wlocie i powrocie też z kranikami w ten sposób po potężnym odpowietrzeniu nic nie słychać wszystko działa :) Co do rur na nagrzewnice to mnie zmylili znawcy hydrauliki twierdząc że pompa pchnie itp. że teraz to się cienkie daje dlatego puściłem pexem 20 :angry: gdybym teraz robił od początku to 5/4 cala od pieca i powrót a 1 cal na rozejścia do samych nagrzewnic no ale tak też działa, pex i złączki pójdą na instalacje powietrzną tak że koszty przeróbek nie wzrosły tylko robota
sambor Opublikowano 12 Grudnia 2016 #44 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Nareszcie - koniec tej sagi z przeróbkami. Cieszę się , że inst. działa dobrze Akurat zdążyłeś na mrozy ( u mnie teraz -9C) Pozdr. PS Teraz są cienkie fachowce a nie cienkie rury
specjalford Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor #45 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Powiem ci tak , dlaczego sam się za to zabrałem, kiedyś Śp. mój najstarszy brat robił te rzeczy zawodowo kadencje zakończył niestety w 90 roku to była era grawitacji na rurach wiadomo jakich i nie były tak skomplikowane jak terażniejsze instalacje , tak że jako małolat to sobie trochę napatrzyłem po za tym narzędzia mam chyba wszystkie oprócz zgrzewarki do PP, nie wspomne o tokarce frezarce i sprzęcie budowlanym :) i może nie to przeważyło o moim wykonaniu tylko nie podobały mi się propozycje projektowe znajomych fachowców, takie jak sposobu prowadzenia rur bo poniekąd przeszkadzają,, wyboru grzejników np. panelowe [ od mycia całego warsztatu DIMEREM bo jest gres wszędzie to żywotność zerowa ] rury PP, które zapewne by wisiały jak druty na słupie, miedż to za drogo dla mnie :( , piec żeliwny pewnie po zagotowaniu było by nie ciekawie :mellow: i cała taka gama podchodów :wacko: szale przezwyciężyła cena z materiału jaką mi wyceniono u powiedzmy dobrego fahmana który faktycznie miał to robić bo ja czasu na to nie miałem a jego projekt zgadzał się z moimi oczekiwaniami, cena padła 13000 pln w tym miałem mieć kocioł SAS 24kw jedna nagrzewnica Vulcano v45 , 80 żeberek no i reszta zawory rury itp. pewnie z jedna pompką co zapewne trzeba by poprawiać i koszty większe, i tu mi się trochę ta cena nie widziała, więc sprawdziłem wyrywkowo np nagrzewnica 1500pl piec 3000pln :blink: na necie ta sama 999pln a piec mam większy i z przesyłką 2400pln :mellow: tak że całość mnie wyniosła 10000pln w tym mam trzy nagrzewnice , i kilka innych drogich rzeczy które nie były liczone podczas wyceny i to był koszt materiału te 13000 bez roboty, więc nie wiem jak funkcjonują te sklepy jak to mówią naziemne od internetowych chociaż to jest to samo :rolleyes:
and2 Opublikowano 12 Grudnia 2016 #46 Opublikowano 12 Grudnia 2016 A ta mała nagrzewnica 20 KW to też dwurzędowa jak V45? Jaki producent? Interesuje mnie ta kwestia: cyt. "...teraz mogę dać temperaturę na piecu 75C na same nagrzewnice wentylatory działają na 3/4 obrotów i nic się nie dzieje dmuchają gorącym powietrzem, ...działają dwa obiegi z tym że nagrzewnice chodzą tak między 1/4 a 1/2 obrotów nominalnych..." - a dokładniej? Co rozumiesz przez nominalne i jak określasz dokładność ułamkową obrotów?
specjalford Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor #47 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Tak podaje producent obroty z regulatorem ARW 2,5 Ja mam ARW 3,0 powiedzmy że te obroty na moim są troszkę mniejsze możesz sobie porównać a obroty nominalne to chodziło mi o moje ustawienie do temperatury na piecu 50C do 58C :) teraz masz już jasność z dokładnością +/-, mogę oczywiście z powodzeniem dać na piecu 90C nawet ale trzeba zwiększyć obroty podejrzewam na maxa i nic się nie będzie działo, na wcześniejszych rurach to nie było możliwe bo zagotował bym piec a z nagrzewnic na wyższych obrotach było zimno po prostu był za mały obieg płynu Mała nagrzewnica to nie wiem czy tutaj moge ale http://allegro.pl/nagrzewnica-wodna-flowair-leo-fb20v-kons-regul-2w1-i6492702356.html?snapshot=MjAxNi0xMS0wOFQxOToyOToyNVo7YnV5ZXI7ZTllMzcyYWNiMDQwZjQ4NWE2ODYxYjZlNWY1NmYzZmFmYTdiOGFlNGY0ZjA4NzJjYzMxMTkzZWIxZjEyMzQ1Yg== kupowałem u nich dwie vulcano i ten zestaw , bardzo fajna daje jak nie wiem co , takie dwie to w zupełności by mi wystarczyły na hale, a zwłaszcza jak będzie ocieplona :) Pytanie podstawowe jedna z pompek made in małe rączki IBO włączona na zimnym płynie jest cieplutka :mellow: a teraz słyszę jakiś pisk głuchy :o czy to już po niej :blink: bo cosik to za krótko się napracowała? Omnigena mam w domu już czwarty rok działa na okrągło przez cały rok bo CWU jest i nic się z nią nie dzieje i tyle samo kosztuje , i teraz nie wiem co kupić jak ta IBO padnie w podobnych pieniądzach, czy może Omnigena jakoś teraz spadła :mellow: bo nie potrzebuje ful wypasu
sambor Opublikowano 12 Grudnia 2016 #48 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Kup na półkę pompę zapasową, te IBO mają wyjątkowo krótki żywot, szczególnie przy większych obciążeniach. Tu masz temat o takiej https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/22703-piszczaca-pompa-obiegowa-ibo/ Ja bym radził pompę markową np Halm, LFP, Grundfoss, Wilo - kolejność wg cen.
specjalford Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor #49 Opublikowano 12 Grudnia 2016 A pompa KELLER ? bo taka jest druga? fajnie było by mieć takie same
sambor Opublikowano 13 Grudnia 2016 #50 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Keller to marka importowanych przez grupę SBS produktów a skąd importują to chyba oczywiste, żeby nie było, że się czepiam, poniżej deklaracja zgodności ze skośnookim adresem producenta ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.