Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba O Ocenę Instalacji I Letnie Grzejniki


tomd5

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zawory są, ale czy da radę je tam upchnąć? Musiałbyś jeszcze pociągnąć przewody zasilające od siłowników i od czujników temperatury między szafkami a sterownikiem. Sam sterownik też pewnie trzeba by rozbudować o moduły wykonawcze dodatkowych zaworów. Ciężki temat.

Jeżeli są to jakie? sprawdzę czy się zmieszczą bo z przewodami nie problem. Jeżeli się nie zmieści to przerabiamy instalacje bo na moje to ona jest źle wykonana instalacja skoro są połączone OP i grzejniki i nie będzie można sterować tym z pieca.

 

t_d :)

Opublikowano

Wygląd i wymiary zbliżone do tego co masz na 4D, tyle, że potrzebne są zawory 3D. Żeby się zmieściły siłowniki, to musi być zawór 3D o podobnej konstrukcji do tego co w tym zestawie:http://www.finish-a.com.pl/oferta.php?maincat=115&subcat=116

 

 

Jak masz niedaleko do szafek, to lepiej osobno zasilić grzejniki. Można też z szafek OP wypruć wszystko poza belkami i połączyć je z rurami bezpośrednio, a mieszanie zrobić centralne w kotłowni na jednej pompie, na zaworze 3D z siłownikiem w trybie pogodowym.

 

Opcja trzecia, to jak pisałem zostawiasz jak masz, ustawiasz na termostatach OP stałą temp powiedzmy 30 st i do regulowania temp pomieszczeń używasz centrali sterującej radiowej z siłownikami na pętlach. Coś podobnego do zestawu wyżej, ale bez siłownika.

Opublikowano

Ja bym nie kombinował, tylko dodał osobne rury do grzejników z pompą w kotłowni oraz na istniejących rurach dał podłogówkę z mieszaczem też w kotłowni - to jest najbardziej funkcjonalne rozwiązanie, 

Wiem, że trochę bałaganu będzie , ale wtedy będzie OK.

Opublikowano

Wygląd i wymiary zbliżone do tego co masz na 4D, tyle, że potrzebne są zawory 3D. Żeby się zmieściły siłowniki, to musi być zawór 3D o podobnej konstrukcji do tego co w tym zestawie:http://www.finish-a.com.pl/oferta.php?maincat=115&subcat=116

 

 

Jak masz niedaleko do szafek, to lepiej osobno zasilić grzejniki. Można też z szafek OP wypruć wszystko poza belkami i połączyć je z rurami bezpośrednio, a mieszanie zrobić centralne w kotłowni na jednej pompie, na zaworze 3D z siłownikiem w trybie pogodowym.

 

Opcja trzecia, to jak pisałem zostawiasz jak masz, ustawiasz na termostatach OP stałą temp powiedzmy 30 st i do regulowania temp pomieszczeń używasz centrali sterującej radiowej z siłownikami na pętlach. Coś podobnego do zestawu wyżej, ale bez siłownika.

Teraz panowie kolejne pytanie?

Jak zdecyduję się na przerobienie tej instalacji czyli osobne zasilanie bo to wychodzi najrozsadniej czy musi być kolejna pompa? Nie pociągnie to grawitacyjnie? Jeżeli nie pójdzie bez pompy to gdzie ją umieścić i jak puścić rurki? I jeszcze jedno bo wyczytałem w instrukcji montażu kotła że musi być zawór różnicowy?

 

t_d :)

Opublikowano

Za zaw 4-D grawitacji na takich cienkich rurach nie będzie, potrzebne są rury 1" i większe, co jest rozwiązaniem dużo droższym niż pompa.

Zawór różnicowy jest zbędny! - po co on?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie kolejne pytanie. Oddaje automat od zaworu 4D bo wariuje non stop i mam go wyłączony. Teraz pojawia się kwestia czy zawór 4d też oddać skoro nie mam i tak go na 0?

 

Kolejna kwestia dotyczy rotametrów.

Wiadomo że dolnym zaworem od podłogówki zamyka się obwód. A co jest chodzi o rotametry. Bo zauważyłem że każdy jest wykręcony na maksa. To tym reguluje się przepływy czy jak? Przepraszam za to pytanie ale w zasadzie uczę się tej instalacji a wujek Google mi nic na ten temat nie chce wytłumaczyć

Opublikowano

W końcu jaka jest ostateczna koncepcja instalcji? Czy ogrzewanie podłogowe ma być sterowane pogodowo czy stałotemperaturowo?Czy są przewidziane(możliwe) ewenetualne przeróbki instalacji?

Czy ma byc ochrona kotła przed korozją niskotemperaturową?

Opublikowano

W końcu jaka jest ostateczna koncepcja instalcji? Czy ogrzewanie podłogowe ma być sterowane pogodowo czy stałotemperaturowo?Czy są przewidziane(możliwe) ewenetualne przeróbki instalacji?

Czy ma byc ochrona kotła przed korozją niskotemperaturową?

Nie przerabiamy instalacji po obserwacjach i ćwiczeniach z zaworem 4d i problem z ochroną powrotu stwierdziłem że wrzucam siłownik od 4d wtedy jest temperatura na kotle odpowiednia i idzie ładne ciepło na rozdzielnie. Podlogowkę reguluje zaworem termostatycznym i tak już zostaje

 

t_d :)

Opublikowano

Panowie kolejne pytanie. Oddaje automat od zaworu 4D bo wariuje non stop i mam go wyłączony. Teraz pojawia się kwestia czy zawór 4d też oddać skoro nie mam i tak go na 0?

 

Kolejna kwestia dotyczy rotametrów.

Wiadomo że dolnym zaworem od podłogówki zamyka się obwód. A co jest chodzi o rotametry. Bo zauważyłem że każdy jest wykręcony na maksa. To tym reguluje się przepływy czy jak? Przepraszam za to pytanie ale w zasadzie uczę się tej instalacji a wujek Google mi nic na ten temat nie chce wytłumaczyć

Przepływy na petlach reguluje się właśnie rotametrami. Chodzi o wyrównanie temperatury w pomieszczeniach. Ustaw na początek 1 litr i sprawdzaj termometrem.

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No to walczymy dalej z instalacją pojawił się taki hałas w zaworze zwrotnym poniżej pompy obiegowej

https://youtu.be/xHdZlN9USco

Zaznaczę że to już drugi taki zawór bo został wymieniony. Zawór obok od cwu na 3 biegu nawet nie chce wydać żadnego dźwięku. Może być tak że jest za mocna pompa na obiegu kotłowym. Pompa jest 25/60.

Kolejna kwestia nie mogę ustawić przepływów na podłodze na dole a podłoga niby grzeje. U góry wszystko ładnie pięknie ustawione na 2 i niby grzeje. de51b3a34d6cd8da874b662af20a2927.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.