Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba O Ocenę Instalacji I Letnie Grzejniki

tomd5

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Z tego co widzę to dużo osób wrzuca swoje instalacje grzewcze do oceny. Jestem laikiem jeżeli chodzi o takie sprawy. Coś tam już wiem ale nie wiedzieć czemu ale instalacja od grzejników jest letnia mam wrażenie że taka sama temateratura jest jak podłogi a nie po to instaluje się grzejniki żeby sobie tylko wisiały.

Dom ma 195 m2. Na całości jest ogrzewanie podłogowe oprócz kotłowni i garażu. Piec Sas Eco 23kw. Sterownie temateratura podłogówki za pomocą pogodówki. Grzejniki są zamontowane w pralni, 2 łazienki i garaż.

2704dd0d73485c02c4798748aa7496a8.jpge85b4bcf359e2626e4923b34f6f11add.jpgf7d236f7e34c46663c9f0b94ea0ea97f.jpgd489ff40dbf8555de84efa95d4616cc2.jpg51f04944cd1bc3df926a9263d8c04c1b.jpg9ab6a21e1b1ba2f72439f697efd7f686.jpg

t_d :)

Opublikowano

Sterownie temateratura podłogówki za pomocą pogodówki. Grzejniki są zamontowane w pralni, 2 łazienki i garaż.

Witam

Ale zaraz ochrzanię ;)  - masz do podłogówki zawór termostatyczny z ręczną regulacją, więc jak możesz mieć regulację pogodową na tym obiegu.

Najprawdopodobniej masz reg pogodową na zaw 4-D i dlatego jest zimna woda podawana na grzejniki, ale gdzie jest pompa od grzejników?

Woda na grzejniki idzie wprost z zaw 4-D? a czy jest osobna pompa do tych grzejników?

Opublikowano

Mi tam brakuje pompy głównej.

@sambor już cię dopadł... Też mnie ta "koncepcja" powaliła. Chyba, że tylko kocioł pogodowo hula, ale to by było głupie.

Jeszcze bym chciał się dowiedzieć co te termometry pokazują, bo nie widać.

Opublikowano

Rozdzielacze grzejnikowe są dwa, a daję sobie gwint urwać, że podłączone z zasileń rozdzielaczy OP. To by trzeba dwie pompy dawać. Teraz wg mnie najprościej pompa za 4D Adapt i niestety stałoteperaturowo tą podłogę prowadzić. Regulacja centralką radiową via termostaty ścienne i siłowniki.