marekd Opublikowano 6 Listopada 2016 #1 Opublikowano 6 Listopada 2016 Wadus nie ma co śledzić jak nie mamy schematu nie wiem czy to tajemnica czy kolega nie umie narysować , ale napewno jest cos poważnie nie tak . Nie wiem czy widział kolega KB schemat co posłałem ale .... Pokazuje , jak nie ma zrobionego jak sie należy jakie jest przeznaczenie danych elementow hydrauliki .
marekd Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor #2 Opublikowano 6 Listopada 2016 KB spójrz na schemat widzisz 3 niezależne ukl. 1. Kotłowy 2. CWU 3. C.o tak to ma wygladac profesjonalnie .Tyle .
KBkalwi Opublikowano 6 Listopada 2016 #3 Opublikowano 6 Listopada 2016 Ja narysuje jak wróce z pracy. Ps mój pseudofachman tak zje.... Mi układ że nie ma jakiegoś co...cwu Wybaczcie jestem już wściekły na tą patową sytuacje
marekd Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor #4 Opublikowano 6 Listopada 2016 Jedno wyjście , posadź go w kotłowni niech tak układ ustawi zebedzie działał poprawnie . Sambor z forum ma dobre motto przeczytaj. Powiem szkoda mi Ciebie czemu ludzie sa tak nie uczciwi czy nie fachowcami , bo toinwestor dostaje po dupie.
wadus Opublikowano 6 Listopada 2016 #5 Opublikowano 6 Listopada 2016 Ja narysuje jak wróce z pracy. Ps mój pseudofachman tak zje.... Mi układ że nie ma jakiegoś co...cwu Wybaczcie jestem już wściekły na tą patową sytuacje Tych "fachowcow" to my mamy, najgorsi sa tacy, ktorzy twierdza, ze inni nie maja racji, a on tak ciagle robi i wszedzie dziala. Jak juz czytam na forach i pytam znajomych to zaczynam sie zastanawiac czy sa gdzies jacys "kumaci" instalatorzy? taki, ktory znalby prawa fizyki, jak dzialaja zawory 4d,3d itp. ktory wiedzialby gdzie trzeba dac odpowietrznik, gdzie zawor taki a smaki. Jeden instalator u mnie chcial mi robic instalacje w domku a kibla nie umial mi naprawic w mieszkaniu no rece opadaja
marekd Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor #6 Opublikowano 6 Listopada 2016 Zaczac cza od podstaw czyli Forum , czytac ,pisać , pytać . Jak juz mamu przedrukowany schemat dac papier fachowcowi hydraulikowi i ma zrobic jak inwerter chce a nie jak on sobie wymyśli , bo potem jest płacz. Tyle.
KBkalwi Opublikowano 6 Listopada 2016 #7 Opublikowano 6 Listopada 2016 oto felerny schemat. Na swoją obronę powiem że w momencie robienia instalacji nie było mnie i nawet nie mniałem pojęcia że istnieje taka skarbnica wiedzy jak to forum
marekd Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor #8 Opublikowano 6 Listopada 2016 KB rozwalona ta instalacja grzejniki pomieszane z podłogówka . Zakładam ze nie masz wprowadzonych obwodów grzejników i podłogówki osobno , jak tak to cieżko bedzie to przerobić jak co. Zeby to działało stabilnie to grzejniki osobno i podłogówka osobno .
energotop Opublikowano 6 Listopada 2016 #9 Opublikowano 6 Listopada 2016 Nie no qr... Czarny pas dla instalatora. Prawdziwy mistrz Yoga ;) Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
marekd Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor #10 Opublikowano 6 Listopada 2016 KB co myslisz jak to ugrysc ,milczysz czy sie juz wku.....na maxa
KBkalwi Opublikowano 6 Listopada 2016 #11 Opublikowano 6 Listopada 2016 Nie wiem co myśleć....rury w ścianach. Lipa. Sądziłem że 3d pomoże ale widzę że nic to nie dało. Ja już się poddaje
marekd Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor #12 Opublikowano 6 Listopada 2016 Nie wiem co myśleć....rury w ścianach. Lipa. Sądziłem że 3d pomoże ale widzę że nic to nie dało. Ja już się poddaje Czekaj moze jutro znajomy zobaczy jeszcze moze cos wymyśli .Napewno cza by zrobic układ kotłowy , ta galazke za zaw 3d co idzie na grzejniki i podłogówki cza by dac na wyjściu z pieca moze to cos pomoże , ale moze jutro sie okaze jak i co. Na razie .
KBkalwi Opublikowano 6 Listopada 2016 #13 Opublikowano 6 Listopada 2016 Dziękuje i czekam na jakieś sugesie. Może się choć w min stopniu uda naprawić to czyli z gówn...zrobić coś. A zaw.3d ma mieszać czy rozdzielać wodę z pieca na zasilaniu?
wadus Opublikowano 6 Listopada 2016 #14 Opublikowano 6 Listopada 2016 Nie wiem co myśleć....rury w ścianach. Lipa. Sądziłem że 3d pomoże ale widzę że nic to nie dało. Ja już się poddaje Jezeli zszedles ponizej 20 kg/doba to przytakim ukladzie to juz i tak spory sukces. znaczy ze nie masz az tak duzych strat. Moje CO robil polecony czlowiek sprawdzalem jego robote u kolegi wiec bylem w miare spokojny ale sam zobacz jakie spalanie mialem na poczatku. Nawet producent kotla twierdzil ze 19 kW musi iles tam spalic i wynik np. 20-25 kg / doba to bedzie normalny dla mojego kotla wiec na razie mam czekac az mi sie dom wygrzeje i blablabalaba ... Potem trafilem na to forum i ludziska pomagali jak mogli dzieki temu mam teraz wiedze o swoim ukladzie chyba nawet lepsza niz sam jej tworca :), Sterownik SKZP to dosyc nowe podejscie do spalania, fuzzy logic i modulacja to jest jego sila i jezeli uklad tylk opozwala na cyrkulacje wody i powalczenie o ochrone temp. powrotu to sterownik pokazuje pazurki Mozna faktycznie pokusic sie sprobowac zrobic ochrone powrotu tak aby temp. na piecu nie spadala zbyt nisko, wtedy puszczasz na uklad troche mniej cieplej wody ale jezeli masz w miare dobrze ocieplony dom to nie wplynie na temp. w domu jedynie wydluzy czas wygrzania pomieszczen. Wtedy dobrze byloby trzymac stala temp. w domu i nie bawic sie w schladzanie na noc i doganianie temperatury nad ranem. Badz dobrej mysli!
marekd Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor #15 Opublikowano 6 Listopada 2016 KB masz odpowiedz co do zaw.3d
KBkalwi Opublikowano 6 Listopada 2016 #16 Opublikowano 6 Listopada 2016 Pełen szacun....mam nadzieję że wkrótce będę mógł pochwalić się choćby zbliżonym spalaniem.
Amanda Opublikowano 6 Listopada 2016 #17 Opublikowano 6 Listopada 2016 Bez urazy, ale może jakaś konkretna propozycja? Cała strona postów której wynik jest w zasadzie żaden a KB oczekuje porady/pomocy (jak sądzę niekoniecznie takiej by przerobić to totalnie). KB: - masz zawory termostatyczne na grzejnikach? - czy wszystkie 3 pompy masz w użyciu/załączone? - jak masz ustawiony zawór 3D, próbowałeś zmieniać jego położenie? ustawiając odpowiednio powinien zapewnić ochronę powrotu - odpowiednią temperaturę, zamontowany mniej więcej jak w informacjach u witkowskiego :wacko:
marekd Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor #18 Opublikowano 6 Listopada 2016 KB masz odpowiedz co do zaw.3dimage.jpg KB reg.jakosciowa
marekd Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor #19 Opublikowano 6 Listopada 2016 Bez urazy, ale może jakaś konkretna propozycja? Cała strona postów której wynik jest w zasadzie żaden a KB oczekuje porady/pomocy (jak sądzę niekoniecznie takiej by przerobić to totalnie). KB: - masz zawory termostatyczne na grzejnikach? - czy wszystkie 3 pompy masz w użyciu/załączone? - jak masz ustawiony zawór 3D, próbowałeś zmieniać jego położenie? ustawiając odpowiednio powinien zapewnić ochronę powrotu - odpowiednią temperaturę, zamontowany mniej więcej jak w informacjach u witkowskiego Konkretnie to ta inst. Jest zj....... Od KB . Amanda to co przedstawiasz to nic innego co posłałem i nie jest to rozwiazanie profesjonalne , bez pompy kotlowej tyle. :wacko:
KBkalwi Opublikowano 6 Listopada 2016 #20 Opublikowano 6 Listopada 2016 Na grzejnikach mam zawory przykręcone ba III. pompa do boilera włącza się gdy temp wody cwu spadnie niżej niż 45. Pompa główna za zaworem 3d wyłączana jest gdy temp z czujnika pokojowego dobije do 22.5st. Pompa na dole chodzi ciągle na 2 biegu
Amanda Opublikowano 7 Listopada 2016 #21 Opublikowano 7 Listopada 2016 Pompa główna za zaworem 3d wyłączana jest gdy temp z czujnika pokojowego dobije do 22.5st I tu upatrywałbym pracy "skokowej" kotła - jak pompa się wyłączy następuje gwałtowne zmniejszenie zapotrzebowania na ciepło i sterownik obniża moc kotła do minimum a nawet przechodzi do czuwania. Gdy temp w pokoju spadnie poniżej ustawionej (22,5) występuje gwałtowne zapotrzebowanie - kocioł startuje od zera do mocy max by utrzymać temp ustawiona na kotle. I tak miota się w kółko. Moja sugestia: - włączyć pompę (tą zaraz za zaworem) na stałe, jeżeli to możliwe na najniższym biegu (I) - zaworem 3D ustawić by na instalację szła woda o temp niższej niż na kotle, odpowiednio do zapotrzebowania np 40, automatycznie nadmiar (przy ustawionej na kotle temp np 50-60) ciepłej wody powinien poprzez "boczne wyjście" wrócić do kotła na powrót podnosząc jego temp. Zmiany wprowadzać stopniowo i obserwować zachowanie korygując odpowiednie ustawienia. Ew dalsze zmiany po ustabilizowaniu ww (może wystarczy też praca pompy "na dole" na I biegu) Wiem że to wymaga sporo czasu i prób ale w jakimś stopniu może zniwelować "zje...nie" instalacji. Od KB zależy też czy chce poprawić nieco pracę układu/instalacji jaki jest w tej chwili (odkładając fizyczną przeróbkę na np wiosnę) czy też jest zdecydowany na jej przeróbkę od razu. Co na to inni uczestnicy dyskusji? Sądzę że moderator usunie ew przesunie niniejsze posty jako nie dotyczące bezpośrednio tematu wątku :rolleyes:
KBkalwi Opublikowano 7 Listopada 2016 #22 Opublikowano 7 Listopada 2016 Amanda zgadzam się w 100 na cjociaż próbę ewentualnej poprawy. Ale rodzi się wiele pytañ. Skoro mam zaw 3d ustawiony tak ze gorąca woda jest rozdzielana na piec i układ ( nie miesza ) czy go zamienic? Czy czujnik pokojowy zrobić nieaktywny?
Amanda Opublikowano 7 Listopada 2016 #23 Opublikowano 7 Listopada 2016 Czekam na uwagi ale moim zdaniem: - tak, wyłącz (a raczej załącz go na stałe) czujnik pokojowy (ew ustaw na jakąś maxymalną temp, na tyle na ile pozwala) - zapamiętaj (zapisz, zrób fotke,...) położenie zaworu 3D i przy włączonych, pracujących, pompach stopniowo zmieniaj jego położenie by uzyskać niższą temp za zaworem (np przed pompą). Oczywiście odczekaj chwilę by pozwolić ustabilizować się nowemu ustawieniu. Dobrze byłoby gdybyś mógł to obserwować mierząc temp termometrem, a jeszcze lepiej gdybyś mógł obserwować jednocześnie temp za zaworem oraz na powrocie, przy samym kotle. Może dodaj fotki 3D i kilka ujęć z pompami i ogólną "okolicą" kotła, zawsze to lepiej widzieć realne rozwiązanie/rozmieszczenie/połączenie elementów instalacji choć i sam rys daje juz jakis pogląd
RedEd Opublikowano 7 Listopada 2016 #24 Opublikowano 7 Listopada 2016 Witam Kolego KB kocioł ma dość sporą pojemność wodną a co za tym idzie bezwładność a przy takim montażu 3d masz spowolniony przepływ przez kocioł, wystarczy zwiększyć przepływ czynnika przez kocioł. Na początek spróbowałbym włączyć cwu na stałe jeśli nie ma za daleko (straty) do bojlera, a jeśli to nie pomoże to pompa kotłowa na małym obiegu. Myślę że to rozwiąże sytuacje, chyba że zaczną pompy zakłócać swoją pracę, nie jestem instalatorem także proszę o krytykę aby kolegi nie wprowadzać w błąd i koszta. Pozdrawiam RedEd Ps jak woda za gorąca w bojlerze to zamontować zawór termostatyczny ograniczający temperaturę choć to koszta podobne do pompy kotłowej ale jak by nie było gdzie wstawić tej pompy to jest alternatywa
wadus Opublikowano 7 Listopada 2016 #25 Opublikowano 7 Listopada 2016 A ja mam takie pytanie, wlasnie ja tak wymyszam obieg kotlowy pompka CWU, mam bojel bardzo blisko kotla i pompka energooszczedna zuzywa max 7-10 W wiec sobie kreci. Ale mam obawy czy to nie szkodzi aby bojler ciagle mial wode wygrzana na 60 i wiecej stopni? czasami tam mi sie woda przeleje albo zabulgocze cos tam, po czym sie stabilizuje na godzine kilka. Jak z kamieniem kotlowym wysoka temp, nie sprzyja aby mi sie tam nie zaczal szybciej odkladac ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.