Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba O Pomoc Jak Ulepszyć Instalację Co.


wesyr

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

już powoli zbliża się okres grzania jak każdy wie ;) I w końcu mam czas zabrać się za przeróbkę mojej instalacji CO, która według mnie jest zrobiona przez "fachowca" na odwal się, dlatego chciałbym zapytać was co należy zmienić i co dodać by ulepszyć moją instalację. 

 

Piec jest na ekogroszek z podajnikem ślimakowym, palnik duży brucer (jeszcze muszę go doszczelnić), ogrzewane są tylko kaloryfery w domu.

 

Przepraszam, za kiepski rysunek ale mam nadzieję, że pokazuje jak to u mnie jest zrobione.

Jeśli będą potrzebne zdjęcia, to będę mógł dodać dopiero wieczorem :)

Z góry dziękuję :)

 

post-36152-0-30072300-1472543197_thumb.png

Opublikowano

A co chcesz ulepszać? Jeśli instalacja działa i jestem z niej zadowolony to o co komplikować sobie życie? Chyba że Cierpisz na nadmiar gotówki...

 

ps. Dużo lepszym rozwiązaniem jest 3d na grzejniki i pompa w krotkim obiegu CO.

Opublikowano

Ok :)

Główny powód to oczywiście zaoszczędzenie pieniędzy bo według mnie piec strasznie dużo pali ~1 tone na miesiąc by ogrzać około 140m^2, gdy na zewnątrz jest 0-5 stopni. Dom jest ocieplony wełna na dachu i styropian w około domu. 

 

Także sugeruję się trochę sąsiadem, który pali miałem (piec tłokowy) i ogrzewa około 220m^2 i spalanie ma zdecydowanie niższe niż u mnie, także piec lepiej dochodzi oraz dłużej trzyma temperaturę i nie włącza się co chwile - wiem na pewno, że ma właśnie zawór który podnosi temperaturę powrotu. 

Zmieniłem już sterownik, próbowałem wiele ekogroszków i ustawienia by nie było spieków i tworzył się głównie ładny popiół już ma ogarnięte.

Opublikowano

Szukasz nie tam gdzie trzeba. Może naczytałeś się postow kolegi @kociolsam? Problem nie musi leżeć po stronie instalacji.

Opublikowano

Kolegi @kociolsam, nie kojarze z postów i nie sugerowałem się - jeszcze - nikim :) 

Masz może pomysł gdzie w takim razie szukać ? :) 

Opublikowano

A co chcesz ulepszać? Jeśli instalacja działa i jestem z niej zadowolony to o co komplikować sobie życie? Chyba że Cierpisz na nadmiar gotówki...

 

ps. Dużo lepszym rozwiązaniem jest 3d na grzejniki i pompa w krotkim obiegu CO.

 

Chciałbym dopytać o to (wybaczcie za głupie pytania): 

Zawór 3D zamontować jak mniemam za pompą ? 

Krótki obieg CO - czyli domyślam się, że chodzi o wyjście z zaworu na powrót i na tym zamontować drugą pompę ? :)

Opublikowano

Przy zaworze 3d będziesz miał  możliwość regulacji albo temp. na grzejniki albo ochronę powrotu.Przy 4d i 2 pompach /kotłowej i obiegu co/ masz to razem.

Opublikowano

Przy 4d i 2 pompach /kotłowej i obiegu co/ masz to razem.

Nie do końca.

Ustawiasz 1 parametr, a drugi jest wynikiem tych nastaw.

Jak jest pompa na obiegu kotłowym to łatwiej to przeprowadzić , ale nie ma pełnego zakresu regulacji.

Opublikowano

Ale co chcecie regulować? Chyba wszystko sprowadza się do podniesienia temp. powrotu i tu pompa sprawdza się znakomicie, a obieg grzewczy regulujemy sobie niezależnie.

Z reszta wystarczy spojrzeć po ilości postów ile ludzi ma problemy z prawidłowa pracą układu z zaworem 4D

Opublikowano

Nie żebym sie wtrącał ale kombinujecie nie wiedząc jaki jest kocioł, jaka jest moc kotła, jaki budynek.

I jak duży jest ten "duży brucer", może się okazać że to 50kW i ta tona miesięcznie to w sumie mało.

Opublikowano

Dlatego napisalem wyżej że problemu należałoby szukać gdzie indziej

Opublikowano

No tak zapomniałem podać podstawowych danych :/ 

 
Dom do ogrzania około 140^2, roczniki ~1985, ocieplony styropianem, dach wełna szklana, część okien nowych (wymieniona w tym roku) / część (mniejsza część) starych plastikowych + rolety zewnętrzne :)
Piec:
Dragon (Pleszew) 30kW - ślimakowy
Dmuchawa WPA06
Palnik Brucer
Tylko C.O.
Sterownik SPP 
Opublikowano

Cześć @wesyr

Zrób sobie rzetelnie audyt swojego domu na cieplowlasciwie.pl i zobacz jakie masz faktycznie choć wg tej strony zapotrzebowanie na moc. Wtedy będziesz wiedział ile razy masz za duży kocioł.....i ile opału idzie w komin....

 

HGW....może jak jest miejsce i masz kasę to może bufor choć 500-1000l (znalazłem na allegro Galmed 500l bez ocieplenia za 1,5kPLN- sobie ocieplisz sam po taniości) co by z akumulować tą duża moc kotła....i co by się wyłączył kocioł i trochę postal bezczynnie, tylko jak to ekogroszek to kocioł będzie chodził i tak w podtrzymaniu i coś tam wpitalał...ale na pewno mniej....zobacz ile kosztuje bufor na jaki Cię stać i ile tona eko i porównaj z tym ile razy za duży kocioł i zobacz po jakim czasie wyjdziesz na zero i zaczniesz oszczędzać....wiedząc z ciepło właściwe ile tak faktycznie powinno Ci iść opału...

 

PS. Z tym akumulatorem to się dowiedz albo może ktoś jeszcze podpowie bo znajomy dał za 1000l też Galmed 5,5kPLN fakt ma jeszcze w nim w środku ogrzewanie CWU i bufor jeszcze raz taki i jest ocieplony ale czemu tu taka duża różnica w kasie hgw...

:-P

Opublikowano

30kw na 140m kto to wyliczył?

 

Też nie wiadomo, kol. wesyr pisze 140m do ogrzania, a nie dom 140m, a że dom z 85 ' to może mieć 300m ale używane jest te 140.

 

 

Najlepiej chyba zrobić ozc i wymienić kocioł, stary może ktoś kupi,

albo jak pisał jackjj wstawić bufor tylko większy żeby na pare dni starczyło, i podpiąć do niego cwu a kocioł wygaszać po naładowaniu bufora.

 

A może się da wymienić palnik na mniejszy, a kocioł częściowo zamurować?

Opublikowano

Przepraszam, za opóźnienie w odpowiedzi (przymusowy wyjazd) oraz za mało konkretne wypowiedzi, tak się właśnie kończy pisanie na szybko w pracy bez przemyślenia :/ 

Tutaj kolega ma rację, dom jest większy tylko, że część grzejników była wyłączona przez poprzednie zimy bo pół domu nie było używane. 

W tym roku jest plan zagospodarowania drugiej części domu i wtedy metraż do ogrzania skacze do około 260m^2. 

 

Czy w tym wypadku potrzebny jest jeszcze bufor ? - domyślam się, że chodzi o to, by moc kotła się nie marnowała i ogrzewał xx litrów by krążyło po instalacji. 

 

Dziś będę starał się rozebrać piec bo czeka mnie wymiana kosza na ekogroszek i będę uszczelniał palnik - jak wspomniałem wcześnie, planuje także kupić dyszę do brucera od minertu, by zmniejszyć palenisko i poprawić jakoś spalania (podobno działa, czytając inne fora).

Opublikowano

Jak kocioł ma moc 30 kW to 1 tona na miesiąc nie jest dużą  ilością. Popieram wpisy kol o wykonaniu ozc co pozwoli na ustalenie gdzie ucieka ciepło

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

pomiędzy pompą co piecem można zainstalować zawór 4d ( rozmiar wejść zaworu musi być o jeden rozmiar większy od rur zasilających-pamiętaj).Ograniczenie ubytku ciepła to np.termostaty bezpośrednio przy grzejnikach-przy odpowiedniej temperaturze termostat odcina ciepło, piec nie wypala opału i koniec. Należy pamiętać o dwóch pompach .Pompa c.o. w układzie z termostatami musi mieć regulowaną wydajność -tzw elektroniczna ,oraz pompa pomiędzy powrotem z zaworu d4 a powrotem na kotle. przy zamkniętych termostatach i braku obiegu wody w c.o.(domknięte wszystkie termostaty) pompa w układzie za zaworem przejmuje funkcję jedynej ochrony kotła przed nadmiernym wychłodzeniem. Z reguły regulatory mają możliwość podpięcia pompy powrotowej zamiast pompy c.w. u. Stare kaloryfery-żeliwniaki ciężko się nagrzewają i ciężko je wystudzić . Do tego duża ilość wody(duża "pojemność " ciepła) powoduje problem z jej podgrzaniem stąd kłopot z ciepłym nadmiernie wyjściem do komina-dzięki temu możesz spalić DOSŁOWNIE wkład kominowy(rada kominiarza). REASUMUJAC: jeśli chcesz coś zrobić to; założyć grzejniki o małej pojemności wody np aluminiowe(0,5l na żeberko o mocy ok 120 W każdy.)( z reguły liczy się 100 W na 1 m2 pomieszczenia-przy domach nie docieplonych oraz 80w na 1m2 przy ocieplonych średnio),przy każdym grzejniku zamontować termostat, zamontować zawór 4d, zamontować 2 pompy w sposób opisany powyżej."Wypociny" powyższe to efekt remontu układu c.o. który przeżyłem 2 lata temu zmieniając układ na opisany powyżej. Spalanie z 5 ton spadło do 4 pomimo zamontowanego wymiennika ciepła. w dwóch łazienkach jest ciepło , w pokojach przyjemnie spać , na piecu mam 65 st.w układzie c.o. pompa powrotowa pilnuje aby temperatura powrotu nie spadła poniżej 55 st. piec nie wywala niedopalonego węgla ilość sadzy bardzo niewielka., popiół popielaty(nie czarny )   Tyle mojej rady . MUSISZ SAM ZDECYDOWAĆ ze względu na koszty przedsięwzięcia (proponuje się dobrze zastanowić). całą pracę wykonywałem w oparciu o kredyt z wkładem własnym z BOŚ z częściową spłatą kapitału z NFOŚiGW. Proponuje już wiosną zakręcić się może będzie możliwość w ramach "termomodernizacji"(pieniądze unijne) załatwić kredyt z dotacja. Mnie fundusz dopłacił 40%. Reszta to rata 210 zł na 5 lat oprocentowane 4,6% rocznie(  tzw WIBOR +2%). pomyśl nad remontem wiosną -warto.

powodzenia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.