Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

coś w tym jest, bo x mini wcale nie jest uciążliwy, tzn. jak przez tydzień nie podchodziłem do niego to nic złego się nie działo. Po prostu kolejne dawki pelletu spychają pozostałości poza tacę (pomaga tu tzw palec zgarniający). Bardziej trzeba się skupić na tym co jest pod tacką i tu są potrzebne 2-3sekundy pracy odkurzacza.

Opublikowano (edytowane)

@Patrol - ty używasz tego palnika w olejaku? Jaki pellet kupujesz, w sensie czy jest to jakiś firmowy czy noname od lokalnego dostawcy?

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Mam dedykowany kocioł (ht daspell), a pellet od lokalnego producenta z certyfikatem.

W jaki pułap cenowy celujesz z tą przeróbką? Rozważałeś sprzedanie olejaka i zakup np. Tekli Draco Bio za 7000 PLN?

Opublikowano

Całość ma wynieść coś koło 6 tys. Mam sprawny żeliwny kocioł szkoda to wywalac i wstawiać tekle tylko dla wygody wybierania popiołu. Jak będzie źle zawsze mogę kupić coś bez palnika.

 

Wysłane z mojego Q5 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Im słabszy pellet tym więcej popiołu, żeby na tych innowacjach z palnikiem i paliwem nie wyjść tak jak "Zabłocki na mydle".

Wiadomo, że nie ma nic za darmo a tańszy pellet to przeważnie dużo więcej popiołu i mniejsza kaloryczność.

Paląc tanim pelletem czyścisz kocioł co 3-4 dni.

Opublikowano

Na pewno jest Sambor tak jak piszesz ale nie chce być skazany na pellet od jednego producenta za 900 za tonę. Nie mówię że mam zamiar palić pelletem że słomy ale bardziej mi chodzi o to że kupię pellet za 650 700 i też będzie dobrze a pięć wyczyszcze dzień wcześniej niż przy lepszym.

 

Tak naprawdę w całej zmianę najbardziej niewiadomą jest jakość paliwa mówię o takim dostępnym w okolicy i dlatego lepiej mieć palnik który spali to paliwo.

 

Teraz czekam na palnik i zobaczymy jak będzie.

 

Wszystkim dziękuję za pomoc i sugestie na pewno jeszcze nie raz będę Was o nią prosił.

 

Podsumowując. Palnik Kostrzewa VG + sterownik plum. Całość na początek na sterowaniu przez viessmanna z sygnałem do pluma.

 

W planach jak wyniknie taka potrzeba bufor + przejście na pluma ale to raczej po pierwszym sezonie.

 

Biorąc pod uwagę Wasz wkład oczywiście na tym nie kończę za około 3 tygodnie zdam relacje jak to wyszło oczywiście z opisem i zdjęciami. Jestem Wam to winien.

 

Dzięki jeszcze raz.

 

Wysłane z mojego Q5 przy użyciu Tapatalka

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam kolegów. Tak jak obiecałem odzywam się po montażu palnika.

 

Czemu tak późno - no tutaj winna jest Kostrzewa. Umówiony byłem na montaż ich nowości czyli Palnika VG który instalator miał obiecany i tak od 01.09.2016 czekaliśmy obaj na te palniki aż do końca października gdzie po zatankowaniu po raz drugi 200 litrów oleju (dodatkowo po wyższych cenach bo mała ilość) powiedziałem że dość czekania i wydmuchiwania pieniędzy w komin. 

Poza wspomnianym i polecanym przez instalatora palnikiem VG podobał mi się również palnik pellasa revo, wiem że kolega Sambor miał negatywne opinie o firmie ale chyba on testował inny model. Mało jest informacji w sieci o tym palniku więc wziąłem to za dobrą kartę bo nie ma naganiaczy za pieniądze z drugiej strony nie ma też zawiedzionych użytkowników a palnik nie jest nowością niedostępną przez wiele miesięcy jak VG i trochę już ich pracuje więc wybór padł własnie na Pellas Revo Mini.

 

Wrażenia po 2 dniach:

- jest ich sporo między innymi dotyczące sposobu pracy - temat poruszyłem w innym temacie - pozwolę sobie wkleić jeszcze tutaj wykresy pracy zależnie od tego czy jest fuzzy logic czy praca wg 3 progów. 

- montaż  - przez kształt palnika bez cięcia drzwiczek - lekkie szlifowanie

- cisza to jest najlepsze słowo opisujące prace palnika na pellet - olejowy słyszałem w najdalszym miejscu domu przez dwa stropy lub przechodząc ulicą obok domu a tutaj nic

- czyszczenie - popiół - nie mam pojęcia jeszcze za wcześnie

- brak sterownika pokojowego a zamiast niego moduł internetowy - na chwile obecną strzał w 10, z viessmanowiskiego sterownika korzystałem tylko do sprawdzenia temp zewnętrznej i cwu, ewentualnie temperatury w pomieszczeniu, a jak tankowałem przed montażem palnika pelletowego po 200 litrów oleju to sprawdzałem czas pracy żeby mi w weekend nie zabrakło paliwa co i tak mnie dopadło ale całe szczęście w tygodniu.

 

Teraz trochę informacji

Palnik - Pellas Revo Mini

Sterownik - S.Control

Sterownik pokojowy - brak

Dodatkowe opcje:

Moduł internetowy EcoNet - to zamiast sterownika pokojowego - nie chciałem sterować krzywą grzewczą sterownikiem ani rozłączać pompy od podłogówki a do sterowania pompą grzejników czy jak to sterownik pellas/pluma nazywa kotłową wystarczy zwykły programowalny regulator temperatury.

Czujnik temperatury spalin - nie wiem czy to dobrze wydane pieniądze ale wydaje mi się że tak - wiem jak wygląda mniej więcej sprawność kotła (wg analizatora 92%) i sprawdzę jak się ma ilość popiołu do sprawności/temp saplin

Termostat - w najzimniejszym pokoju zwykły programowalny (na zasadzie styk zwarty/rozwarty - do sterowania pompą grzejnikową) dostałem w prezencie więc czemu nie skorzystać

 

Sterowanie pracą kotła - S.Control - na początku zakładałem że Viessman się tym zajmie a sterowaniem palnika S.Control ale po rozmowie z instalatorem doszedłem do wniosku że jednak nie będzie to optymalne czy słusznie nie wiem. W razie czego przełączenie wszystkiego na Viessmana i odpalenie olejowego palnika to myślę około 1-2 h pracy ze śrubokrętem i kostkami i kluczem chyba 13. W planach mam założenie listwy lub czegoś innego gdzie będę tylko przepinał kostki wtyczki pomiędzy viessmanem a s.control ale już nie raz brak czasu zweryfikował moje plany więc zobaczymy jak to będzie. Na razie zadań wytyczonych wokół domu mam chyba na rok do przodu plus jeszcze z miesiąc zaległości.

 

Teraz trochę zdjęć całości. Na razie palnik olejowy leży sobie z boku ale chyba odłączę przewody paliwowe i gdzieś go schowam żeby się tak nie kurzył wciśnięty w kont. Jeżeli chodzi o kable to całość schowam w listwę a kable lecące za kotłem pochowam w peszle, na razie pospinałem to wszystko opaskami  żeby się nie plątało i nie leżało na ziemi.

post-63039-0-17120600-1478563881_thumb.jpg

post-63039-0-15750600-1478563898_thumb.jpg

post-63039-0-08805000-1478563915_thumb.jpg

post-63039-0-56024600-1478563935_thumb.jpg

post-63039-0-01192400-1478563952_thumb.jpg

post-63039-0-92074900-1478563969_thumb.jpg

 

Teraz wykresy pracy z fuzzy logic na koniec dnia chyba już wyłączone:

post-63039-0-16361100-1478564069_thumb.png

 

Z pracą 3 stanową - 30,50 i 100%:

post-63039-0-80989100-1478564044_thumb.png

 

W nocy pompa grzejników dd 23:00 do 6:00 nie chodzi, palnik 100% to 16 kW teraz nawet mniej 12 kW. Patrząc na temp kotła na chwilę obecną dom na uzupełnienie strat potrzebuje nawet mniej niż 4 kW stąd częste wygaszanie i rozpalanie a przy fuzzy logic nawet częstsze.

 

Mam pytanie jak to wygląda u was, wiem że Sambor ma pracę z buforem więc inaczej ale może ktoś z kolegów ma bez?

Jakie macie temp spalin u mnie przy temp kotła 60 mocy 16 kW maksymalna to 140 stopni - kociołek 22 kw. Wg analizatora sprawność to 92%.

Jest na forum jakiś użytkownik revo?

Opublikowano

Revo ma np. kolega o nicku: marku, ja mam starszy model xmini, ale sterownik ten sam i powiem szczerze jeśli chodzi o jego możliwości to chyba jedna z najlepszych opcji (dla kogoś ktoś ma czas i chęci, żeby pogrzebać przy nastawach). Fuzzy logic sobie odpuść, bo wypada gorzej niż tryb standard - wygaszenie nastąpi dopiero po przekroczeniu Tzadanej o 5C, automat próbuje ciągle trzymać palnik w pracy i jedzie na niskich mocach, a dłuższe postoje dają właśnie największe oszczędności (a grzałki nie są drogie).

To tak ogólnie, bo jeśli postój ma trwać 10min to wygaszanie nie ma sensu, optymalnie będzie min 30minut, a ilość rozpaleń na dobę 10-12.

Bez bufora musisz dać histerezę kotła min 15C albo 20C, czyli zadana temp. kotła to min 70C. Moc minimalną możesz ograniczyć do 7 albo 9kW, max może zostać 16kW, a masz jeszcze i tak spory zapas mocy. W trybie standard w opcji pracy na progach 30, 50 i 100% propozycja H1=3 i H2=7, albo pomijając próg 50% daj H1=6 > H2=5.

W trybie serwisowym można jeszcze pogrzebać zmieniając czas pracy z mocą minimalną po rozpaleniu i zmniejszyć o 2-3sek czas podawania przy rozpalaniu, ale tego na początku przygody z palnikiem nie ruszaj. Odnośnie regulatora pokojowego polecam ecoster. Można sterować kotłem, korzystać z gotowych programów lub własnego harmonogramu. Wygodna sprawa, bo nie trzeba lecieć do kotłowni, przy okazji sygnalizuje też alarmy kotła.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Dzięki Petrol za podpowiedzi.

 

Dla testu wrzuciłem twoją logikę sterownia do sterownika zobaczymy jak to będzie wyglądało. Jeżeli chodzi o postoje to jak widać u mnie przy fuzzy logic praktycznie nie ma posotoju tylko zanim się wygasi musi znów się rozpalać tutaj kłania się niska pojemność całej instalacji. Z jednej strony każde rozpalanie to strata z drugiej praca palnika z mocą minimalną to niska sprawność. Zobaczymy jakie będę wyniki z twoimi ustawieniami. Tak jak teraz po przejściu w wygaszenia z temp 75 po 15 minutach piec ma 50 stopni więc kicha. 

 

Ale nic dam mu 12 godzin pracy z twoją logiką i zobaczymy co z tego wyniknie.

 

Jeżeli chodzi o sterownik pokojowy tutaj też nie muszę biegać do kotłowni właśnie siedzę w pracy i wszystkie ustawienia wprowadziłem do pieca przez stronę econet więc też mam wygodę. Jeżeli chodzi o alarmy to mam powiadomienie na e-mail. Więc wybór miałem taki że albo będę stał przy sterowniku pokojowym albo przed komputerem lub komórką. Tak jak pisałem z Viessmanem korzystałem ze sterownika pokojowego tylko informacyjnie a wyjeżdżam dość często więc chciałbym wiedzieć co się dzieje w domu stąd zamiast pokojowego mam econet. Oczywiście gdyby nie koszty to nie zastanawiałbym się dwa razy i kupił również sterownik pokojowy. Ale tutaj to każdy pewnie tak ma: jakbym miał większy budżet to w kotłowni stałby bufor nawet niewielki + dwa mieszacze na oba obiegi + moduł rozszerzeń + sonda w czopuchu a na gorze dwa sterowniki pokojowe ale to może jako kolejne inwestycje może kiedyś. 

Opublikowano

Na jedną rzecz nie zwróciłem uwagi - nie masz ograniczenia na drugi obieg grzewczy i idzie taka temp. wody jak na kotle - przydałby się tu zawór.

U mnie na grzejniki + małe pętle OP na RTL idzie 37-40C, a na kotle dobija do 75C. Cwu 140L ma zadaną 47C i h=5C (praca bez priorytetu).

Chciałem początkowo napisać, że możesz ratować się jeszcze większą histerezą, ale to w nawiązaniu do powyższego traci sens, bo 70C czy 75C na zasilaniu grzejników i OP RTL to masakra.

Opublikowano

Dokładnie tak jak piszesz na grzejniki idzie dokładnie tyle ile jest na piecu i to właśnie najmocniej wychładza kocioł bo jak jest sama podłogówka to piec stoi nawet po 2 h a jak jest włączona pompa kotła to max co mi się udało uzyskać to 30 minut. Dodatkowo przy proponowanych przez Ciebie ustawieniach piec już 4 razy złapał alarmowe schładzanie bo przekroczył 85 stopni. Jedyne co mi chyba pozostanie to pykanie na małych mocach. Jeżeli chodzi o OP na RTL to ja mam takie tylko w łazience na górze. Na dole gdzie jest większość podłogówki mam oddzielny obieg z zaworem 3D w tej chwili leci tam 28 stopni.

 

 

Czy możecie potwierdzić lub zaprzeczyć że wstawienie zaworu na obieg kotłowy poprawi moją sytuację, jeżeli na grzejniki będę puszczał 40 stopni? Przypominam że mam grzejniki konwektorowe. Jaki miałby to być zawór czy konieczny jest z siłownikiem czy wystarczy zwykły termostatyczny, sterowany ręczenie? Jeżeli z siłownikiem to będę musiał dokupić moduł rozszerzeń do drugiego mieszacza

Opublikowano

chyba dopiero teraz podałeś, że to konwektory, ale tak czy inaczej sprawdź w tabeli producenta współcz. korekcyjne - nie wiem na jakie parametry miałeś dobierane grzejniki;

siłownik nie jest niezbędny, można ręcznie sterować, tylko jak moc grzejnika spadnie o 50-60% to po temacie

Opublikowano

Nie wiem przemierzę dziś grzejniki i sprawdzę na stronie jakie mam moce ale grzejników jest sporo i duże więc myślę że będzie ok. Poza tym przedtem kociołek viessmana chodził na sterowaniu pogodowym z krzywą chyba 1.2 i było ok więc tutaj nie powinno być problemu. W razie czego jak przyjdą mrozy można odkręcić zawór.

 

Powiedzcie mi jeszcze czy jak kupię najpierw bez siłownika to później będę mógł dołożyć siłownik? Jak to wygląda czy zawór od razu ma być siłownikiem? A i jakie zawory polecacie w sensie firma? I ile taki montaż może kosztować?

Opublikowano

Dobra grzejniki przemierzone i sprawdzone moce w katalogach dla różnych temperatur zasilania - swoją drogą bardzo czytelnie to Convector przestawia - dane łącznie z informacją o nastawach na głowicach danfoss. Pomieszczenia przemierzone, wygląda to tak:

post-63039-0-91249500-1478647099_thumb.png

 

Teraz zagwozdka jak to wszystko wyliczyć w sensie jakie mam przyjąć zapotrzebowanie na ciepło od m2?

Rozumiem że zapotrzebowanie na moc na m2 na poziomie 100W to moc cieplna jaką potrzebuję pomieszczenie żeby utrzymać temperaturę 20 stopni przy -20 na zewnątrz?

 

Druga sprawa to ten zawór na zasilaniu grzejników czy wybrać 3D czy 4D?

Czy potrzebna mi ochrona powrotu w kotle żeliwnym?

Z tego co patrzyłem to zawór 3D powinien być przed pompą CO czy dobrze myślę? Jeżeli tak i do tego pompa musi być pionowo to mam mały problem raczej się nie zmieści w ten sposób. Poniżej zdjęcie zasilania instalacji za piecem:

post-63039-0-75934000-1478647520_thumb.jpg

 

Zasilanie grzejników to ta pierwsza pompa - drug ma przed sobą zawór 3D. Jeżeli 3D ma być przed pompką na grzejniki to klops nie ma już miejsca na zawór. Możecie mi jeszcze orientacyjnie powiedzieć ile może kosztować montaż takiego zaworu i czy jest w ogóle taka możliwość w moim wypadku.

 

Z góry dziękuję.

 

Opublikowano

Nie mogę edytować poprzedniego posta - dane odnośnie ocieplenia:

Ściany 15 cm styropianu

Dam 20 cm wełny

 

Część domu mur z cegły + 15 cm styropianiu

Część domu suporex + 5 cm + 1/2 suporex + 10 cm

Ściany mają ok 50 cm grubości

 

Okna drewniane nowszego typu.

Drzwi zewnętrzne nowe ciepłe 7.5 cm grubości + ciepły próg i ościeżnica

Wentylacja mechaniczna

 

Pomożecie koledzy z tymi zaworami 3D czy 4D i czy te grzejniki będą ok?

Opublikowano

Nie odpowiem do jakiej min. temp. zasilania grzejników możesz u siebie zejść, ale jeśli mogłoby to być 50 czy nawet 55C to już coś. Przynajmniej na początek pętli OP z RTL nie wpadałaby woda o wysokiej temp (70-75C). Normalnie wystarczyłby 3D, ale s.control w standardzie obsłuży tylko jeden mieszacz, a większą ilość dopiero po dołożeniu modułu B/C a to już razem z siłownikiem generuje spory koszt.. 

Nie wiem jakby się sprawdził taki zawór: http://www.afriso.pl/pl/16,katalog-afriso/2808,7962,333-dn20-rp3-4-quot-zakres-temperatury-35-60st-c-kvs-1-6.html - to byłaby najtańsza opcja ograniczenia temp. Poczekaj jeszcze na odpowiedzi fachowców.

ps. pompa może być zamontowana w poziomie.

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.