macias320 Opublikowano 12 Maja 2016 #26 Opublikowano 12 Maja 2016 Witam. Mam nadzieję że mogę się tu podpiąć. Jestem na etapie rozbudowy domu o poddasze, cała instalacja zostala już zrobiona poza kotłownia. Aktualnie mam jedną pompę na powircie dla instalacji ogrzewającej parter teraz chcę dołożyć jeszcze pompę do ogrzewania poddasza. Poniżej zalączam dwa schematy są praktycznie identyczne ale jako że mam niska kotłownie być może będe musiał skorzystac z opcji nr 2 na shcematach nie zaznaczyłem zasilania dla bojlera.... coś poradzicie ? Pozdrawiam KOTLOWNIA.pdf
sambor Opublikowano 12 Maja 2016 #27 Opublikowano 12 Maja 2016 Jedna pompa 25/40 obskoczy całość inst grzejników Bojler dołącz na osobnej pompie obok wyprowadzenia na naczynie wzbiorcze.
macias320 Opublikowano 12 Maja 2016 #28 Opublikowano 12 Maja 2016 byłbym wdzięczny gdybyś narysował to na moim schemacie.....i wrzucił tu na forum.
sambor Opublikowano 12 Maja 2016 #29 Opublikowano 12 Maja 2016 Przerobiłem opcję 2, opcja 1 jest zła - naczynie podłączone przez pompę
macias320 Opublikowano 13 Maja 2016 #30 Opublikowano 13 Maja 2016 Super, dzięki za szkic, mam tylko jeszcze jeden dylemat jak sterować pompą cwu by nie wychładzać jej gdy wygasa kocioł...we wszystkich sterownikach ustawiamy temperaturę np 55st. histeze mamy 5st. jesli koioł pracuje to jest ok a kiedy wygasa np. w nocy i temperatura spada cały czas to pompa caly czas pompuje coraz zimniejszą wodę bo chce podnieść temperaturę... aktualny mój sterownik chodzi aż temperatura sadnie do 36st. lub 30 min i jeśli w tym czsie sie temperatura nie podniesie wyłącza pompę tylko że w tym czasie ma już też wychłodzony bojler. Nie wiem czy to co pisze jest zrozumiałe ale mam nadzieje że tak.
macias320 Opublikowano 13 Maja 2016 #31 Opublikowano 13 Maja 2016 Nie wiem czy można edytować juz istniejący post ale mam jeszcze jedną rzecz do rozważenia. Czy na pewno pompa 25/40 wystarczy ? między górą kotła a najwyższym grzejnikiem jest jakieś 4m., czy może dać 25/60 a tą 40-tkę wykorzystałbym na obieg bojlera. ?
macias320 Opublikowano 13 Maja 2016 #32 Opublikowano 13 Maja 2016 Brnąc dalej w temat załączam aktualny pomysł na kotłownie, uwzględniający propozycje "sambor" dodatkowo myślę nad założeniem zaworu trójdrogowego by móc utrzymać wyższą temperature na kotle nie podbijając temperatury w domu. A wszystkim chce kierować za pomocą takiego sterownika: http://allegro.pl/sterownik-do-pieca-mialowego-iryd-mz-pid-i5576126686.html co sądzicie? KOTŁOWNIA nowa.pdf
sambor Opublikowano 13 Maja 2016 #33 Opublikowano 13 Maja 2016 O zaw 3-D myślisz dobrze, ale źle narysowałeś - myśl dalej, ale prawidłowo Polecam temat https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/19810-zapewnienie-ochrony-powrotu-na-kocio%C5%82/page-1 PS Pompa 25/40 wystarczy na całą inst grzejnikową, wysokość domu nie ma nic do wysokości podnoszenia pompy.
macias320 Opublikowano 13 Maja 2016 #34 Opublikowano 13 Maja 2016 hmmmm.... a myślełem że dobrze.... a czy mam myśleć nad przeniesieniem zaworu w inne miejsce czy pompy ? czy jeszcze coś innego ?
macias320 Opublikowano 13 Maja 2016 #36 Opublikowano 13 Maja 2016 tak myślałem, ale chciałem dać pompę na zasilaniu, wydaje mi się że na powrocie jest mniej wydajna....ale pewnie tylko mi się wydaje. No ok ale która pompa co czy cwu ? czy obie ?
sati Opublikowano 14 Maja 2016 Autor #37 Opublikowano 14 Maja 2016 Po analizie i podpatrzeniu u znajomego dołączam chyba ostateczną wersje schematu i proszę analizę i w razie uwag poprawienie na schemacie. Z gory dziękuje. schemat 1.pdf
Gość Digitrax Opublikowano 14 Maja 2016 #38 Opublikowano 14 Maja 2016 Zawór różnicowy zbędny. Rura do naczynia otwartego do podłączenia pionowo z kotła (tu gdzie na rysunku jest zawór różnicowy). Bezpośrednio za pompami zawory zwrotne i dopiero zawory kulowe. Termometr bezpośrednio na powrocie przy kotle. Kolejność podłączenia zbiornika CWU: zawór kulowy > filtr > pompa > zawór zwrotny > trójnik z odpowietrznikiem > wężownica zbiornika > zawór kulowy na powrocie za zbiornikiem. Zawór 4D bezpośrednio na "plecach" kotła z minimalną ilością kolan. Spełniając te warunki i tak nie ma gwarancji, że powrót dogrzany będzie :D
sambor Opublikowano 14 Maja 2016 #39 Opublikowano 14 Maja 2016 Po uwagach kolego @Digitraxa masz z powrotem taki sam schemat jak był podawany w postach 2 i 14 , a proponowany w poście 37 schemat to zwykłe szukanie miodu w d...e.
sati Opublikowano 14 Maja 2016 Autor #40 Opublikowano 14 Maja 2016 Może kolejność pomyliłem więc to pozamieniam .Tylko jest to schemat który był przedstawiony wcześniej z małymi poprawkami ,obniżyłem zawór 4D żeby powrót nie był do góry tylko na spadzie, a pompa i tak pod taki kawałek do góry. A teraz piszecie że to może słabo działać. I dlaczego powrotu nie zabezpiecze jak pisze kolega Digitrax.
sambor Opublikowano 14 Maja 2016 #41 Opublikowano 14 Maja 2016 Kolega jest zdecydowanym przeciwnikiem zaw 4-D, ale przy zaw 2" będzie raczej zabezpieczał powrót
sati Opublikowano 14 Maja 2016 Autor #42 Opublikowano 14 Maja 2016 To zapytam jeszcze raz czy takie rozwiązanie podłączenia może zostać, oczywiście po zamianie zaworów. Czy nie będzie kłopotów z obiegiem grzewczym
sambor Opublikowano 14 Maja 2016 #43 Opublikowano 14 Maja 2016 Ale które rozwiązanie? - było ich kilka. Dla pewności podaj jeszcze moc kotła i powierzchnię domu oraz jakie będzie jego ocieplenie
sati Opublikowano 14 Maja 2016 Autor #44 Opublikowano 14 Maja 2016 Chodzi o schemat z postu 37 jestam zaznaczone na schemacie jaki kocioł zakładam. Dom 180 m na razie ściany nie ocieplone, w zeszłym roku ociepliłem strop między dachem a pomieszczeniami widoczne i odczuwalne efekty tej zimy przykręcałem grzejniki. Bojler 200 l.
sambor Opublikowano 14 Maja 2016 #45 Opublikowano 14 Maja 2016 Jak zamontujesz prawidłowo 4-D 2" to będzie wszystko OK. Przez pojęcie prawidłowo rozumkiem - sam zawór ok 20cm powyżej kotła, jak najkrótszy obieg kotłowy - ten na grawitacji, jak najmniej kolan , oczywiście bez zwężeń pomiędzy zaworem a kotłem
sati Opublikowano 14 Maja 2016 Autor #46 Opublikowano 14 Maja 2016 Przewężeń żadnych nie będzie tylko od zaworu 4d poprzez pompe do zasilania 2 cale. Ale lepiej zawór 4D dać 20 cm powyżej kotła jak napisałeś co w moim przypadku może być trudne z uwagi na wysokość piwnicy. Czy tak jak narysowałem na schemacie zawór 4D będzie poniżej pieca na równi z powrotem żeby był spadek i nie szło nic do góry jak było narysowane na wcześniejszych schenatach.
sambor Opublikowano 14 Maja 2016 #47 Opublikowano 14 Maja 2016 Jak chcesz dać zaw 4-D poniżej kotła to zapomnij o pracy na grawitacji, możesz zamontować zaw 4-D jak sobie narysowałeś, ale wtedy potrzeba dodatkowej pompy napędzającej pierwotny obieg zaworu, a sam zawór wtedy może być 1"
sati Opublikowano 14 Maja 2016 Autor #48 Opublikowano 14 Maja 2016 Ale tylko zasilanie do zaworu bedzie szlo w dół a grawitacja pojdzie bez żadnych przewężeń szło do góry.
sambor Opublikowano 14 Maja 2016 #49 Opublikowano 14 Maja 2016 Zmierz ile masz miejsca nad kotłem A miejsce to masz - przecierz montujesz bojler na grawitacji
sati Opublikowano 14 Maja 2016 Autor #50 Opublikowano 14 Maja 2016 Nie bojler podłaczam na pompie jest na schemacie to naniesione post37.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.