odpowietrznik Opublikowano 18 Marca 2016 #51 Opublikowano 18 Marca 2016 Doskonale zdaję sobie z tego sprawę :) Rozmawiałem, już z kilkoma przedstawicielami firm produkującymi takie parkiety i w większości przypadków zalecana max temp posadzki to 29*C. Zresztą, aż tylu zimnych dni nie będzie żeby się do tej temp zbliżyć. Ponad to w salonie na parterze będzie w razie "w" kominek. O strefach też już coś słyszałęm dlatego chciałem rozłożyć rurki równomiernie na całej powierzchni. Bawiłem się wczoraj tym programem, któy poleciłeś i rozrzut w rozstawie jest znaczny od 10 cm w łazienkach po 30 w sypialni na górze i w salonie na parterze. Pytanie dodatkowe, czy bufor musi być konkretnie walcem w pionie? Bo nie ukrywam, że łatwiej będzie mi wstawić zbiornik w prostokącie:) np. o wym (głebokość x szerokość x wys.). 60 cm x 120 cm x 210 cm. czy np może niski np. 60 x 140 x 140 ? Wymiary bez ocieplenia. Czy znacząco stracę właściwości bufora jak będzie wykonany w prostokącie? Nie sądzę aby 29 C było OK Nawet w tym linku producenta który podałeś doczytałem się ze max.27C Można się pokusić o zrobienie strefy brzegowej w danym pomieszczeniu ale należałoby uprzednio sprawdzić (są tabele albo i w SDG które podają temp.podłogi przy konkretnym rozstawie rur temperaturze zasilania i oporze cieplnym pokrycia).Rozstaw rur w łazience 10cm to standard ale i tak zazwyczaj jest za duży i trzeba uzupełnić straty drabinką dla uzyskania projektowej 24C.Nie stosuje się rozstawów powyżej 20cm w pokojach (chyba że gdzieś w garażu gdzie nie zależy nam na komforcie podłogi a tylko na ogrzaniu pomieszczenia)dlatego też najlepiej ustawić w programie aby podawał rozstaw tylko do 20cm (wyłączyć pozostałe większe rozstawy)
marcys193 Opublikowano 18 Marca 2016 Autor #52 Opublikowano 18 Marca 2016 Gdzie w programie Purmo SDG sprawdzić przewidywaną temp podłogi? Strona jest tylko przykładem, a dwa deska która tam jest, jest trochę za gruba bo 18 mm :/. Ja szukam czegoś w granicy max. 12-14 mm właśnie po to by opór był mniejszy. Sąsiad ma na podłogówce merbau chyba 16 mm od dobrych nastu lat i póki co wszystko wygląda oka:), decha też klejona do posadzki. A w zimnie nie narzeka, że zimno. Więc sugerujesz, że te 27*C posadzki drewnianej może okazać się za mało do grzania?
odpowietrznik Opublikowano 18 Marca 2016 #53 Opublikowano 18 Marca 2016 Możesz sobie ręcznie wpisać opór cieplny dla Twojego pokrycia podłogi(bo go znasz-podaje producent) w zakładce grzejniki wybierając opcję "Użytkownik" W zakładce pomieszczenia po wprowadzeniu wszystkich danych jest tabelka z wynikami m.in.jest temp.podł. Nie mówię że 27C może być za mało raczej tylko sugeruje sprawdzenie temp.podłogi w strefach brzegowych gdyby takowe miały być przy Twojej desce.Tu zbyt wysoka temp.możę być niebezpieczna dla samej deski a i przy płytkach przegrzanie podłogi niekorzystnie wpływa na człowieka w tzw strefie stałego pobytu."Nie ważna" jest grubość pokrycia podłogowego(choć oczywiscie logiczne jest że czym grubsze to ma wiekszy opór) lecz to aby jego opór nie przekroczył wartości granicznej 0,15m2xK/W Przykładowo jaka temp.podłogi może być w strefie brzegowej(w załączniku) dla płytek może być nawet 35C no ale dla omawianego pokrycia podłogowego(tu 27,83C)
marcys193 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor #54 Opublikowano 21 Marca 2016 Bawiłem się programem wczoraj trochę dłużej ale nie tym z Purmo tylko KAN. Fajna sprawa, i wyniki też ciekawe bo okazuje się , że podłoga przy założeniu oporu deski 0,09m2*K/W, nagrzeje się w zależności od pomieszczenia od 23 do 25 *C dla 21*C pomieszczenia. Rzutuje to całkiem optymistycznie zważywszy że maks. to zakładane 27*C. Temp. zasilania/powrotu 40/33 *C dla temp zewnętrznej -20. Muszę na czasie zamówić rury preizolowane, i chcę się jeszcze upewnić, przy tych założeniach co liczyliśmy 5/4 cala (DN 32 x 2,9 mm wymiar PEX) dla zasilania i powrotu. A do CWU 1 cal (DN 25 x 3,5 mm wymiar PEX) oraz cyrkulacja DN 20 x 2,8 mm.
sambor Opublikowano 21 Marca 2016 #55 Opublikowano 21 Marca 2016 To co podawałem, miało mieć srednicę 5/4" wewnątrz! - tak się podaje średnice rur. A PEX 32x2,9 ma srednicę zewn 32 i grubość scianki 2,9 , czyli naprawdę to odpowiednik rury 1" Zasilanie podłogówką wymaga dużych przepływów aby zapewnić potrzebną moc, więc rury muszą mieć stosowne średnice.
marcys193 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor #56 Opublikowano 21 Marca 2016 Dobra, czyli rura PEX DN 40 x 3,7 mm na zasilanie i powrót. A do CWU jest oka?
sambor Opublikowano 21 Marca 2016 #57 Opublikowano 21 Marca 2016 Na CWU jest OK, choć jak masz 2 łazienki z których można na raz korzystać warto dać ten 32x2,9
marcys193 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor #58 Opublikowano 21 Marca 2016 Problemu pewnie nie będzie, ale jak to się ma do króćców 3/4 cala w zbiorniku CWU bo głownie takie wyjścia widziałem?
sambor Opublikowano 21 Marca 2016 #59 Opublikowano 21 Marca 2016 Króciec to jest lokalne przewężenie, tu idzie o spadki ciśnienia na rurociągu, z resztą zasobniki ponad 200l mają często 1" przyłącza. Poszukaj po katalogach np Biawar
marcys193 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor #60 Opublikowano 21 Marca 2016 Dobra czyli tak: Zasilanie i powrót CO rura preizolowana PEX-A wymiar DN 40 x 3,7 mm, CWU rura PEX-A DN 32x4,4 mm + cyrkulacja DN 20 X 2,8 mm. Dojścia do rozdzielaczy też na PEX czy może PP ? Bo kurcze szukałem i nie wiem czy znajdę zaciskarkę do tak dużej średnicy w normalnych pieniądzach :) Poza Sambor wspominałeś coś bym zastanowił się nad innym piecem ? Mógłbyś rozwinąć swoją myśl ?
sambor Opublikowano 21 Marca 2016 #61 Opublikowano 21 Marca 2016 W budynku dasz bez problemu do rozdzielaczy PP32 bazaltowe i spoko. Natomiast przypomnij jaki tam miał być kocioł?, ew zweryfikuj jego moc w oparciu o te obliczenia podłogówki Jak na pellet to polecam Biawara, z nim nie ma kłopotu
marcys193 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor #62 Opublikowano 21 Marca 2016 W planach był Defro Sigma Ekopell z palnikiem bioPELL o mocy 16kW do tego bufor wyjdzie ok 1000 - 1200 L. Potrzebuję sterownika w domu najlepiej graficznego coby żona miała łątwiej takiego jak SPK LUX do Defro. Czyli z PEX-A złączka przejściowa na rurę PP 40 i później z niej trójnikiem z redukcją na PP 32 do rozdzielaczy. Czy chodziło Ci żeby od razu zrobić redukcję do PP 32 i na trójnikach do tych 3 rozdzielaczy? Rozumiem, że chodziło o taką rurkę http://kociolcenowy.pl/rury-pp/2417-rura-pp-32x54-pn-20-glass-wavin.html
sambor Opublikowano 21 Marca 2016 #63 Opublikowano 21 Marca 2016 Z PEXa zewnętrznego robisz rozejście na 3 rozdzielacze Rura taka, prod Wavin-a Zakup kotła przemyśl dobrze , gdyż naprawdę nie ma co oglądać na sterowniku, tam żona telenoweli nie zobaczy. Automatyka sterownika polega na tym aby nikt przy kotle nie grzebał. a oglądać też nie ma co Wszystko się ustawia 1x , ew korekta krzywej grzewczej i koniec. Jedynie warto alarm ogólny wyprowadzić
marcys193 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor #64 Opublikowano 21 Marca 2016 Patrzyłem na Biawar, jednak nie wiele tam informacji jak sterować nim bufor, prawie wszystko trzeba dokupić łącznie z opcją bufora itp... Piec wygląda na kompakt, który wszystko ma w "sobie". I ogólnie mam wrażenie, że instrukcja trochę skomplikowana:( Nie wiem czy dał bym sobie z nim radę... Chyba, że ja nie na te piece patrzyłem. Hmm, nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem, z rur PEX preizolowanych wychodzi się złączką przejściową http://heatpex.pl/pl/zlaczka-przejsciowa-hela-h-357.html#top, na to łącze kawałek rury PP 40 z której wyprowadzam sobie trójniki z redukcją na PP32 i do rozdzielacza tak?
sambor Opublikowano 21 Marca 2016 #65 Opublikowano 21 Marca 2016 Z tym przejściem to bym zrobił bez PP40, na tej łączówce masz gwint 5/4" - daj taki trójnik do niego redukcje ma 1" i wychodzisz przez śrubunki 1" na PP32 z końcówką 1". Popytaj kolegów którzy mają Biawary - są z nich zadowoleni, sterownik prosty, trzeba jednak go rozbudować o moduł dodatkowy, ale warto. Z resztą ten sam sterownik jest i w Tekli i w Kostrzewie i w innych polskich kotłach
marcys193 Opublikowano 22 Marca 2016 Autor #66 Opublikowano 22 Marca 2016 Sambor niestety Biawar jest chyba poza zasięgiem budżetu, jak to sobie wstępnie policzyłem to wychodzi grubo ponad 16 tys.zł... :( czyli prawie 7 tys więcej niż oferta jaką dostałem na Defro.... a tu w cenie mam już wszystkie czujniki sondę itp. Podobnie wychodzi sprawa z Kostrzewa. Czy Defro to aż tak zły wybór?
sambor Opublikowano 22 Marca 2016 #67 Opublikowano 22 Marca 2016 Nie znam Defro - pytaj innych Za coś trzeba płacić, ale wydaje mi się że to drogo policzyłeś tego Biawara.
marcys193 Opublikowano 22 Marca 2016 Autor #68 Opublikowano 22 Marca 2016 BIAWAR PELLUX COMPACT K-PAA 12 + PBMAX 12 + PP10 + ZP200 cena 13,899 zł do tego czujnik zewnętrzny + moduł rozszerzenia CAN, + regulator pokojowy i wychodzi...
sambor Opublikowano 22 Marca 2016 #69 Opublikowano 22 Marca 2016 Jak masz mieć bufor to 12kW kotła jest za mało, myślałem o Pellux 100 20kW - 11900 netto, ale są promocje w necie i wtedy taniej wychodzi
marcys193 Opublikowano 22 Marca 2016 Autor #70 Opublikowano 22 Marca 2016 Niestety chyba poza moim zasięgiem... jeszcze plus te dodatki które wymagane są do bufora:/ Chyba pozostanę przy swoim wyborze... Moc kotła liczyłem do wielkości bufora - max 80l/kW, i wtedy przy 16 kW wychodziło trochę ponad 1200l.
sambor Opublikowano 22 Marca 2016 #71 Opublikowano 22 Marca 2016 Bufor może być mniejszy - te proporcje co podałeś to dla kotła do zgazowania drewna , ja mam 800l/ 20kW - praca ok 30-40min a przerwa ok 2x więcej.
pospisz Opublikowano 22 Marca 2016 #72 Opublikowano 22 Marca 2016 Zakup Defro , Kostrzewy na pseudo pellet wychodzi taniej ale po zamontowaniu wyjdzie samo z kotłowni czyli bokiem ale jak masz wolne 7 tys na złom to kupuj , Polak jak zwykle mądry po szkodzie.
tomaszzakopane Opublikowano 23 Marca 2016 #73 Opublikowano 23 Marca 2016 Wiesz co nie znoszę takiego pitolenia.Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ciekawe jakim autem jeździsz i dlaczego takim złomem a nie dwa razy drozszym lub np bugatti napewno byłby lepszy. Każda firma ma modele mniej lub bardziej udane jeden będzie narzekał drugi chwalił. Zrozum jeżeli ktoś ma przeznaczone 7 tysięcy to nie 17 10 20 procent jeszcze można nagiać budżet ale nie ponad 100%
pospisz Opublikowano 23 Marca 2016 #74 Opublikowano 23 Marca 2016 Zgadzam się z tobą w stu procentach o naginaniu budżetu tylko to nie jest inwestycja na jeden rok i może lepiej wziąść kredyt na pozostałe część i z lepszego spalania wyjdą same oszczędności i zaoszczędzone nerwy a zdrowia niestety nie jesteśmy w stanie odkupić .Polak kupi klej do płytek za 15 zł i wyklei nim taras bo jest napisane mrozoodporny , a Niemiec kupi klej za 60 zł żeby następne pokolenie nie musiało się martwić i taka jest naprawdę różnica w mentalności a nie w tym kto ile ma forsy tak że zle mnie oceniasz.
marcys193 Opublikowano 23 Marca 2016 Autor #75 Opublikowano 23 Marca 2016 A ten...? http://allegro.pl/pellet-biawar-pelmax-k-paa20-pbmax20-pp12-zp350-i6063636905.html Problem w tym że nigdzie info jak podłączyć bufor i jak sterować zaworem 3D od mieszacza:/ by wartość na nim była zależna od pogody...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.