Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocena Schematu Instalacji Co I Cwu


marcys193

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Doskonale zdaję sobie z tego sprawę :)

 

Rozmawiałem, już z kilkoma przedstawicielami firm produkującymi takie parkiety i w większości przypadków zalecana max temp posadzki to 29*C. Zresztą, aż tylu zimnych dni nie będzie żeby się do tej temp zbliżyć. Ponad to w salonie na parterze będzie w razie "w" kominek. O strefach też już coś słyszałęm dlatego chciałem rozłożyć rurki równomiernie na całej powierzchni.

 

Bawiłem się wczoraj tym programem, któy poleciłeś i rozrzut w rozstawie jest znaczny od 10 cm w łazienkach po 30 w sypialni na górze i w salonie na parterze.

 

Pytanie dodatkowe, czy bufor musi być konkretnie walcem w pionie? Bo nie ukrywam, że łatwiej będzie mi wstawić zbiornik w prostokącie:) np. o wym (głebokość x szerokość x wys.). 60 cm x 120 cm x 210 cm. czy np może niski np. 60 x 140 x 140 ? Wymiary bez ocieplenia. Czy znacząco stracę właściwości bufora jak będzie wykonany w prostokącie?

Nie sądzę aby 29 C było OK Nawet w tym linku producenta który podałeś doczytałem się ze max.27C Można się pokusić o zrobienie strefy brzegowej w danym pomieszczeniu ale należałoby uprzednio sprawdzić (są tabele albo i w SDG które podają temp.podłogi przy konkretnym rozstawie rur temperaturze zasilania i oporze cieplnym pokrycia).Rozstaw rur w łazience 10cm to standard ale i tak zazwyczaj jest za duży i trzeba uzupełnić straty drabinką dla uzyskania projektowej 24C.Nie stosuje się rozstawów powyżej 20cm w  pokojach (chyba że gdzieś w garażu gdzie nie zależy nam na komforcie podłogi a tylko na ogrzaniu pomieszczenia)dlatego też najlepiej ustawić w programie aby podawał rozstaw tylko do 20cm (wyłączyć pozostałe większe rozstawy)

Opublikowano

Gdzie w programie Purmo SDG sprawdzić przewidywaną temp podłogi? 

 

Strona jest tylko przykładem, a dwa deska która tam jest, jest trochę za gruba bo 18 mm :/. Ja szukam czegoś w granicy max. 12-14 mm właśnie po to by opór był mniejszy. Sąsiad ma na podłogówce merbau chyba 16 mm od dobrych nastu lat i póki co wszystko wygląda oka:), decha też klejona do posadzki. A w zimnie nie narzeka, że zimno.

 

Więc sugerujesz, że te 27*C posadzki drewnianej może okazać się za mało do grzania?

Opublikowano

Możesz sobie ręcznie wpisać opór cieplny dla Twojego pokrycia podłogi(bo go znasz-podaje producent) w zakładce grzejniki wybierając opcję "Użytkownik"  W zakładce pomieszczenia po wprowadzeniu wszystkich danych jest tabelka z wynikami m.in.jest temp.podł.

Nie mówię że 27C może być za mało raczej tylko sugeruje sprawdzenie temp.podłogi w strefach brzegowych gdyby takowe miały być przy Twojej desce.Tu zbyt wysoka temp.możę być niebezpieczna dla samej deski a i przy płytkach przegrzanie podłogi niekorzystnie wpływa na człowieka w tzw strefie stałego pobytu."Nie ważna" jest grubość pokrycia podłogowego(choć oczywiscie logiczne jest że czym grubsze to ma wiekszy opór) lecz to aby jego opór nie przekroczył wartości granicznej 0,15m2xK/W 

Przykładowo jaka temp.podłogi może być w strefie brzegowej(w załączniku) dla płytek może być nawet 35C no ale dla omawianego pokrycia podłogowego(tu 27,83C)

post-32948-0-32189800-1458326208_thumb.jpg

post-32948-0-02230600-1458326277_thumb.jpg

Opublikowano

Bawiłem się programem wczoraj trochę dłużej ale nie tym z Purmo tylko KAN. Fajna sprawa, i wyniki też ciekawe bo okazuje się , że podłoga przy założeniu oporu deski 0,09m2*K/W, nagrzeje się w zależności od pomieszczenia od 23 do 25 *C dla 21*C pomieszczenia. Rzutuje to całkiem optymistycznie zważywszy że maks. to zakładane 27*C. Temp. zasilania/powrotu 40/33 *C dla temp zewnętrznej -20.

 

Muszę na czasie zamówić rury preizolowane, i chcę się jeszcze upewnić, przy tych założeniach co liczyliśmy 5/4 cala (DN 32 x 2,9 mm wymiar PEX) dla zasilania i powrotu. A do CWU 1 cal (DN 25 x 3,5 mm wymiar PEX) oraz cyrkulacja DN 20 x 2,8 mm.

Opublikowano

To co podawałem, miało mieć srednicę 5/4" wewnątrz! - tak się podaje średnice rur.

A PEX 32x2,9 ma srednicę zewn 32 i grubość scianki 2,9 , czyli naprawdę to odpowiednik  rury 1"

Zasilanie podłogówką wymaga dużych przepływów aby zapewnić potrzebną moc, więc rury muszą mieć stosowne średnice.

Opublikowano

Króciec to jest lokalne przewężenie, tu idzie o spadki ciśnienia na rurociągu, z resztą zasobniki ponad 200l mają często 1" przyłącza.

Poszukaj po katalogach np Biawar 

Opublikowano

Dobra czyli tak:

 

Zasilanie i powrót CO rura preizolowana PEX-A wymiar DN 40 x 3,7 mm, CWU rura PEX-A DN 32x4,4 mm + cyrkulacja DN 20 X 2,8 mm.

 

Dojścia do rozdzielaczy też na PEX czy może PP ? Bo kurcze szukałem i nie wiem czy znajdę zaciskarkę do tak dużej średnicy w normalnych pieniądzach :)

 

Poza Sambor wspominałeś coś bym zastanowił się nad innym piecem ? Mógłbyś rozwinąć swoją myśl ?

Opublikowano

W budynku dasz bez problemu do rozdzielaczy PP32 bazaltowe i spoko.

Natomiast przypomnij jaki tam miał być kocioł?, ew zweryfikuj jego moc w oparciu o te obliczenia podłogówki

Jak na pellet to polecam Biawara, z nim nie ma kłopotu

Opublikowano

W planach był Defro Sigma Ekopell z palnikiem bioPELL o mocy 16kW do tego bufor wyjdzie ok 1000 - 1200 L. Potrzebuję sterownika w domu najlepiej graficznego coby żona miała łątwiej takiego jak SPK LUX do Defro.

 

 

Czyli z PEX-A złączka przejściowa na rurę PP 40  i później z niej trójnikiem z redukcją na PP 32 do rozdzielaczy. Czy chodziło Ci żeby od razu zrobić redukcję do PP 32 i na trójnikach do tych 3 rozdzielaczy?

Rozumiem, że chodziło o taką rurkę http://kociolcenowy.pl/rury-pp/2417-rura-pp-32x54-pn-20-glass-wavin.html

Opublikowano

Z PEXa zewnętrznego robisz rozejście na 3 rozdzielacze

Rura taka, prod Wavin-a 

 

Zakup kotła przemyśl dobrze , gdyż naprawdę nie ma co oglądać na sterowniku, tam żona telenoweli nie zobaczy.

 

Automatyka sterownika polega na tym aby nikt przy kotle nie grzebał. a oglądać też nie ma co

Wszystko się ustawia 1x , ew korekta krzywej grzewczej i koniec.

 

Jedynie warto alarm ogólny wyprowadzić

Opublikowano

Patrzyłem na Biawar, jednak nie wiele tam informacji jak sterować nim bufor, prawie wszystko trzeba dokupić łącznie z opcją bufora itp... Piec wygląda na kompakt, który wszystko ma w "sobie". I ogólnie mam wrażenie, że instrukcja trochę skomplikowana:(

Nie wiem czy dał bym sobie z nim radę... Chyba, że ja nie na te piece patrzyłem.

 

Hmm, nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem, z rur PEX preizolowanych wychodzi się złączką przejściową http://heatpex.pl/pl/zlaczka-przejsciowa-hela-h-357.html#top,

na to łącze kawałek rury PP 40 z której wyprowadzam sobie trójniki  z redukcją na PP32 i do rozdzielacza tak?

Opublikowano

Z tym przejściem to bym zrobił bez PP40, na tej łączówce masz gwint 5/4" - daj taki trójnik do niego redukcje ma 1" i wychodzisz przez

 śrubunki 1" na PP32 z końcówką 1".

Popytaj kolegów którzy mają Biawary - są z nich zadowoleni, sterownik prosty, trzeba jednak go rozbudować o moduł dodatkowy, ale warto.

Z resztą ten sam sterownik jest i w Tekli i w Kostrzewie i w innych polskich kotłach

Opublikowano

Sambor niestety Biawar jest chyba poza zasięgiem budżetu, jak to sobie wstępnie policzyłem to wychodzi grubo ponad 16 tys.zł... :( czyli prawie 7 tys więcej niż oferta jaką dostałem na Defro.... a tu w cenie mam już wszystkie czujniki sondę itp. Podobnie wychodzi sprawa z Kostrzewa. Czy Defro to aż tak zły wybór?

 

Opublikowano

Niestety chyba poza moim zasięgiem... jeszcze plus te dodatki które wymagane są do bufora:/


Chyba pozostanę przy swoim wyborze...


 


Moc kotła liczyłem do wielkości bufora - max 80l/kW, i wtedy przy 16 kW wychodziło trochę ponad 1200l.


Opublikowano

Zakup Defro , Kostrzewy na pseudo pellet wychodzi taniej ale po zamontowaniu wyjdzie samo z kotłowni

czyli bokiem ale jak masz wolne 7 tys na złom to kupuj , Polak jak zwykle mądry po szkodzie.

Opublikowano

Wiesz co nie znoszę takiego pitolenia.Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ciekawe jakim autem jeździsz i dlaczego takim złomem a nie dwa razy drozszym lub np bugatti napewno byłby lepszy. Każda firma ma modele mniej lub bardziej udane jeden będzie narzekał drugi chwalił. Zrozum jeżeli ktoś ma przeznaczone 7 tysięcy to nie 17 10 20 procent jeszcze można nagiać budżet ale nie ponad 100%

Opublikowano

Zgadzam się z tobą w stu procentach o naginaniu budżetu tylko to nie jest inwestycja na jeden rok i może lepiej wziąść

kredyt na pozostałe część i z lepszego spalania wyjdą same oszczędności  i zaoszczędzone nerwy a zdrowia niestety

nie jesteśmy w stanie odkupić .Polak kupi klej do płytek za 15 zł i wyklei nim taras bo jest napisane mrozoodporny , a 

Niemiec kupi klej za 60 zł żeby następne pokolenie nie musiało się martwić i taka jest naprawdę różnica w mentalności

a nie w tym kto ile ma forsy tak że zle mnie oceniasz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.