ksia87 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor #26 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Te zawory są tylko po to aby w razie wykręcania pieca nie wypuszczać całej wody z układu. A tak to cały czas otwarte. Tak sobie wymyśliłem, nie wiem czy dobrze. W każdym razie nie mają służyć temu aby sterować, albo przełączać, wyłączać kotła z obiegu. Zanim napisałeś posta wymyśliłem coś takiego. ta rurka z boku z lewej strony poniżej lustra wody w celu jakiegoś ogrzania tego kotła, gdyż zbiornik będzie w nie ocieplonej części, na strychu. nie chciałbym aby zamarzło. Chyba że moje obawy są zbyt przesadne?
automatyk Opublikowano 14 Stycznia 2016 #27 Opublikowano 14 Stycznia 2016 nie miałes tylko te rurke pozioma wywali i koniec a na kotle zawór bezieczenstwa 1,5 bar i na kominku też
ksia87 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor #28 Opublikowano 14 Stycznia 2016 oto cała powinność wykonana Ok?
ksia87 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor #30 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Sugerujesz, że automatyki się nie zna? Doceniam próbę pomocy. A nie stwierdzeniem "-źle"
sambor Opublikowano 14 Stycznia 2016 #31 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Ja nie napisałem, że @automatyk się nie zna, choć chłop ma swoje wady, tylko, że schemat jest zły! Brak w nim ochrony powrotu zarówno na kocioł - małe piwo, jak i na kominek - duża smoła w kominku i problemy z prawidłowym spalaniem. Ponadto naczynia przelewowe z samouzupełnianiem stosuje sie tylko do kominków - czy widziałeś takie schematy w przypadku kotłów CO? Np norma o takich nic nie wspomina, dodatkowo warto sprawdzić w instrukcji kotła kiedy i w jaki sposób możesz uzupełniać wodę w układzie. Pomyśl o takim przypadku - zacina sie zawór pływakowy a odpływ nie radzi sobie z odbiorem napływającej wody. Nie mówię już o łatwym zamarznięciu takiej rury , a także kłopotów z odpowietrzeniem układu CO. Brak zaw bezpieczeństwa na zasilaniu bojera , brak tam tez zaw zwrotnego i antyskażeniowego na uzupełnianiu wody w instalacji a sami uzupełnienie powinno być podłączone od dołu kotła lub kominka Natomiast zbędne jest doprowadzenie napełniania do obu źródeł w instalacji , wystarczy do kotła PS Mnie twoje docenianie nie jest potrzebne
automatyk Opublikowano 14 Stycznia 2016 #32 Opublikowano 14 Stycznia 2016 a widzi zawór 4D ze on pełni też podwyzszenie powroyu ???
sambor Opublikowano 14 Stycznia 2016 #33 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Zaw 4-D z grzejników o ile może ci podnieść temp Woda z powrotu podłogi ma temp powrotu rzędu 25-28C i na dodatek jest jej dużo więcej niż wody z grzejników, ( większe przepływy) sumarycznie temp powrotu będzie rzędu 35-40C co jest za mało dla kominka i dla kotła też.
automatyk Opublikowano 14 Stycznia 2016 #34 Opublikowano 14 Stycznia 2016 idealnie jest aby było te 60st na powrocie ale jak zaraz dołozymy dodatkową pomppe i ukłąd regulacji to za chwile sie okaze że lepiej wsadzić grzałki w jakis buforek i jedna pompą opedzić cały dom bedzie taniej ,mysle że kolejne zabezpieczenia zabiją sens ekonowmiczny inwestycji ale słusznie temat puruszony jesli inwestor podejmie reskawice to mozemy rozbudowac technologię
ksia87 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor #35 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Uzupełnienie, fakt było poza zaworem antyskażeniowym poprawione. Skoro zakładamy teorie, to załóżmy że zawór pływakowy, który jest założony w zbiorniku wyrównawczym tylko dla kominka zacina się a odpływ nie daje sobie rady z odbiorem napływającej wody? Chyba to samo. Dlatego średnica odpływu powinna być odpowiednia.
ksia87 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor #36 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Czyli jeśli dobrze rozumie to należałoby zabezpieczyć temperaturę powrotu podłogi? Czyli należałoby zastosować kolejny zawór 4d jak w schemacie wklejonym w poście #16. Chciałbym mieć sprawnie działającą instalację. Wtedy trzeba byłoby zamontować kolejną pompę.
automatyk Opublikowano 14 Stycznia 2016 #37 Opublikowano 14 Stycznia 2016 tak kolejna pompe np na powrocie zaworu 4d plus siłownik na niego i stronik obługjacy piorytet ochrony powrotu jednoczesnie pilnując temp zasilania na grzejniki wg tem zewnetrznej
ksia87 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor #38 Opublikowano 14 Stycznia 2016 OK. zaraz się pobawię w dalszą przeróbkę schemaciku, ale tak teoretyzując, to co do tej pory zrobiliśmy, to w zupełności powinno działać czy jeszcze trzeba byłoby coś zrobić?
automatyk Opublikowano 14 Stycznia 2016 #39 Opublikowano 14 Stycznia 2016 tak wszytko dizała jak nalezy a ochrona powrotu to taki bajer bo uzasadnienia ekonomicznego nie ma bo kominek z płączem wodnym to zawsze bedzie syf jaki by on nie był a kocioł bedzie pracował poprawnie co najwyzej moze wystapic szybsza korozja
ksia87 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor #40 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Dziękuje za pomoc. A teraz tak dla odmiany likwidujemy kominek, bo to była opcja na którą chciałem się ewentualnie przygotować i dodatkowo zdobyć wiedzę. Kominek tak na 90%będzie zwykły. Bo tak myślałem, że tak naprawdę kominek będzie odpalany sporadycznie. Piec na kocioł na pewno musi być bo innej opcji tam nie ma- brak gazu, a poza tym gazowe grzanie drogie. Tak do tematu. Wycinamy kominek. Czy zasadność szybszej korozji też nastąpi? schemat bez kominka:
sambor Opublikowano 14 Stycznia 2016 #41 Opublikowano 14 Stycznia 2016 wystąpi zawsze, niektóre kotły mają wymóg wyższej temp powrotu wpisany do gwarancji
kiminero Opublikowano 14 Stycznia 2016 #42 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Wywal 4D, to pozbędziesz się wymogu dużych średnic i wstaw pompę kotłową: 3D na grzejniki też można odpuścić jak będą termostaty, chyba że chcesz pogodowo wszystko prowadzić.
automatyk Opublikowano 14 Stycznia 2016 #43 Opublikowano 14 Stycznia 2016 no i gratulacje ja sie w tym momencie odcinam jak tak bedzie zrobiona isntalacja to napewno sie tu spotkamy ......
sambor Opublikowano 14 Stycznia 2016 #44 Opublikowano 14 Stycznia 2016 @kiminero zepsułeś zabawę autorowi tematu i automatykowi , pewnie ok 100 postu doszliby by do tego sami :)
kiminero Opublikowano 14 Stycznia 2016 #45 Opublikowano 14 Stycznia 2016 no i gratulacje ja sie w tym momencie odcinam jak tak bedzie zrobiona isntalacja to napewno sie tu spotkamy ...... Why? To są rury "przezierne". Musisz sobie wyobrazić gdzie trójniki, gdzie mijanki. Chyba, że gdzieś babola zrobiłem, ale nie widzę... Może chodzi ci o to, że przez powrót tego nie napełnimy? Zwrotki można za pompy wrzucić, ale to szczegół i tak jak na rys. też można sobie poradzić.
ksia87 Opublikowano 14 Listopada 2016 Autor #46 Opublikowano 14 Listopada 2016 Chciałem się zapytać co sądzicie o wykonaniu takiego schematu co i cwu?
sambor Opublikowano 14 Listopada 2016 #47 Opublikowano 14 Listopada 2016 Nie będzie działać prawidłowo, sam schemat ładny, kolorowy :)
ksia87 Opublikowano 14 Listopada 2016 Autor #48 Opublikowano 14 Listopada 2016 A jakbyś to uzasadnił? Co będzie działać nie prawidłowo? Mam też takie przypuszczenie że nie będzie działać. Tylko chce o uzasadnienie, abym się upewnił. Ewentualnie co by tu zmienić(podejrzewam co, ale nie jestem pewny).
sambor Opublikowano 14 Listopada 2016 #49 Opublikowano 14 Listopada 2016 Brak pompy na grzejniki Pompa z zasilania zaw 4-D na powrót do kotła.
ksia87 Opublikowano 14 Listopada 2016 Autor #50 Opublikowano 14 Listopada 2016 Brak pompy na grzejniki- czyli za zaworem 4d-ok. tak też myślałem i nawet w instrukcji montażu zaworu 4d jest rozrysowana pompa na grzejniki. Ale nie spodziewałem się że trzeba pompy na powrocie zamiast na zasileniu zaw 4-d. Dlaczego jest taka potrzeba?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.