Melmack Opublikowano 1 Stycznia 2016 #1 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Witam Stanąłem przed koniecznością docieplenia domu - obecny komfort termiczny w stosunku do ilości spalanego opału jest wysoce niezadowalający. Dom to typowy klocek z epoki późnego Gierka o powierzchni 200 m2. Ściana zewnętrzna składa się z 3 warstw: 12 cm cegły, 1 cm pustki powietrznej i 25 cm pustaka żużlobetonowego. Parter jest ocieplony 5 cm styropianu, piętro - niczym. Dom ogrzewany kotłem podajnikowym 17 kW na ekogroszek. W chwili obecnej przy zużyciu ekogroszku w ilości 45 kg na dobę i średniej temperaturze na zewnątrz -5C, na parterze udaje się utrzymać temperaturę 20C, na piętrze 18C. Zatem jak widać - szału nie ma :( Oczywiście przeglądałem już internet by zorientować się ogólnie w temacie; jednakże po drodze nasunęło mi się kilka pytań, stąd ten post: 1. Jaką grubość ocieplenia dobrać do takiego hangaru jak mój dom? Zakładam, że użyję styropianu grafitowego i będę docieplał z zewnątrz. Czy 10 cm jest wystarczające, czy też lepiej użyć 12 cm, a może nawet 15? 2. Czy przy docieplaniu ma znaczenie jak wentylowana jest pustka powietrzna w ścianie (słabo / mocno)? Czy w tym drugim przypadku docieplenie z zewnątrz nie da spodziewanych efektów ? 3. Jeżeli odpowiedź na pytanie 2 jest twierdząca, to w jaki sposób można sprawdzić siłę wentylacji pustki? 4. Czy ktoś ocieplał podobny dom i może podzielić się doświadczeniami, tak abym nie popełnił jakichś poważnych błędów ? Będę wdzięczny za odpowiedzi; gdyby trzeba było jeszcze podać jakieś szczegóły to oczywiście dostarczę. Pozdrawiam Melmack
mahony Opublikowano 4 Stycznia 2016 #2 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Witam Cię. Też ocieplałem dom budowany podobną techniką ( z tym, że zamiast pustaka żużlobetonowego, betonowy) i efekt jest ale nie jest do końca zadawalający. Pustka powietrzna pomiędzy ścianami moim zdaniem jest neutralna. Wydaje mi się, że najgorszą robotę robią źle zaizolowane płyty stropowe betonowe.
nuvo Opublikowano 5 Stycznia 2016 #3 Opublikowano 5 Stycznia 2016 W jakim stanie masz okna? Nowe czy stare plastiki a może stare drewniane? Strop lub dach ocieplony jest czymkolwiek? Mam przykład "zza płota" u kuzyna. Dom też z epoki komunistycznego renesansu, ściana również 3 warstwowa. Dom nieocieplony. Okna stare drewniane wielkości bramy do Mordoru, nieocieplony itp. Wprowadził się chłopaczyna po ślubie na piętro a mamunia została na dole. Póki co w jednym pokoju wymienił okno na nowe plastikowe, obniżył sufit o 15cm i docieplił go wełną (między płyty a strop), w pomieszczeniu jest przyjemnie. W pozostałych pokojach nic jeszcze nie zrobione, grzejniki alu po 20 żeberek chodzą na okrągło, oknami piździ jak w starym PKSie. Dramat. Komfort termiczny między pomieszczeniami jest totalnie bez porównania.
hipogrys Opublikowano 5 Stycznia 2016 #4 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Właściwość fizyczna ciepła to unoszenie się do góry. Ocieplenie ścian to jedna sprawa - eliminacja dopływu zimnego czynnika do wnętrza budynku. Drugą sprawą jest należyte zabezpieczenie przegród poziomych czyli stropów i stropodachu (ewentualnie dachu), przez które ciepło "ucieka".
sidi62 Opublikowano 6 Stycznia 2016 #5 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Pustka między warstwami ściany musi być szczelnie zamknięta, bo ma spełniać rolę izolacyjną!!! (nie wentylacyjną!!!).Nie oszczędzaj na grubości styropianu, najlepiej żeby był frezowany.Niemniej ważną rzeczą jest ocieplenie stropów, szczególnie najwyższego( nad piętrem). Kolejna sprawa to okna, ale po ich ew. wymianie musisz zadbać o wentylację domu.
pRZeMoo Opublikowano 10 Stycznia 2016 #6 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Moge podpiac sie pod slowami sidi62 Jak najbardziej polecilbym jako doswiadczony byly pracownik (10 lat w DE) -zerwanie wszelkich zewnetrznych starych tynkow , tego 5cm styropianu itp.- zaczac od wymycia scian najlepiej pod cisnieniem o ile pozlowi na to stan tych zewnetrznych cegiel 12cm- podkopac teren wkolo domu min zanizenie wykopu 30cm ( ale nei wiem jak masz zrobiona lawe i co potem czy jest podmurowana bloczkami czy jak to wyglada - ten temat do szerszego okreslenia sie , czy sa piwnice i wgl ?)-calosc gruntujemy gleboko penetrujacy grunt 2x mokro na mokro- przy takich budynkach zalecana min 20cm styropian grafitowy o jak najlepszej lambdzie (pamietaj grafit nei moze byc klejony i pozostawiony na dluzszy okres w silnym promieniu slonca ( efektywne ocieplanie cykliczne - wskazowek zegara - elewacja polnocna itp itd z zamknieciem w siatce i kleju)-kleiny na poduszki - obwod plyty wkolo i 2paski wzdluz wysokosci plyty - pamietac nalezy o mostkach termicznych 80%wykonawcow nie przyklada sie w zadnym stopniu do pracy dla inwestora i czesto sie slyszy ze wydal pieniadze ale widac tylko efekt koncowy - piekna elewacja - ale co sie znajduje pod nia -to juz sie tym wykonaca nie przejmujeNie wolno oszczedzac na takiej inwestycji - bo oszczednosc zamieni sie w wiekszy tonaz wegla na podworku i twe kieszenie.Wszelakie pytania zakresu izolacja budynku mozesz smialo kierowac ku mej osobie gdyz moje doswiadczenei w tej dziedzinei jest na bardzo wysokim stopniu ,choc sam przyjmuje do wiadomoscize zmienia sie wszystko , inne czasy, technika i czlowiek sie bedzie cale zycie uczyl i szkolilsam sie stram zdobywac jak najwieksza wiedze ale bez robienia partactwa - mala lyzka a efektywniePozdrawiam pRZeMoo
bombelman Opublikowano 14 Stycznia 2016 #7 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Tylko w takich budynkach, grube ściany, po dodaniu 20 cm izolacji, okna będą bardzo głęboko osadzone, co nie wygląda zbyt estetycznie. Sam w tym roku zamierzam ocieplać tzw. kostkę i zgłębiam temat, interesuje mnie kwestia punktu rosy która ma wypadać w izolacji. Sąsiedzi oczywiście o tym nie wiedzieli jak robili na takich samych budynkach i dawali między 5 a 8 cm białego styropianu.
miro30 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #8 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Witam W tym roku planuje docieplic budynek wybudowany w roku 1995r dom klocek 11m/11m z dachem skosnym, piwnica,parter,pietro, poddasze nie uzywane przykryte welna 15cm , dom zbudowany z pustaka żużlobetonowego i wyglada to teraz tak od strony zewntrznej: -tynk zewnetrzny -pustak 25cm -pustka 5cm wypelniona wata szklana w arkuszach 1000/500/50 -pustak 12cm Dom ma powierzchnie ogrzewana 220m/2 i jest zamontowany piec z podajnikiem 25kw,obecnie na sezon idzie 6 ton eco groszku po 880zl za tone,temperatura w domu 21-22 w zeszlym roku bylo wykonane ocieplenie piwnicy styropianem 3cm (odczuwalna poprawa) na to byla nalozona mozaika elewacyjna,w srodku w piwnicy sufity tez sa ocieplone styropianem by podloga parteru nie byla zimna bo piwnica nie jest ogrzewana. teraz planuje ocieplic wyzsze partie budynku i zwiazku z tym mam pytanie jaki gruby zastosowac styropian na parter i pietro. fachowiec ktory wykonywal ocieplenie piwnicy proponuje styropian 5cm,jakie jest wasze zdanie na ten temat.
papasmurfek Opublikowano 22 Stycznia 2016 #9 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Generalnie najgrubsza warstwa na jaką Cię stać. Ale zważywszy na to że już jest jakaś izolacja w środku trzeba by policzyć aby punkt rosy nie wypadł w wewnętrznym ociepleniu. Są na to bezpłatne kalkulatory np. firmy purmo, gdzie można to policzyć.
miro30 Opublikowano 23 Stycznia 2016 #10 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Dzieki ,ale za nim napisalem moje zapytanie przegladalem tematy o izolacji i te kalkulatory ,jestem laikiem w tych sprawach takze nie wiem jak sie do nich odniesc. ps.kalkulator purmo to tylko od grzejnikow jest.
hipogrys Opublikowano 23 Stycznia 2016 #11 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Na stronie Rockwool'a kiedyś były kalkulatory do przegród budowlanych, z tego co pamiętam nawet rysowały wykres
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.