Skocz do zawartości

Instalacja Buforu


Poter
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w najbliższym czasie mam zamiar dołączyć zbiornik buforowy do instalacji  od paru tygodni szukam informacji jak tego dokonać stworzyłem schemat podłączenia ale chcę mieć pewność że będzie dobrze działać, także proszę o opinie i podpowiedzi co zmienić lub może coś jest zbędnego lub czegoś brakuję. Jednocześnie pytam czy z pieca do bufora wystarczy rura miedziana 28mm czy powinna być większa i w którym miejscu powinnien być zawór bezpieczeństwa.

post-65196-0-95657700-1446827099_thumb.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko CWU będzie miał dosyć krótki obieg więc dużo nie straci na powrocie temperatury czy nie ochłodzi zbytnio się jak się puści gorącą wodę w dolne partię zbiornika?

I czy zawór bezpieczeństwa dać 6 bar ? i jeśli chciałbym dodać manometr to gdzie pomiędzy piec- bufor czy na bufor -co.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wprowadziłem poprawki do schematu w takim razie z manometru rezygnuje , powrotu z bufora niżej się nie da jest na dnie zbiornika.

A czy w tym układzie woda z bufora będzie się cofać po wygaśnięciu pieca do pieca czy warto dodać zawór zwrotny i gdzie ?

post-65196-0-67572500-1446909168_thumb.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cwu zaplanowałem połączyć buforem żeby gdy nie potrzeba na grzejniki to cwu będzie korzystać .

tak zawór różnicowy będzie w pionie tak gdzieś wyczytałem że nie będzie cofek z bufora.

lada dzień zaczynam działać w kotłowni czekam  tylko na części , mam nadzieje że wszystko dobrze przemyślałem i nie będzie niespodzianek. 

A tak przy okazji polecam hurtownie internetową DOBO.PL  o połowę taniej niż w lokalnych sklepach w moich okolicach.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten różnicowy za buforem potrzebny jest jak dziura w moście zresztą tak samo jak 3D w obiegu grzejnikowym. Ale są dwie szkoły jedni twierdzą że nie można za dużo armatury zastosować, inni że po co wydawać pieniądze na zbędne do niczego nie potrzebne i nic nie wnoszące elementy.  Za buforem żadnej grawitacji nie będzie to do czego ten zawór różnicowy, podobnie jest z 3D na obieg grzejnikowy, po co regulować coś czego regulacja jest całkowicie zbędna wystarczy prosty sterownik pompy z termostatem pomieszczenia albo termostatyczne zawory na grzejnikach i efekt jest taki sam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

bufor stoi i działa miałem problem z zaworem różnicowym zawieszał się ale po wymianie działa, tylko teraz pytanie  jak palić-palę węglem orzech rozpalam od góry tylko jaka temperatura  na piecu a powrotu, na tą chwile mam 80 a powrót to ok. 65

na jakiej prędkości pompka bufor stoi jakieś 50cm od pieca więc blisko no i prędkość dmuchawy, czytałem że lepiej miarkownik lecz heiztechnik nie posiada klapki w dolnych drzwiczkach może w przyszłości coś da się zrobić . zauważyłem ja za szybko piec nabiera temp. słychać że dochodzi do miejscowego gotowania wody, codziennie testuje i szukam najlepszej metody  lecz będę wdzięczny za podpowiedzi na chwilę obecną.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby gorąca woda nie cofała się z bufora do naczynia otwartego wystarczy zainstalować bezpośrednio przy zasilaniu bufora zawór zwrotny klapowy.

By pass pompy ładującej bufor winien także być wykonany z zaworu klapowego oraz omijać także zawór 3D który winien mieć oznaczenie TZM.

Gdy instalacja CO nie jest grawitacyjną to zawór różnicowy także zbędny.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie bardzo przekombinowany i nie do końca przemyślany układ.

Po pierwsze bufor trochę mały, zwłaszcza że odbiornikiem będą grzejniki a nie podłogówka i do tego zasobnik cwu

Po drugie po co te zawory 3D?

Po trzecie zasilanie bufora zrobić grawitacyjnie

Po czwarte odbiór przez termostatyczny zawór mieszający.

 

Po piąte przemyśleć

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich , którzy marzą lub mają już bufory. Zwracam się szczególnie  do osób, które mają poważne doświadczenia w tym temacie. Proszę o ocenę czy to co załączone w dwóch wariantach faktycznie zadziała:

 

1. Wariant "A" zawory zwrotne ZZW za pompami (na tłoczeniu) PCO1 i PCW i dodatkowa pompa PCB tłocząca ciepło z załadowanego bufora 1000 L np.latem, późną wiosną lub wczesną jesienią, gdy kocioł główny K1  nie działa jeszcze, ale jest  naładowany kominkiem lub innym źródłem ciepła.

 

2. Wariant "B" zawory zwrotne przed pompami ( na ssaniu) aby istniejące pompy PCO1 i PCW wykorzystać, które będą wysysały ciepło z bufora 1000 L po jego załadowaniu kominkiem lub innym źródłem ciepła. W tym wariancie kocioł główny K1 musi chodzić cały rok.

 

Obawiam się, że Wariant "B" z zaworami na ssaniu pomp PCO1 i PCW jest niedopuszczalny i układ z buforem będzie ciągle zapowietrzony.  Proszę o wszelkie uwagi i błędy bo interesują mnie szczególnie krytyczne aby sprowadzić mnie do parteru.

 

Marek

 

 

 

CO-29-03-2016-ver.7 Wariant-A.pdf

CO-29-03-2016-ver.7 Wariant-A -tryby pracy.pdf

CO-29-03-2016-ver.7 Wariant-B.pdf

CO-29-03-2016-ver.7 Wariant-B -tryby pracy.pdf

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.