sambor Opublikowano 13 Stycznia 2016 #401 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Wylewka anhydrytowa (jastrych) nie jest gipsem - to specjalny rodzaj cementu z dodatkiem kruszywa i innej chemii powodującej lepsze rozpływanie wylewki. Ma bardzo dobre właściwości wytrzymałościowe - wytrzymałość wylewki C20 lub C25 i dobrze przewodzi ciepło , Do ew akumulacji lepszy jest beton, który wolniej się nagrzewa, przez co wolniej oddaje ciepło na zewnątrz do otoczenia. PS w 2015 na moich podłogówkach wylano ponad 1500m2 anhydrytu Agilia na następne wylania zapraszam w kwietniu poznasz go z bliska :)
kupfer Opublikowano 13 Stycznia 2016 #402 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Sambor,mam nadzieję że wiesz co wylewasz :D http://www.knauf.pl/cms_media/karty_produktow/F322.pdf Pozdrawiam.
sambor Opublikowano 13 Stycznia 2016 #403 Opublikowano 13 Stycznia 2016 To jest przeciętne ale technologia taka sama Ja tylko to wylewam ( a właściwie w imieniu inwestora nadzoruję , wylewa kolega) http://www.lafarge.pl/wps/portal/pl/3_A_3_B_1-Innowacyjne_Detail?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connectlib_pl/Site_pl/AllProductDataSheet/AllProductConcrete/ProductDatasheet+Exemple_1270561237725/ProductDatasheet Wylewka zawsze w gruszce, czas lania 300m2 ok 4h Praca wygląda jak na zdjęciach
kupfer Opublikowano 13 Stycznia 2016 #404 Opublikowano 13 Stycznia 2016 No jakbyś potrzebował pomocnika np. nosić teczkę z papierami,albo osobistego kierowcy za symboliczne 10 k na miesiąc,to bym się przyjął ;) Tak na marginesie siarczan wapnia jest również pozyskiwany jako odpad z elektrowni węglowych=czyszczenie tlenków siarki poprzez wapno. No ale nie będę siał paniki,chociaż jakby tak dzisiejsi inwestorzy wiedzieli ile niezdrowego materiału mają w swojej pięknej nowej chacie hm... :D Pozdrawiam.
jarekr Opublikowano 15 Stycznia 2016 #405 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Nie mam problemu z temperaturą kotła :)
Andrzej74 Opublikowano 15 Stycznia 2016 #406 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Witam Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Chyba najprościej będzie zmniejszyć moc kotła tak, jak to zaproponował jarekr. Kiedyś położyłem na ruszt 3 płytki szamotowe i jakby smoły było mniej. Zastanawiałem się czy nie zmniejszyć pow. rusztu poprzez wstawienie blachy w pozycji pionowej. Dół blachy byłby w połowie rusztu, a góra kończyła by się na dole drzwiczek załadunkowych (w sumie to blacha byłaby w pozycji pionowo-skośnej) tak by spadające w dół drewno zajmowało tylko połowę rusztu od strony palnika. Musiałbym tylko pociąć drewno na krótkie kawałki i ładować w poprzek paleniska. Zmniejszyłbym w ten sposób ilość palącego się drewna. Co o tym sądzicie? pozdrawiam
drewniak Opublikowano 15 Stycznia 2016 #407 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Tak właśnie mam u siebie zrobione. Między blache a przdnią ściankę kotła wstawiam cegły szamotowe różnych rozmiarów i tak reguluję pow rusztu a przez to ilość palącego się drewna. Nie zapomnij tylko wyciąć otwór na przeciw drzwiczek nad rusztem do przegarniania popiołu i rozpalania.
kupfer Opublikowano 15 Stycznia 2016 #408 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Witam. Andrzej,cały ruszt poziomy załóż szamotem,jeśli tylko palisz drewnem,szczeliny na popiół mogą być po bokach,1-2 cm wystarczy,albo jak kolega powyżej radzi. ;) Dodatkowo możesz boki kotła również wyłożyć na sucho szamotem,podstawa ruszt musi być równy i czysty z popiołu,wtedy powinno się znacznie lepiej palić. Pozdrawiam.
drewniak Opublikowano 15 Stycznia 2016 #409 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Zapomniałem dodać, źe blacha w pionie jest dwrotnie jak napisałeś, tzn dół rusztu jest 3cm większy niż góra wtedy drewno nie będzie się wieszać. W przeciwnym razie będzie się blokowało, mam to sprawdzone
mader Opublikowano 16 Stycznia 2016 #410 Opublikowano 16 Stycznia 2016 To jest przeciętne ale technologia taka sama Ja tylko to wylewam ( a właściwie w imieniu inwestora nadzoruję , wylewa kolega) http://www.lafarge.pl/wps/portal/pl/3_A_3_B_1-Innowacyjne_Detail?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connectlib_pl/Site_pl/AllProductDataSheet/AllProductConcrete/ProductDatasheet+Exemple_1270561237725/ProductDatasheet Wylewka zawsze w gruszce, czas lania 300m2 ok 4h Praca wygląda jak na zdjęciach Jaka cena z metra z materialem ?
sambor Opublikowano 16 Stycznia 2016 #411 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Drogo : mat + rob ok 50-60/m2, przeciętnie wylewka ma ok 5-6cm grubości.
mader Opublikowano 16 Stycznia 2016 #412 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Czyli zabawa dla bogatych ponad 4 x drozsza od wylewki maszynowej
kupfer Opublikowano 16 Stycznia 2016 #413 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Witam. Mader,chyba tak tanio nie jest,http://olx.pl/oferta/posadzki-wylewki-maszynowe-mixokret-leczna-urszulin-wlodawa-i-okolice-CID619-ID4Y8X.html ale nie wiem,wylewkę betonową wykonuję osobiście. ;) Anhydryt ma kilka zalet względem betonu w ogrzewaniu podłogowym a za to trzeba płacić,za darmo ni ma nic. :D Pozdrawiam.
jarekr Opublikowano 17 Stycznia 2016 #414 Opublikowano 17 Stycznia 2016 czyste spalanie drewna , tak to u mnie wygląda :)
Odysss Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor #415 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Ja musiałem trochę przyhamować bestię i zamontowałem takie ustrojstwo ;) Czy zbyt duży ciąg może być kłopotliwy ? Druga sprawa to trochę temperatura powyginała blachę od rusztu, przez co staje się bardziej nieruchomy ;) Jarekr, jak sprawa z dymieniem podczas załadunku przy rozpalonym kotle ?
jarekr Opublikowano 21 Stycznia 2016 #416 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Pewnie że za duży ciąg to kłopot , dlatego w takim wypadku należy zamontować regulator siły ciągu . Szyber nie jest dobrym pomysłem. Dla wiedzy co się dzieje w czopuchu potrzebny jest termometr spalin . Teraz nie wyobrażam sobie ustawienia odpowiednich parametrów kotła . Ja kocioł najpierw cały ładuję potem rozpalam , oczywiście zanim szamotki nie rozgrzeją się trochę dymi , ile to tra nie sprawdzałem. Pale praktycznie tylko drewnem , węgla niewiele dosypuję pod koniec załadunku drewna ( węgiel pozostał mi po poprzednim kotle ). Mam teraz mega wygodę z tymi swoimi , sterownikami , wentylatorami itp . Absolutnie nie wrócił bym do żadnych stałych szczelin itp .
Odysss Opublikowano 22 Stycznia 2016 Autor #417 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Dzięki za info z tym regulatorem. Nie wiedziałem o nim a musiałem szybko ograniczyć ciąg. Miałem na kominie uspawaną kratkę przeciw ptakom, zalazła sadzą itp, tak że straciłem cały ciąg. Po wywaleniu jej, kocioł szybko spalał opał i zaczął szumieć w tylnej części. Termometru spalin nie dorobiłem się jeszcze... niestety. Ja na noc wrzucam węgiel, stąd ta powyginana blacha, duża temp. Te szamotki masz jak grube ? to są 3cm ? nie zawiesza się drewno przez nie ? Zamawiałeś je w necie ? Super z tym wentylatorem i sterownikiem, mimo ceny, a czytałem że i Nika zadowolona. Może i ja kiedyś o tym pomyśle, w tej chwili to przepalam by nie było minusa w domu.
kupfer Opublikowano 23 Stycznia 2016 #418 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Witam. Jak jesteś na dorobku to proponuję to: http://a-babiel.pl/Termometr_do_piekarnika_termometr_do_miesa_0_300_C_z_sonda-256.html Miałem w starym śmieciuchu,ale paliłem tylko drewnem,po 3 sezonach wyczyszczony=stan nowy. Nieraz go przekręciło do 0,ale sprawny do końca. :D Na węglu pewnie go z czasem siarka pożre,ale rok dwa powinien wytrzymać,aż się dorobisz lepszego. ;) Powinien być jak najwyżej w czopuchu. Pozdrawiam.
Odysss Opublikowano 23 Stycznia 2016 Autor #419 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Dzięki za radę i pomysł. Tkwiłem w przekonaniu że potrzebuje elektronicznego, a tu wystarczy analogowy, jednak odżałowałem i zamówiłem trochę droższy, gdzieś go Sambor polecał na forum że 4 sezony wytrzymał... zobaczymy :)
pRZeMoo Opublikowano 24 Stycznia 2016 #420 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Pewnie że za duży ciąg to kłopot , dlatego w takim wypadku należy zamontować regulator siły ciągu . Szyber nie jest dobrym pomysłem. Dla wiedzy co się dzieje w czopuchu potrzebny jest termometr spalin . Teraz nie wyobrażam sobie ustawienia odpowiednich parametrów kotła . Ja kocioł najpierw cały ładuję potem rozpalam , oczywiście zanim szamotki nie rozgrzeją się trochę dymi , ile to tra nie sprawdzałem. Pale praktycznie tylko drewnem , węgla niewiele dosypuję pod koniec załadunku drewna ( węgiel pozostał mi po poprzednim kotle ). Mam teraz mega wygodę z tymi swoimi , sterownikami , wentylatorami itp . Absolutnie nie wrócił bym do żadnych stałych szczelin itp . miałem podobny problem i rozwiązało go zastosowanie zawirowywaczy jak narazie jeden mu wystarcza ewentualnie 2gi czeka poniżej masz fotki
jarekr Opublikowano 24 Stycznia 2016 #421 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Wszystkie " ograniczniki przepływu "są bardzo dobre dla warunków " standard " , ale są sytuacje ( drastycznie różnice ciśnień , temperatur itp ) gdzie to nie wystarczy . RCK to wszystko niweluje , ja jednak jestem zwolennikiem ,instalować jeśli potrzeba rck , oraz automatyki . Cenię bezobsługowość w rozsądnej cenie . Rozsądna cena to pojęcie względne .
pRZeMoo Opublikowano 24 Stycznia 2016 #422 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Rzuć fotki twojego rck i temp spalin jaką masz Jestem ciekaw tego rozwiązania- nie mówię że przeciwnikiem a wręcz człowiek całe życie się uczy metoda prób i błędów Pozdrawiam
jarekr Opublikowano 25 Stycznia 2016 #423 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Ja nie mam rck , u mnie ciąg kominowy jest wręcz za mały .Piszę o przypadkach wysokich kominów . Temperatura spalin ok 190 - 200
kupfer Opublikowano 25 Stycznia 2016 #424 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Witam. Ja posiadam: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?196822-Piec-na-drewno-Rocket-Stove&p=7021839#post7021839 patrz 2 film. ;) Pozdrawiam.
Odysss Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor #425 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Witam, zamontowałem termometr. Chyba w dobrym miejscu ? Tak na gorąco komentuję. Widzę że bardzo duże znaczenie ma drewno, rodzaj, wielkość. Temp zmienia się dynamicznie. Na brzozie, przy otwartym szybrze ponad 350stopni. Przy słabszym drewnie i przymkniętym szybrze 220+ Ale to dopiero pierwszy dzień gdy widzę temp, to takie oceny wstępne. Na krótkim obiegu w kotle i otwartym szybrze (podczas podkładania)omal mi się termometr nie przekręcił, zahamowałem przy 450 stopniach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.