Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem Z Temperatura Kotła


Odysss

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a ktoś wie jak dobrać wentylator wyciągowy ?Bo fabryczny zestaw nie bardzo mi się podoba i pewnie kosztuje 2 razy więcej niż sam samemu skompletować ,i czy do wentylatorów wyciągowych są inne sterowniki , np  z taką funkcją że przy załadunku pracuje na pełnych obrotach do tego pomiar tem spalin i pid

Opublikowano

    Jak na moje oko, to regulator który proponujesz reguluje ciąg ale tylko w odniesieniu do porywów wiatru a nie w zależności od tego co kocioł puszcza w komin. W dodatku montowany jest nad dachem i siłą rzeczy  będzie miał tendencję do wykraplania na sobie wszystkiego co wyleci z kotła... Co do reszty rozważań, to radzę się nie spieszyć z kolejnymi zakupami. Twój kocioł pracuje na bufor więc nie masz problemu z chwilową nadwyżką mocy więc paradoksalnie czym mocniej się pali (wyższa moc tym lepsza jego sprawność). Praktycznie wszystkie zabiegi prowadzące do zmniejszenia temperatury spalin w swojej istocie sprowadzają się do zmniejszenia mocy kotła, w jakimś tam zakresie jest to korzystne ale potem obniża sprawność. Jak zapakujesz w kocioł kolejną elektronikę, to będziesz miał następne problemy do rozwiązania...

Opublikowano

To wszystko wiem tyle że czasem potrzeba do palenia niewielki otwór w klapce ,innym razem bardzo musi być otwarte zanim kocioł się nie rozpędzi , próbowałem z uchylonymi górnymi drzwiczkami  , sytuacja jest analogiczna . Oczywiście pokombinuje jeszcze aby działało bez bajerów ,ale coś czuje że skończy się na wentylatorze i zasadzie załaduj kocioł włącz  i zapomnij . Moja kotłownia musi pracować prawie bezobsługowo , raz ze względu na wygodę , dwa ze względu na palacza ,palacz nie poradzi z przestawianiem , ustawianiem , dopieraniem szczelin ,temperatur .

Opublikowano

   Ile masz odpaleń obecnego kotła na swoim koncie ? Podejrzewam, że niewiele... Jeszcze nie opanowałeś tego co masz a już sądzisz, że to czego nie masz będzie działało lepiej. " Wylataj" na tym co masz z 1000 godzin a potem zastanów się czy chcesz coś zmienić, bo może się okazać, że będziesz miał w kotłowni dużą półkę z niepotrzebnymi gadżetami...   

Opublikowano

Witam.

Posiadam wszystko co padaliście,oprócz skomplikowanej  instalacji i elektroniki,jeśli prosty sterownik za 2 stówy sterujący wyłącznie czujnikiem spalin(wszystkie inne funkcje zlikwidowane,niepotrzebne),to jakaś komplikacja.

Ów sterownik jest ręcznie uruchamiany przy rozpalaniu i ma za zadanie tak długo pracować póki czopuch osiągnie temp. ok.200-210 st.,wtedy kocioł przechodzi na ciąg naturalny.

Histereza 30 st.,oznacza poniżej 170 st. znowu startuje,zdarza się to z reguły kiedy drewno się trochę zawiesi na początku palenia,po kilku godzinach,bądź dołożeniu,wyciąg praktycznie wyłączam,dodatkowo ciąg stabilizuje rck zamontowany nad czopuchem nastawa 15 Pa,tu zgadzam się z kolegą sony,z komina tradycyjnego poleje się w zimie kondensat z tego "niemal wiecznego" cuda z polmaru,wiem bo coś takiego kiedyś przerabiałem,co mi osobiście wygląda na dyfuzor.

Dlaczego takie parametry temp. spalin?

Dlatego że to jest optymalna temp. dla prawidłowego procesu zgazowania i dopalania w moim kotle,prawdopodobnie w twoim jarekr,będzie inna, to kwestia obserwacji płomienia,jeśli taką posiadasz to dojdziesz do tego bardzo szybko.

Palę tak prawie od roku i uważam za równie komfortowe jak ciągła praca wyciągu,który niestety nie jest bezszelestny,choć mi to akurat nie przeszkadza,bo kotłownia za 50 cm. murem z kamienia,dB tyle co fruwanie muchy  :D .

Jaki wyciąg,możesz zapytać Przemka,coś kiedyś pisał o nowej generacji niby ciche i oszczędne  ;) .

Pozdrawiam.

Opublikowano

o i o to chodzi dzięki za podpowiedz , właśnie o  takim sterowniku myślałem bo całą resztą steruje tech 409n jeszcze tylko jakoś by trzeba rozkminić jak wentylator ma się sam wyłączyć np przy spadku temperatury poniżej 100 st,  a co do rck to ze względów bezpieczeństwa  nie może być montowany do kotłów z dmuchawą

Opublikowano

Dmuchawa to nie wyciąg  ;)

Dmuchawa nie potrafi wyciągać z kotła.

Sterownik mam ten

http://www.k2electronics.pl/sklep_gfx/instrukcje/AGNI_S.pdf

Jeśli się znasz na elektronice,w co nie wątpię,to możesz go sobie dostroić  ;) .

Fabrycznie priorytet ma czujnik spalin,histereza 20 st.,ster wyłącza automatycznie po 1 godz. jeśli nie podniesie się temp. spalin=palenisko wygaszone,dla mnie to za długo,więc wyłączam,bo i tak komora dopalająca i palenisko ekstremalnie ciepłe=wystarczający ciąg,właściwie za duży co z kolei reguluje rck.

Nie wiem czy rck jest zabroniony w opcji z dmuchawą,jednak w Reichu rck montują również do kotłów olejowych,a tam bezpieczeństwo i ekologia to już lekka przesada  :D .

Opublikowano

Czy dmuchawa czy wyciąg to od czopucha to to samo i to i  to dmucha do komina , ale to tak w żartach :) Dziękuje bardzo  za podpowiedzi . Całą jesień siedzę  w piwnicy i końca nie widać . Dlatego raczej pójdę w automatykę to ogarnę piorunem i będzie działało precyzyjnie i będę zadowolony :)

Opublikowano

Jeszcze kwestia doboru wentylatora  WC 149.2M  (48W  380m3/h  wirnik 149mm) oraz większy 170.2M  (68W 450m3/h wirnik 176mm) Przemek zaproponował jeden z tych  , tylko nie wiem który wybrać , wdaje się ze skoro kocioł chodzi na naturalnym ciągu to mniejszy wystarczy ,ale tu nie mam zupełnie doświadczenia jak dobrać .

Opublikowano

Pewnie kolejne brednie z tej strony,link się nie otwiera  :angry: .

Właśnie grzebałem przez gebelsowskie google i jest jak pisałem,jedyne wymagania to:

1.Min. 40 cm. od podstawy komina.

2.Musi się znajdować w tym samym pomieszczeniu co urządzenie grzewcze.

3. Wymaga zgody kominiarza,ale tam nawet kominka ze wszystkimi możliwymi atestami z markietu bez jego zgody nie zamontujesz=chore przepisy  :D .

Wyciąg ma synchroniczny silnik,większy moim zdaniem nie zaszkodzi przy podkładaniu i rozpalaniu,ale nie wiem jak jest na pracy ciągłej,jak pisałem 90 % palę na ciągu naturalnym,więc większych doświadczeń brak  ^_^ .

Jeśli drzwiczki zał. duże,bądź ładowanie z góry wydaje mi się większy lepszy.

Opublikowano

http://sklep.pwkey.eu/pl/p/RK-2001W4/60 Ten sterownik nabędę Też propozycja Kolegi Przemka . Tam się wszystko da wyregulować , cenowo mogę sobie na niego pozwolić i zasada włącz zapomnij do następnego palenia , albo dołożenia opału :) Tyle że większy wentylator może  na małych nawet bardzo małych obrotach dawać za duże podciśnienie , ale tak sobie tylko gdybam. Racja z rck tylko na stronie czyste ogrzewanie znalazłem taką informacje że nie można w przypadku kotła z dmuchawą , bo nawet w instrukcjach montażu i zastosowania nic takiego nie jest napisane ze nie można .

Opublikowano

 

Właśnie grzebałem przez gebelsowskie google i jest jak pisałem,jedyne wymagania to:

1.Min. 40 cm. od podstawy komina.

2.Musi się znajdować w tym samym pomieszczeniu co urządzenie grzewcze.

3. Wymaga zgody kominiarza,ale tam nawet kominka ze wszystkimi możliwymi atestami z markietu bez jego zgody nie zamontujesz=chore przepisy  :D

 

Polskie przepisy są dokładnie takie same, dodatkowo max wysokość montażu RCK to 2,5m od podłogi.

A u gebelsów przepisy nie są chore, są po prostu przestrzegane i egzekwowane, a u nas nie.

Opublikowano

Witam.

Sambor nie myl zgody na wydanie pozwolenia z odbiorem  ;)

Na szczęście mieszkam tu a nie tam,  :D .

Jarekr,pytaj Przemka on cały czas pali na wyciągu i testuje,to co wiem na ten temat przekazałem  ;)

Pozdrawiam.

P.S. Jeśli ktoś ma pytania na p w niech pyta ja nie gryzę  :D ,ale nie zawsze tam zaglądam,trochę cierpliwości trzeba mieć.

Opublikowano

Spokojnie , do sprawdzenia instalacji po jej wykonaniu i odbioru tej instalacji też dojdziemy - na razie z inst grzejnych to tylko sprawdzana jest inst gazowa a w nowych budynkach instalacja kominowa i wentylacyjna oraz  czasem elektryczna.

Opublikowano

Z góry uprzedzam że nie śledziłem całego wątku ale na temat wentylatorów  mogę powiedzieć tyle że te mniejsze mają tendencję do wpadania w dziwne wibracje przy małych prędkościach obrotowych, a te większe zdają się być jakoś bardziej  odporne na tę przypadłość.

Ja sam osobiście używam tego większego ale to z racji specyficznej budowy kotła i czopucha.

 

Pytanie tylko jaki otwór montażowy jest w kotle albowiem wirnik musi przejść przez ten otwór :)

 

Sam sterownik jaki zaproponowałem świetnie sobie radzi w pracy z wentylatorem a dzięki dodatkowym funkcją i możliwości rozbudowy może sterować instalacją z buforem.

 

 

PS. podciśnienie jakie wytwarza wyciąg jest uzależnione od jego obudowy. I tak np przy obudowie hybrydowej a taką zdaje się ma i Kalvis  to podciśnienie nie będzie aż tak duże jak w przypadku zastosowania obudowy promieniowej 

Opublikowano

Pomierzyłem miejsce na wentylator , szerokość czyli średnica to 190 mm z małym luzem , czyli wentylator 170 to spokojnie się zmieści . Klamka zapadła ode w automatykę , sterownik zamówiony , zapłacony teraz jeszcze dobór wentylatora . Nie będę dobierał szczelin pp pw  po prostu zaprogramuję sterownik i tyle . Wiem że będzie to działało  bardzo prawidłowo . Zastanawiam się tylko czy przy zastosowaniu wentylatora, na wlocie pp nie trzeba zastosować coś w rodzaju rck . Chodzi o to aby przyroda mniej ingerowała a bardziej sterował pracą sterownik a wykonawczo wentylator .

post-62976-0-14719300-1446997498_thumb.jpg

post-62976-0-36637200-1446997509_thumb.jpg

post-62976-0-85404600-1446997518_thumb.jpg

post-62976-0-22525300-1446997533_thumb.jpg

Opublikowano

No tak dobrze to się nie da  :D

Obawiam się jednak że pp i pw trzeba ustawić ręcznie=sterownikowi brak urządzeń(siłowników) do sterowania klapkami,ale to dla ciebie chyba żaden problem  ;)

Coś mi się widzi,że to będzie chyba pierwszy kalvis z pełną automatyką  B)

Pamiętaj w razie braku zasilania potrzebujesz sporej mocy UPS-a i akumulator z ciężarówki  :P

Pozdrawiam. 

Opublikowano

Co do ups sprawa przemyślana sprawdzona  . Akumulator w poprzedniej instalacji 55 Ah wystarczył na 6 godzin pracy dla : sterownik ,dmuchawa pieca , pompa co na cały dom ,i  pompa cwu ok 1 godzina pracy . Co do pw będzie stałe na prace ( moc nominalną ) szkoda zachodu żeby stany pośrednie regulować .

Opublikowano

ok napiszę o co chodzi piszę od lewej : term 1  górną część rury z kotła ( woda wymieszana ) term 2 dolna część rury ( woda z części  nad miejscem na chłodnice schładzającą ) term 3  pionowa  rura ( oryginalne wyjście z pieca ) term 4 górna część rury ( rura którą dołożyłem , wyjście z nad wężownicy schładzającej  , wniosek , w rurze 1 1/2 cala nawet przy pracującej pompie między górą a dołem może być ok 6-8 st różnicy

Opublikowano

     Wniosek jest taki, że to nie są termometry o aptekarskiej  dokładności, błąd pomiaru pewnie +/-  jakieś 1-2%. A nawet jeżeli jest mniejszy, to samo mocowanie do opomiarowanej powierzchni daje kolejne błędy. Patrzę, że ta Twoja półka na zabawki będzie naprawdę duża  ;) ...

Opublikowano

Witam.

No z akumulatorem to mi trochę mało tych Ah  <_<

U mnie 60 i tylko do pompy bufora mocy 25 W,co powinno wystarczyć na 9 godz pracy  ;) .

Założyłem ekstremalny przypadek=kocioł rozpalony na najlepszym drewnie(grubizna liściasta twarda) i brak prundu.

Podchodzę do problemu bezpieczeństwa bardzo ostrożnie= taka pozostałość po szoku z przed 10 lat,nie rozerwało kotła,tylko luty puściły do bojlera,na szczęście polutowane na miękko  :D .

A myślałem, że tylko u mnie tyle termometrów(znajomi mówią jak w samolocie),ale chyba są lepsi  ;) .

Pozdrawiam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.