Artibig Opublikowano 6 Lipca 2015 #1 Opublikowano 6 Lipca 2015 witam analizujac forum i kilka wieczorów je czytajac wkońcu pisze i prosze o ocene mam dom drewinany na podmórówce, ok 240 m2, tylko grzejniki, piec 17kw, zuzycie węgla 6 ton teraz wiecej pracuje wyjazdowo i ostatnia zima to była męczarnia choć paliłem od góry to i tak trzeba codziennie dom ocieplony wełna i nowe okna, w zeszłym roku dołozyłem bojler 300 litrów i pompe obiegową , zostawiajac mozliwość palenia grawitacyjnego wymieniam piec na piec z podajnikiem, chce piec tani np: fire eco, stalkot itp 20kw lub 25kw ale w nietypowej konfiguracji z palnikiem rynnowym, ruszt żeliwny wyciagany bo wodny piec wychładza, zawór 4 drozny z siłownikiem ( choć rozwazam jago brak) + sterownik z PID w domu jak przestaje palić jest zimno po 3 godzinach ale dom drewniany szybko sie nagrzewa w całkowiecie zimnym domu np. 5 st C jest ciepło po 2 godzinach min 22 st.C, na grzejnikach niema głowic wszystkie są otwarte non stop pytania: 1. czy to dobra konfiguracja 2. po co musze przerobić naczynie wyrównawcze skoro teraz wszystko działa 3. czy da sie zachowac dodatkowy obieg grawitacyjny? podobno nie? 4. w metalfachu doradzali mi piec 17 kw i ze to zaduzy, w Klimoszu 25 kw wiec jak?
TIMON120777 Opublikowano 7 Lipca 2015 #2 Opublikowano 7 Lipca 2015 jeśli stary zasypowiec pracujący z kiepską sprawnościa o mocy 17KW dawał radę to po kiego grzyba chcesz większy ??? ja bym celował w okolice 15KW nic ponad to palnik rynnowy odradzam lepiej szukać porzadnej konstrukcji do groszku i miału zawór 4d dobre rozwiązanie skoro brak głowic na kalafiorach
Artibig Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor #3 Opublikowano 7 Lipca 2015 Jedno konkretne pytanie jeszcze mam dobrąa kupie kocioł 15kw bo tak polecacie, ale dom drewniany szybko stygnie, piećc będzie często pracował, często pracował równa się spalal wegiel. Duży kocioł np25kw włączał by się raz na dwie godziny teoretycznie i spalal by mniej, niech ktoś to obali że źle rozumuje??
papasmurfek Opublikowano 8 Lipca 2015 #4 Opublikowano 8 Lipca 2015 Źle rozumujesz. Maly 15kw kocioł bedzie robił to samo co wiekszy ale będzie to robił z większą sprawnością. Im niższa moc kotła od nominalnej tym gorsza sprawność.
Gość jacek61 Opublikowano 8 Lipca 2015 #5 Opublikowano 8 Lipca 2015 witam analizujac forum i kilka wieczorów je czytajac wkońcu pisze i prosze o ocene mam dom drewinany na podmórówce, ok 240 m2, tylko grzejniki, piec 17kw, zuzycie węgla 6 ton teraz wiecej pracuje wyjazdowo i ostatnia zima to była męczarnia choć paliłem od góry to i tak trzeba codziennie dom ocieplony wełna i nowe okna, w zeszłym roku dołozyłem bojler 300 litrów i pompe obiegową , zostawiajac mozliwość palenia grawitacyjnego wymieniam piec na piec z podajnikiem, chce piec tani np: fire eco, stalkot itp 20kw lub 25kw ale w nietypowej konfiguracji z palnikiem rynnowym, ruszt żeliwny wyciagany bo wodny piec wychładza, zawór 4 drozny z siłownikiem ( choć rozwazam jago brak) + sterownik z PID w domu jak przestaje palić jest zimno po 3 godzinach ale dom drewniany szybko sie nagrzewa w całkowiecie zimnym domu np. 5 st C jest ciepło po 2 godzinach min 22 st.C, na grzejnikach niema głowic wszystkie są otwarte non stop pytania: 1. czy to dobra konfiguracja 2. po co musze przerobić naczynie wyrównawcze skoro teraz wszystko działa 3. czy da sie zachowac dodatkowy obieg grawitacyjny? podobno nie? 4. w metalfachu doradzali mi piec 17 kw i ze to zaduzy, w Klimoszu 25 kw wiec jak? Witam Masz dwie możliwości albo grzejesz cały czas i masz kocioł 15Kw albo wracasz do zimnego domu i wtedy potrzebujesz mocniejszego kotła aby w krótkim czasie zrobiło się ciepło. Tym drugim sposobem spalisz mniej opału ale musisz poszukać kotła który sprawdza się na niskich i wysokich mocach ostatnio reklamowana nowość to Ogniwo M , nie sprawdzony w praktyce ale przynajmniej ma badania na niskich i wysokich mocach. Ja uważam, że kupując lub zmieniając kocioł najlepiej zorientować się w najbliższej okolicy jakie kotły mają ludzie i czym w nich palą. Ja tak kiedyś kupowałem kocioł, opierałem sie na dobrej opinii o kotle tłokowym Zgoda i chociaż kupiłem inny kocioł tłokowy to tego nie żałuje. Koszt ogrzewania rocznego miałem węglowym dla nieocieplonych 200 m2 + CWU to poniżej 2000zł. Pozdrawiam
Artibig Opublikowano 12 Lipca 2015 Autor #6 Opublikowano 12 Lipca 2015 Dom drewniany parter murowany, dobra robie Panowie ten bilans na Ciepłowłaściwe i za kazdym razem wychodzi co innego wzumie z mojej winy bo tak 1 parter mam niby nieogrzewany bo tam kotłownia, garaz, stara kuchnia i jeden pokój z którego nie kozystam, ale jak wielkie mrozy to odkręcam delikatnie grzejniki wiec ujmowac ten parter czy nie 2. czy moc pieca nie powinno sie dobrać do iliści grzejników? bo czy mały czy duzy to musi zrobić to samo nagrzać grzejniki na temp 50 stopni wtedy mam ciepło ile średnio potrzeba mocy na żeberko?? w częsci ogrzewanej mam 9 grzejników po 12 żeberek, w łazience 6 = 114 żęberek żeliwnych miał moze ktośc doczynienia z domem drewnianym ?? jednak skłaniam sie do 15 kw i palnik żeliwny, i sterownik bardziej zawansowany pid i zawór 4 d
TIMON120777 Opublikowano 12 Lipca 2015 #7 Opublikowano 12 Lipca 2015 moc kotła dobiera się do strat a nie do wielkości kaloryfera poza tym kaloryfer niezależnie jak duży to jego moc zalezna jest również od temp zasilania i powotu i jest inna dla zasilania 75st C i dla 50stC zależnie od modelu każde żeberko będzie miec inna moc w zależności od temperatury wody kaloryfery tez powinny byc dobrane odpowiednio do strat chociaż teraz zazwyczaj sa za duże a nie za małe jesli parteru nie masz odizolowanego to go wliczaj raczej ponieważ straty w dół mieć będziesz i tak przez stropy
Artibig Opublikowano 12 Lipca 2015 Autor #8 Opublikowano 12 Lipca 2015 Ok dzieki, tylko jak wlicze parter to kociol 20kw, bez parteru 12 kw, ale jeszcze jest bojler 140. Kolejne drobne pytanie sterownik iryd pid ma obsługę zaworu mieszającego, ciekawy wydal mi się jeszcze sterownik bruli z Internetem ale nie obsługuje zaworu, czy dać sobie spokój z tym zaworem z siłownikiem?
TIMON120777 Opublikowano 13 Lipca 2015 #9 Opublikowano 13 Lipca 2015 jeśli grzałeś kotłem 17KW to 15KW z podajnikiem wystarczy spokojnie ten kalkulator ma pewien margines błędu i zazwyczaj zawyża choć nie jest to regułą
Animus Opublikowano 14 Lipca 2015 #10 Opublikowano 14 Lipca 2015 witam mam dom drewinany na podmórówce, ok 240 m2, tylko grzejniki, piec 17kw, zuzycie węgla 6 ton dom ocieplony wełna i nowe okna, w zeszłym roku dołozyłem bojler 300 litrów i pompe obiegową wymieniam piec na piec z podajnikiem, w domu jak przestaje palić jest zimno po 3 godzinach ale dom drewniany szybko sie nagrzewa w całkowiecie zimnym domu np. 5 st C jest ciepło po 2 godzinach min 22 st.C, na grzejnikach niema głowic wszystkie są otwarte non stop A nie zastanawiałeś się dlaczego po 3 godzinach jest już zimno ,zużycie 6 ton węgla a zimy słabe ,coś tam jest nie teges bo dom docieplony ,kocioł z podajnikiem więcej spali węgla bo nie pozwoli obniżyć temperatury w domu ,na teraz oszczędzałeś opał jak było zimno w pomieszczeniach,zwiększy się komfort cieplny i odpadnie częsta obsługa kotła,ale węgla pociągnie więcej,jak to Ci odpowiada to ok. Jeżeli myślisz że kocioł z podajnikiem jak się odstawi w cykl podtrzymania to spali mniej ,on wtedy właśnie marnuje opał . Kocioł z podajnikiem szukaj mniejszej mocy żeby pracował najlepiej cały czas bez odstawiania. Wełna jako izolacja ,traci na izolacyjności od wody wilgoci i braku izolacji przeciwwiatrowej . Przy powierzchni ok 240 m2 to coś za dużo idzie tego opału. Kocioł z podajnikiem nie rozwiąże tego problemu trzeba się przyjrzeć gdzie podziewa się to ciepło ,które wytwarzasz.
papasmurfek Opublikowano 15 Lipca 2015 #11 Opublikowano 15 Lipca 2015 A zastanowił się ktoś z jaka sprawnością było spalane w tym zasypowcu? A może piec z podajnikiem jednak będzie oszczedniejszy. Artibig Nie przejmuj się niektorymi opiniami. Komfort cieplny który sobie zagwarantujesz jest tego wart.
Animus Opublikowano 15 Lipca 2015 #12 Opublikowano 15 Lipca 2015 Kocioł zasypowy byl mały dobrze się bujał na takiej powierzchni . witam piec 17kw] ostatnia zima to była męczarnia choć paliłem od góry to i tak trzeba codziennie
Artibig Opublikowano 15 Lipca 2015 Autor #13 Opublikowano 15 Lipca 2015 No ten stary kocioł nie pracuje zbyt oszczędnie, na miarkowniku miałem go non stop na 55 stopni a i tak smolił i raz to mi go zawalio mokra sądzą że musiałem wypalić palnikiem Od dwóch lat pale od góry ale zasyp z półtora wiadra starcza na 8 godzin Ja rozumiem że szybkie wchłanianie może dziwić ale domy drewniane tak mają, za to mogę go nagrzac od totalnie zimnego do ciepłego w dwie godziny Niestety domy drewniane wymagają ocieplenia wełna, choć mimo to Przy ostrej wichury wieje gwiazdkami... Taki urok Kocioł raczej wybiorę 15kw z bardziej zaawansowanym sterownikiem, zastanawiam się nad palnikiem Wszyscy się pukaja w głowę że powinienem 25kw heh ale skoro 17 płakała to niedam się namówić na wiecej
Artibig Opublikowano 15 Lipca 2015 Autor #14 Opublikowano 15 Lipca 2015 Izolacja przeciw wiatrowa dana i to mój największy błąd to totalna lipa na drogi raz ty bym zamiast tych membran dał między wełnę a szalowke płytę OSB 8mm to by nie wiało
Animus Opublikowano 15 Lipca 2015 #15 Opublikowano 15 Lipca 2015 Ta izolacja przeciw wiatrowa to najprawdopodobniej nie została sklejona należycie w jedną całość wokół budynku. A czy było robione badanie BDT -blower door test ,czyli bezinwazyjny pomiar przepuszczalności powietrznej budynku metodą ciśnieniową przy użyciu wentylatora,przy tego typu domach takie testy są jak najbardziej wskazane ,da się wykryć miejsca skopane ,wełna bez prawidłowej wiatroizolacji traci izolacyjność cieplną .
Artibig Opublikowano 16 Lipca 2015 Autor #16 Opublikowano 16 Lipca 2015 Wiatrowe izolacja jest zrobiona dobrze, dom drewniany wieje i to jest potwierdzone u wielu osób co mają taki dom ale za to jak niema wiatru a jest np -30 to jest ciepło dość małym nakładem grzania Wzwiazku ze specyfika takiego domu zależy mi aby piec grał non stop, na piecu żeby było 70st a na grzejniki szło non stop ok 40-45 stopni W dotychczasowym piecu niemam problemów żeby zagotować wodę nie tylko w piecu ale i w grzejnkiach, pompe obiegowa posiadam więc chyba jest zaduzy
SUSPENSER Opublikowano 25 Lipca 2015 #17 Opublikowano 25 Lipca 2015 Po co na kotle aż 70 stopni skoro na grzejniki będzie puszczane 45 ? Może lepiej założyć termostaty na grzejniki i puszczać 50-60 stopni bez zaworu 3d/4d w instalacji ?
Animus Opublikowano 25 Lipca 2015 #18 Opublikowano 25 Lipca 2015 Wiatrowe izolacja jest zrobiona dobrze, dom drewniany wieje i to jest potwierdzone u wielu osób co mają taki dom ale za to jak niema wiatru a jest np -30 to jest ciepło dość małym nakładem grzania Wzwiazku ze specyfika takiego domu zależy mi aby piec grał non stop, na piecu żeby było 70st a na grzejniki szło non stop ok 40-45 stopni W dotychczasowym piecu niemam problemów żeby zagotować wodę nie tylko w piecu ale i w grzejnkiach, pompe obiegowa posiadam więc chyba jest zaduzy Ale nie było robione badanie BDT.
Artibig Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor #19 Opublikowano 26 Lipca 2015 witam dzięki za odpowiedzi 1.Kolego co da konkretnie takie badanie bdt?, jaki jest tego koszt? i czy nie powinno to być robione zimą z użyciem kamery Termowizyjnej 2.szukam pieca nadal mam jeszcze trochę czasu i tak chyba jako pierwszy powiem ze to forum k...a zryło mi banię gorzej niż "Bracia FIGOFAGOT" 3.od tygodnia rozkminiam temat instalacji do obecnego kotła palinika wrzutkowego na pellet, zaleta większa amplituda mocy na jakich może pracowac, czysto, minus ze obecny piec ma ok 7 lat i choć wyglada ok to niewiadomo ile potrzyma 4.koszt palnika na pellet, ok 4000 tyś z przerobieniem drzwiczek, piec z allegro ok 5700 plus części ( rurki, kolanka, czopuch) 5. sprawdziłem w Białymstoku gdzie mieszkam, Ruski eko 550-650 , pellet 650-670 6. zawór 4d z siłownikiem 500zł plus rurki no niech 200, 12 termostatów i zawórów x 60zł, 720 i duzo roboty plus strach ruszać :D, obecnie mam takie klasyczne stare zawory na dojściu z czarnym kurkiem i wykręcanym środkiem
Artibig Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor #20 Opublikowano 26 Lipca 2015 Kolego Suspenser uczciwie powiem niechce tego zaworu 3d/4d :D mam instalacje przy piecu na rurach 2 calowych i nie widzi mi się to zmniejszanie i wydaje mi sie ze obieg CWU dostatecznie podgrzewa mi powrót gdyż bojler jest 2 m od pieca
Animus Opublikowano 27 Lipca 2015 #21 Opublikowano 27 Lipca 2015 witam dzięki za odpowiedzi 1.Kolego co da konkretnie takie badanie bdt?, jaki jest tego koszt? i czy nie powinno to być robione zimą z użyciem kamery Termowizyjnej To badanie szczelności chaty ,w drzwi zewnętrzne wsadza się wentylator robi podciśnienie lub nadciśnienie ,wytwornicami dymu sprawdza się szczelność okien i innych elementów domu ,komputer monitoruje spadek ciśnienia w mieszkaniu, jeżeli w określonym czasie spada gwałtownie ciśnienie ,to szuka się i usuwa nieszczelności aż doprowadzi się do ładu chałupę,cen nie znam ale ponoć od 600-1000zl ,firm jest kilka-kilkanaście w Polsce ,zajmujących się tym . http://tv.muratordom.pl/budowa-i-remont/budowa-domu/proba-powietrzna-proba-szczelnosci-budynku-dlaczeg,1183/
Artibig Opublikowano 27 Lipca 2015 Autor #22 Opublikowano 27 Lipca 2015 to se zrób taki test z wytwornica dymu w zamieszkanym domu z małymi dziećmi, firankami, i kwiatkami i zamieść film a może mnie przekonasz ok w drewnianym domu to niema sensu, technologia takiego domu wyklucza szczelność całkowitą to trzeba by dom folią wyłożyć albo płytami GK obić w środku a to nie oto chodzi ja mam dom drewniany w środku, drewniany szkielet z dyla, i obity szalówką gdzie tu chcesz dawać sztuczne materiały? ta wiatroizolacja to nie jest folia tylko taka "szmata" dana oczwiście na zakład i sklejana odpowiednimi taśmami dedykowanymi do folii dom drewniany ma inny klimat i nie zrozumie tego ktoś kto nie mieszkał w takim
Animus Opublikowano 27 Lipca 2015 #23 Opublikowano 27 Lipca 2015 Spoko jesteś myślisz że przyjdą do domu Indianie i rozpalą ognisko na środku pokoju , w domu stosuje się dym jak z papierosa ,a większe zadymianie to od zewnątrz mieszkania. :D Przy wełnie szczelność to podstawa. Twój wybór niech Ci kasa ucieka z mieszkania .
SUSPENSER Opublikowano 27 Lipca 2015 #24 Opublikowano 27 Lipca 2015 Kolego Suspenser uczciwie powiem niechce tego zaworu 3d/4d :D mam instalacje przy piecu na rurach 2 calowych i nie widzi mi się to zmniejszanie i wydaje mi sie ze obieg CWU dostatecznie podgrzewa mi powrót gdyż bojler jest 2 m od pieca W takim razie go nie montuj :) Termostaty na grzejnikach i tak najlepiej gdy pracują co najmniej przy 50*C zasilania grzejników więc nie będzie potrzebny. Kocioł może być z króćcami zasilania i powrotu 2", wystarczy to podać w zamówieniu. PS 5. sprawdziłem w Białymstoku gdzie mieszkam, Ruski eko 550-650 , pellet 650-670 porównaj kaloryczność jednego i drugiego, i przelicz na cenę za MJ ;)
MIQ Opublikowano 28 Lipca 2015 #25 Opublikowano 28 Lipca 2015 Termostaty na grzejnikach i tak najlepiej gdy pracują co najmniej przy 50*C zasilania grzejników . To ja poproszę jakieś uzasadnienie do tej tezy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.