Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dac go za czy przed tym ?

post-61853-0-04297100-1423304541_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed, zaraz za kotłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dac trojnik gdzie prawa strona idzie do zaworu bezpieczenstwa i zredukowac go do 1/2 1,5 bara a gora normalnie rura 2 cale do zasilania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, zawór może być wkręcony poziomo, tylko wylot musi być do dołu.

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy powrot z bojlera ktory wisi zaraz nad piecem i z naczynka powrot podpinac pod zawor 4d czy puscic do kotla ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpośrednio do kotła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Koncowy schemat, moze byc ?Wszystkie zaworki itp beda na miejscu bo ciezko sie rysuje tu :D

post-61853-0-14985200-1423592656_thumb.jpg

Edytowane przez mader

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno być inaczej 

post-18578-0-36484200-1423593901_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak nie bedzie pradu i stana pompki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie bojlera należy wpiąć bezpośredni z kotła a nie z zaworu 4d 

 

Bojler może być zasilany grawitacyjnie lub za pomocą pompy

 

 

 

 

 

post-49166-0-36297100-1423599136_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy ta woda w bojlerze sie nagrzeje grawitacyjnje bez pompy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zastosujesz bojler dwupłaszczowy powiesisz go nad kotłem i podłączysz rurą 1cal to będzie działał grawitacyjnie bez pompy 

 

Obejście pompy z zaworem różnicowym stosuje się gdy instalacja działa grawitacyjnie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie taki bojler będzie. Kiedyś cala ta instalacja chodziła parę lat grawitacyjnie bez pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc warto zastosować zawór różnicowy na grzejniki 

 

Aby nie wychładzać wody w bojlerze daj na powrocie zawór zwrotny klapowy 

 

ZZK.jpg

Masz jeszcze bardziej czytelny schemat 

post-49166-0-90741500-1423602290_thumb.jpg

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grawitacja działa na obwodzie kotłowym zaw 4-D, natomiast wątpię czy pójdzie za zaworem 4-D  na obwodzie grzejnikowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez fulerpl
      Witam, posiadam piec SETLANS 18 kW.
      Mieszkanie 150m2, na 80% powierzchni ogrzewanie podłogowe i 8 grzejników.
      Do pieca mam podpięte dwa sterowniki
      St-40 - steruje grzejnikami i c.w.o (ale tego jeszcze nie załączam gdyż nie mam skończonej łazienki)
      Załączanie od 55stopni, (jak dam niżej to piec słabo się nagrzewa, wcześniej miałem 40 to nie mogłem osiągnąc wyższej temp)
      Histereza 3 stopnie
      St-21 - steruje ogrzewaniem podłogowym
      Nie mam pojęcia jak to ustawić i w tym problem
      W sieci wyczytalem, że powinno chodzić cały czas
      Aktualnie mam odpalanie od 55 stopni i histereze na 10 aby cały czas działała, bo piec raczej nie spada do 45 ,palę od góry i wystarcza na ok. 12h
      Wcześniej miałem na 40 stopniach i od tej temperatury zaczynała działać.
      A jeszcze wcześniej od 55 stopni a histereza 3 to pompa działała dosłownie chwilę.
      Proszę o pomoc, jak to powinienem ustawić?
       
    • Przez marcin135
      Witam. Pytanie o sens zastosowania bufora 200 l ( na inny nie ma miejsca ). Dom nowy 160 m, ogrzewanie tylko podlogowe, piec pellet SlimEko 12 KW na KIPIm. Zastanawiam się nad buforem ponieważ pojemność wodną kotła to 45 litrów i obawiam się że kocioł będzie się często wygłaszał i rozpalał w takiej konfiguracji kotłowni. Czy zatem taki bufor ograniczy to zjawisko i czy jest to uzasadniona rozbudowa ? 
    • Przez DariuszDorota
      Zwróciłem ostatnio uwagę na to, że pompa obiegowa w mojej instalacji  hałasuje  to znaczy że jej praca jest słyszalna w całym domu.(takie delikatne buczenie jakby pogłos). 
      W dzien to nie przeszkadza ale nocą napewno nie da spać System odpowietrzany kilkakrotnie .Regulacja na pompie rozdzielacza w skrzynce nic nie daje ,mam 8 stopni regulacji i nie ma znaczenia czy jest nastawiony na 2 czy 8 taki sam pogłos jest słyszalny.W każdym pomieszczeniu mam sterowniki zadające temp.powietrza, więc myslę że nie ma znaczenia jak ustawię meszacz przy pompie bo piec i tak sam to steruje automatycznie.Piec działa cicho .Testowałem odłanczając piec i pompe ,wszystko wskazuje na pompę w rozdzielaczu.Pompa to GRUNDFOS UPM 3 Flex AS Proszę o pomoc,Co mogę zrobić aby pozbyć się tego problemu . Sprzedawca twierdzi że reklamacje pompy i tak mi odrzucą(?!} a "mój hydraulik "twierdzi że tak ma być!Instalacja działa od 2-miesięcy.
       
       

    • Przez piomys
      Witam, mam problem ze świeżo zainstalowanym ogrzewaniem podłogowym. 
      Dane:
      - piec Immergas 26kw kondensacyjny dwufunkcyjny
      - 9 sekcji podłogówki - zużyto 840 m p16
      - rozdzielacz tece 9 sekcji z zaworem 3D 20-43 stopnie
      -pompa wilo 15/6
       
      1. Pierwszy problem jest taki, że jestem w stanie na maxymalnej pracy pompy uzyskać średnio 1-1,2 l na przepływomierzuach.
      2. Uzyskuję w pokojach max 18 stopnii, a podłoga nie jest bardzo ciepła wszystko otwarte na maxa na rozdzielaczu.
      3. Anhydryt na wylewce 7 cm.
      4. Na piecu 55 stopni czyli tak jak powinno być min 10 więcej niż na zaworze 3D.
      5. Zasilanie i powrót p26.
      6.Temp zasilania 40/ powrót ok. 30.
      Co mogę z tym zrobić bo już skończyły mi się pomysły. Kupiłem sprzęgło Afriso 70kW ale jeszcze go nie zamontowałem tak doradzał mi serwisant od pieca.
      Myślałem nad wymianą 3D na 30-60 stopni z przepływem 3,25 oraz bardziej wydajną pompę ale to są już spore koszty i musiałby być pewny. Wiem, że mam przesadzone trochę to ogrzewanie pod kątem długości bo wychodzi prawie 100m średnio na pętle ale chyba takie długie pętle tez idzie jakoś zasilić żeby to wszystko grzało.
       
    • Przez Robyn212
      Dzień dobry
      Jest to mój pierwszy post więc na początku chciałem się przywitać.
      Potrzebuję pomocy aby ktoś ocenił czy instalacja CO została poprawnie wykonana i czy da się nią sensownie sterować.
      Zakupiłem segment gdzie instalacja CO wygląda jak na schemacie który narysowałem. Załączyłem również zdjęcia jak wyglądają rozdzielacze CO. Instalacja wygląda bardzo skromnie.


      Jestem laikiem w tej kwestii ale pierwsze co mi się rzuciło w oczy to to, że taka sama temperatura będzie "szła" na grzejniki i podłogówkę. Przy cieplejszych dniach nie powinno być problemu bo ustawię niższą temp. na piecu a grzejniki i tak powinny ogrzać pokoje. Problem moim zdaniem pojawi się przy większych mrozach. Podniosę temp. na piecu aby grzejniki dogrzewały pokoje (grzejniki nie wydają się aby były przewymiarowane żebym mógł ustawić na nich niższą temperaturę) ale ta temp. może okazać się zbyt wysoka dla podłogówki. Na powrotach podłogówki mam regulatory RTL i nie mam pojęcia czy nimi jestem w stanie ograniczyć temp. na podłogówce. Przecież ten regulator będzie mierzył temp. na powrocie a na zasilaniu będzie temp. z pieca. Czy ja dobrze rozumuję? Może ktoś potwierdzić moje obawy, że instalacja jest wykonana niewłaściwie? Jeżeli instalacja jest źle wykonana co mogę zrobić w tej sytuacji. Segment zakupiłem z rynku pierwotnego i jestem już po odbiorze ale z drugiej strony mam jeszcze gwarancję.
      Poza tym mam piec kondensacyjny, który ma największą sprawność przy niższych temperaturach na zasilaniu i powrocie. Moim zdaniem chociażby z tego powodu grzejniki powinny być przewymiarowane abym mógł ustawić niższą temperaturę na piecu.
      Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i wyjaśnienia.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.