Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujka Pompy + Gotująca Sie Woda


Buhaj

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piec zwykły bez dmuchawy (mieszkanie jeden poziom 100 m2)

 

Pompa grundfos alpha 2l

sterownik do pompy salus pc11w

 

Problem polega na tym, że kiedy temperatura na piecu wynosi 85 C to sterownik wyłącza pompe i woda sie gotuje !!! (jest to max ustawienie wyłaczania na sterowniku)

a druga sprawa jakie ustawienie na pompie żeby było ok ? który bieg ? (schemat jak w modelu grundfosa)

 

 

i teraz chce to zmienic na i prosze o opinie czy tak może być !

 

- czujka od sterownika przeniesc na powrót (wtedy pompa bedzie stale chodzic)

-palic na czuja do temperatury 75C i zamknąc piec i temperature regulowac z II biegu na III i wtedy sie woda nie zagotuje

 

Z gory dzieki !

post-61934-0-54654400-1422481164_thumb.jpg

post-61934-0-07138200-1422481169_thumb.jpg

post-61934-0-75363200-1422481172_thumb.jpg

post-61934-0-10168000-1422481180_thumb.jpg

Opublikowano

Wyglada na uszkodzony sterownik, albo ze złym oprogramowaniem. O ile pamiętam wiele sterowników przy 85 stopniach wylącza wentylator i wlacza pompę jesli ta nie chodzi. Ten niby nie obsługuje wentylatora, więc gniazd nie pomyliłeś. Zadzwoń do producenta i opisz problem. Powinien pomóc.

Opublikowano

Faktycznie, teraz zajrzałem do instrukcji. To sterownik CWU mylnie sprzedawany i opisany jako CO jednocześnie. Jest to podstawa do zwrotu w ramach rękojmi jako niezgodność towaru z opisem.

Opublikowano

Wymienić na dowolny który nie wyłącza pompy poniżej 100sC lub wcale

 

np taki

http://www.salus-controls.pl/pl,pc11-sterownik-do-pompy-c-o-,311,p.html

 

Chyba, że posiadasz instalacje w rurach pex lub innych które nie powinny mieć kontaktu z wodą o wyższej temperaturze niż 85sC wtedy sterownik który posiadasz obecnie jest jak najbardziej odpowiedni

 

Czujnik temperatury powinien być zamontowany możliwie jak najbliżej kotła i być zaizolowany aby nie przekłamywał wwskazań

Opublikowano

Ok, a co jeśli chodzi o samo ustawienie pompy ? i czy oprócz regulacji temperatury w kotle przy pomocy powietrza (drzwiczki i komin) istnieje jakis sposób żeby temperatura nie dochodzila do 100 C?

Opublikowano

Posiadasz pompę która sama dopasowuje się do potrzeb instalacji. W większości instalacji działa dobrze na ustawieniach fabrycznych. Sam zmieniałeś moc pompy na stałą prędkość czy zrobił to Twój instalator? 

 

tu masz instrukcje pompy

http://pl.grundfos.com/content/dam/GPL/Dokumentacja/Instrukcje_montazu/ALPHA2L%20-%20Grundfosliterature-1191230.pdf

 

Temperaturą w Twoim kotle steruje palacz sterując dopływem powietrza. Możesz wyposażyć kocioł w miarkownik ciągu który zrobi to za Ciebie

honeywell_fr124.jpg

Daj jeszcze zdjęcie kotła razem z naczyniem wzbiorczym tak aby było widać rury łączące kocioł z naczyniem 

Opublikowano

Sam, ponieważ od kilku dni "testujemy" różne a jak sie okazuje jest to zły sterownik...

 

P.S Rur typu pex nie posiadam, tylko standardowe 15' miedziane

Miarownik przychodzi w miejsce termometra? czy trzeba przerabiać?

Z instrukcji wynika, że odpowiednio to powinno być nie na II biegu tylko na tych po prawej str. (piramidki- 2 od lewej)

Opublikowano

Póki nie masz poprawnego sterownika pompę obiegową podłącz bezpośrednio do gniazdka 230V. Ona i tak musi non-stop działać podczas pracy kotła. Jak wygaśnie to najwyżej będzie ganiać zimną wodę, nic strasznego. Chyba, że po wygaśnięciu będziesz w domu i odłączysz od prądu na czas, gdy kocioł nie pracuje. Ja tak bym zrobił. Kup w elektrycznym wtyk gniazdkowy, podłącz kabel od pompy i niech sobie chodzi niezależnie od sterownika.

Opublikowano

Ok, powiedzmy, że mogę kontrolować temperature do ok 50 C bez obaw o zagotowanie jednak nawet przy temp 70 C, salon o wymiarach 25m2 na 20 żeber ma temperature 18-19 C i jest zimno - co z tym?

post-61934-0-55947200-1422485798_thumb.jpg

post-61934-0-38592800-1422485801_thumb.jpg

post-61934-0-83952500-1422485808_thumb.jpg

post-61934-0-17485300-1422485821_thumb.jpg

Opublikowano

Naczynie musi być wpięte w zasilanie a nie w powrót.

 

Miarkownik wkręcasz w miejsce termometru.

 

Grzejnik w salonie jest cały ciepły? Jest chłodniejszy od reszty ? 

Opublikowano

W zasilanie czyli w którą? (z rur na zdjeciu) grzejniki są 2 x 10 żeber (jeden jest nówka) oba są gorące u góry i letnie u dołu

Opublikowano

Kolego Buhaj.

Podaję ogólną zasadę sterownika pompy CO.

Sterownik pompy powinien załączać pompę CO przy temperaturze np. 60 stopni. Tę temperaturę zadaje się przyciskami.

Sterownik powinien wyłączać pompę CO przy temperaturze np. 60 stopni - histereza np. 2 stopnie = 58 stopni. Histereza najczęściej jest ustawiona fabrycznie i nie da się jej zmienić.

 

Podaję ogólną zasadę sterownika pompy CWU.

Sterownik pompy powinien wyłączać pompę CWU przy temperaturze np. 60 stopni. Tę temperaturę zadaje się przyciskami.

Sterownik powinien załączać pompę CWU przy temperaturze np. 60 stopni - histereza np. 20 stopni = 40 stopni. Histereza najczęściej jest ustawiona fabrycznie i nie da się jej zmienić.

 

 

Teraz Twoje problemy.

1. Czujnik temperatury powinien być zainstalowany na zasilaniu, najlepiej pomiędzy kotłem, a pompą. Czujnik powinien być zaizolowany cieplnie.

2. Uważam, że sterownik typ PC11W to jakaś niedoróbka. Sterownik CO i CWU powinien mieć dwa czujniki temperatury: pierwszy dla CO, drugi dla CWU i dwa sterowania dla pompy CO i pompy CWU. Jak możesz to wymień go na PC11. Nie jestem zwolennikiem sterowników pomp szkoda pieniędzy.

3. Nie masz żadnej regulacji temperatury na kotle. Zamontuj markownik.

4. Tak na "oko" na te Twoje 100 m2 masz moc kotła minimum dwukrotnie za dużą. Zmniejsz moc kotła.

5. Trzeba zaizolować cieplnie wszystkie rurki.

 

Wykonanie punków 3,4,5 zmniejszy zużycie paliwa.

Opublikowano

W zasilanie czyli w którą? (z rur na zdjeciu) grzejniki są 2 x 10 żeber (jeden jest nówka) oba są gorące u góry i letnie u dołu

 

Wątpię, że to robił hydraulik, ale po kolei.

 

Sterownik da sobie radę jak opanujesz kocioł i na razie nie kupuj drugiego. Nie masz przecież zamiaru grzać powyżej 85. Do opanowania kotła zaopatrz się w miarkownik ciągu "wg. mepinga". Tremometr można przenieść.

 

Naczynie jest podłączone skandalicznie i teoria o "nie hydrauliku" się potwierdza. Należy przerobić układ jak niżej.

 

post-18583-0-31036800-1422526592_thumb.jpg

 

Martwi mnie mała średnica idąca na grzejniki, ale nie wiem jak rozbudowany jest układ. Dziwnie wysoko też wychodzi powrót, tak jakby wcześniej był jakiś trzon kuchenny (?). Tak czy inaczej powrót bojlera musi być dławiony, by wymusić na pompie tłoczenie w kierunku grzejników.

Opublikowano

Robił to hydraulik ... ale sam uważam, że jest coś ***.

 

Ps. grzejników jest 6 (10 żebrowe)

 

A na tej instalacji było kiedyś ogrzewanie gazowe

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.