spioch Opublikowano 24 Września 2015 #76 Opublikowano 24 Września 2015 Jak ocieplisz sciane spadnie zapotrzebowanie cieplne budynku i piec, który kupisz teraz, będzie za duży za 2 lata.
sylwester2712 Opublikowano 24 Września 2015 #77 Opublikowano 24 Września 2015 układ wodny ma jakie 700 litrów wody , nie zamierzam palić w podtrzymaniu tylko cyklicznie bo nie mam najmniejszego zamiaru wstawać w nocy , przy takiej ilości wody w układzie nie będę musiał palić w podtrzymaniu , rozpalę dogrzeje budynek do odpowiedniej temperatury i koniec palenia , jak ocieplę budynek to mam nadzieje ze 10 godzin palenia dziennie mi wystarczy . Będzie działać jak bufor mam taką nadzieje
kupfer Opublikowano 24 Września 2015 #78 Opublikowano 24 Września 2015 Witam. Oświeć mnie bo nie kumam,700 l. w układzie grzewczym,dom 110 m 2 ? :unsure: Jeśli ściana mokra to nie wina kotła (może dach nieszczelny,tynk popękany,i.t.p.) ;) Pozdrawiam.
emus Opublikowano 25 Września 2015 #79 Opublikowano 25 Września 2015 Podam przykład domek 110 metrów 2,7 metra wysoki zakupiony kocioł urlih fest manual moc 15 kw węgiel , 14 kw drewno zimą temperatura w pokojach około 16 stopni , w kotle pali się pełną mocą , przy drewnie na kotle temperatura do 60 zewnętrzny czujnik temperatury instalacja grawitacyjna , palone dzisiaj temperatura zewnętrzna około 20+ chciałem zobaczyć czy się woda zagotuje nie doszło do 90 , piec oczywiście za słaby , To chyba nie jest dom tylko szałas. Prawdopodobnie ciepło ucieka Ci na wszystkie możliwe sposoby. Przy domu 110 m2 (zbudowanym tradycyjną metodą (cegła, pustak), ściany 35-40 cm, otynkowane) + bojler 140 litrów, kocioł 15 kW powinien spokojnie wystarczyć. układ wodny ma jakie 700 litrów wody , 1. Czy zdajesz sobie sprawę, ile godzin potrzebujesz na rozruch instalacji? a. Ile godzin należy grzać, aby temperaturę wody w instalacji o pojemności 700 litrów podnieść z 20 stopni do 60 stopni? b. Ile godzin należy grzać, aby temperatura w domu (szałasu) wzrosła na przykład z 16 do 22 stopni? c. Ile paliwa zużyjesz na rozruch instalacji? 2. Przypuszczam, że po wykonananiu rozruchu instalacji skończy się paliwo w kotle i trzeba będzie drugi raz rozpalać. Jak przegapisz moment na drugie rozpalanie to czeka cię ponowny rozruch instalacji (na przykład z 30 stopni do 60 stopni). 3. Przypuszczam, że w sezonie grzewczym rzadko kiedy w domu będziesz miał ciepło. Czasami będzie za gorącą ale częściej będzie za zimno. Instalacja większość czasu będzie w rozruchu. Zużycie paliwa będzie dużo większe niż mógłbyś osiągnąć przy instalacji o pojemności na przykład 130 litrów. 4. Przy kotle o większej mocy rozruch będzie minimalnie krótszy, ale zużycie paliwa zdecydowanie większe. 5. Pompa obiegowa skróci czas rozruchu, czyli zmiejszy zużycie paliwa, trochę podniesie komfort cieplny w domu i obsługi kotła. Przy domu typu szałas nie spodziewaj się jakiś oszałamiających efektów. W chwili obecnej powinieneś się skupić na rozpoznaniu dróg ucieczki ciepła.
sylwester2712 Opublikowano 27 Września 2015 #80 Opublikowano 27 Września 2015 wiem ze dużo ciepła ucieka , wiem nawet która to ściana a właściwie dwie ściany wykonane z suporeksu i nieotynkowane , efekt ściana nabrała wilgoci i jest dosłownie zimna , dostanie ubranie ze styropianu na drugi rok . 700 litrów czy taka duża ilość wody nie będzie działać jak bufor ? , no taką mam nadzieje że jak ocieplę to może raz na dwa dni wystarczy jak rozpalę tak mi się marzy , druga największa droga ucieczki ciepła to ja bym postawił na piec który bierze powietrze z budynku , nie wiem jaki przepływ powietrza ma kocioł o takiej mocy ale tak mi się zdaje ze duży , kotłownia właśnie dostała dopływ i odpływ powietrza z zewnątrz ale chyba będzie trzeba ją ocieplić teraz od środka .
JohnnySonny Opublikowano 27 Września 2015 #81 Opublikowano 27 Września 2015 Jakim cudem masz 700l w instalacji?. Mam niecałe 120 m.k. do tego roku działało to na rurach 2 cale od kotła i dalej stopniowo średnica była zmniejszana (po poprzednich właścicielach) i wchodziło tam 300l. Jeśli rzeczywiście masz tyle wody co piszesz, to nie wygaszaj kotła. Jak pisał emus, spalisz dwa wiadra wegla, zanim to rozchulasz.
papasmurfek Opublikowano 28 Września 2015 #82 Opublikowano 28 Września 2015 Zużycie paliwa będzie dużo większe niż mógłbyś osiągnąć przy instalacji o pojemności na przykład 130 litrów.To ci rewelacje piszesz. Ciekawe co na to wlasciciele instalacji z buforem. Patrz a mnie uczono ze duża pojemność wodna przy kotle na paliwa stałe to zaleta. Ale widać w błędzie żyłem ;-)
Ryszard Opublikowano 11 Stycznia 2016 #83 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Witam Aby dodać zdjęcia do postu należy: Kliknąć w czarny przycisk „Więcej opcji” w prawym dolnym rogu. Pokaże się: „Wybierz plik”, kliknąć w przycisk z tym napisem i wybrać plik z komputera, a następnie zatwierdzić przyciskiem: „Załącz ten plik”. Pozdrawiam
orlik100 Opublikowano 11 Stycznia 2016 #84 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Ja polecam kocioł dolnego spalania 15kw od p2ar. Ostatnie 7 lat paliłem w górniaku PEREKO 16kw / godny uwagi/ jednakl codzienne kurzenie popiołem i rozpalanie zwyczajnie mnie wku....ło. Dostrzegam same plusy korzystania z dolniaka. 1- stałopalność dłuższa w granicach 5-6h 2- przy dobrym węglu jedynie dokładamy opał. 3- obsługa sprowadza sie do codziennego dołożenia opału i oprużnieniu popielnika co 3 dzień /2 min/ 4- nawtet drobna kobieta bez problemu będzie w stanie uzupełnic opał :wub: 5- rozpalenie bajecznie proste 6- czyszczenie trwa krócej niż w górniaku i oczywiście rzadsze czyszczenie. Mam dom 178m2 kocioł 15kw od kol. Przemka. Fakt trzeba uzbroić sie w cierpliwośc gdyz terminy przy zamówieniu są dosyć długie ale w końcu doczekałem się. Kocioł wyposażony jest w ruchomy ruszt, palnik z betonu żaroodpornego, komorę dopalająca cała wyłożona szamotem i oczywiście w regulowane dwupunktowe powietrze wtórne Instalację mam wyposażoną w zawór 4D 2" AFRISO z siłownikiem. Siłownik i pompę pilnuje EUROSTER. Obecnie przy -4 st na dworze i pełnym załadunku węgla około 25kg stałopalność wynosi 21h a w domu sztywne 22-23st. Sam kocioł sterowany jest przez mechaniczny miarkownik spalania. Kocioł spala czysto nawet w uśpieniu. Nie chcę robić nikomu reklamy ale warto zastanowić sie nad propozycją p2ar. Palę w tym kotle 1 sezon i jak narazie jestem bardzo mile zaskoczony jego kulturą pracy. Jeżeli drwiczki od PG sa szczelne to nie ma mowy o rozbieganiu sie kotła. Ja osobiście palę tylko węglem sortu goszek bądź drobnu orzech i spalam 0,5 tony miesięcznie koszt 300-325zł Pozdrawiam.
M4t3uSZ Opublikowano 11 Stycznia 2016 #85 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Witam Aby dodać zdjęcia do postu należy: Kliknąć w czarny przycisk „Więcej opcji” w prawym dolnym rogu. Pokaże się: „Wybierz plik”, kliknąć w przycisk z tym napisem i wybrać plik z komputera, a następnie zatwierdzić przyciskiem: „Załącz ten plik”. Pozdrawiam Dzięki za podpowiedz,niby proste jak się wie... ;) Nie wiem czemu kasują posty i dlaczego?
janklos12 Opublikowano 11 Stycznia 2016 #86 Opublikowano 11 Stycznia 2016 To ci rewelacje piszesz. Ciekawe co na to wlasciciele instalacji z buforem. Patrz a mnie uczono ze duża pojemność wodna przy kotle na paliwa stałe to zaleta. Ale widać w błędzie żyłem ;-) bo to jest zaleta ale spalanie niestety większe, coś za coś
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.