TIMON120777 Opublikowano 8 Listopada 2014 #26 Opublikowano 8 Listopada 2014 do podłogówki owszem ale w instalacji mieszanej bufor to pomyłka. ile on będzie musiał mieć litrów żeby kalafiory wszystkiego w kilka godzin nie wypiły? ewentualnie jak bardzo muszą one być przewymiarowane aby za szybko bufora nie opróżniły? w dobrym kotle można spokojnie uzyskać sprawność w okolicy 70% już na niskiej mocy tylko trzeba wiedzieć jak zgoda że w domu o niskim zapotrzebowaniu kocioł się będzie marnował zwłaszcza jak będzie zbyt duży. dlatego warto myśleć o sposobie grzania już na etapie projektu i policzyć ile dom będzie potrzebował. może się okazać że węgiel to pomyłka a moze wyjść znośnie np z kociołkiem 7 lub 9KW nie każdy chce gaz nie każdy lubi pelet i nie każdy chce się bawić węglem, są i tacy co jak słyszą pompa ciepła to dostają czkawki. są jednak tacy(większość) co biorą projekt w którym stoi do chałupki 90m2 kocioł na paliwo stałe i takowy kupują- bo tak napisali. potem jest płacz. powinno się zacząć od karania projektantów za takie głupoty bo inwestor nie musi przed budową kończyć politechniki na wydziałach budowlanym hydraulicznym i elektrycznym. powinien dostać porządny projekt spełniający wszystkie kryteria włącznie z informacją o mocy źródła ciepła oraz o kosztach ogrzewania dla różnych nośników. wtedy taki Kowalski może uznać że jak ma zapłacić 500zł za sezon więcej i nie tykać paluchem to wybierze źródło bezobsługowe i wybuduje bez kotłowni i kominów spalinowych bo mu będą zbędne
sambor Opublikowano 8 Listopada 2014 #27 Opublikowano 8 Listopada 2014 A jak prundu braknie to Kowalski będzie ognisko palił na śniegu, przy -20C, gdyż w domu brak komina aby rezerwowe źródło uruchomić - bez przesady.
TIMON120777 Opublikowano 8 Listopada 2014 #28 Opublikowano 8 Listopada 2014 ile musi nie być tego prądu aby dom energooszczędny się wychłodził poniżej temperatur komfortowych? zawsze można kominek utytłać w salonie "dla klimatu" i na wszelki wypadek. są też agregaty prądotwórcze. to już nie te czasy kiedy obniżano stopień zasilania albo wyłaczano prąd przez tydzień na 8 godzin trzeba naprawdę poważnego kataklizmu a wtedy to ani gazem ani peletem ani wunglem tyłka nie ogrzejesz jak instalacja na grawitacji nie pociągnie więc bez przesady
nieudacznik13 Opublikowano 8 Listopada 2014 #29 Opublikowano 8 Listopada 2014 Mam wszędzie ogrzewanie podłogowe góra dół każde pomieszczenie ma regulatory temperatury kocioł jest z podajnikiem wszystko jest zależne od prądu. Elektryk zrobił możliwość zasilania całego domu przez agregat. Wystarczy w rozdzielni przełączyć. Każdy kto buduje nowy dom powinien się tak zabezpieczyć. Chciałem montować pompę ciepła ale nie gruntową tylko przez powietrze. Podejrzewam że koszty utrzymania w podobnej cenie. Oczywiście miej zabawy przy pompie. Kocioł wiadomo ustawiania czyszczenia itp. Wybrałem kocioł ponieważ zawsze mogę zaoszczędzić opał na następny rok. W pompie tego już nie zrobię.
deredas Opublikowano 8 Listopada 2014 #30 Opublikowano 8 Listopada 2014 wszystko pięknie ładnie tylko pamiętaj że współczynniki COP dla pomp podawane są dla dodatnich temp. powietrza i temp wody w ukłądzie grzewczym na poziomie 40 stopni... przy temp. poniżej zera stopni już tak kolorowo nie bedzie i dodatkowym problemem jest oczywiście prąd...a dokładniej prądożęrność tych pomp.. np dwie grzałki po 4kW..wraz ze wzrostem cen pradu pompy staja sie coraz droższe...
TIMON120777 Opublikowano 8 Listopada 2014 #31 Opublikowano 8 Listopada 2014 przy ogrzewaniu podłogowym a takie ma "nieudacznik13" nie ma zazwyczaj potrzeby podnosić temperatury zasilania powyżej 35stC nowe pompy mają lepsze sprawności i sprężarki inwerterowe. są modele które bez wspomagania grzałką wyciskają bez problemu swoją moc maksymalną przy "-15stC" nie pisz więc proszę że COP jest podawany dla temp dodatnich. podaje się również SCOP i tam są równiez minusy uwzględniane. przy średniorocznej sprawności na poziomie 2,8-3 i prądzie dwutaryfowym ze średnią ceną za KWh na poziomie powiedzmy 45groszy cena 1KWh wychodzi w okolicy 15groszy więc jest to porównywalne z węglem a zupełnie bezobsługowe. problemem moze byc natomiast znalezienie sensownej oferty na taki czajnik
deredas Opublikowano 9 Listopada 2014 #32 Opublikowano 9 Listopada 2014 Współczynniki SCOP które są podawane przez producentów są wyliczane dla klimatu panującego w Hiszpanii. Tak na marginesie to chyba tylko daikin podaje SCOP, bo nie ma obowiazku podawania tego wspolczynnika. Podobno UE ma to ujednolicić. Tak samo jak kiedyś można było kupić płytki mrozoodporne, które pękały w pierwszym sezonie. Jak się okazało by ściągane z hiszpanii gdzie klimat jest zupełnie inny. Wspolczyniki SCOP nie są podawane dla naszej strefy klimatycznej. Wartości zużycia pradu dla nas mieszkajacych w Polsce sa nie przydatne Ta sama pompa o takiej samej mocy pracująca w hiszpanii i pracująca w polsce bedzie miala inny SCOP. CHyba że nieudacznik ma dom w hiszpanii to wtedy nie ma problemu :D Nie podlega żadnej dyskusji że pompy ciepła są lepsze niż wegiel. Ale ja chcę zwrócić uwagę, że wspolczynniki SCOP wyliczane sa nie dla naszej strefy klimatycznej.
nieudacznik13 Opublikowano 9 Listopada 2014 #33 Opublikowano 9 Listopada 2014 He nie mieszkam w Hiszpanii. Pompa ciepła jest dobra może nawet być lepsza niż kocioł na węgiel. Ale tak odpowiedz sobie czy zainwestował byś 50 tys. zł może więcej i zakopać to w ziemi. Chwalić się do znajomych ze mam takie centralne. Pytanie dtugie kiedy to się zwróci. Oczywiście mowa o takich pompach. Tak jak pisałem wyżej koszty utrzymania podobne ,może być mała różnica na korzyść pompy ciepła. Mam wszytko na energooszczędnych pompach włączają się i wyłączają od zapotrzebowania ciepła na dom na chwilę obecną co paliłem na wczesną wiosną i jesienią przez 3 tyg. Jestem z takiej instalacji zadowolony a co dalej to się okaże.
TIMON120777 Opublikowano 9 Listopada 2014 #34 Opublikowano 9 Listopada 2014 50 tysi to gruntowa może i kosztuje ale obecnie porządne powietrzne o mocy w okolicy 10KW zamykają się w kwocie 20 tysięcy i nie wymagają wspomagania się grzałkami nawet przy -15stC. nie widzę sensu wiercenia gdy można mieć podobny efekt za mniej niż połowę kasy. kocioł na węgiel też się nie zwróci a kupujesz.
nieudacznik13 Opublikowano 9 Listopada 2014 #35 Opublikowano 9 Listopada 2014 Ja wiem że zakup kotła się nie zwróci ale te osoby co montują pompę to z zamiarem ze to się zwróci.
deredas Opublikowano 9 Listopada 2014 #36 Opublikowano 9 Listopada 2014 @nieudacznik gdybym firma podpisała ze mną akt notarialny w którym zobowiązywała by się do partycypacji w kosztach ogrzewania domu w przypadku nie spełnienia przez zakupioną pompę ciepła parametrów podanych w specyfikacji to jak najbardziej bym kupił taką pompę :) Timon - podaj link do takiej pompy która działa w minusowych temp. z takimi wspolczynnikami rzędu 3,0 dla temp -15...
SUSPENSER Opublikowano 9 Listopada 2014 #37 Opublikowano 9 Listopada 2014 Z tą sprawnością 80% dla kotła węglowego to oczywiście bardziej "pobożne życzenie" niż realia w praktyce to 50- 60% a przy pracy na mocy poniżej nominalnej jeszcze mniej. Zresztą w DTR kotła jest napisane dla jakich parametrów została zmierzona sprawność. Nie zmieniam zdania i twierdzę że do do domu o niskim zapotrzebowaniu na energię i instalacją podłogową lub mieszaną kocioł węglowy się nie nadaje. Jedyna możliwość żeby kocioł węglowy poprawnie pracował w takiej instalacji to zastosowanie bufora. Oczywiście to że nie ma gazu ziemnego nie jest problemem może być ze zbiornika. Powtażam jeszcze raz jak dom jest o niskim zapotrzebowaniu na ciepło , a do tego mamy ogrzewanie płaszczyznowe to optymalnym rozwiazaniem jest kondensacyjny kocioł gazowy(może być z solarami na cwu) albo pompa ciepła (najlepiej wymiennik gruntowy). Wiem że dla co niektórych koszt instalacji może być trudny do akceptacji, Ale jak kogoś stać na budowę i utrzymanie domu o powierzchni 315 m2 to koszt takiej instalacji nie powinien być problemem. Oczywiście decyzja zawsze należy do inwestora, chce mieć wygodę i komfort posłucha mojej rady, chce walczyć z węglem , sadzą , czyszczeniem kotła i jego ustawieniami niech kupuje kocioł węglowy. Nie przesadzaj - 70% w zimie przy dobrze ustawionym kotle to nie wyczyn, a jak się postarasz z ustawieniami to jak ja osiągniesz 80% sprawności już przy 3-4 kW mocy w kotle 18 kW. Do domu o niskim zapotrzebowaniu są kotły o 7 kW mocy znamionowej. "Wiem że dla co niektórych koszt instalacji może być trudny do akceptacji, Ale jak kogoś stać na budowę i utrzymanie domu o powierzchni 315 m2 to koszt takiej instalacji nie powinien być problemem. Oczywiście decyzja zawsze należy do inwestora, chce mieć wygodę i komfort posłucha mojej rady, chce walczyć z węglem , sadzą , czyszczeniem kotła i jego ustawieniami niech kupuje kocioł węglowy." To mi trochę przypomina twierdzenie, że gdy kogoś stać na auto z dużym silnikiem benzynowym to nie powinien jeździć na LPG - a w praktyce jest odwrotnie - mogę kupić większe, szybsze auto dzięki temu, że będę jeździł na LPG.
TIMON120777 Opublikowano 10 Listopada 2014 #38 Opublikowano 10 Listopada 2014 deredas użyj wyszukiwarki poczytaj o pompach choćby panasonica seria Aquarea COP 2,81 przy parametrach -15/35stC w dobrze izolowanym domu nie ma potrzeby puszczać na podłogę 35stC więc sprawność może być jeszcze wyższa gdybym miał podłogówkę to do swojego starego domu też bym kupił pompę niestety u mnie koszt inwestycji która pozwoli na ekonomiczne wykorzystanie tego źródła ciepła jest zbyt wysoki a pompa HT jest zbyt droga w zakupie. myślę ze wystarczy już o pompach. kolega zadał pytanie ile KW do 315metrów jak nie zna potrzeb swojego domu to rzetelnie nie da się doradzić można tylko szacować i grubo się pomylić są narzędzie dostępne które pozwolą poznać potrzeby domu i nie sądzę by koszt w okolicy 500zł przy inwestycji w dom o takiej powierzchni miał jakiekolwiek znaczenie. efekt zaś wykonania takiego posuniecia będzie taki że inwestor wybierze odpowiednie do potrzeb źródło i będzie je wykorzystywał najekonomiczniej ponieważ nie będzie niepotrzebnych strat na skutek niewłaściwego doboru
deredas Opublikowano 10 Listopada 2014 #39 Opublikowano 10 Listopada 2014 deredas użyj wyszukiwarki poczytaj o pompach choćby panasonica seria Aquarea COP 2,81 przy parametrach -15/35stC ta pompa wg Ciebie pracuje przy -15 ze wspolczynnikiem 2,8 ? dobre... 2,81 jest przy -7 stopniach a nie przy -15 a co dopiero przy -20... no i w dodatku te pompy mają wbudowane grzałki... w dobrze izolowanym domu nie ma potrzeby puszczać na podłogę 35stC więc sprawność może być jeszcze wyższa gdybym miał podłogówkę to do swojego starego domu też bym kupił pompę my nie rozważamy przypadku czy jest potrzeba puszczac wodę na podłogę o temp niższej niż 35 stopni... ja ci piszę że nie ma takich pomp żeby dały radę pracować przy -15... poza tym COP nie uwzględnia jeszcze odszraniania... a to też pożera prąd.. aquarea t-cap 16kW (najnowsza pompa z 2014) pisze że przy -15 ma taka sama wydajność szkoda tylko że zapomina dodać że to dzięki grzałce o mocy 9kW :D tylko dla ludzi nie zorientowanych w temacie taka oferta może być kusząca..
TIMON120777 Opublikowano 10 Listopada 2014 #40 Opublikowano 10 Listopada 2014 http://spsklima.pl/assets/zdjecia/Oferta/EU_AQUAREA_14_pl_s.pdf strona 24 T-CAP oznacza Total Capacity. Urządzenia z tej serii są zdolne utrzymać wydajność nominalną nawet w temperaturze -15°C bez konieczności wspomagania grzałką elektryczną. te pompy pracują przy -15stC faktem jest że mi oko przeskoczyło i ten COP jest dla -7stC nie zmienia to w niczym że pompa w naszym klimacie będzie ogrzewać dom bez problemu problemem jest sposób dobrania jej mocy do potrzeb wszystko pożera prąd i pompa i kocioł gazowy i olejowy a także ten na ekogroszek. jak nie chcesz aby pożerało to śmieciuch i grawitacja- będzie najtaniej i też ciepło mamy XXI wiek i takie technologie które pozwalają uwolnić się od obsługowych źródeł ciepła
deredas Opublikowano 10 Listopada 2014 #41 Opublikowano 10 Listopada 2014 faktem jest że mi oko przeskoczyło i ten COP jest dla -7stC powiedz mi ile ten COP wynosi dla -15 ? nie zmienia to w niczym że pompa w naszym klimacie będzie ogrzewać dom bez problemu hehe no będzie ogrzewać dom bez problemu, bo w tej pompie jest wbudowana grzałka o mocy 9kW dla pompy o mocy 16kW :D to pewnie że sobie poradzi :D tylko jaki jest sens kupowania grzałki elektrycznej za 30 tys ? przy temp. rzędu -15 pompa jest nieopłacalna... hehe timon widziałem ten wykres który pokazałeś i normalnie prawie posikałem się ze śmiechu jak czytałem to co jest napisane obok czyli to że panasonic nie potrzebuje grzałki :D przeczytaj to co jest napisane obok tego wykresu :D Tam jest napisane: Możliwość wyboru mocy grzałki dodatkowej (3/6/9kW) a poniżej piszą: Pompa ciepła Panasonic nie potrzebuje grzałki :D pomysl na zdrowy rozum ... urządzenie nie traci na wydajności przy spadku temp z +10 do -20... :D to jest istne perpetum mobile w takim razie :D przecież im zimniej jest na dworze tym mniej to samo powietrze przenosi ciepła... a tu panasonic postawił fizykę na głowie i mówi że jest inaczej :D :) normalnie muszę aż tam zadzwonić i zapytać o szczegóły... wszystko pożera prąd i pompa i kocioł gazowy i olejowy a także ten na ekogroszek. ale nie tyle co grzałka w tych pompach przy -15.... jak nie chcesz aby pożerało to śmieciuch i grawitacja- będzie najtaniej i też ciepło mamy XXI wiek i takie technologie które pozwalają uwolnić się od obsługowych źródeł ciepła tak jak byś zapomniał o czym rozmawiamy... rozmawiamy że pompy te nie są dostosowane do naszej strefy klimatycznej... tzn jak jest ciepło to sobie radzą - jakieś 9 miechów w roku bez problemu podejrzewam, ale jak idzie zima to wtedy już muszą miec wspomaganie.. .. a na potwierdzenie moich słów masz cytat: Od 8 października 2011 do 12 marca 2012 tj. przez 5 miesięcy zużycie energii na cele CO/CWU 3834 kWh. Ogrzewanie podłogowe, dom 160 m2 dobrze ocieplony, Zachodniopomorskie, jedyne źródło ciepła. Przy taryfie drugiej /ok. 90% czasu pracy/ wyszło nas to jak szacuję ok. 1300-1500 zł /fakt, że zima w sumie nie była zbyt ostra/. W lutym było -27 st.C na zewnątrz, pompa się nie wyłączyła /grzałka 3 kW oczywiście już pracowała, ustawiona jest na załączanie przy -15 st.C/. Z odszranianiem nie było dotychczas problemu, nawet w temp. w okolicy zera. Nie ma żadnej grzałki do odszraniania tacy agregatu. Sterownik hydroboxu mógłby być jak dla mnie bardziej rozbudowany - ale widocznie taka jest filozofia Panasonica - aby była łatwa obsługa. Uważam że T-CAP 9 kW to był dobry wybór - jak za te pieniądze. Zasobnik CWU jest 300 L z dużą powierzchnią wężownicy - grzejemy go raz na dobę /ok. 1 godz./, nam wystarcza. Całość kosztowała ok. 26,5 tyś brutto /październik 2011/.
TIMON120777 Opublikowano 10 Listopada 2014 #42 Opublikowano 10 Listopada 2014 ja już mam zdanie na Twój temat koniec dyskusji Marcin proszę o usunięcie z tego tematu moich postów które nie dotyczą odpowiedzi na pytania związane z tematem wątku
deredas Opublikowano 11 Listopada 2014 #43 Opublikowano 11 Listopada 2014 tu nie chodzi o Twoje zdanie na mój temat... tylko o potwierdzenie Twoich słów dot. tych pomp...
TIMON120777 Opublikowano 11 Listopada 2014 #44 Opublikowano 11 Listopada 2014 potwierdzenie jest w dokumentach których mimo przeczytania nie potrafisz zaakceptować tylko dopisujesz swoją filozofię. znam użytkowników którzy maja takie pompy i tam grzałek nie ma i chodzą z takimi mocami a Ty dalej wiesz lepiej nie zamierzam dyskutować z kims kto uważa że jego racja jest "mojsza" udowodniono Ci już nie raz że się mylisz. mnie szkoda juz czasu na Ciebie i Twoje teorie. doradzaj po swojemu, ja Ci nie będę w droge wchodził.
automatyk Opublikowano 11 Listopada 2014 #45 Opublikowano 11 Listopada 2014 Współczynniki SCOP które są podawane przez producentów są wyliczane dla klimatu panującego w Hiszpanii. Tak na marginesie to chyba tylko daikin podaje SCOP, bo nie ma obowiazku podawania tego wspolczynnika. Podobno UE ma to ujednolicić. Tak samo jak kiedyś można było kupić płytki mrozoodporne, które pękały w pierwszym sezonie. Jak się okazało by ściągane z hiszpanii gdzie klimat jest zupełnie inny. Wspolczyniki SCOP nie są podawane dla naszej strefy klimatycznej. Wartości zużycia pradu dla nas mieszkajacych w Polsce sa nie przydatne Ta sama pompa o takiej samej mocy pracująca w hiszpanii i pracująca w polsce bedzie miala inny SCOP. CHyba że nieudacznik ma dom w hiszpanii to wtedy nie ma problemu :D Nie podlega żadnej dyskusji że pompy ciepła są lepsze niż wegiel. Ale ja chcę zwrócić uwagę, że wspolczynniki SCOP wyliczane sa nie dla naszej strefy klimatycznej. Prosiłbym sie nie wypowiadać w tematach zupełnie obcych bo się włos na głowie jezy ,wejdz na Samsung tam masz wszytkie parametry dla poszczególnych krajów
automatyk Opublikowano 11 Listopada 2014 #46 Opublikowano 11 Listopada 2014 @nieudacznik gdybym firma podpisała ze mną akt notarialny w którym zobowiązywała by się do partycypacji w kosztach ogrzewania domu w przypadku nie spełnienia przez zakupioną pompę ciepła parametrów podanych w specyfikacji to jak najbardziej bym kupił taką pompę :) Timon - podaj link do takiej pompy która działa w minusowych temp. z takimi wspolczynnikami rzędu 3,0 dla temp -15... Nie ma problemu pod warunkiem że rozbię całą instalację i uzyskasz COP 2,6 dla -15st i w domu 21st
deredas Opublikowano 11 Listopada 2014 #47 Opublikowano 11 Listopada 2014 Prosiłbym sie nie wypowiadać w tematach zupełnie obcych bo się włos na głowie jezy , Rozumiem że wiesz lepiej niż Daikin ? Włos się na głowie jeży .... W Europie mamy 3 strefy klimatyczne pod kątem grzania: ciepła (parametry podawane dla +2 stopnie), umiarkowana (parametry podawane dla temp -10 stopni) oraz chłodna (parametry podawane dla temp -22 stopnie). Teraz patrzymy na etykietę daikina aby zobaczyć gdzie dana strefa występuje: http://s1292.photobucket.com/user/deredas/media/daikin5_zpsc4e7475e.jpg.html?sort=3&o=0 Jak teraz wejdziesz sobie na jakiś sklep z produktem to podają tak COP = 4,5 dla A2W35 co oznacza że dla +2 stopni COP wynosi 4,5 Złóż teraz sobie do kupy całość. Dla jakiej strefy podaje się parametr COP przy +2 st. ? Dla ciepłej - patrz na etykietkę - Hiszpania, Portugalia ale na miłość boską nie Polska !!! Czyli ktoś sprzedaje ci pompy ciepła dla klimatu w hiszpani... Timon podaje cop rowne 2,8 dla -10 dla strefy umiarkowanej. Ale na miłóść boską Polska leży w strefie chłodnej. Ten sam COP w tej samej pompie w naszej strefie nie bedzie miał 2,8.... Nie ma problemu pod warunkiem że rozbię całą instalację i uzyskasz COP 2,6 dla -15st i w domu 21st Czytaleś cały temat dokładnie czy tylko wycinek ? Pisałem na początku że pompy ciepła to się nadają do nowych domów energooszczędnych. Timon proponował załżenie pompy do istniejącego domu jako lekarstwo XXI wieku na wszelkie bolączki dot. wysokich rachunków ogrzewania. A ja nadal twardo będę upierał się że nie ma takiej możliwości. Mam dom 450 metrów do ogrzania. Swego czasu chcialem takie pompy założyć. Zaproponowano mi 2 jednostki po 20kW każda, ale o odłączeniu gazu nie było mowy.
automatyk Opublikowano 11 Listopada 2014 #48 Opublikowano 11 Listopada 2014 zobacz sobie jakie sa srednie temp stycznia dla łodzi czy poznania w zeszłym roku 2st dwa lata temu -2st dla lutego -4st wiec jakie -10 ??? zeby taką srednią osiagnac w Polsce to musiały by bc mrozy w nocy po -40st wiec o czym ty piszesz wogóle ???? na dzien dzisiejszy masz pompy Arktic proponowane przez samsug i fujitsu ktore moga z gwarancja parametrów pracowac do - 25st a moze na poczatku roku wejda juz na rynek do -35st ,ale to parametry krytyczne a nie srednia dla której wyliczany jest wspołczynnik a co do mocy to mam nadzieje że w przeciagu 10-15 miesiecy zakończe inwestycje gdzie ogrzewane bedzie 6000m2 pompą ciepła powietrze woda w tej chwili realizuje obiekt 800m2 na pompie ciepła powietrze woda wiec nie mów że to nie mozliwe nieekonomiczne czy coś ale postawą jest podłogówka w budynku
deredas Opublikowano 11 Listopada 2014 #49 Opublikowano 11 Listopada 2014 zobacz sobie jakie sa srednie temp stycznia dla łodzi czy poznania w zeszłym roku 2st dwa lata temu -2st dla lutego -4st wiec jakie -10 ??? mylisz średnią temperaturę z chwilową temp. rzeczywistą...jak w dzień będziesz miał +5 to pompa będzie sobie smigała na luzaku a jak masz -15 to w obecnym budynku taka pompa nie da rady... na dzien dzisiejszy masz pompy Arktic proponowane przez samsug i fujitsu ktore moga z gwarancja parametrów pracowac do - 25st a moze na poczatku roku wejda juz na rynek do -35st ,ale to parametry krytyczne a nie srednia dla której wyliczany jest wspołczynnik przecież ta jest gazowa pompa absporpcyjna z wtryskiem gazu (EVI) a nie sprężarkowa pompa ciepła woda-powitrze:D o czym Ty piszesz w ogole ? wiesz jak takie pompy pracują ? a co do mocy to mam nadzieje że w przeciagu 10-15 miesiecy zakończe inwestycje gdzie ogrzewane bedzie 6000m2 pompą ciepła powietrze woda w tej chwili realizuje obiekt 800m2 na pompie ciepła powietrze woda wiec nie mów że to nie mozliwe nieekonomiczne czy coś ale postawą jest podłogówka w budynku hehe mówimy o pompach ciepła woda-powietrze... a Ty wyskakujesz z gazową pompą absporpcyjna powietrze-woda, która została stworzona właśnie z tego względu że sprężarkowe pompy ciepła nie dają rady w naszym klimacie... nie pisz ludziom, że pompy ciepła powietrze-woda daja rade w mroz bo nie daja... ktoś przeczyta twoja wypowiedź i pomyśli że masz racje... a ty montujesz gazową absporpcyjną pompę ciepła woda-powietrze z wtryskiem gazu (EVI)... takie pompy nie czerpią ciepła z powietrza...one korzystają z technologii kondensacji i pobierają z otoczenia tzw. ciepło utajone... fizyki nie oszukasz... tak jak pisalem jak jest mróż to powietrze przenosi zbyt malo ciepla aby moc je efektywnie wykorzystać...gazowe pompy ciepła to mogą spokojnie pracować przy - 30 stopniach, ale to ciepło nie jest z powietrza generowane wiec nie myl pompy z wtryskiem gazu i sprężarkowej pompy ciepła powietrze-woda
automatyk Opublikowano 11 Listopada 2014 #50 Opublikowano 11 Listopada 2014 nie buduj sterotypu co znaczy nie da rady ? pompe dobierasz do paramatrów temp minimalnej czyli -20 i patrzysz jaką moc jest wstanie oddac i to jest twoja pompa a co do absorcyjnych to mylisz pojecia topmy arktic sa sprzezarkowe jak kazde inne technologia absorbcyjna to inny temat ,i prosze Cie abyś nie siał ideologi bo widać że nie znasz tematu .a to co bede montował na obiekcie to zestaw 3 pomp po 110kW dla -20st i sa to układy 4 sprezarkowe . A odnosnie twojej wiedzy w temacie gdybys tak napisał 8 lat temu to bym sie nie odezwał bo tak było a dzis poszło wszytko do przodu i jak wiesz nie ma problemu aby na weglowodorach wzbogaconych osiagnac temp -60st co z powodzeniem jest stosowane w tunelach szokowych do mrozenia zywnosci w których temp powietrza wynosi -45st a na skraplaniu 60st i to pokazuje że mozna wykorzystac cały zakres przemian w węglowodorach tylko problemem jest COP wiec nie pisz mi wiecej że cos nie da rady bo jak sie dobrze dobierze to nie ma zadnego problemu i jeszcze z ciekawości sprawdziłęm kartę katalogową i dla parametrów 55/50 i -20st COP =1,8 dla 45/40 dla -20st COP =2 (pisze o przemysłówce )dla małych domowych pomp jest to odpowiednio 2,4 i 2,6 dla czytej podłogówki bez grzania wody moze podejsc przy -20st do 2,8 i to jest mi znany max
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.