Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Immergas Victrix 26 2L + Sterownik Car2 + Sonda


szewa121

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem tu nowy i zupełnie zielony w temacie kotłów, ogrzewania itd, więc proszę o WYROZUMIAŁOŚĆ. Do tej pory miałem zwykły piec kaflowy. Od niedawna mam kocioł gazowy - model jak w temacie. I mam kilka pytań:

 

1. Jak działa sterownik car2 , czy dobrze rozumiem myśląc, że mierzy on temp w pokoju i jeśli jest niższa niż ustawiona to uruchamia piec na temperaturę którą wcześniej ustawiłem i grzeje tak długo aż 'dobije' do wyznaczonej temperatury ?

 

2. Jak to działa z sondą ? również ustawiam sobie te temperatury? widziałem gdzieś, że zamiast temperatury ustawia się liczby zgodne z krzywą grzewczą. Jak w takim razie dopasować to do mieszkania i jak to konkretnie działa ? Na sterowniku ustalam temperature, a sonda na podstawie temp zew ustawia zakres pracy kotła np między 25 a 55 stopni i w tym zakresie grzeje az osiągnie temp ustalona na sterowniku ?

 

3. Sterownik mam jeszcze nie zamontowany, w zestawie nie ma przewodów. Czy wystarczy do tego najwyzklejszy przewód ?

 

Z góry przepraszam, jeśli moje pytania są poniżej poziomu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem usunąć temat, ale nie widze tu takiej opcji :)

 

Wszystkie informacje , które chciałem uzyskać znalazłem w instrukcji obsługi sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolego nie ma głupich pytań - są niemądre odpowiedzi.

Ja też techniką grzewczą zajmuję się od lat - ale mieszkam w domu ogrzewanym kotłem gazowym od lipca tego roku i jest to mój drugi sezon grzewczy (poprzedni był tzw" budowlany" czyli grzałem żeby były warunki do urządzania domu.

To dobrze że znalazłeś już odpowiedzi na nurtujące Cię pytania - ale dodam jeszcze coś od siebie