Skocz do zawartości

husky

Stały forumowicz
  • Liczba zawartości

    129
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O husky

  • Tytuł
    Stały Forumowicz
  • Urodziny 02.06.1977

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    CZĘSTOCHOWA
  • Zainteresowania
    MOTORYZACJA, poza tym motoryzacja a oprócz tego samochody :D

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom w zabudowie bliźniaczej, 195 m2, panel żelbetowy 8 cm+ styropian 15 cm + bloczek Ytong 24 cm + płyta g-k na stelażu ok. 3 cm
  • Instalacja
    5 grzejników aluminiowych żeberkowych na openspace, 1 płytowy w łazience, 2 w górnej łazience, 5 grzejników w 4 pokojach, Junkers Cerpaur Smart 22 kW + zasobnik 120 L. + sterownik pogodowy FW 120
  • Kocioł
    Junkers Cerapur Smart zsb 22-3c

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. No i wszystko jasne: WOLF CGW 20/120 - na aaaa..........pl cena 10450.- Kolega Sambor wybrał Ci odpowiedni kocioł, moc grzewcza optymalna, ilość wody - kolosalna. Do kasy, płacić, wieszać, podłączać.
  2. Uważam że to jest niegłupi pomysł. Trzeba sie tylko z tym twoim Pańciem od ogrzewania zastanowić jak najskuteczniej obniżyć temp na zasilaniu podłogówki. Jeżeli z pieca będzie wychodzić średnio w zimę tyle ile u mnie wychodzi czyli widełki od 45-58 st C to czy da się z tego zrobić ok 30 na potrzeby podłogówki przy zachowaniu temp zasilającej do obwody na górze. Wówczas przewymiarowane grzejniki konwektorowe spokojnie dadzą radę, acz trzeba tutaj policzyć ile masz grzejników i czy jak dasz dwa razy większą moc (i tak są zawory termostatyczne, więc "za ciepło" nie będzie nigdy) to jak to kosztowo wyjdzie. Bardzo dobre do takich "sztuk" są Convectory z rdzeniem miedzianym....ale tam dobrej mocy grzewczej grzejnik kosztuje ok 750 pln przy 250 za zwykły, a zatem możesz w myślach doliczyć 500 złotych za jeden grzejnik. Pomysł niegłupi - pyt - czy opłacalny
  3. Czyli nie tylko ja przez chwilę odniosłem wrażenie, że mamy do czynienia z porównaniem Fiata Bravy 1.2 z BMW 530d xDriveM.... :) :D
  4. Dokładnie tak. Jak będziesz miał instalację mieszaną to załóż sobie porządny moduł WT/NT i nie daj się namawiać, że to wystarczy, jakiś zaworek wlutować coś zamieszać i jakiś termostat dołożyć i git. Sąsiad u nas ma tak pokombinowaną instalację i ma albo za ciepło na dole (podłogówka na całości) albo za zimno na górze, (cała góra w kalafiorach). Jak go się pytam jak on tym steruje to mówi, że to nic nie działa i jest w miare ciepło dlatego tym się nie przejmuje. Masakra Do tego ma sterownik bez pogodynki, jakiś elektroniczny euroster on/off.... nie wiem jak to działa, ale jakoŚ działa. Z naciskiem na "-koś", a nie "-kość"
  5. Junkers ZSB którego mam w wersji ze sterowaniem FW 120 obsługuje conajmniej dwa obwody grzewcze z tego co pamiętam i jest tam rozdział kalafiory i podłogówka. Cena - jest w połowie - pomiędzy victrixem a vitodensem. U mnie na osiedlu, 5 sąsiadów ma victrixa, ja jeden Junkersa.... Dla mnie gdzieś modulacja mocy grzewczej kotła jest po pierwsze szersza w victrixie i w praktyce fajniej działa (nie taktuje tak gęsto jak Junkers, zdaje się włączać na ustalone sobie długości trwania cyklu i pod koniec tego cyklu, po prostu wciska gaz, żeby dojść do zamierzonego punktu. Płynnie i ładne to działa. Natomiast kotły victrixa mają takie cusidło - którgo ja nie mam u siebie w Junkersie, mianowicie tam jest motylek odkręcający dopływ wody zimnej do ....zaworu autouzupełniającego ciśnienie. Jest to fajny wynalazek, bo napełniając początkowo skomplikowaną instalację jak popowstają pęcherze powietrza w instalacji, to potem jak każdy z nich ucieknie przez odpowietrzniki po jakimś czasie, to zamiast spadać ciśnienie na instalacji, to jedyne co się dzieje to ...pssssszzzzyyyy i ciśnienie ok. Czasem w Junkersie jak bardzo nisko spadnie ciśnienie to kocioł może się wyłączyć. "Zawsze"-gaz nie ma tej wady,,,,,,aleeeeee tu powiem Wam coś co mnie osobiście wyrwało z butów. Nie wiem czy jest to kwestia jakości wody zasilającej kocioł (brak filtrów, zmiękczaczy etc) ale u 3 na 5 sąsiadów, ten zawór już się POPSUŁ !!!!! i była wymiana gwarancyjna, bo dopełniał i dopełniał, aż zawór bezp. wywalał wodę (wywala na 2.6 - 3.0 bara) - co najgorsze odpływ z tego zaworu jest w centralnej strfie spodu pieca więc ta woda się leje tak po prostu na podłogę, u jednego z sąsiadów zamoczyła buty, u drugiego - skład niepotrzebnych książek :-) Może to tylko taka partia kotłów, ale dla mnie osobiście zjawisko dziwne. U mnie popuszczał trochę zawór bezpieczeństwa, ale jak poradził mi serwisant przez telefon, strzeliłem z niego śrubokrętem 2 razy, woda prysła i ....zawór się uszczelnił. :D
  6. Wiesz ....trudno odpowiedzieć jednoznacznie na tak zadane pytanie, ponieważ rozstrzał inwestycyjny przedstawionej przez Ciebie kwarty jest ogromny. Podaję za cenami ze znanej platformy aukcyjnej na "a": Victrix 12 - 3650.- Vitodens 200-W - 7300.- to tak (przepraszam znowu za motoodniesienie) jakbyś zadał pytanie: nie wiem co kupić w salonie Hyundaia i30 czy Mercedesa GLA 250 4matic..... stosunkowa różnica w cenie między tymi autami - taka jak między przywołanymi przeze mnie kotłami. Ad rem: osobiście wybrałbym victrixa. Dobre urządzenie w dobrej cenie.
  7. Chesz Junkersa, też takie urządzenie tam istnieje: Kocioł Junkers Cerapur Modul ZBS 14/100S-3MA i ma bardzo niski zakres modulacji mocy min. 100 litrów zasobnika wystarczy z palcem w nosie.
  8. To jak wynika sprzeczność pomiędzy mocą ( ma być niska moc a duzy wydatek cwu) to są takie urządzenia jak Vaillant compact, = wygląda jak lodówka i ma w środku warstwowy zasobnik cwu który daje doskonały wydatek cwu. Jeżeli w przeciwieństwie do większości Polaków nie ogladasz każdej złotówki 5 razy pod światło, to możesz coś takiego kupić, nie jest to tanie, ale mój serwisant, który obsługuje też vaillanty mówi że to super działa i tam 95 l zasobnika uwarstwionego daje dużooooo wiecej wody cwu do dyspozycji niż 120 l klasyczny Warte rozważenia
  9. Nie bardzo jest tak kolego jak mówisz - nie obniższysz mocy poniżej min mocy c.o. - czyli jak wiosną i jesienią masz zapotrzebowanie 3.5 kW a kocioł kupiłeś 7.5 - 24 jak ja to ....dupa i taktowanie gęste i spalanie za duże nic więcej.... Z tą pojemnością zasobnika nie bardzo się zgodzę: zakładasz na zasobniku zawór mieszający i ilość wody ustawiasz podbijając temp cwu. normalnie ja mam ustawione na 48 st C i spokojnie 3 osobowa rodzina weźmie na tym prysznic, jeden po drugim. Natomiast jak mam najazd rodziny lub znajomych, to włączam term dezynfekcje, czyli 72 st C w zbiorniku... i jeszcze nikomu nie brakło, bo wtedy wydatek gorącej do domięszania z zimna jest tak mały że starcza to i starcza.... wanne bez problemu napełnisz, a dezynfekcje wywołujesz z palca (przynajmniej w junkersie FW 120) Poza tym nie wiem czy są aż tacy zwolennicy wannowania, ja mam wanne w domu i 2 prysznice, wannna..... stoi pusta i nikt się w niej nie kąpie, bo to czasu schodzi, wody się leje i leżysz w tych mydlinach :D Pod prysznicem człowiek się kąpie szybciej, milej, przyjemniej i w dużo mniejszej ilości wody. Tak że w wielu domach wanna pełni rolę ...dekoracyjną - u mnie z pewnością.
  10. Smarta mam ja, kocioł jak kocioł. Jeśli chcesz więcej wody, musisz kupić odpowiedni zasobnik. Co do komina - to wiesz że do kondensatu będziesz musiał dokupić cały system kominowy z nierdzewki ? Osobiście to proponuję rozwiązać to kupując cały zestaw, ja tak zrobiłem i jestem kosztowo zadowolony. Taki zestaw jak poniżej na allegro to wydatek 7100.- plus komin. Całość zmieści się w 8 tysiach. Ja myślę że kocioł 14 kW w zupełności wystarczy, ale podeślij jakąś informacje ile ty chcesz tych metrów ogrzewać tym 1. CERAPUR SMART ZSB 14-5CE 2. ST 120-5Z - Zasobnik ciepłej wody użytkowej, stojący cylindryczny 120 l., nr kat 8 718 543 090 3. CW 400 - Regulator pogodowy, nr kat 8734100467
  11. Ad 1. - Ad. 3 Wszystko to o czym piszesz ja mam w swoim sterowniku FW 120. Tak, piec włącza się i wyłącza utrzymując stałą (wróc - zmienną) temp na kaloryferach. Dlaczego zmienną, no bo sterownik na początku zagrzewania pomieszczenia, dajmy na to przy 19 st C moduluje temp zasilania na np 52 st C, jak mija 20 st C to już 48, a jak mija temp zadaną 21 - to już tylko 44, ale kaloryfery są cały czas ciepłe, zmiennie - cieple. Kocioł nie chodzi włącz wyłacz a "przyśpiesza i zwalnia" ale kaloryfery są cały czas ciepłe. U mnie na sterowniku FW 120 temp na grzejnikach jest wypadkową 1. Różnicy pomiędzy temp zadaną a aktualną - im większa tym kocioł bardziej strartuje z "grubej rury". 2. Temp na dworze zmierzoną pogodynką 3. Nastawą na pokrętle kotła a nastawą w sterowniku opisaną jako "wpływ pomieszczenia na temp." 4. Krzywej grzewczej Generalizując to powiem żeby w tym za bardzo "nie kopać" - bo większość nastaw "defaultowych" które ja mam w sterowniku się sprawdza. Ja na początku trochę kopałem tymi nastawami ito wcale na dobre nie wychodziło - kocioł sam wie co robi. A przykładów jego "geniuszu" jest dużo. Np u mnie pomimo że jeszcze nie ma początku strefy czasowej, piec na ok 1 h przed początkiem strefy ot tak niezauważalnie włącza sobie palniczek na moc minimalną (przyłapałem go na tym :D) i robi w całym układzie taką swoją temp. ~ pi razy drzwi 35 st C. Kiedy o 16:30 jest start grzania, wtedy nie startuje z zimną wodą, która zrucana z chłodnych pomieszczeń ma np 19 st C tylko ma przygotowane na całym obiegu 35; a więc kiedy z arytmetyki sterownika wyjdzie grzej do 52, to ona ma duuuuużo prościej i szybciej to zrobić, mądre, prawda ? tak samo włącza i wyłącza pompę kiedy widzi że za ciepła woda wraca powrotem czyli już cały układ jest dobrze rozgrzany. Pompa zamiera, np na 6 minut i potem jak się włącza to ściaga chłodniejszą wodę powrotem, i lepiej kondensuje. Miałem kiedyś ściągniętą obudowę z kotła, jak miałem awarię instalacji i uważnie przyglądałem się jego pracy i temu co włącza jak i po co i powiem szczerze, że jestem w szoku, bo to naprawdę jest bardzo zmyślne urządzenie.
  12. Pyt 1 mało danych o twoim domu, ale jeżeli poprzedni o takiej mocy starczał to 15 kW powinno wystarczyć. Pompa nie chodzi w kotle kondensacyjnym cały czas. Sterownik też nią steruje, ażeby robić sobie "nieobieg", wtedy ściaga zimną wodę i powiększa zjawisko kondensacji. Tak w moim ZSB junkersa jest - bardzo inteligentne. Pyt 2. czy się da odczytywać aktualne zużycie gazu hmmmm ? u mnie nie sprawdzałem. Krzywe grzewcze zmieniasz w sterowniku. Co... będziesz jechał samochodem i dostosowywał akurat krzywą grzewczą.... bez jaj. Pyt.3 Nie wiem czy się da - ale dla mnie to bez sensu. Też myślałem na początku że bedę stał nad systemem sterownika i coś tam w nim mieszał. Nie ma potrzeby - on sobie doskonale radzi, bez mojego mieszania. Więcej powiem - jak zaczynam mieszać, kocioł chodzi źle.... po prostu on sobie świetnie dogaduje się ze sterowsnikiem pogodowym i na wszystko ma radę. Dajmy mu popracować, bo to jest rozwiązanie które się uczy, i po jakimś czasie chodzi inaczej niż na początku, np zmienia taktowanie, czasy włączenia pompy, nagina modulację płomienia.... etc. Pyt. 4 ja mam bojler producenta, nie dałem za niego więcej niż za jakiś tam zwykły.... do wszystkiego mam dokumentację i zawsze mogę coś zmienić. Solarów to raczej będziesz miał problem dłożyć od tak sobie, jeśli nie kupisz zbiornika 2-wężownicowego z takim przeznaczeniem, który to jest.... znacznie droższy Pyt.5 To to sobie na początku wyjaśnij, bo jutro twój sąsiad stanie się twoim wrogiem i po przyłączu.... jak masz gaz w budynku = zaczynamy rozmowę Pyt.6 Tak płacisz abonament jak wejdziesz w taryfę (a wejdziesz) pow 1200 m3 - 36 zł./msc 73 za dwa miesiące. Od tego może Cię uratować tylko to że Putin umrze na raka i podpiszemy nową umowę, albo: PGNIG wreszcie upadnie, albo: jeszcze coś innego się wydarzy. więc do tego czasu będziesz mieć tak że będziesz za stworzenie cwu płacić miesięcznie 36 zł a za gaz 50 zł. Jaka jest od tego droga ucieczki ? Żadna. - nie ma :D CO do kosztów - tego się nie da tak wyliczyć, bo nie wiemy jaki miałeś komfort grzania w domu, na jaką temperaturę grzałeś a ile studziłeś, jaką masz wentylację, jakie masz okna, jaką masz instalację, etc etc. Mówisz 1000 zł dołożysz, a 2000 ? już nie, to taki śliski temat. Pozostaje temat kominka: masz drewno za darmo, czy lubisz blask ognia ? Bo kominek w dzisiejszych czasach przy tych cenach drewna, to droga ekstrawagancja. A jak już jesteśmy w temacie kominka w miejscu jak to napisałeś kotła węglowego. To dlaczego nie przepalić tego drzewa co masz na zmarnowanie, w kotle i zasilić instalację (z wyższą sprawnością) zamiast stopić to w domu w kominku (z niższa sprawnością) i narobić sobie w domu syfu, dymu i smrodu. Ja tego nigdy nie zrozumiem.
  13. jeszcze z maniakalnym uporem podkreślę ;-) od jakiej mocy min moduluje.... 1.9 kW - ideał - tego się nie da potem oszukać, można ścinać moc programowo, ale to i tak zawsze za duży kocioł za dużo pali..... aktualne mocno ocieplone domy w metrażach 140-180 m2 z zapotrzebowaniem 50 kWh/m2/rok potrzebują żródeł ciepła po 2-4 kW w ciepły zimowy dzień do 6-9 w mrozy...... bez szaleństw. 25 kW to ogrzewa "Gierka 450 m2" w którym się wychowałem, miałowiec Pleszew....
  14. Jak najszybciej UCIEKAJ ! Już zacznij się pakować i uciekaj ! Mieszkanie z teściami, wcześniej czy później zakończy się rozwodem, więc jak się da - to spylaj...biegiem. VER. 2. No dobra chcesz zostać (chociaż jak mówię - to ryzykowne). Za mało danych podajesz: jak to na dole są teściowie i był jeden piec, teraz już nie będzie, ale na dole kaflowy, a na górze będzie gazowy ? A jakie tam są ściany, a czy jest tam gaz, a czy masz papiery na gaz, a może teściowie nie pozwolą Ci grzać gazem. A zaraz na kogo jest dom ? A drugie pytanie czy Ty już masz gaz u siebie czy zakładasz że będziesz miał ? A z Czego jest instalacja pozostała po piecu węglowym, normalna na cieńkich rurkach czy jakiś relikt na 2" w którym jest 500 litrów wody. Nie możesz tworzyć założeń ogrzewania c.o. dla swojej rodziny w oparciu o to ile teściowa ma wolnego czasu i czy będzie miała ochotę palić w piecu kaflowym. Prześlij plan swojego etażu i w oparciu o jakieś dane osoby które się znają na ogrzewnictwie - się wypowiedzą. Ty się nie przejmuj ilością kW do nowego pieca - Ty się zacznij zastanawiać ile Ty zapłacisz za sezon grzewczy gazu. W oszczędnych budynkach ludzie tutaj z forum spalają ok 2000-2800zł (ja 2600), w mniej oszczędnych warunkach 4000, a jeżeli są u Was upływy ciepła rodem z PRLu to się może okazać że 6000 zł na sezon (po 1000 na każdy z 6 miesięcy) nie starczy. I to jest problem - a nie ilość kW pieca. Uwaga o tym że teściowie potrzebują c.w.u tylko w sobotę - to już kompletnie nie na miejscu, bo jak żona usłyszy że o jej rodzicach mówisz, że się kąpią raz w tygodniu, to się chyba rozwiedzie.... chyba że tak jest na prawdę - no to mamy w forum gazowy pierwszy raz patologię rodem z PISo programów o 500-cet plusach...... Więcej danych, prosimy
  15. Ci instalatorzy to na pałę gadają jak za dawnych lat, kup sobie Pan większy - to będzie pewniej... to nie te czasy, nie te materiały, nie te metry..... to nie gierek-klocek 300 m3 w 3 poziomach zbudowany z żuzlobetonowych pustaków bez ocieplenia i okna skrzynkowe... dziś już nawet nikt nie pamięta tamtych technologii :D Zresztą wszystko mówi ci wynik ankiety "ciepło właściwe" zapotrzebowanie na energię masz góra 6 kW a kocioł uwierz mi się nie zmęczy, Ja opalam kotłem 7,5 - 24 kW 200 m2 bliźniak, który nie jest zbyt cudownie zbudowany okna też mam gorsze niż piszesz, i mój piec w przeciętną polską zimę czyt +5 :-) strasznie się męczy, włącza się na 35 sek.... wyłącza na 3 minuty i tak w kółko, pomogło trochę ograniczenie mocy na kotle, ale z kolei jak jest -20 jak w tym roku to musze przestawić moc, bo znowu nie styka.... Stąd moje częste wpisy że wolałbym WOLF'a CGB z modulacją 2.8 - 20.5 kW i żałuję że nie kupiłem tego kotła choć jest trochę droższy niż moje ZSB Junkersa.....
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.