kleofas88 Opublikowano 21 Września 2014 #1 Opublikowano 21 Września 2014 Witam Jako ze dużo tutaj ciekawych porad postanowiłem i ja się dopytać o pewną rzecz. Musze kupić nowy piec do centralnego, Dom z 1986roku , z pustaka/cegły MAX, mur jest taki są jakby dwa mury, a pomiędzy nimi 5cm przerwy, i niby tam jest styropian 5cm, choć w to wątpie bo jak wierciłem w ścienie w innych celach to styropianu nie spotkałem. Dom jest ocieplony styropianem grubości 7cm. Mierzyłem metraż i w pomieszczeniach gdzie są grzejniki wychodzi mi ze mam 146 metrów plus nie ogrzewane dwie małe spiżarki. Myślałem o takim piecu do 160metrów. Jaki to będzie piec w KW? 17 KW? Kolega mowi, ze nie ma sensu brać mocniejszego, czyli ze nie potrzebnie nawet myśle o piecu do 160m2, powinieniem myslec o takim do 150m2. Mam na mysli niskie spalanie. Pale weglem, drewnem. Woda nie bedzie podgrzewana. Nie planuje tez sterownikow, mam pompke i wlaczam ja gdy rozpalam a jak ide spac to ja wylaczam. Prosze o pomoc w wyborze mocy pieca, bo firmy to w roznych czesciach polski sa rozne.
liban Opublikowano 21 Września 2014 #2 Opublikowano 21 Września 2014 Najpierw musisz znać zapotrzebowanie Twojego domku na ciepło, a wyliczysz je ze strony "ciepło właściwe.pl".. ale sądząc po Twoim opisie to moc kotła dla Ciebie to 12-14 ( ze wskazaniem na 12kw maks) kw ... odwiedź tą stronę co podałem i użyj tamtejszego kalkulatora... I sprawa najważniejsza kocioł kupujemy nie tylko do określonego metrażu, to jedna z wytycznych , równie ważna jest izolacja termiczna Twojej chałupki... Użyj kalkulatora i wróć z nowymi wyliczeniami....
Juzef Opublikowano 21 Września 2014 #3 Opublikowano 21 Września 2014 wyliczysz je ze strony "ciepło właściwe.pl".. ale sądząc po Twoim opisie to moc kotła dla Ciebie to 12-14 ( ze wskazaniem na 12kw maks) kw ... odwiedź tą stronę co podałem i użyj tamtejszego kalkulatora...A dokładniej CiepłoWłaściwie.pl. sądząc po Twoim opisie to moc kotła dla Ciebie to 12-14Nie zdziwiłoby mnie 10kW.
liban Opublikowano 21 Września 2014 #4 Opublikowano 21 Września 2014 Dlatego napisałem maks 12kw :) ... Juzef ma racje 70w/m2 będzie ok.....
kleofas88 Opublikowano 21 Września 2014 Autor #5 Opublikowano 21 Września 2014 Dziekuje za odpisanie. Ta strona co podaliscie jest dziwna. Nie ma tam opcji wegiel/drewno, oraz trzeba podac moc pieca w KW, czego nie wiem, wiec jak mam obliczyc ile potrzebuje ciepla moj dom. Nie wiem jaki mam piec obecnie ;/ On jest od poczatku domu, jego kolor jest ... no moze nie rdza, ale prawie, nie bardzo tam jest napisane ile On ma :) tzn. nie ma tabliczki znamionowej. Jestem troche w szoku tymi 10-12 kw. Moj dom jest pietrowy, mozna by powiedziec "typowy kwadraciok" z przelomu 80 - 90 lat, ale dach nie plaski i papowany ale normalny z blachą. Kolega robi przy hydrauilice i w ciemno powiedział, że do takich chaup jak moja to sie daje piece "dwójki" czyli 20 kW, ja obliczyłem metraż i stwierdziłem ze max 17kw. a minimum 15 kw. Z czego takie wasze sugestie sie biora?
liban Opublikowano 21 Września 2014 #6 Opublikowano 21 Września 2014 Ja mam 180 m2 ogrzewanych + bojler 120 cwu , dom lata 80 nieocieplony ( u Ciebie jest styropian 7 cm) mam 18 kw i uważam 16 kw dałby rade spokojnie.... Paliwo to węgiel kamienny i drewno na rozpałki i przepalanie....
makog Opublikowano 21 Września 2014 #7 Opublikowano 21 Września 2014 wejdz raz jeszcze na ta stronke i nie musisz wypelniac tego pola gdzie sie pyta o moc obecnego pieca tylko przejdz dalej !!
liban Opublikowano 21 Września 2014 #8 Opublikowano 21 Września 2014 Tylko postaraj się dobrze podać wszystkie dane które są wymagane.... więcej danych=bardziej dokładne określenie zapotrzebowania ....
kleofas88 Opublikowano 21 Września 2014 Autor #9 Opublikowano 21 Września 2014 http://cieplowlasciwie.pl/wynik/c9w Wyszło takie cos, choc wg mnie nie jest to miarodajne, głownie dlatego ze. Podałem dwa piętra, a nie jestem pewien jak ten licznik to czyta, bo mi chodziło o parter i piętro, na górze jest jeszcze strych, wchodzi sie na niego zwyklymi drzwiamy, na dachu jest blacha, nie ma tam zadnej izolacji, blacha i tyle, wiec latem patelnia, a zima mega zimno, strop jest betonowy, natomiast wiem, ze dawno temu na ten strop dawalismy jakies plyty wiórowe tzn. te plyty wygladaly jak plyty styropianu, taka mialy wielkosc, i mialy kolor cementowy, nie wiem jak to sie nazywa, ani nie mam kogo zapytac, tak czy siak takie cos zostalo ulozone, a potem na to wylana wylewka na tym strychu. Dodam, ze te wióry w płytach były duże, nie jakies malutkie, to tak troche wygladalo jak makaron z zupki chińskiej : ) No i tu jest problem, wyszło, ze 50% ucieka dachem, i ze poddasze ogrzewane, a nie jest ogrzewane. Tak jak mowie, parter, pietro, potem strych i dach z blachy. W tym liczniku nie podałem zadnych wartosci w pozycjach dach, poddasze itp bo tam bylo do wyboru tylko czym ocieplone itp. nic nie pasowalo do moich kryteriow W miedzy czasie bylem w kotlowni i zmierzyłem wielkosc tej komory w piecu co do niej wrzucam wegiel i drewno. Wysokosc 60cm, długosc 30cm, szerokosc 30cm. To jest chyba piec dolnego spalania, bo jest ta komora, a potem juz 20cm wysoka komora gdzie spada popiół i tyle.
liban Opublikowano 21 Września 2014 #10 Opublikowano 21 Września 2014 Podajesz ile masz ogólnie pięter( kondygnacji, parter to też kondygnacja), a później ile ogrzewanych, następnie podajesz które jest nieogrzewane.jak podasz że masz w sumie 3 piętra a ogrzewane 2 to program zapyta które jest nieogrzewane. Spokojnie poczytaj i wyluzuj.... ja kilka razy wyliczałem zanim stwierdziłem że zrobiłem to poprawnie
kleofas88 Opublikowano 21 Września 2014 Autor #11 Opublikowano 21 Września 2014 Okej, dzięki :) A powiedzcie mi, jak podałem te wymiary komory spalania, wysokośc 60cm, boki 30cm to mozna wywnioskowac jaki teraz mam piec ten stary? Wynika tez ze stop na stychu jest ocieplony - o ile tak to można nazwać - płytami wiórowo cementowymi, niestety nie ma do wyboru takiej opcji. Co byscie radzili wybrac w sytuacji gdzie wydaje mi sie, ze zewnetrzna sciana jest na pewno z Maxa, potem pustka powietrzna 5cm, i sciana wewnetrzna - prawie jestem pewien - ze z pustaka pieniaka, czyli gazobetonowego, wybrać wapień jako rodzaj materiału drugiej sciany?
Juzef Opublikowano 21 Września 2014 #12 Opublikowano 21 Września 2014 Powinny być 3 piętra w tym przypadku, z czego dwa ogrzewane. Nigdy nie przypuszczałem, że ludzie mogą mieć problem z policzeniem pięter własnej chałupy ;) Będę musiał tam domajstrować jakiś podgląd sytuacji. Poprawiłem tę liczbę pięter - wyszło 14kW max. Dodałem jeszcze 5cm izolacji na strop i wtedy jest jak widać w chwili obecnej koło 11kW. Sporo więc będzie zależeć od tego, co i jakiej grubości na tym stropie leży. Dałem w ciemno paździerz lniany, bo z tego opisu nie wiem o co może chodzić. wybrać wapień jako rodzaj materiału drugiej sciany?Beton komórkowy.
liban Opublikowano 21 Września 2014 #13 Opublikowano 21 Września 2014 Mamy identyczne budynki ( parter i piętro ogrzewane i poddasze nieogrzewane) ja także na poddaszu mam goły dach tylko mam styropian 5 na podłodze poddasza (oststni strop)...ale Ty masz 7 cm styro na murach ja niestety nie.... czyli mury masz dużo cieplejsze.....
kleofas88 Opublikowano 21 Września 2014 Autor #14 Opublikowano 21 Września 2014 Dziekuje wam za rady. Z tymi piętrami to tak jest, że pyta o zamieszkałe, a ja na strychu nie mieszkam to po co mam podawać 3, ale wychodzi ze trzeba 3 wpisac. Jeżeli chodzi o to ocieplenie stropu to na pewno były tam dawane płyty wiórowo cementowe, to ma wielkość płyty styropianowej a wygłąda tak : http://static.memrise.com/uploads/things/images/25269711_140201_0751_11.jpg http://static.memrise.com/uploads/things/images/25269083_140201_0727_24.jpg To jak pamiętam na pewno miało 5cm, plus chyba 10cm wylewki na to. To na strychu było dawane na strop. W pozycjach dach nadal nie mam co wypełniac za bardzo, teraz mi takie cos wyszlo: http://cieplowlasciwie.pl/wynik/c9z W domu jak sie porzadnie paliło to było 21-22 stopnie, a tak jak sie nie paliło rano i w południe to tempteratura była 17-19 stopni. Tylko ze w tym roku dodałem dwa kaloryfery, jeden w korytarzu, teraz w nim beda dwa, i u gory w korytarzu jeden gdzie nie bylo ani jednego, bo tamto budownictwo mialo to do siebie ze biednie tych kaloryferow dawali, np. w jednym pokoju 21metrówym mam jeden kaloryfer, jest w nim chłodno, na klatce 15m2 tez jeden nie za duzy, w tym roku licze ze bedzie cieplej w calym domu bo generalnie u góry było dużo, dużo chłodniej ale tak jak pisze, ten pokój 21m daje popalić, bo jest jeden kaloryfer, ten pokoj ma jeszcze na suficie styropian przyklejony, w drugim na tym pietrze jest to samo. No i na kwadratowym dużym korytarzu u gory nie bylo zadnego kaloryfera. Jeszcze 2 ostatnie okna zmienilem na plastiki. W spizarkach nie ma kaloryferow i tam jest chlodniej zawsze i to duzo.
liban Opublikowano 21 Września 2014 #15 Opublikowano 21 Września 2014 Sam widzisz ze 14 KW to w najzimniejszy dzień których będzie kilka podczas zimy... reszta sezonu to jazda na pół gwizdka...i u Ciebie odpada ogrzewanie bojlera cwu.... Skoro przez poddasze ucieka najwięcej ciepla to rozwiń tam wełne 25 cm na podłodze i wtedy kocioł 10 kw będzie "może" nawet za mocny :) ...
kleofas88 Opublikowano 21 Września 2014 Autor #16 Opublikowano 21 Września 2014 Jestem w szoku. Ciekawe co na to kolega co robi w hydraulice, 20 kW mi mówil na moj dom. No ale jest ten metraż 146 metrów u mnie, to jak wybrać piec, szukać specjalnie pieca pode mnie, bo wielu producentów np. ma piece do 140 metrow, a potem mają znowu 140-170, no to zeby ten do 140m nie byl za slaby, a po co znowu pchać sie w ten wiekszy od 140 do 170. Czyli u mnie Moc cieplna znamionowa potrzebna jest 14 kW tak? Jeszcze wroce do tej strony cieplo wlasciwe, moze ja czegos nie jarze, ale ceny jakie tam sa, jezeli chodzi o koszt ogrzewania to jakas abstrakcja, podalem wegiel kamienny, gdzie kupuje zwykle 2 tony, w ostatnim cieplym sezonie poszla jedna, a na stronie cieplowlasciwe oplaty za ogrzewania roznymi materialami zaczynaja sie wg mojego przelicznika od 3500 zl
liban Opublikowano 21 Września 2014 #17 Opublikowano 21 Września 2014 Jesli podałeś wszystkie dane jak należy to jest to moc jaką można przyjąć dla kotła i takiej mocy kotła szukasz.. Odwiedź strone "czysteogrzewanie.pl" Poczytaj jest tam wszystko i wiele Ci się wyjaśni.... kupno kotła to poważna sprawa....
kleofas88 Opublikowano 21 Września 2014 Autor #18 Opublikowano 21 Września 2014 Ty masz u siebie z dolnym spalaniem?
liban Opublikowano 21 Września 2014 #19 Opublikowano 21 Września 2014 Dokładnie. Zdjęcie przedstawia mój kocioł a pod zdjęciem jak najedziesz myszką wszystko jest opisane na temat mojego c.o.
maciej1007 Opublikowano 21 Września 2014 #20 Opublikowano 21 Września 2014 Witam. Ze swojej strony to mogę Ci doradzić abyś nie skupiał się wyłącznie na mocy kotła,lecz żebyś jeszcze spojrzał na pojemność komory zasypowej. Ja już kiedyś we wcześniejszych postach opisywałem moją instalację.Palę już przeszło 20 lat.W tej chwili mam drugi kocioł i zawsze są one przynajmniej według tego forum dużo za duże. Według mnie nie ma to wpływu na spalanie,a przynajmniej czytając to forum i przenosząc pewne rozwiązania do kotłowni nie zauważyłem żadnej poprawy czy też różnicy. Ja palę węglem od góry,i jeśli Ty wybierzesz takie rozwiązanie to pojemność komory będzie bardzo istotna.Masz pewien ruch i możliwość zasypania takiej ilości paliwa jaka będzie potrzebna na dane warunki.Czyli wsypujesz 10 kg węgla bo będzie się palić x czasu,lub wsypujesz 30 kg węgla bo będzie się palić x czasu.Lecz do tego musisz mieć jeszcze miejsce na rozpałkę i rozpalenie. Może tak się zdarzyć że dojdziesz do takiej sytuacji że kupisz na tyle mały kocioł że zostaniesz niewolnikiem swojej kotłowni. Dla mnie przy doborze kotła ważne jest wiele czynników nie tylko sama moc. Może i 10 kW by wystarczyło,lecz ja osobiście nie odważył bym się na taki ruch.Według mnie to ok.15 kW będzie dobrze,jak będzie więcej też nie zaszkodzi,lecz zwróć szczególną uwagę na wielkość komory. Ja kotły porównuję trochę do aut.I te z najmniejszymi silnikami przeważnie nie palą najmniej. Tak to wygląda z mojego punktu siedzenia. Pozdrawiam.
liban Opublikowano 21 Września 2014 #21 Opublikowano 21 Września 2014 maciej1007 Ty Kolego palisz w GS ( jest tam zupełnie inaczej rozwijana moc) to "troszke" inna bajka w porównaniu do DS . Kocioł dobrany zbyt duży to zasmolenie właśnie jego i komina (jeśli nie posiadamy bufora) , zbyt wielka moc to palenie na niskich temp. czyli szybkie zniszczenie kotła i komina w większości przypadków, dalej zbyt wielka moc to nieefektywne spalanie węgla (30% ucieka jako niespalone).... Jest tu tyle zależności które trzeba wziąść pod uwage, ale żeby to zrobić trzeba dokładnie poznać jak to wszystko działa jak działa to całe c.o. a w tym pomoże nam strona którą podałem wcześniej . Trzeba ją przeczytać od deski do deski nawet kilka razy wtedy choć w jakimś stopniu będziemy mniej zagrożeni błędną decyzją doboru naszego źródła ciepła....
kleofas88 Opublikowano 22 Września 2014 Autor #22 Opublikowano 22 Września 2014 Dziekuje za uwagi i spostrzezenia. Wracajac jeszcze do tego licznika "cieplowlasciwe". Wychodzi mi ze potrzeba 14kW, a zaleca mi kilka akapitów niżej kociol zasypowy 17-19 kW. Zglupiałem :blink: Myślałem o pewnym lokalnym wyrobie jeżeli chodzi o kotły, ale potem jak zauważyłem, że metraż domu mam inny aniżeli przyjmowałem w głowie - myślałem ze jest 180 metrów - a wziąłem metr i wyszło 146m, skierowałem się ku Ogniwo Biecz. No i teraz po tym wyliczeniu i waszych radach wybór pada jeszcze bardziej na Ogniwo, a konkretnie na S6WC. Tylko, że są minusy. Bo teraz miałem kocioł dolnego spalania, Ogniwo jest górnego, a ja nadal chciałbym dolnego. Do tego wymiary mojego pieca, jeżeli chodzi o pojemnośc komory to 60cmx30cmx30cm co daje 54dm, a w Ogniwie o jakim myśle pojemność komory paliwa ma 30dm i to jest górne spalania do tego. Kieruję sie ku piecowi z Ogniwa o mocy 13 kW choc jeszcze musze sporo poczytac i licze na wasze rady, bo tak jak pisalem, ze wychodzi 13 kW, a niżej radzi zeby kupić 17-19 kW. Generalnie czytałem tez o dolnym, górnym spalaniu, i w opiniach i to i to jest do bani :D juz nie wiem co myslec. Czytalem tez o paleniu od góry, ja mam dosc gruby wegiel, chyba kostka sie mowi na taki, to piszą, ze lipa moze byc bo beda za duze luki jak sie go zaladuje do pieca. Do tego pale tez sosna w dosc duzych kawalkach. Oczywiście nie planuje tez wydac majatku na piec. Jeszcze teraz, jak wychodzi na to, ze nie musze miec 20kW to juz w ogole cena jaka mam ochote wydac na SAM piec to 2100-2300. Z dolnym spalaniem, z dobrymi opiniami to Zębięc, ale to wydatek minimum 3100, zdecydowanie za dużo.
mahony Opublikowano 22 Września 2014 #23 Opublikowano 22 Września 2014 Poczytaj mój przypadek. Mam dokładnie taki metraż jak ty. Miałem Ogniwo bieczowskie 20kw i paliłem na małych temperaturach – załatwiłem go bardzo szybko, już po 3 latach było coś nie tak. Nie mogłem się połapać bo był wlany profilaktycznie środek uszczelniający w instalację. O kominie nie wspomnę , dwie ekipy kominiarskie się nie mogły go doczyścić. W tym roku kupiłem mniejszy. Producenta poprosiłem o drobną przeróbkę by służył w zależności od potrzeby albo DS albo GS. Też mnie martwi mniejsza komora załadunkowa nowego pieca ale wziąłem sobie rady z tego forum do serca – ma być palone ostro. . Mimo , że mała komora załadunkowa i tak ją szamotką zmniejszyłem na okres przejściowy – żaden problem ją wywalić. Jak będzie w rzeczywistości to się po tej zimie okaże. A i jeszcze jedno, ten Twój piec obecny po wymiarach komory paleniskowej 30x30x60 (pewnie załadunkowa pod drzwiczki jest też 30 cm) to mi wygląda 15-17. Powiedz mi jeszcze kleofas88, dlaczego musisz wywalić obecny piec.
kleofas88 Opublikowano 22 Września 2014 Autor #24 Opublikowano 22 Września 2014 Piec wymieniam bo wg mnie kwalifikuje sie do wymiany, a nawet się leje. Generalnie co roku latem się pocił, w zimie okej, a latem wilgoć koło niego była, niestety w tym roku od wiosny wilgoć jest non stop i zdaje się, że sie leje. Tak to wyglada, w pomieszceniu jest troche bałaganu, ale w pobliżu pieca trwa remont po prostu i było trochę kurzenia itp. Dziwnie wygląda powrót, schodzą się dwie grube rury, w dodatku pratkycznie 5cm od ziemi, i jeszcze tego nie widać ale oby dwie nie idą prosto tylko są łukowate, wygięte, jak rozumiem najlepiej czarne mufy będzie wspawać, ale chyba każdy piec po pewnym pokombinowaniu podepnie do tych rur?
HAN Opublikowano 22 Września 2014 #25 Opublikowano 22 Września 2014 A to wszystko bierze się ze skąpstwa "ludzisków" a wygląda to tak: znajomy hydraulik ma Tobie robić CO i wymieniać kocioł- przelicza se metry Twojej chałupy a że dobrze się znacie wie zawsze rozpalasz o 16 jak przychodzisz z roboty no to żebyś potem nie płakał że ci źle doradził to mówi że "potrzeba" z 20KW ale żebyś spał "spokojnie" to dodaj se jeszcze ze 4 i masz 24KW a dalej lądujesz na tym forum w temacie "za dużo spala.. w domu zimno... smoła w kotle i kominie... koleny pożar sadzy itp" znajomi są OK ale nie chcą by ktoś do nich miał pretensję o coś więc się zabezpieczają bo ze znajomymi trza być w zgodzie.. Poczytaj stronkę Juzefa jak się powinno grzać zimą i ekonomi ogrzewania Maciej nie "pitol" DS ma tą zaletę że jak nawet się nie spali wszystko to dokładasz do pełna kiedy chcesz (ja ide spac wieczorem np o 22 zachodzę podłożyć do pełna i rano nawet w -30Cmrozu było jeszcze 1/3 a zasyp mam 20cmx20cmx45-50cm(wysokość) to daje niecałe wiaderko 10l po farbie a ty musisz wygasić wybrać popiół zasypać i rozpalić to się nie dziwię- najlepiej jakby taczka od razu wchodziła...(aha poczytaj sobie o zależności wielkości zasypu od czasu spalania-też będzie "zdziwko")
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.