majschi Opublikowano 15 Maja 2014 #26 Opublikowano 15 Maja 2014 możesz przymocować czujnik do rurki i owinąć izolacją
sambor Opublikowano 15 Maja 2014 #27 Opublikowano 15 Maja 2014 Przymocuj czujnik do rury wzdłuż osi rury i grubo owiń izolacją np wełną. Widzę że kolega był szybszy Pozdr.
punto03 Opublikowano 15 Maja 2014 Autor #28 Opublikowano 15 Maja 2014 aha też tak myslałem tylko zastanawiam sie czy nie bedzie zbyt dużej różnicy miedzy faktyczną temperaturą kotła a odczytem z czujnika?
punto03 Opublikowano 15 Maja 2014 Autor #29 Opublikowano 15 Maja 2014 dzieki Sambor i Majschi zrobię tak jak mówicie, pozdr.:)
majschi Opublikowano 15 Maja 2014 #30 Opublikowano 15 Maja 2014 różnica będzie w "szybkości" odczytu Tzn czujnik w kapilarze szybciej się nagrzeje od czynnika w rurze natomiast ten przymocowany do rury będzie potrzebował odrobinę więcej czasu aby się nagrzać ale oba sposoby mocowania czujnika powinny wskazywać tą samą temperaturę
punto03 Opublikowano 16 Maja 2014 Autor #32 Opublikowano 16 Maja 2014 hej Sambor mam pytanko:) kupiłem sterownik z obsługą 2 pomp obiegowych o nazwie tech st27i co o nim sądzisz i gdzie najlepiej byłoby umieścić czujniki temperatury
sambor Opublikowano 16 Maja 2014 #33 Opublikowano 16 Maja 2014 ie wiem co chcesz obslugiwać tym sterownikiem? On klasycznie kontroluje temp wody w inst CO - czyli montaż czujnika np w kotle lub na rurze przy wylocie na instalacje. Oraz nadzoruje CWU w baniaku CWU - czyli montaż w baniaku, innym rozwiązaniem jest że ten drugi nadzoruje temp wody do podłogówki , ale moim zadaniem to rozwiązanie nie ma sensu dla zaworu 3-d regulowanego ręcznie. Czyli reasumując - jeden w kotle , drugi w zasobniku CWU
punto03 Opublikowano 16 Maja 2014 Autor #34 Opublikowano 16 Maja 2014 ok już wszystko wiem:) dziękuje za info
punto03 Opublikowano 16 Maja 2014 Autor #35 Opublikowano 16 Maja 2014 jeszcze jedno pytanko:) wodę mam przyłączoną z sieci wodociągowej w której ciśnienie dochodzi blisko 6 bar i w czasie gdy grzeje wode w bojlerze zaczyna ona kapać z zaworu bezpieczenstwa Czy zamontowanie reduktora ciśnienia przed wodomierzem coś da czy trzeba zastosować również naczynie przeponowe do bojlera?
sambor Opublikowano 16 Maja 2014 #36 Opublikowano 16 Maja 2014 Reduktor to swoją drogą zamontuj , ale naczynie przeponowe jest ważniejsze i powinno być wraz z ZB i zaworem zwrotnym
redo10000 Opublikowano 16 Maja 2014 #37 Opublikowano 16 Maja 2014 Swego czasu z tym walczyłem - też mam ciśnienie 6 bar, mieszkam niedaleko wodociągów. Reduktor kupiłem, ale i tak z bojlera kapie podczas grzania, a nawet niekiedy leci ciurkiem (jak w piecu dam popalić a mam 35kw mocy nominalnej). Zawór bezpieczeństwa wymieniałem już swego czasu ze trzy razy. Bez efektu. Poddałem się - podstawiam naczynie pod zawór bezpieczeństwa i co kilka dni wylewam trochę wody. Nie przeszkadza mi to, bo jest to w piwnicy. Swoją drogą większość zaworów bezpieczeństwa jest zintegrowana z zaworem zwrotnym. Moim zdaniem to chyba nie do końca potrzebne, bo gdyby zaworu zwrotnego nie było, to najpierw ciśnienie pójdzie w całą instalację wewnętrzną (zakładając, że jest zawór skażeniowy) a dopiero potem zacznie kapać z bojlera. Niektórzy twierdzą, że woda się wyleje z bojlera i grzałka spali, gdy wodociągi zakręcą wodę. Moim zdaniem tak nie jest, bo sam zawór skażeniowy jest zaworem zwrotnym, nadto chyba niektóre wodomierze są wyposażone w zawór zwrotny. Więc po co ta integracja zaworu zwrotnego z zaworem bezpieczeństwa - nie mam pojęcia.
punto03 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor #38 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Witam wszystkich ponownie i dziękuje za odpowiedzi .Dziś mam kolejne pytanie, interesuje mnie jaki robić rozstaw rurek w ogrzewaniu podłogowym przypomnę ze ogrzewanie bedzie tylko podłogowe. myślałem żeby robić wszędzie co 10 cm ale teraz już nie wiem czy to nie za gęsto.moze co 15 wystarczy? podam troszkę informacji domek parterowy 85m2 tutaj link http://www.tooba.pl/projekt-domu-Malibu/a,s_pd,idp,15549.html docieplenie zewnatrz budynku 12 cm styropian izolbet 0,044, pustak suporex 24 cm podłoga 10cm styropian izolbet 0,040 strop 15 cm wełna 0,038 dziekuje wszystkim za pomoc pozdrawiam;)
sambor Opublikowano 22 Czerwca 2014 #39 Opublikowano 22 Czerwca 2014 To trzeba policzyć, a nie zakładać że ma być 10 lub 15cm. Patrząc na parametry budynku to może być rozstaw nawet 20cm.
kiminero Opublikowano 22 Czerwca 2014 #40 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Dla rozstawu 10 cm to bardzo długie pętle ci powychodzą, ponieważ masz tylko 7 sekcji na rozdzielaczu. Poza tym ogrzewasz się kotłem a nie pompą ciepła, więc temperatury ci nie braknie. Bez projektu, to ja bym widział 10 w łazience, kuchni i wiatrołapie, 15 w sypialniach, holu i salonie. Dodatkowo zintegrowane strefy brzegowe 0,5m szer. z rozstawem 10 wzdłuż ścian zewn. Uwzględnić trzeba też stałą zabudowę pomieszczeń. Wysterować to można pogodowo, lub pogodowo plus termostat wewnętrzny. Bez założeń projektowych, to temp zasilania podłogi najlepiej powierzyć automatyce pogodowej, a skoro nie masz 3D termostat, to tylko siłownik dokupić. Pytanie też co ty masz do sterowania na kotle. Jeśli "zwykły" regulator, to do instalacji najlepiej osobny ster pogodowy. Może być Techa. Trochę to wszystko robisz na odwrót. Najpierw robisz zakupy i montaż, później pytasz czy dobrze. To "najdroższa" metoda budowy czegokolwiek. Grzejniki nie rozumiem po co.
punto03 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor #41 Opublikowano 22 Czerwca 2014 dziekuje za info Masz rację trochę to wszystko od tyłu,trzeba było ztrudnić prawdziwych fachowców do kotłowni a nie po znajomości szukać taniości;( ale teraz to po ptakach trzeba to wszystko jakoś ogarnąć:) na kotle mam zamontowany miarkownik ciągu honyweal i sterownik do pomp tech st 27i dodam ze jest możliwość zamontowania na tym kotle dmuchawy wraz ze sterowaniem zamiast miarkownika. Co do grzejników to mówisz ze nie ma takiej potrzeby?
kiminero Opublikowano 22 Czerwca 2014 #42 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Co do grzejników to mówisz ze nie ma takiej potrzeby? Co do grzejników, to pytanie dlaczego zapadła decyzja o OP we wszystkich pomieszczeniach? Jeżeli już tak postanowiono, to dublowanie układu nie ma sensu. Osobiście dla pomieszczeń sypialnianych o małej powierzchni wybrałbym grzejniki. Jest dużo większa "sterowalność" temperaturą. Nie ma też ograniczeń dla rodzaju i jakości wykończenia podłóg. Po pierwsze spora część podłogi to będzie "zastawiona" meblami (łóżko, komoda, szafa itp.) co częściowo ograniczy prawidłowy odbiór ciepła z podłogi. Po drugie wszelkie "miękkie" wykończenie typu dywan, wykładzina oraz panel i drewno, to inne warunki pracy OP mające ogromny wpływ na jej pracę. Za grzejnikami przemawia też "wysokotemperaturowe" źródło ciepła, które spokojnie obsłuży je bez konieczności ich przewymiarowywania. OP zostawiłbym w pozostałych pomieszczeniach pozasypialnianych. Sterowaniem grzejników zajmą się termostaty, a OP jak wyżej pisałem. Można też spokojnie wysterować je zwykłym termostatem pokojowym ON/OFF, ponieważ w tym wypadku tworzy się w miarę spójna otwarta strefa. Łazienka sobie poradzi dzięki drabince oraz zagęszczeniu pętli. Wyodrębnienie osobnej strefy na łazienkę to już stosunkowo duże koszty automatyki w zależności od oczekiwanego efektu. Powinieneś jeszcze raz usiąść i przemyśleć całą koncepcję ogrzewania dopóki nie zabrniesz w kolejne koszty.
punto03 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor #43 Opublikowano 22 Czerwca 2014 dziekuje za wyczerpującą odpowiedz Ja nie mam zamiaru dublować układu tylko chciałbym porobić podejscia pod grzejniki które będą zatynkowane w scianie tak na wszelki wypadek gdyby podłogówka sobie nie poradziła W przyszłości myslę również o pompie ciepła którą podpią bym pod podłogówkę dlatego tak bardzo się na nią uparłem
kiminero Opublikowano 22 Czerwca 2014 #44 Opublikowano 22 Czerwca 2014 No widzisz. W każdym poście dorzucasz kolejne nowe informacje... I jak Tobie tu doradzać... W następnym dopiszesz, że ten kominek to codziennie będzie odpalany i DGP już masz...
punto03 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor #45 Opublikowano 22 Czerwca 2014 sorrki że Cie wkurzyłem:) nie nie kominka nie będzie.Jeśli mogę to zadam Ci jeszcze jedno pytanie, w jaki sposób rozmiescic te 7 pętli w tym domku tak aby było dobrze? pozdrawiam:)
punto03 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor #46 Opublikowano 22 Czerwca 2014 oto link http://www.tooba.pl/projekt-domu-Malibu/a,s_pd,idp,15549.html
kiminero Opublikowano 22 Czerwca 2014 #47 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Nikt mnie nie wkurzył. Po prostu w końcu dojdzie do sytuacji, gdzie sam sobie zaprzeczę, bo się zmienią założenia... Jaka to by była PC? Jaki przewidziałeś (pewnie już kupiłeś) zasobnik CWU? Masz malutką kotłownię i upakować tam to wszystko, to będzie mistrzostwo. Do PC to by bufor się przydał... a 7 pętli to mało wg mnie dla PC.
punto03 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor #48 Opublikowano 22 Czerwca 2014 dobrze nie plączmy już tego bardziej zostawmy tę pompę ciepła z tyłu bo i tak nie wiem kiedy będzie mnie na to stać. zróbmy to tak jak jest teraz czyli kocioł na opal stały, rozdzielacz na 7 obwodów i jak teraz te obwody rozmieścić aby było dobrze. ps. cwu mam 200l
sambor Opublikowano 22 Czerwca 2014 #49 Opublikowano 22 Czerwca 2014 ł... a 7 pętli to mało wg mnie dla PC. Przecież temperatura zasilania podłogi powinna być w obu przypadkach taka sama np 35C
kiminero Opublikowano 22 Czerwca 2014 #50 Opublikowano 22 Czerwca 2014 1,2,3 - sypialnie, 4 - łazienka + wiatrołap, 5 - kuchnia, 6,7 - salon. Hol mógłby żerować na nieocieplonych tranzytach, a wiatrołap zrobić z pętli schodzącej łazienki. Ewentualnie dokupić i dokręcić potrójny rozdzielacz do posiadanej 7-mki. Przecież temperatura zasilania podłogi powinna być w obu przypadkach taka sama np 35C O ile założymy na sztywno temp zasilania podłogi. Strumień ciepła z podłogi będzie inny dla temp 35 i dla 30 np. Tak samo będzie się to zmieniało, gdy będziemy różnicować rozstaw rur. Można ogrzać pomieszczenie rozstawem 15 przy założeniu zasilania 35, ale można je również ogrzać rozstawem 10, przy założeniu zasilania 30. Tu jest wiele czynników wzajemnie zależnych i dynamicznie się zmieniających. Jak sterujesz podłogą pogodowo, to przecież nie zakładasz stałej temp zasilania. Wg mnie dla PC należy upakować pętle gęsto, by wyciągnąć z niej co się da. Jak ograniczymy się do 7 pętli, to o rozstawie 10 nie ma mowy. Wyszłyby pętle po 100-120m. Pomieszczeń jest zresztą więcej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.