nowek Opublikowano 30 Marca 2014 #26 Opublikowano 30 Marca 2014 Lub na obieg grzejnikowy zastosować pompę adaptacyjną, a przy przekroczeniu temp zadanej na kotle kocioł przechodzi w stan wyczekiwania az dostanie od czujnika temp rządanie ciepła. Mam taką pompę (o wyskości podnoszenia do 4m) zainstalowną na obiegu z grzejnikami z zaworami termostatycznymi i jestem bardzo zadowolony. Nie muszę pozostawiać jednego grzejnika z otwartym zaworem termostatycznym (z zdjętą głowicą) co zwykle prowadzi do przegrzewania tego pomieszczenia. Ponadto mogę zaoszczędzić gdyż pompa elektroniczna zużywa 4-6 kronie mniej prądu niż zwykła pompa stałoobrotowa. Pompa elektroniczna w trybie pracy Auto dostosowuje wydajność (moc) do stopnia otwarcia zaworów temostatycznych. W skrajnym przypadku gdy zamknięte są wszystkie zawory termostatyczne (temperatury w pomieszczeniach przekroczyły ustawione na głowicach temperatury) moc pompy spada do minimalnej tj do 5 W (na zdjęciu widać na wyświetlaczu 6W). W drugim skrajnym przypadku gdy wszystkie zawory termostatyczne są całkowicie otwarte np gdy rozgrzewana jest zimna instalacja co pompa osiąga max wydajność - moc sięgającą 22 W (mniej niż pobiera pompa klasyczna). U mnie w trakcie normanej pracy instalacji (instalacja uruchomiona - nagrzana) pompa pracuje praktycznie cały czas z mocą 5-7 W.
romanik99 Opublikowano 30 Marca 2014 Autor #27 Opublikowano 30 Marca 2014 zawsze mieszkałem w starszych domach bez docieplenia albo z średnim dociepleniem ale z instalajami starego typu z dużym przekrojem rur i gaz jest dla mnie synonimem wygody i bogactwa bo z założenia takie ogrzewanie jest drogie ale jak tak patrze na to wszystko to zastanawiam się czy nie pojsc jednak w gaz, do sieci mam 20m koszt przyłączenia 1750zł. I jak sobie wyobrazam posadzki docieplone 10 cm ściany 15 cm i stropodach 15+15 i ten piec na ekogroszek który w większości sezonu chce grzac a nie ma czego to mnie to przeraza. Mnie tam nie przeraza piec sam w sobie bo cale zycie mialem kontakt z smieciuchami i weglem jestem w stanie palic, tym bardziej ze nadal mam przeswiadczenie(ale czy słuszne?) ze bedzie sporo taniej ale jak ma to kosztowac mnie tyle samo jak na gazie to czy się pakować w groszek? Zawsze mialem przeswiadczenie ze ogrzewanie gazem jest "zimne" tzn zagrzeje kaloryfery i zmino, a przy weglu non stop cieplo, sam juz nie wiem co byscie zrobili na moim miejscu. tym bardziej ze coraz barsziej przekonuje sie zeby zrobic podłogówkę na całym parterze bo duzo przeszklen i za bardzo nie ma gdzie wsadzić grzejników, czyli zostało by 4 pokoje z grzejnikami 3 łazienki (podłogówka i drabinka i parter(sień, klatka, jadalnia kuchnia i salon) w podłogówce
automatyk Opublikowano 30 Marca 2014 #28 Opublikowano 30 Marca 2014 zawsze mieszkałem w starszych domach bez docieplenia albo z średnim dociepleniem ale z instalajami starego typu z dużym przekrojem rur i gaz jest dla mnie synonimem wygody i bogactwa bo z założenia takie ogrzewanie jest drogie ale jak tak patrze na to wszystko to zastanawiam się czy nie pojsc jednak w gaz, do sieci mam 20m koszt przyłączenia 1750zł. I jak sobie wyobrazam posadzki docieplone 10 cm ściany 15 cm i stropodach 15+15 i ten piec na ekogroszek który w większości sezonu chce grzac a nie ma czego to mnie to przeraza. Mnie tam nie przeraza piec sam w sobie bo cale zycie mialem kontakt z smieciuchami i weglem jestem w stanie palic, tym bardziej ze nadal mam przeswiadczenie(ale czy słuszne?) ze bedzie sporo taniej ale jak ma to kosztowac mnie tyle samo jak na gazie to czy się pakować w groszek? Zawsze mialem przeswiadczenie ze ogrzewanie gazem jest "zimne" tzn zagrzeje kaloryfery i zmino, a przy weglu non stop cieplo, sam juz nie wiem co byscie zrobili na moim miejscu. tym bardziej ze coraz barsziej przekonuje sie zeby zrobic podłogówkę na całym parterze bo duzo przeszklen i za bardzo nie ma gdzie wsadzić grzejników, czyli zostało by 4 pokoje z grzejnikami 3 łazienki (podłogówka i drabinka i parter(sień, klatka, jadalnia kuchnia i salon) w podłogówce kolego stara instalacja i kocioł kondesacyjny do tego sterowanie pogodowe ,nie ma i nie bedzie lepszego komfortu cały czas równiutko grzeje do 0,1st wiec nic lepszego nie uzyslasz a jak jescze masz żeliwiaki to juz ogóle bajka
romanik99 Opublikowano 30 Marca 2014 Autor #29 Opublikowano 30 Marca 2014 kolego stara instalacja i kocioł kondesacyjny do tego sterowanie pogodowe ,nie ma i nie bedzie lepszego komfortu cały czas równiutko grzeje do 0,1st wiec nic lepszego nie uzyslasz a jak jescze masz żeliwiaki to juz ogóle bajka moze i tak ja wyrobilem sobie zdanie na podstawie domow bez ocieplenia i z dziurawymi oknami. ale to jest tylko moja opinia. ja sie pytam co zrobic na nowoczesnym budownictwie
Robercikus Opublikowano 30 Marca 2014 #30 Opublikowano 30 Marca 2014 Jak masz tak blisko do gazu z rury, to raczej nie powinieneś się za bardzo zastanawiać - bierz gaz. Ja takiego wyboru nie miałem, a alternatywą był gaz z beczki, a to katastrofa ekonomiczna. Na wszelki wypadek jednak sugeruję zostawić sobie możliwość zainstalowania kotła stałopalnego :-), bo co nas jeszcze czeka, to nie wie nikt.
automatyk Opublikowano 30 Marca 2014 #31 Opublikowano 30 Marca 2014 moze i tak ja wyrobilem sobie zdanie na podstawie domow bez ocieplenia i z dziurawymi oknami. ale to jest tylko moja opinia. ja sie pytam co zrobic na nowoczesnym budownictwie tez gaz
radoslavus Opublikowano 31 Marca 2014 #32 Opublikowano 31 Marca 2014 Witam, piszesz "Mnie tam nie przeraza piec sam w sobie bo cale zycie mialem kontakt z smieciuchami i weglem jestem w stanie palic, tym bardziej ze nadal mam przeswiadczenie(ale czy słuszne?) ze bedzie sporo taniej ale jak ma to kosztowac mnie tyle samo jak na gazie to czy się pakować w groszek?" Wg mnie Groszek wyjdzie cie tyle samo co gaz lub drożej w nowym budownictwie /co innego w starszym budownictwie/, a groszek w większości kotłów to sadza, popiół, pył itp. Więc wg mnie na nieduży domek robic podłogówkę wszędzie do tego termostaty na małych grzejnikach /o niedużej pojemności/ i moim skromnym zdaniem kominek z dgp. Wiem z kominka też się kurzy i tez jest popiół ale jak patrze po moich sąsiadach co mają gaz to w tym roku mimo iż było ciepło w zime to palili w kominkach ile wlezie żeby zapłacić jak najmniejsze rachunki za gaz, a jeden z sąsiadów to w zeszłym roku dobudował sobie komin systemowy i wstawił kominek bo miał tylko gaz i chyba go w poprzednie mroźne zimy za bardzo trzepnęło po kieszeni, a na gazie jechał od samego początku jak się wprowadził czyli już kilka lat /budynek około 10 letni/. Mając kominek zawsze masz alternatywe. Pozdrawiam
romanik99 Opublikowano 31 Marca 2014 Autor #33 Opublikowano 31 Marca 2014 z kominka jestem wyleczony to napewno. W 98r jak mialem 15 lat rodzice skonczyli po 10 latach dom i przeprowadzilismy sie tam. W domu kominek to był szał, w pokoju w którym jest zamontowany mamy 30 stopni płomień sie pali drzewo skwierczy ale po pewnym czasie minął entuzjazm. Bo malowanie salonu praktycznie co sezon (temat częściowo rozwiązało DGP) trzeba wydzielić miejsce na drewno kupić pociąć zmagazynować, a teraz kubik jest 3 razy droższy jak 15 lat temu. Ogólnie okresle to jako fajny bajer, szczególnie dla ludzi którzy nie mieli nigdy i zawsze marzyli zeby mieć, ale to na chwilę, po pewnym czasie się znudzi i wogóle myśle zeby nie budowac drugiego komina, tak jak i wentylacji grawitacyjnej, tylko zrobić mechaniczną z GWC i jeden systemowy komin do kotła kondensacyjnego z dwoma kanałami wentylacyjnymi (kotłownia i garaż. ) powiedzcie mi czy jak zastosował bym taki system do kotłów gazowych: http://kominy.zapel.com.pl/systemy-kominowe/komin-eco-m/zastosowanie/ albo taki http://kominy.zapel.com.pl/systemy-kominowe/komin-turbo/zastosowanie/ to czy bedzie się w razie czego można przestawić na węgiel bez negatywnego wpływu dla komina? a moim zdaniem to właśnie największa zaleta gazu to w momencie jak jest ciepło że nie będzie się spalał na darmo, bo kotła nie musimy utrzymywac w podtrzymaniu tylko poprostu nie pracuje
Robercikus Opublikowano 31 Marca 2014 #34 Opublikowano 31 Marca 2014 Ale czemu się tak uprzedzasz? Ja miałem mieć właśnie kominek, bo w projekcie był. ale zamiast niego zbudowałem piec kaflowy. Drzwiczki z szybą i... sprawdza się doskonale. Palę w nim drewnem i jak napalę, to nawet i dobę potrafi trzymać ciepełko, a żebym musiał z powodu niego malować... To sobie nie przypominam, a trzecią zimę już z nim przetrwałem. Kominek, to brudzący i nieefektywny gadżet, ale piec... to zupełnie co innego. Podłączyłem go do komina z kształtek kamionkowych o przekroju 20 x 20 cm. Na takim samym zresztą pracuje u mnie kocioł CO i jest ok. Rzucam temat pod rozwagę :-)
sambor Opublikowano 31 Marca 2014 #35 Opublikowano 31 Marca 2014 powiedzcie mi czy jak zastosował bym taki system do kotłów gazowych: http://kominy.zapel.com.pl/systemy-kominowe/komin-eco-m/zastosowanie/ albo taki http://kominy.zapel.com.pl/systemy-kominowe/komin-turbo/zastosowanie/ to czy bedzie się w razie czego można przestawić na węgiel bez negatywnego wpływu dla komina? a moim zdaniem to właśnie największa zaleta gazu to w momencie jak jest ciepło że nie będzie się spalał na darmo, bo kotła nie musimy utrzymywac w podtrzymaniu tylko poprostu nie pracuje Jak najbardziej, tylko aby srednica nie była za mała. np do gazowego wystarczy fi 140 ale do węglowego powinien być większy min 160
romanik99 Opublikowano 31 Marca 2014 Autor #36 Opublikowano 31 Marca 2014 no dobra zaczalem temat w dziale kotły z podajnikiem i teraz dochodzę do wniosku ze lepszy bedzie kondensat na gaz ziemny przy ciepłym budynku i teraz nie wiem czy mogę tu kontynuować (najwyzej prośba moderatora o przerzucenie do działu kotły gazowe). Jaki dobrać kocioł gazowy(nie najtańszy), jakiej mocy i jaką zastosować aparaturę wspomagającą (rozdzielacze, pompki zawory zwrotne itp) Na parterze 80m2 podłogówki jedna drabinka w łazience i jeden grzejnik w kotłownio-pralni, na piętrze 4 pokoje (grzejniki z zaworami termostatycznymi) i łazienka -podłogówka i drabinka z zaworem. zakładam ze temperaturą wody na kotle steruje pogodówka na zewnątrz i teoretycznie moglibysmy sobie dopasować tak krzywą grzania aby osiągnąć komfort w pomieszczeniach parteru z podłogówką. Pytanie co sie dzieje wtedy w pomieszczeniach z grzejnikami. sterować w dół możemy przy użyciu termostatów a co jezeli woda z kotła okaze się zbyt chłodna a ja chciałbym mieć mozliwość płynnej regulacji temperatury. Nie podniose przeciez podłogówki na na 50st gdy np w pokoju na górze chce miec 25 stopni to ide do grzejnika ustawiam 25 stopni i do tej temperatury dojdę a wpozostałych pokojach temperatura bez zmian. Pasowała by mi również informacja czy jak rozdzielamy podłogówkę i instalacje grzejnikową na osobne rozdzielacze to w łazienkach dojezdzamy osobnymi pętlami z rozdzielaczy podłogowego i grzejnikowego czy moze podłogówkę łaczymy do powrotu grzejnika czy moze rownolegle z nim I teraz pytanie co i jak z tymi pompami, tzn gdzie dołożyć i jakie, czy dławić
Marlon1976 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 #37 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 witam planuje budować dom o powierzchni 150m2 ściany zewn max 29cm i 15 cm styropianu poddasze docieplone wełną 15+15, taki standard. po przeczytaniu burzy mózgów jaka jest w internecie rozwazam zakup kotła ogniwo eko plus 10kw i bojler CWU 150L, proszę o komentarz, bo jest to najmniejszy kocioł i mysle czy nie brac wiekszego zakładając ze jest ok. zastanawiam się nad schematem instalacji i na stronie producenta są takie 2 schematy: http://www.ogniwobiecz.com.pl/do-pobrania/schematy i teraz zastanawiam sie który najlepszy, uwazam ze 4-drogowy niepotrzebny bo temperaturą w mieszkaniu bedą sterowały zawory termostatyczne, stąd schemat 1 odrzucam. przechodząc do schematu nr 2 zastanawiam się czy potrzebna jest pompa mieszająca, czy nie mozna by jej zastąpić zaworem termostatycznym trójdrogowym, który by zabezpieczał kocioł(no chyba ze pompa służy cemu innemu)? przeciez pompa pobiera energię elektryczną i sama w sobie kosztuje, zakładając ze idziemy ku zaworowi, to czy mialby on byc wmontowany na zasilaniu czy powrocie i czy w tym miejscu instalacji co pompa czy np za powrotem CWU, najlepiej jakby ktos edytował schemat producenta i wkleił na forum, to unikniemy niejasności. Prosze również o informację czy brak pompy nie bedzie negatywnie wpływał na sterownik który będzie myslał że ona jest Witam Ja wybrałem kocioł ECO SAS (MYŚLĘ ,ŻE SIĘ NAPALIŁEM NA NIEGO) 17 KW do ogrzania budynku 160 m 2 . Odwiedziłem klienta i gość miał zamontowany taki kocioł grzewczy. W sezonie 2013 / 2014 spalił około 2500 kg miału (19) w pokojach temperatura wynosiła 21- 23 stopni . Cały budynek ( podłogówka) Niestety ja już w domu mam instalację wykonaną i na około 40 m 2 mam quasi podłogówkę (PET) ,i 14 grzejników - Florida Nowa . czyli uważam ,że spalę więcej około 4 T. miału kwalifikowanego . Moje pytanie jest następujące : Zapotrzebowanie budynku zgodnie z planem z roku 2003 mam na 19 kw. Wydaje mi się ,że budynek mam ocieplony bardzo dobrze. Czy taki piec wystarczy , czy powinienem zakupić 23 kw. Co do kolegi : Uważam ,że kolega przyjmuje za niski parametr pieca . Z moich obliczeń wynika ,że 1 KW to 10 m 2 powierzchni do ogrzania . Okna posiadał trój-szybowe , ocieplenie ścian 15 styropian , oczywiście poddasze ocieplone 30 wełna. U mnie natomiast : Ściana północna 20 styropian, pozostałe 15 grafitowy , Poddasze wełna Top rock , super rock plus folia aluminiowa bąbelkowi , pełne deskowanie ,papa , i oczywiście pozostawiona szczelina wentylacyjna. Podobnie jak kolega uważam ,że czym większy piec - tym większe zużycie, ale producenci pieców również - polecają większą moc pieca np zamiast 17 kw - to 23 kw. Pytanie dlaczego - jeżeli np eko sas 17 kw ( zgodnie z symulacją na stronie producnta przy doborze kotła powinien poradzić sobie z metrażem 190 m 2 . Marlon B.
Marlon1976 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 #38 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 witam planuje budować dom o powierzchni 150m2 ściany zewn max 29cm i 15 cm styropianu poddasze docieplone wełną 15+15, taki standard. po przeczytaniu burzy mózgów jaka jest w internecie rozwazam zakup kotła ogniwo eko plus 10kw i bojler CWU 150L, proszę o komentarz, bo jest to najmniejszy kocioł i mysle czy nie brac wiekszego zakładając ze jest ok. zastanawiam się nad schematem instalacji i na stronie producenta są takie 2 schematy: http://www.ogniwobiecz.com.pl/do-pobrania/schematy i teraz zastanawiam sie który najlepszy, uwazam ze 4-drogowy niepotrzebny bo temperaturą w mieszkaniu bedą sterowały zawory termostatyczne, stąd schemat 1 odrzucam. przechodząc do schematu nr 2 zastanawiam się czy potrzebna jest pompa mieszająca, czy nie mozna by jej zastąpić zaworem termostatycznym trójdrogowym, który by zabezpieczał kocioł(no chyba ze pompa służy cemu innemu)? przeciez pompa pobiera energię elektryczną i sama w sobie kosztuje, zakładając ze idziemy ku zaworowi, to czy mialby on byc wmontowany na zasilaniu czy powrocie i czy w tym miejscu instalacji co pompa czy np za powrotem CWU, najlepiej jakby ktos edytował schemat producenta i wkleił na forum, to unikniemy niejasności. Prosze również o informację czy brak pompy nie bedzie negatywnie wpływał na sterownik który będzie myslał że ona jest Wykonane : Docieplenie poddasza .
Marlon1976 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 #39 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Mam nadzieję ,że to wystarczy.
karoka65 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 #40 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 U mnie natomiast : Ściana północna 20 styropian, pozostałe 15 grafitowy , Poddasze wełna Top rock , super rock plus folia aluminiowa bąbelkowi , pełne deskowanie ,papa , i oczywiście pozostawiona szczelina wentylacyjna. Podobnie jak kolega uważam ,że czym większy piec - tym większe zużycie, ale producenci pieców również - polecają większą moc pieca np zamiast 17 kw - to 23 kw. Pytanie dlaczego - jeżeli np eko sas 17 kw ( zgodnie z symulacją na stronie producnta przy doborze kotła powinien poradzić sobie z metrażem 190 m 2 . Marlon B. Kolego na taki domek to 10 do 12kW max. Chcesz to podeslę kilka linków do kotłów, zobaczysz ile ludzie nimi grzeją. Nie chcę za duzo pisać bo jestem powiązany z branżą.
Robercikus Opublikowano 3 Kwietnia 2014 #41 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Kolego Marcin. Skoro masz takie ocieplenie jak wymieniłeś, to jeszcze brakuje mi powierzchni ogrzewanej, ale skoro ktoś napisał Ci, że na każde 10 m2 potrzeba 1 kW mocy grzewczej, to cokolwiek przesadził. Przy takim dociepleniu potrzebujesz na oko ok 30 do 50 W na każdy m2 przy mrozach rzędu -20 stopni. Do tego mały zapas na grzanie CWU, zatem kocioł o mocy 10 do 12 kW będzie w zupełności wystarczający, a jak chcesz mieć psychiczny luz, to możesz wstawić 15 kW i będzie już ze sporym marginesem na wypadek bardzo ciężkiej zimy, gdyby temperatury spadły do - 30 i się trzymały przez dłuższy czas. Tych bajek o potrzebnych mocach min 19 kW a najlepiej 23... wcale nie słuchaj.
pab11o Opublikowano 14 Kwietnia 2014 #42 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Witam Mam takie pytańko a więc chce zamontować na poddaszu jeden rozdzielacz do ogrzewania podłogowego ma obsłużyć poddasze a drugi na dole w kotłowni który ma obsłuzyć parter. Chce to podłączyć na jednej pompie czy jest taka możliwość?
sambor Opublikowano 14 Kwietnia 2014 #43 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Chce to podłączyć na jednej pompie czy jest taka możliwość? W kotłowni dajesz zawór 3-d mieszający z zakresem 20-40C np VTA 571 ESBE , za zaworem 3-D pompę, za pompą zawór zwrotny i rozprowadzasz instalację na rozdzielacze z rotametrami. Nie podajesz jaka powierzchnia podłogowki , ale do 100m2 wystarczy pompa 25/40 a powyżej 100m2 25/60. Dokładnie to trzeba by przeliczyć.
pab11o Opublikowano 14 Kwietnia 2014 #44 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 spoko mam dom według projektu APS-193 w których miejscach zaleciłbyś zamontowanie rozdzielaczy?? Moja wizja to jeden w kotłowni drugi na poddaszu nad garażem.
sambor Opublikowano 14 Kwietnia 2014 #45 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Tu pytanie czy masz projekt na to ogrzewanie podłogowe i czy to ma być na całość? czy tylko w wybranych pomieszczeniach ? Lokalizacja jest OK, ja bym dał jeden nad drugim na plecach klatki schodowej - obok drzwi wejściowych do garażu i na strych Jaki kocioł planujesz do ogrzewania? Jak ogrzejesz garaż i strych.
pab11o Opublikowano 15 Kwietnia 2014 #46 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Nie ma projektu na ogrzewanie podłogowe. W projekcie jest tradycyjne ogrzewanie grzejnikowe bez rozdzielacza. A więc tak : chce mieć ogrzewanie podłogowe na całosći prócz garażu,kotłowni i pomieszczenia nad garażem w tych pomieszczeniach chce zastosować tradycyjne grzejniki z dolnym podłączniem stalowe. Dodtakowo w łazienkach drabinki i grzejnik dekoracyjny na klatce na ścianie po prawej stronie przy wejściu do pomieszczenia nad garażem. Rozdzielacz na dole wolałbym w kotłowni bo ścianka działowa została przesunięta w strone garażu i kotłownie mam ciut większą niż w projekcie. Na poddaszu rozdzielacz pasuje mi dać w pomieszczeniu nad garażem na plecach łazienki gdyż tam jest obok komin ciężko by tam było przejsć koło komina w strone wejścia do pomieszczenia nad garażem.Spotkałem się również że jeden Pan w takim samym domu umiescił rozdzielacz w pokoju który sąsiaduje z łazienką na scianie łązienki ale nie pamiętam czy on był do grzejników czy do podłogówki. Zastanawiam sie też nad dodatkowym ogrzewaniem kanalowym przy dzwiach tarasowych na dole No i pytanie czy ogrzewanie podłogowe na poddaszu w tych pokojach da rade czy należy dodakowo dokoptować jakieś grzejniki. Piec planuje kupić z podajnikiem na ecogroszek któryś z Defro między 17 a 20 KW do tego CWU 250L Pozdrawiam
sambor Opublikowano 15 Kwietnia 2014 #47 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 W projekcie jest zapotrzebowanie domu na ciepło np w W/m2 lub w W/ m3 - jak pomnożysz to przez parametry swojego budynku to masz moc kotła. W twoim przypadku to raczej ok 15kW nie więcej, ale sprawdź. Prawidłowo zaprojektowane ogrzewanie podłogowe wystarcza jako to jedyne i podstawowe, nie potrzeba dod grzejników, pomijając kwestie dekoracyjne i funkcjonalne np w łazience. Zamiast myśleć o dod grzejnikach to pomyśl o dobrej izolacji podlogi na parterze i dobrej izolacji dachu - to decyduje a nie dod grzejniki Rozdzielacze proponuję umieścić w ścianach nośnych ( tych 24cm ) ale nie w zewnętrznych. Lokalizacja rozdzielaczy teoretycznie powinna być taka aby pętle z rurami zasilającymi były podobnej długości. Pozdr.
pab11o Opublikowano 15 Kwietnia 2014 #48 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 "Lokalizacja rozdzielaczy teoretycznie powinna być taka aby pętle z rurami zasilającymi były podobnej długości." Czyli te które zasiląją rozdzielacze?? W projekcie piszą że trzeba zastosować piec gazowy 24 KW
sambor Opublikowano 15 Kwietnia 2014 #49 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 "Lokalizacja rozdzielaczy teoretycznie powinna być taka aby pętle z rurami zasilającymi były podobnej długości." Czyli te które zasiląją rozdzielacze?? Nie, to linie od rozdzielacza do danego pomieszczenia np dasz rozdzielacz w kotłowni to musisz z niego dociągnąć do poszczególnych pomieszczeń pętle zasilające np do kuchni , tego dużego pokoju z wykuszem, te rury powodują dodatkowe opory hydrauliczne, które powinny być uwzględnione - to nie jest tak że ułożymy sobie rurkę i ona będzie grzać. Albo i nie będzie ;)
pab11o Opublikowano 15 Kwietnia 2014 #50 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 no tak czytałem ze obówdy powinny mieć kolo 120m
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.