Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka Pytań Odnośnie Zakupu Opału Do Kotła Z Podajnikiem Tłokowym

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie :)

Zwracam się z prośba o poradę dotycząca zakupu opalu do pieca z podajnikiem tłokowym (dla doświadczonych palaczy pytanie to może wydawać się banalne, ale dla mnie takie nie jest :( )

Jestem początkującym palaczem i potrzebuje rad na co zwracać uwagę i czym się kierować zamawiając węgiel.

Pierwsza lekcje już dostałem, ze należny sprawdzić miał przed zakupem większej ilości, wiem tez ze należy kupować opal w lecie (żeby był bardziej suchy i lżejszy)

muszę teraz dokupić jakaś ilość "groszku" żeby mieszać go z tym feralnym miałem i jakoś nie zamarznąć w zimie :)

- Jakie powinien mieć parametry ten groszek? bo chyba musi być 31,2 (co by to nie znaczyło)

- czy kaloryczność groszku może być tez tak rozbieżna jak w przypadku miałów i innych drobnych węgli?

- czy trochę większa granulacja "groszku" niż "ekogroszku" nie będzie problemem dla podajnika (tłoka)?

- w jakiej proporcji mieszać slaby miał 19 z groszkiem żeby jakoś się to spalić dało?

jeśli należy jeszcze zwracać na coś szczególna uwagę, czego nie wymieniłem (bo nie wiem) to napiszcie mi to proszę :)

Miłego dnia życzę i czekam na Wasze wskazówki :)

Edytowane przez leszkowaty
Opublikowano

Nie mogę edytować poprzedniego posta (to napisze kolejnego ;p)

przeprowadziłem wstępny "kasting" na groszek i mam 2 propozycje

- groszek z "wesołej"

- groszek z "piasta"

który będzie lepszy do mieszania z tym słabym miałem 19 z piasta?

(nie chciał bym się wpakować na jeszcze większą minę)

Opublikowano

Jak dobry groszek kupisz to powinna wystarczyć mieszanka 2 części miału 1 groszku. Przy zakupie groszku sprawdź czy się nie koksuje tzn. czy nie robią się kalafiory koksowe i nie ma kamieni, jak granulacja trochę większa to nic się nie stanie.