Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kryza Między Rurą Bezpieczeństwa A Powrotną Na Piec Ze Zw


mironw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam gdzieś widziałem takie dołożenie kryzy między rurą bezpieczeństwa a powrotną na piec ze ZW i mam pytanie jaka powinna być to średnica , albo inne rozwiązanie -aby była ciepła woda ( nie gorąca) w ZW , problem jest taki że wójkowi zamarza ZW bo jest na nieocieplonym strychu , temp na -10*C -15*C przy tej temperatuże na zewnatrz , piec zasypowy więc czasem w nocy wygaśnie i brak ruchu no i klops .Proszę o pomoc mironw.

post-16946-0-14817200-1328444261_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz coś w rodzaju "grzejnika" a pojedyńczy grzejnik to przyłącza fi 15. Tyle w temacie średnicy. Sama rura nie wystarczy. Jak sam zauważyłeś potrzebny jest zawór regulacyjny, który jest zazwyczaj silnie skręcony.

Przepływ ma być minimalny aby naczynie nie rozgrzało się nadmiernie (odparowywanie ciepłej wody). Sam bypass należy podłączyć tuż pod naczyniem. Ciepła woda będzie do naczynia przemieszczała się grawitacyjnie.

 

P.S.

Pompa na powrocie ale powinno zadziałać. "Odwórci" obieg w rurach naczynia?

Edytowane przez kiminero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam gdzieś widziałem takie dołożenie kryzy między rurą bezpieczeństwa a powrotną na piec ze ZW i mam pytanie jaka powinna być to średnica , albo inne rozwiązanie -aby była ciepła woda ( nie gorąca) w ZW , problem jest taki że wójkowi zamarza ZW bo jest na nieocieplonym strychu , temp na -10*C -15*C przy tej temperatuże na zewnatrz , piec zasypowy więc czasem w nocy wygaśnie i brak ruchu no i klops .Proszę o pomoc mironw.

post-16946-0-14817200-1328444261_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższe naczynie będzie rzecz jasna ogrzewane. Wzoru bym z niego nie brał, bo średnicowanie przyłączy ciekawe: RB20, RW15, RP pex20.

Pytanie co zrobić gdy naczynie jest trzyotworowe, jak u autora tematu.

 

Ruch wody w jego przypadku wymusza pompa. W wyniku jej działania, ciepła woda dotrze do poziomej rury pod naczyniem, a wątpliwość z mojego poprzedniego wpisu, to ta, z której strony to nastąpi, gdy pompa wpięta w opisany sposób.

 

Parę słów do "mojej" metody.

Woda z poziomej rury przepłynie do naczynia grawitacyjnie, na odcinku od trójnika na rurze wzbiorczej (niebieskiej), do dna naczynia (kilka centymetrów).

Co to daje i dlaczego wg mnie jest lepsze? Dlatego, że przepływ grawitacyjny będzie tym wolniejszy, im mniejsza będzie różnica temperatury wody w naczyniu i w rurze wzbiorczej.

Jeżeli podepniemy naczynie wg zdjęcia, przepływ (wymiana wody) w naczyniu będzie zawsze stała i dużo więcej "napowietrzonej" wody trafi na kocioł i układ.

Taka mała uwaga pod kątem korozji układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuje za zainteresowanie

więc tak : chce połączenie RB i RW POŁĄCZYĆ NA ŚRUBUNKU i wstawić miedzianą kryze powiedzmy z otworem 5mm tylko czy to wystarczy , choć i zaworek też mi się podoba - kiminero

 

Ruch wody w jego przypadku wymusza pompa. W wyniku jej działania, ciepła woda dotrze do poziomej rury pod naczyniem, a wątpliwość z mojego poprzedniego wpisu, to ta, z której strony to nastąpi, gdy pompa wpięta w opisany sposób.

według mnie to powinna dotrzeć przez rurę bezpieczeństwa( czerwoną ) ze względu na to iż do wysokości piętra jest gorąca - rozejście na grzejniki , i wrócić na piec RW (niebieska) choć mogę się mylić

 

nie prościej solidnie zaizolować naczynie?na co zda się cyrkulacja w naczyniu jeśli w kotle wygaśnie..?

solidnie to on był owinięty sam go rozizolowywałem tylko odpowietrzenie wystawało , i wydaje mi się że to tędy dostał się PAN MRÓZ bryyyyy naprawdę zimno na tym strychu było :D

A jak będzie połączenie to nawet jak w kotle wygaśnie to powinna pompa stworzyć ruch no i może nie zamarznie , a i tak JESZCZE docieple wełną dodatkwo

 

Woda z poziomej rury przepłynie do naczynia grawitacyjnie, na odcinku od trójnika na rurze wzbiorczej (niebieskiej), do dna naczynia (kilka centymetrów).

Co to daje i dlaczego wg mnie jest lepsze? Dlatego, że przepływ grawitacyjny będzie tym wolniejszy, im mniejsza będzie różnica temperatury wody w naczyniu i w rurze wzbiorczej.

Jeżeli podepniemy naczynie wg zdjęcia, przepływ (wymiana wody) w naczyniu będzie zawsze stała i dużo więcej "napowietrzonej" wody trafi na kocioł i układ.

Taka mała uwaga pod kątem korozji układu.

czy mówisz o moim zdjęciu czy kolegi ZBYNIQ ?

Jak o ZBYNIQ to nie mam 4-ech króćców więc odpada , dlatego myśle bezpośrednio wkręcić trójnik w NW od dołu i to połączyć z ZB

 

Co WY na takie rozwiązanie

Edytowane przez mironw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co WY na takie rozwiązanie

jak zrobisz to sie pochwal jak szybko zamarza , bo mrozy jeszcze chwile beda

sama izolacja nawet z metra wełny to tylko kwestia czsu i tak zamarznie jak bedzie mrozic solidnie

mnie kotłownia i instalacja zamarza po tygodniu mrozów jak sie nie pali

podgrzewanie poprzez samo przewodnictwo ciepła po rurze to za mało by dogrzac zbiornik o masie ok 30 kg przy -20 st

króciec do odpowietrzenia zmien na PP

jak dasz zawór to pozniej mozna go zakrecic , a z kryza juz nic nie wykombinujesz

tylko stalowy ,chyba ze chcesz zobaczyc jak pekaja mosiezne

 

ciekawa teorie przedstawia nasz kolega

"woda przepłynie grawitacyjnie " ale któredy odpłynie ze zbiornika

jak ciagle bedzie wpływac

Edytowane przez Marek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak temat zorganizowany jak na zdjęciu, całość oczywiście jest dodatkowo zaizolowana. Celowo nie robiłem przepływu przez naczynie by nie napowietrzać wody, a podgrzewać pośrednio taką podkową.

 

Jak na razie było max - 23C, nie wiem ile na strychu, ale nic nie zamarzło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

króciec do odpowietrzenia zmien na PP

jak dasz zawór to pozniej mozna go zakrecic ,

A PP to nie zamarznie miedż była w otulinie 9 -ka ścianka , masz to wypraktykowane

 

"woda przepłynie grawitacyjnie " ale któredy odpłynie ze zbiornika

jak ciagle bedzie wpływac

Ja sądze że dopłynie pod NW rurą RB ,przez kryze (zawór ) do RW odda ciepło do NACZYNIA i RW spłynie na powrót pieca - jestem ciekaw czy zadziała

 

Vlad24 a na ilu rurach masz NW ,z której rury masz wypięty ten baypas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zrobisz to sie pochwal jak szybko zamarza , bo mrozy jeszcze chwile beda

 

ciekawa teorie przedstawia nasz kolega

 

mironw po tych pytaniach widac ze dalej nic nie zakumałes

 

Marek już ma taki charakter, że jak coś pisze, to wali "prosto w morde" :lol:

Troche mi to przypomina metodę "podskocz-przypieprz-odskocz" :lol:

Jedyna niewiadoma to, czy tym razem będzie bardziej kpiąco, sarkastycznie czy prześmiewczo. Zawsze jednak zdawkowo i dosadnie.

Od razu uprzedzam, że nie, tzn. nie obrażam się i nie czuję się urażony. :lol: Wyrażam opinie.

 

Jeszcze słowo w temacie, coby nie pisać po próżnicy.

Metrowa izolacja nie pomoże, o ile do naczynia nie dostarczy się choćby minimalnej ilości ciepła. Patrz Vlad24. Trzeba by też rozsądzić co ta izolacja ma robić, nie dopuszczać zimna, czy nie wypuszczać ciepła. :) W jednym i drugim chodzi chyba o spowolnienie wymiany, więc jeśli zimne zaizolowane naczynie zamarza po tygodniu mrozów -15, to czas ten da się wydłużyć jeżeli ciepło będzie do przestrzeni izolowanej dostarczane w każdym dniu.

Kwestia pozostawiania domu bez ogrzewania jest oczywista.

 

Aby Marek miał pożywkę do dalszej dyskusji, zamieszczam rysunek, graniczący z herezją, bo przecież "grawitacyjnie " woda do naczynia się nie przeciśnie...

 

post-18583-0-90421600-1328635436_thumb.jpg

 

Jest jeszcze bonus. Zapewniając przepływ ciepłej wody rurą bypassu, wymuszona będzie wymiana wody w RW. Z każdą chwilą coraz cieplejsza woda zwiększała będzie objętość i ten jej nadmiar przetłoczony będzie do naczynia. Zawsze jest to min kilka litrów, w tym wypadku wody ciepłej, wtłoczonej tam bynajmiej nie grawitacyjnie. Rolą dobrej izolacji naczynia jest to ciepło zatrzymać.

Przepuszczanie strumienia ciepłej wody żywcem przez naczynie jakoś mnie mierzi. Vlada24 też, chociaż taka właśnie metoda wskazana jest w PN razem z informacją o wymogu stosowania średnicy fi25, która szanse na "mój" grawitacyjny przepływ znacząco podnosi.

 

Pozdrawiam

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , kiminero ,Vlad24 ja też nie chciał bym robić z NW grzejnika tylko utrzymać dodatnią temperature , co do kolegi Marek to wiem że musi pokrzyczeć , ciekawe czy sprawdził te teorie w praktyce

 

Użytkownik Marek dnia 06 luty 2012 - 22:16 napisał

jak zrobisz to sie pochwal jak szybko zamarza , bo mrozy jeszcze chwile beda

 

podziele się

 

Użytkownik Marek dnia 06 luty 2012 - 23:41 napisał

która rurą , czerwona czy niebieska

na foto masz tak jak to powinno byc

mironw po tych pytaniach widac ze dalej nic nie zakumałes

 

powiedz które , to właśnie nie do końca zrozumiałe wypowiedzi masz kolego - bak czasu ,czy chęci ?

Edytowane przez mironw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.