Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

napisz coś więcej , czy będą grzejniki, a może podłogówka i oznaczenie tych kolorowych kropek ( co oznacza dany kolor) taka mała legenda poz.albodek

Opublikowano

Witam!

W załączniku przesyłam opisany schemat. Instalacja tak jak już pisałem z miedzi (juz istnieje i działa wykonałem w tamtym roku) teraz nadszedł czas na przeróbkę kotłowni i zmianę pieca. W całym domu 70 żeberek aluminiowych + 2 drabinki łazienkowe, co do podłogówki to rozważam taka możliwość zrobienia jej w piwnicy w 2 pomieszczeniach (nie ma ta jeszcze wylewek) to około 35 m2 i w tej sytuacji myślałem tylko o zaworze RTL czy to dobry pomysł?czy trzeba by dawac rozdzielacz i pompe?

Pozdrawiam Jarek

post-35407-0-24644500-1326025908_thumb.png

Opublikowano

[attachment=12016:kotłownia Jjaarek.jpg

 

zawór różnicowy powinien chyba być tak panie... andrzej4335.....i poco te zawory kulowe przy zaworze różnicowym

A czy j pisałem o pozbyciu się zaworu różnicowego...proszę czytać dokładnie.
Opublikowano

a ja nic nie twierdziłem że pan kazał się go pozbyć tylko chyba było by zakłucenie grawitacji gdy by był wpięty tak jak Pan polecił -przed 4D a za pompą

Opublikowano

Koledzy czy takie obejście (zaproponowane na 1 schemacie) zaworu 4d w celu lepszego dzialania grawitacji podczas braku pradu jest poprawne i czy zda egzamin? aha i jaki problem z tym sterowaniem bojlerem? prosze o jakies podpowiedzi i ewentualne poprawki w moim schemacie.

Opublikowano

Szczerze nie wiadomo jak się zachowa grawitacja ,bo jak braknie pądu to i 4D stanie i tu jest problem gdzie będzie w danym momencie , i gdzie przez niego popłynie łatwiej woda . Ale ja zamiast zaworu różnicowego na CWU dał bym zawór kulowy i w razie braku prądu iść go otworzyć , a przez bojler to raczej grawitacyjnie pociągnie

Pozdrawiam

Opublikowano

Chyba nikt nie zauważył że tu grawitacja nie ma prawa w ogóle zadziałać - przez umieszczenie zaworów zwrotnych w takich miejscach.

W takim układzie nie ma nawet sensu robić zaworów różnicowych równolegle do pompy.

Jeśli rury w instalacji są cieniutkie to grawitacja nie będzie działać.

 

andrzej4335 dobrze powiedział z tym powrotem, że nie ma sensu dawać poza 4d drugiego powrotu.

W przypadku braku prądu trzeba zawór 4d ręcznie otworzyć - nawet siłowniki do zaworów mieszających mają tryb ręczny.

 

Jeśli masz zamiar kupić kocioł ?? bo jeśli z podajnikiem i bez dodatkowego rusztu to po co w ogóle grawitacja, jak przy braku prądu i tak kocioł sam wygasa.

Opublikowano

Witam!

Kocioł to SAS uwt 17Kw. powiem tak instalacja miedziana zrobiona w tamtym roku rurki od piwnicy 28 po grzejniki 15 jak do tej pory wszystko działa na grawitacji na starym piecu. Kotłownie planuje zrobić w stali 1 1/4" cwu 1" i myślałem że pociągnie to na grawitacji ze względu na częste braki prądu. A gdyby te zawory zwrotne były klapowe? sytuacja była by ta sama? nie chodzi nawet o samo obsługowość tej instalacji tylko o reczne przestawianie zaworów (4d i ewentualnie właśnie obejścia 4d) a ten bajpas na bojlerze nie spełni swojej funkcji? zawór różnicowy kulowy nie otworzy się?

Opublikowano

....a ten bajpas na bojlerze nie spełni swojej funkcji? zawór różnicowy kulowy nie otworzy się?

Nie spełni ponieważ na głównej rurze dałeś zawór zwrotny który otworzy się tylko przy pompie. Z wyłączoną pompą zawór różnicowy otworzy się ale co z tego jak przepływ zablokuje zwrotny.

Proponuje te zwrotne dać na bypasie za pompą a przed zaworem kulowym, zarówno przy bojlerze jak i na grzejniki. Tak żebyś za zaworem różnicowym nie miał już żadnych blokad.

 

Z rurami stalowymi 5/4" to dobry pomysł, ja bym do bojlera też dał 5/4" jeśli w lecie masz zamiar grzać tylko bojler na grawitacji, jeśli nie to 1" jest jak najbardziej ok.

Widzę że ten kocioł musi mieć min 55st na powrocie. Będzie z tym ciężko, w kotłach z podajnikiem przy zaworze 4d często trzeba dawać pompę kotłową na powrocie do kotła z zaworu 4d.

Wówczas różnica temp między zasilaniem, a powrotem to kilka st.

Opublikowano

A czy umieszczenie zaworów zwrotnych na bajpasie nie będzie powodować podbierania wody i bojler będzie się wycłladzał? z tym 5/4 na bojler to jest do zrobienia tyle że króciec przy zbiorniku to chyba 3/4 ale to bez problemu da sie obejść. Tak warunkiem gwarancji jest zawór 4d lub 3d, ale jakoś nie widzi mi się dawać jeszcze 3 pompy... mówisz że ciężko będzie utrzymać taka temperaturę powrotu... to właściwie po co dawać wogóle te zawory mieszające skoro nic nie dają? Kolego możesz mi narysować bądz poprawić jak Ty widzisz mój schemat?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.