Jjaarek Opublikowano 7 Stycznia 2012 #1 Opublikowano 7 Stycznia 2012 (edytowane) Witam! Proszę o ocene schematu kotłowni i ewentualne sugestie. Dodam ze to dom 140m2,boiler 140l, instalacja miedziana. Edytowane 7 Stycznia 2012 przez Jjaarek Cytuj
albodek Opublikowano 7 Stycznia 2012 #2 Opublikowano 7 Stycznia 2012 napisz coś więcej , czy będą grzejniki, a może podłogówka i oznaczenie tych kolorowych kropek ( co oznacza dany kolor) taka mała legenda poz.albodek Cytuj
mironw Opublikowano 7 Stycznia 2012 #3 Opublikowano 7 Stycznia 2012 A CO TO PIONOWO DO GÓRY MIĘDZY KOTŁEM a 4D Cytuj
Jjaarek Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor #4 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Witam! W załączniku przesyłam opisany schemat. Instalacja tak jak już pisałem z miedzi (juz istnieje i działa wykonałem w tamtym roku) teraz nadszedł czas na przeróbkę kotłowni i zmianę pieca. W całym domu 70 żeberek aluminiowych + 2 drabinki łazienkowe, co do podłogówki to rozważam taka możliwość zrobienia jej w piwnicy w 2 pomieszczeniach (nie ma ta jeszcze wylewek) to około 35 m2 i w tej sytuacji myślałem tylko o zaworze RTL czy to dobry pomysł?czy trzeba by dawac rozdzielacz i pompe? Pozdrawiam Jarek Cytuj
andrzej4335 Opublikowano 8 Stycznia 2012 #5 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Witam mam pytanie co w twoim układzie ma mieć za zadanie zawór 4d ? Cytuj
Jjaarek Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor #6 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Myślę że bedzie pełnił swoje zadania(ochrona kotła i regulacja temp) Cytuj
andrzej4335 Opublikowano 8 Stycznia 2012 #7 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Ja bym to widział tak. Bo po co te dodatkowe połączenie powrotów za zaworem 4d Cytuj
Jjaarek Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor #8 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Myślisz ze wtedy powrót zadziala grawitacyjnie? Cytuj
Jjaarek Opublikowano 9 Stycznia 2012 Autor #9 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Wypowie się ktoś jeszcze? Cytuj
mironw Opublikowano 9 Stycznia 2012 #11 Opublikowano 9 Stycznia 2012 i jeszcze jak chcesz sterować CWU...Jjaarek Cytuj
Jjaarek Opublikowano 10 Stycznia 2012 Autor #12 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Witam! Sterowanie CWU sterownikiem pieca. A z CWU jest coś nie w porządku? a obejścia zaworu 4d mają służyć lepszemu działaniu grawitacyjnemu instalacji. Cytuj
andrzej4335 Opublikowano 10 Stycznia 2012 #13 Opublikowano 10 Stycznia 2012 [attachment=12016:kotłownia Jjaarek.jpg zawór różnicowy powinien chyba być tak panie... andrzej4335.....i poco te zawory kulowe przy zaworze różnicowym A czy j pisałem o pozbyciu się zaworu różnicowego...proszę czytać dokładnie. Cytuj
mironw Opublikowano 10 Stycznia 2012 #14 Opublikowano 10 Stycznia 2012 a ja nic nie twierdziłem że pan kazał się go pozbyć tylko chyba było by zakłucenie grawitacji gdy by był wpięty tak jak Pan polecił -przed 4D a za pompą Cytuj
Jjaarek Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor #15 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Koledzy czy takie obejście (zaproponowane na 1 schemacie) zaworu 4d w celu lepszego dzialania grawitacji podczas braku pradu jest poprawne i czy zda egzamin? aha i jaki problem z tym sterowaniem bojlerem? prosze o jakies podpowiedzi i ewentualne poprawki w moim schemacie. Cytuj
mironw Opublikowano 13 Stycznia 2012 #16 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Szczerze nie wiadomo jak się zachowa grawitacja ,bo jak braknie pądu to i 4D stanie i tu jest problem gdzie będzie w danym momencie , i gdzie przez niego popłynie łatwiej woda . Ale ja zamiast zaworu różnicowego na CWU dał bym zawór kulowy i w razie braku prądu iść go otworzyć , a przez bojler to raczej grawitacyjnie pociągnie Pozdrawiam Cytuj
JONAIK Opublikowano 14 Stycznia 2012 #17 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Chyba nikt nie zauważył że tu grawitacja nie ma prawa w ogóle zadziałać - przez umieszczenie zaworów zwrotnych w takich miejscach. W takim układzie nie ma nawet sensu robić zaworów różnicowych równolegle do pompy. Jeśli rury w instalacji są cieniutkie to grawitacja nie będzie działać. andrzej4335 dobrze powiedział z tym powrotem, że nie ma sensu dawać poza 4d drugiego powrotu. W przypadku braku prądu trzeba zawór 4d ręcznie otworzyć - nawet siłowniki do zaworów mieszających mają tryb ręczny. Jeśli masz zamiar kupić kocioł ?? bo jeśli z podajnikiem i bez dodatkowego rusztu to po co w ogóle grawitacja, jak przy braku prądu i tak kocioł sam wygasa. Cytuj
Jjaarek Opublikowano 14 Stycznia 2012 Autor #18 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Witam! Kocioł to SAS uwt 17Kw. powiem tak instalacja miedziana zrobiona w tamtym roku rurki od piwnicy 28 po grzejniki 15 jak do tej pory wszystko działa na grawitacji na starym piecu. Kotłownie planuje zrobić w stali 1 1/4" cwu 1" i myślałem że pociągnie to na grawitacji ze względu na częste braki prądu. A gdyby te zawory zwrotne były klapowe? sytuacja była by ta sama? nie chodzi nawet o samo obsługowość tej instalacji tylko o reczne przestawianie zaworów (4d i ewentualnie właśnie obejścia 4d) a ten bajpas na bojlerze nie spełni swojej funkcji? zawór różnicowy kulowy nie otworzy się? Cytuj
JONAIK Opublikowano 14 Stycznia 2012 #19 Opublikowano 14 Stycznia 2012 ....a ten bajpas na bojlerze nie spełni swojej funkcji? zawór różnicowy kulowy nie otworzy się? Nie spełni ponieważ na głównej rurze dałeś zawór zwrotny który otworzy się tylko przy pompie. Z wyłączoną pompą zawór różnicowy otworzy się ale co z tego jak przepływ zablokuje zwrotny.Proponuje te zwrotne dać na bypasie za pompą a przed zaworem kulowym, zarówno przy bojlerze jak i na grzejniki. Tak żebyś za zaworem różnicowym nie miał już żadnych blokad. Z rurami stalowymi 5/4" to dobry pomysł, ja bym do bojlera też dał 5/4" jeśli w lecie masz zamiar grzać tylko bojler na grawitacji, jeśli nie to 1" jest jak najbardziej ok. Widzę że ten kocioł musi mieć min 55st na powrocie. Będzie z tym ciężko, w kotłach z podajnikiem przy zaworze 4d często trzeba dawać pompę kotłową na powrocie do kotła z zaworu 4d. Wówczas różnica temp między zasilaniem, a powrotem to kilka st. Cytuj
Jjaarek Opublikowano 14 Stycznia 2012 Autor #20 Opublikowano 14 Stycznia 2012 A czy umieszczenie zaworów zwrotnych na bajpasie nie będzie powodować podbierania wody i bojler będzie się wycłladzał? z tym 5/4 na bojler to jest do zrobienia tyle że króciec przy zbiorniku to chyba 3/4 ale to bez problemu da sie obejść. Tak warunkiem gwarancji jest zawór 4d lub 3d, ale jakoś nie widzi mi się dawać jeszcze 3 pompy... mówisz że ciężko będzie utrzymać taka temperaturę powrotu... to właściwie po co dawać wogóle te zawory mieszające skoro nic nie dają? Kolego możesz mi narysować bądz poprawić jak Ty widzisz mój schemat? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.