Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

WITAM serdecznie posiadam piec tego typu i chciałbym zastosować jakieś rozwiązanie aby temp.w bojlerze była wyższa niż na kaloryferach lub miała wyższą temp. bo bieżąca jest mało satysfakcjonująca muszę więcej podnosić temp na kotle . aby była satysfakcjonująca ewent.odcinając zasilanie na jakieś kaloryfery temp.pracy pieca nie przekracza 55-60 c

,pisałem już parę postów co do rozwiązania z zaworem 3-4d i szukam najleprzego rozwiązania,proszę o radę dtr_s7wc.pdf

Edytowane przez darecki2308
Opublikowano

55st to mało jak na wodę do mycia?Przecież do bezpośredniego uzycia musisz zmieszać z zimną.Można to w prosty sposób:podkręcić piec do 80st,zakręcić wyjście na co i po pół godzinie masz 70st na wymienniku.Potem zakręcasz zasilanie bojlera,otwierasz co i gitara.Najlepszym rozwiązaniem byłby zawór 4D,wtedy masz możliwość regulacji temp.co,temp. powrotu,tylko wiąże się to z kosztami i przeróbką.

Opublikowano

jeśli nie widziałeś mojego schematu na innym poście w załączniku przedstawiam w załączniku i proszę o radę gdzie go zamontować, jeden kolega pisał że nie ma sensu montować zaworu 4d jeśli jest to piec zasypowy

dodam że każdy grzejniki posiada zawory na zasilaniu jak i na powrocie ,ale nie są to zawory termostatyczne a na zasilaniu od wyjścia pieca zamontowane jest obejście

http://images41.fotosik.pl/302/b55622e712d4c895med.jpg

schemat.bmp

Opublikowano

Witam,

Wygląda na to, że na schemacie pomyliłeś zasilanie z powrotem tych nitek, które idą do bojlera i naczynia wyrównawczego.

 

Poza tym - instalacj ajest niestety wykonana beznadziejnie i niebezpiecznie.

Trzeba ją trochę przerobic, ale akurat w tym miejscu, które pozwoli podnieść temperaturę.

 

1. Rura 1 cal ma być doprowadzona do nitki zbiornika wyrównawczego prosto z kotła, przed pompą, zaworami itp.[bezpieczeństwo]

2. Z tej rury można zasilać bojler.

3. Jeśli zdecydujesz się na punkt 2, to potrzebna 2 pompa do bojlera, zawór 3D lub 4D na grzejniki, odpowiedni sterownik - najlepiej c.o. i cwu razem.

Wtedy to ma sens - jak widzisz niemała inwestycja.

 

Jest jeszcze inne wyjście na Twój problem - jak masz miejsce, to możesz dokupic drugi zbiornik cwu i go podpiąć tylko do tego co wychodzi z pierwszego [do c.o. wogóle go podpinać nie trzeba].

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

nie jestem pewien czy po prostu nie pomyliłem zasilania z powrotem na schemacie zbiornik TAK WYGLĄDA

jak na załączniku nie ja to podłączałem tylko niby jakiś fachowiec

ale cały czas nie daje mi to spokoju czy jest to dobrze zrobione

1 -nie wiem czy to zasilanie

2 -nie jestem pewien czy to powrót

posiadam również zbiornik elektryczny na podgrzewanie wody w lecie i wtedy zamykam na zawór nr 3 na rysunku

i jest ok.,

 

 

Jeśli okaż się że na powrocie jest zamontowany zbiornik wyrównawczy można przerobić na zasilanie i tak to pozostawić ?

czy trzeba liczyć sie z przeróbką całego układu ,

bywały sytuację że woda się zagotowała i przez wyrównawczy normalnie wypływała gorąca woda , podczas dopuszczania też przelewa przez wyrównawczy i nie mam pewność że c.w.u jest napełniony :(

C.W.U.bmp

Opublikowano

czy? powrót od kaloryfera 1 i 2 musi być zmieniony ? nie zaznaczyłem od samego początku ale on znajduje się na parterze a piec w piwnicy i łączy razem się z 3,4i 5 kaloryferem i wraca z powrotem na dół gdzie łączy się z powrotem od c.w.u i wyrównawczym postaram się jeszcze raz wrzucić szczegółowy szkic aby było jaśniej .a co do sterownika i elektr. zaworu to jeszcze wrócę .dzięki wielkie

Opublikowano (edytowane)

Witam

w załączniku nowy schemat

od 1 do 5 grzejniki

od 7 do 11 zawory odcinające

6 zbiornik wyrównawczy

12 woda użytkowa

13 dopływ zimnej wody

powrót od kaloryferów 1 i 2 łączący sie z 3 -5 na parterze

a reszta powrotu z całości jak i również zbiornika c.w.u jest w piwnicy

 

zbiornik c.w.u jest podłączony na zasilaniu razem z wyrównawczym a różnica wysokości między nimi jest 15-20 cm. czy to nie jest przypadkiem sytuacja grzania również wyrównawczego ?

proszę o poradę .

nowy.bmp

Edytowane przez darecki2308
Opublikowano (edytowane)

Czy może to było by leprze rozwiązanie

inny schemat w załączniku

proszę o radę .

od 1 do 5 grzejniki

od 7 do 11 zawory odcinające

6 zbiornik wyrównawczy

12 woda użytkowa

13 dopływ zimnej wody

nowy.bmp

Edytowane przez darecki2308
Opublikowano

Witam nie jestem wstanie przerobić tego w sposób który zrobiłeś ponieważ zbiornik zbiorczy wylądował by w pokoju nad łóżkiem lub u sąsiada i nie jest to możliwe ! , czy te załamanie może pozostać? ,piec jest w piwnicy i rury do kaloryferów od 3 do 5 i obecnego c.w.u jaki i wyrównawczego przechodzą przez pralnie jak na schemacie 1 więc aby uzyskać większe pogrzanie wody użytkowej chcę go zamontować jak na 2 schemacie w piwnicy .

Opublikowano

czy średnicę rur zachować taką samą jak wyjście z pieca instalując c.w.u czy podpiąć się pod miedziane rury fi 22 nie ma to najmniejszego znaczenia jakie zastosuję umieszczając zbiornik c.w.u obok pieca w odległości 1.6 m

post-32528-0-23884200-1325622026_thumb.jpg

post-32528-0-58690100-1325622110_thumb.jpg

Opublikowano

Możesz wstawić drugą pompkę albo elektrozwór jeżeli chcesz zautomatyzować,ale potrzebny odpowiedni sterownik.Albo poprostu zawór kulowy przed bojlerem,po nagrzaniu wody zakręcasz .

Opublikowano

co do elektrozaworu to czytałem na innym forum i ciekawie jest opisane ,czy tego się trzymać

 

Chciałbym zaprezentować rozwiązanie zapobiegające wychładzaniu bojlera po spadku temperatury na piecu. Krótko o moim typie ogrzewania. Piec stałopalny 6kw, 5 grzejników (4 w mieszkaniu i jeden w piwnicy), oraz bojler 140l na ciepłą wodę. Obieg zasilany standardową pompą.

W czym był problem? Po rozpaleniu w piecu rozpoczyna się nagrzewanie bojlera. Ma on pewne opóźnienie względem temperatury na piecu, ale w końcu zostaje nagrzany. Następnie paliwo w piecu wypala się (nie palę całą dobę ani zimą ani latem) i bojler zaczyna oddawać temperaturę z powrotem do obiegu. Żeby nie następowało to niekorzystne zjawisko trzeba bojler odciąć od obiegu w odpowiednim momencie (najwyższa temperatura wody użytkowej). Jak dotąd realizowałem to poprzez zamknięcie zaworu kulowego, ale nie jest proste ustalenie odpowiedniego momentu zamknięcia zaworu (bojler w piwnicy). Tak więc albo miałem wodę niedogrzaną albo przechłodzoną. Postanowiłem zastosować prostą automatykę, której zadaniem jest odcięcie bojlera w najkorzystniejszym momencie. Zastosowałem elektrozawór beznapieciowo zamknięty o średnicy 1/2 cala sterowany regulatorem temperatury z histerezą. Elektrozawór jest wpięty równolegle ze zwykłym zaworem kulowym zastosowanym na wypadek braku prądu. Zawór kulowy jest normalnie zamknięty, a odcinanie bojlera realizowane jest elektrozaworem. Regulator temperatury pracuje w trybie chłodzenia, czyli zadana temperatura otwarcia elektrozaworu jest początkiem nagrzewania bojlera, a ustawiona histereza odcina bojler. Widok elementów przedstawiłem na zdjęciu.

2f3c04c3c5d67c9fmed.jpg

Elektrozawór pobiera prąd tylko w momencie nagrzewania (moc 10W), regulator moc 3W, więc koszty elektryczne do pominięcia. Sondę regulatora umieściłem na zasilaniu bojlera. Dodatkowo zamontowany jest termometr pokazujący poglądowo temperaturę wody użytkowej.

db0c99b4e5bffc14med.jpg

Wadą takiego rozwiązania są dość znaczne koszty podzespołów, ale na pewno oszczędzimy na opale. Liczy się też fakt, że przy niewielkiej pojemności bojlera, ciepłej wody starczy na dłużej. Bezobsługowość też uważam za istotny czynnik

 

Jeśli jednak nie skorzystał bym z tego rozwiązania

inne rozwiązanie z zaworem odcinającym schemat na dole czy poprawnie

 

13 zawór odcinający

14 aktualne miejsce zamocowanego czujnika aktualnej temper.sterownik pompy ,pozostawić w ty miejscu ,??czy zamontować np w miejsce 15 ???

16 odpowietrznik

gdzieś jeszcze zamontować jeszcze odpowietrznik ?????

nowy.bmp

Opublikowano

Jak rozumiem nie masz sterownika kotła a jedynie pompki.Czujnik jest w odpowiednim miejscu.Chcąc zautomatyzować potrzedny sterownik z obsługą co i cwu.Chyba że nie zamierzasz zakładać nadmuchu.

Opublikowano

tak potwierdzam nie posiadam sterownika ,piec jedynie posiada miarkownik ciągu i pompkę ,a nadmuchu nie mam potrzeby montować posiadam dwa okna w piwnicy zamknięte mimo to jest naturalny mocny ciąg bez potrzeby otwierania ich .

Gdy c.w.u wyląduje w piwnicy jak w szkicu w poprzednim poście w którym miejscu najlepiej zamontować elektrozawór ??? i czy całość pozostawić jak jest czy coś jeszcze zmiecić w instalacji przy piecu ??

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.