Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam pewien problem z doborem kotła a mianowicie domek ma mieć docelowo 70m2 na razie ma 50 jest to stary dom 1900r ściany z szlaki lanej czy bitej jak kto woli (problem to zakwalifikować czy to beton z żużla paleniskowego)jesli tak to współczynnik przenikania ścian bez ocieplenia może być miedzy 0,9-1,25 katastrofa biorąc pod uwagę grubość ściany 45-48cm na stropie 20cm wełny okna plastiki+roleta zewnętrzna tylko okno od południa jest bez rolety na podłodze na gruncie 5cm styro a nad piwnica jakieś kruszywo między legarami pozostałe 20m2 jakie będą adoptowane będzie w formie szkieletowca także z wyliczeń doszło mi dodatkowo ok 1300W w takiej formie może ma ktoś dom ze szlaki i może się coś na temat wypowiedzieć czy ocieplać czy nie ocieplać jaką moc kotła ma i jakie ma zużycie opału ?

Opublikowano

Jeżeli materiał jest taki jak opisujesz to powinien przypominać strukturą pustaki żużlo betonowe i tak mozna by to klasyfikowac , niestety pustaki maja wewnatrz przegrody powietrzne dlatego sa zdecydowanie cieplejsze niz sam materiał z którego zostały wykonane . Piszesz że ściany sa lane więc nie podejżewam aby były warstwowe a to zdecydowanie pogarsza sprawe . Jezeli do wykonania ścian użyto cementu to potraktuj to jaku przegrode betonowa i do tego zrób wyliczenia . Pytasz czy ocieplac - zdecydowanie tak 12- 15 cm styropianu powinno załatwic sprawe. Co do mocy kotła to zależy jaki bedzie opał , różnice są do 30% mocy wiec proponuje sie zdecydować na konkretne paliwo a potem można rozmawiac o mocy kotła

 

Pozdrawiam

Opublikowano

podobne może i jest jak by to przyjąć jako beton z żużla paleniskowego (nie wiem czy to to samo)to zależne od gęstości od 1800-1200ma wspóczynnik U taka ściana od w najgorszym przypadku 1.35 do w najlepszym ok 0,9 a sam żużel paleniskowy to współczynnik U 0,22-0,35 dla gestosci (800-1000)gdzieś też wyczytałem że być może to było tak robione określenie tego typu ściany tzw hasia że ten żużele był sypany ubijany i przekładany tzw mleczkiem wapiennym ale nie wiem i nie mam pewności czy faktycznie to tak jest ,stara technologia i trudno coś znaleźć a o ociepleniu trochę głupia spraw dość gruby mur już jest więc spora masa akumulacyjna dobrze nagrzany powinien trzymac cieplo i miec male zapotrzebowanie na jego utrzymanie ,napewno mogę powiedziec żę w lecie przy dużych palmach trzyma fajnie chlodek w srodku nie wiem czy jest to jakis wskaźnik

Opublikowano

Chłodek w lecie jest jak najbardziej wskażnikiem oporu cieplnego ściany , tylko że tak jak napisałem ściana jest jednowarstwowa i wilgoć wewnątrz która powstaje przy normalnej eksploatacji budynku gromadzi sie również w ścianach co moze doprowadzić do niebezpiecznego przesunięcia sie punktu rosy do wewnątrz budynku a potem już tylko przemarzanie ściany , wilgoć i grzyb dry.gifDodanie chociaz niewielkiej warstwy izolacji powoduje przesuniecie punktu przemarzania w zewnętrzna strefe ściany a co za tym idzie nie dopuszcza do sytuacji o której napisałem wyżej .

 

Dobrym wskażnikiem jest równiez gestosc materiału , mozesz wyciąć kawałek ściany i zważyć to da ci wyobrażenie o gestosci materiału i jego napowietrzeniu , potem już pozostaje tylko porównanie z obecnie stosowanymi , im bedzie lżejszy tym cieplejszy ale niekoniecznie odporny na wilgoć .

 

 

Opublikowano

domyślam się że wilgoć będzie jest już trochę zim nie ogrzewany ale jest na fundamencie około metra nad ziemia z grzybem juz miałem stycznośc i widzę jak dzaiała musi byc przewiew ścian nie mozna zastawiac co do wilgoci to jak juz bede zamiar mial sie wprowadzac to jest kominek DGP mysle że bedzie to dobre do osuszania i wietrzenia by sie jej w wiekszej czesci pozbyc dzieki za wskazówke jak mozna z tą gestoscia zrobic powiem tak wykuwalem juz z okna w tej scianie na drzwi otwór i gazobeton to napewno nie jest(nie taki miekki) ale jest tak że im blizej ku dołowi tym gestsze i twardsze takze mysle że od gory do dolu beda to wartosci ruzniace sie ,jest to budynek parterowy wiec byc moze nie ma tak duzej gestosci co by bylo na plus cieplejsze sciany a co do tej izolacji hmm nie wiem może przy ogrzewanym budynku i sprawnej wentylacji nie ma problemu z grzybem ale zauwazyłem tyczy sie to nieogrzewanego budynku jak od strony zewnetrznej sciana jest pozastawiana gratami cegły bale różnego typu graty to w domu w tych miejscach pojawia sie grzyb usuniecie wszystkiego od zewnatrz automatycznie poprawiło sytuacje czyli mozna to porównac z ociepleniem jest to zasloniecie sciany i fakt faktem jak to mówią mur oddycha i jest to prawdą

Opublikowano (edytowane)

Podsumowując im konstrokcja ściany jest wilgotniejsza tym gorsza izolacyjność temperaturowa i wieksze prawdopodobieństwo przemarzania ściany ma na to wpływ i wilgoć wewnatrz i na zewnatrz . Kominek to bardzo dobra rzecz do suszenia takiego budynku , szybko podnosi temperature a jednoczesnie powoduje wyciaganie na zewnatrz wilgoci która odparowała w budynku , byle by mu dostarczyc powietrze do spalania i w takiej sytuacji własnie przez wilgotne pomieszczenia ( wystarczy w nich lekkie uchylenie okien ).

Edytowane przez mac65

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.