Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bufor + Bojler Cwu


Otyniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem bezpośrednio przed wyposażaniem kotłowni w nowym domu. Wybór padł na kocioł stałopalny z dużym buforem (w całym domu podłogówka). Problem mam z podłączeniem ogrzewacza CWU. Zbiorniki zintegrowane są strasznie drogie, dlatego się zastanawiam, czy takie podłączenie jak na schemacie ma szanse zadziałać. Chcę wykorzystać bojler płaszczowy zasilany z górnych warstw bufora. Kilka pytań do specjalistów / praktyków:

 

1) Czy bojler będzie wydajnie grzał wodę? Jak wymagana min temperatura zasilania?

2) Jak długo będzie trwało ogrzanie przy zasilaniu powiedzmy 70 st?

3) Czy obieg grawitacyjny wystarczy, a może niezbędna jest jakaś mała pompka?

4) W jaki sposób moge regulować temperaturą wody w bojlerze?

5) Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę?

6) Czy ktoś może się pochwalić podobnym rozwiązaniem? Jak się sprawdza?

 

Dodam, że nie jestem hydraulikiem, ale przecież człowiek uczy się całe życie, dlatego proszę nie wpisywać rad żeby iśc do specjalisty, bo jakby każdy tak będzie robił, to zamkną forum ;)

Pozdrawiam i czekam na uwagi

CO-CWU.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

ad.1,2 Bojler będzie grzał , temp. zasilania jak najwyższa , czas grzania zależy od pojemności i powierzchni wymiany ciepła zbiornika - powinny być dane na stronie producenta bojlera

ad. 3,4 Obieg grawitacyjny do bojlera nie wystarczy musi być pompa sterowana temp. CWU - czujka( termostat) w bojlerze który włącza pompę przy niskiej temp i wył przy wysokiej - taka reg jest najprostsza

ad.5.6 Wejście czynnika grzewczego z kotła do bufora musi być z boku, w najwyższym miejscu, woda do inst CO na niższym odpływie np 1/3 od góry najlepiej po przekątnej bufora, powrót CO do kotła też nie na samym dole bufora, powrót z bojlera i CO na samym dole,

Mam coś podobnego ale układ zbiornik w zbiorniku 1000/200 Biawara.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza