Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak Palić W Kotle Z Palnikiem Rynnowym Defro Duo Uni


thepablo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

możemy rozjaśnić. 

 

Podtrzymanie mana celu tylko i wyłącznie utrzymanie żaru na rynnie i niedoprowadzenie aby kociołek nie wygasł, i ustawię sie je w zależności od rodzaju węgla itp.  na węglach o większej zawartości popiołu można podawać bardzo rzadko, przedmuchów tez nie musi być dużo. Ale to juz bedziesz musiał sam dopracować na podstawie obserwacji złoża. Ale najpierw zajmijmy sie trybem pracy. 

 

Dałeś proporcje 1:5, sprawdz w/g tabeli w DTR kotła jaka moc jest przy tych ustawieniach ilość podawanego węgla na godzinę. 

 

Fajnie by było jak byś dowiedział sie z jakiej kopalni masz ekogroszek

Opublikowano

Oczytuje informacje z dobrej tabeli?

tatb.jpg

 

Tak wygląda płomień 

IMG_20131221_133003858.jpg

 

Groszek jest  zkopalni Kazimierz

Mam problem zmuchawą, nie ma na niej żadnych oznaczeń, do tego nie mogę znaleźć dokumetacji z pieca w której pewnei byłby podany jej model.

Opublikowano

widzisz różnice w płomieniu???. Przysłonę ustawiłeś tak jak mówiłem. I cofnij sie kilka postów wstecz i odpowiadaj na zadawane pytania. Na które nie było odp.

 

Ile płaciłeś za Eko.

Opublikowano

Różnicy minimalnie na minus, do tego cały czas płomień chyliu się ku tylniej ścianie pieca. 
Przysłonę ustawiłem tak jak doradziłeś. 
Za groszek wyszło 810.
 


 czy przy zmianie ustawień wentylatora, czyli zwiększając % obrotów, jest reakcja wentylatora

 

Jest reakcja wentylatora. Przestawia się tak jak powinien. 
 

 

Mógłbyś mi pomóc z tą DTR?  Duo uni 15
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.defro.pl%2Fsterowniki-archiwum%2Fdoc_download%2F60-defro-eko-uni-defro-eko-duo-uni&ei=rY61UuHgLomShgeT7YGACw&usg=AFQjCNFGP0pR0ZpAmqs-g153VC3sCMghqw&sig2=vnkuXu9HJ27i2146rEi5Ig&bvm=bv.58187178,d.ZG4

 

 


Napisz jeszcze coś o czopuchu, jak jest stan otwarcia i jaka jego temp. w trybie pracy połóź ręke na czopuch i oceń jak długo wytrzymasz dotykając go. 

 

Otwartyy na maxa. Ma taką tem że nie da się go dotknąć na dłużej niż sekunda.

Opublikowano

Na minus??? A mi wydaje sie ze płomień bardziej sie ustabilizował.

 

Niech kociołek pochodzi na tych ustawieniach. I wrzuć za 2-3 godziny zdjęcia. Popiół i palnik. Napisz jak dojdzie ci do zadanej.

 

Co do czopucha to może będzie trzeba ttoszkie powietrza zdjąć. Ale poczekajmy teraz.

 

Trochę dziwna ta cena jak za Kazimierza Juliusza. Jeśli to faktycznie to on.

Opublikowano

Na zdjęciach widać że nie ma przy kotle żadnego zaworu 3 ani 4 drogowego .


 


Więc cała gorąca woda wali na grzeniki i piecyk jest mocno wyssysany z tego co nagrzał.


 


Jak kolega napisał ma dom ok. 300 m2 a kociołek DEFRO DUO UNI tylko 15 kW


 


Odważna decyzja miejmy nadzieje że piec nie jest za słaby na taką powierzchnię i dlatego nie może dobić zadanej temperatury.


 


 


Kup kilka worków innego ekogroszku np. Pieklorza ( ja taki mam i pięknie dobija nawet do 70 stopni )


 


Napisz ile i jaki rodzaj masz grzejników ?


 


Na jakich rurach wykonana jest instalacja w całym domu.


 


Dom nowo budowany czy stary odremontowany ?


Opublikowano

AK44 jak wyglada popiół po dniu pracy, są nie dopalone kawałki węgla?

Spróbuj zamknąć podłogówkę i sprawdź jak wtedy piec sie zachowuje, czy szybciej dochodzi do temperatury. Poprostu zamknij zawór na rozdzielaczu.

Wogóle jeszcze nie widziałem rozdzielaczado podłogówki bez zaworu mieszającego, zaworu RTL lub innych rozwiązań które powodująm  iz idzie woda o odpowiedniej temperaturze na podłogę.

Nie pisałeś też na jakim biegu chodzi pompa obiegowa.

Opublikowano

co tu bedziemy sie rozpisywac jak kolega ma DDU15kw i wszystko jasne. Jeszcze zaworu 3D lub 4D nie ma to co sie dziwic ze kociolek przy takiej powierzchni domu nie moze dobic do zadanej ! Jest to za maly kociolek jak na taka powierzchnie domu.

 

Czyszczenie pieca i kanalu dolotowego powietrza do spalanie na pewno pomogly i widze ze groszek to chyba " mieszany  " :) czyli nie taki do konca jaki powinien byc. Ja mam pieklorza i dochodzi spokojnie do 60st jako temp zadanej. Wczesniej mialem 65 st i tez ne bylo problemu.

 

Mysle ze powinienes zamontowac zawor 4D  mieszajacy wode z powrotem z instalacji wtedy kociolek na pewno osiagnie temp zad. I masz pelna kontrole nad temp wody na grzejniki z zaworami termostatycznymi.

 

 

Jesli chodzi o ustawienia rodzaju wentylator z wpa 117 czy wpa 120 w menu bodajze serwisowym jak u mnie to niewiele dalo choc mialem ustawiony na wpa 117 i zmienilem na wpa120. W sumie to tez dmucha :)

 

Zobacz na temp rury i podaj ile wynosi. Jesli chodzi o spaliny to rura do komina powinna byc lekko cieplawa by na niej polozyc dlon i sie nie "oparzyc" . Powinna byc ciepla ale nie goraca. Ja poloze na niej dlon jak dlugo che i sie nie oparze.

 

Pompka zmiesza wode zimna z powrotu  z calej instalacji i kociolek nie jest w stanie jej ogrzac to  normalne , a podawanie 7 sek co 38 sek jest jak najbardziej OK. Pamietaj ze zmieniac mozesz tylko jeden parametr i musisz poczekac 3 lub 4 godz zanim cokolwiek zaobserwiujesz jakiekolwiek zmiany. Ja zmnieniam jak juz co 1 dzien.

 

Teraz kociolek chodzi non stop od 2 miesiecy. Spalanie wynosi okolo 13 kg na dobe . W domu temp 21 st . Temp zad 60 st

Opublikowano

Witam wszystkich. 

Czyszczę piec, została mi do wyczyszczenia tylko dolna komora i tu pojawia się problem. Jak wyczyścić z popiołu palnik? Gdzieś chyba w tym temacie czytałem że trzeba odkecić 4 śruby i za nimi powinien być zebrany popiół. U mnie jak widać na zdjęciu nie ma czegoś takiego. Czy wystarczy jedynie usunięcie popiołu z całego obszaru palnika i to wystarczy?

odree.jpg

Możesz zrobić więcej fotek jak wyglądają wymienniki  w kotle po czyszczeniu?

Opublikowano

Odpisuje dopiero dzisiaj bo wypadł mi wczoraj pilny wyjazd.

Piec na wspomnianych nastawach dociagnal tylko do 51°

Zaraz wrzucę zdjęcia

Opublikowano

kolego   odlacz pompki na chwile i zobaczysz czy piec ci ladnie dobije do zadanej.Jesli tak to zawor 4 drogowy koniecznie bedziesz musial zalozyc.No i piec 15 kw na 300 m2 no niestety za maly.Ale przy dobrych ustawieniach mozna je ponad moc nominalna rozbujac .Ja mama na kotle zakres mocy chyba do 24 kw ze mozna na nim osiagnac

Opublikowano

yogi440

 

kolega ma za maly piec i tyle. Te 15kw nie wystarczy bo piec bedzie dluuugo pracowal i pozeral spore ilosci grochu i tutaj zawor 4D tez chyba nic nie zalatwi bo przeciez tu nie chodzi o dbanie o piec  o jego temp powrotu tylko o ogrzanie domu a majac 300m2 to pobor ciepla przez pomieszczenie bedzie na tyle duzy ze piecyk sobie z tym nie poradzi i bedzie zarl i zarl i zarl opal i tyle. Zawor 4D tyle da ze na grzejniki poleci lekko ciepla woda ktora i tak nie dogrzeje pomieszczen.

Opublikowano

Mi wydaje się że w tym przypadku nie chodzi tutaj o kocioł...

W zeszłym roku było ok.

Opublikowano

Ak44 pytałaś insttalatora czy uszczelniał połączenie rury podajnika z kotłem? Nadal mam wrażenie że słabo dmucha, ale to może inni jeszcze ocenią.

Zgadzam się z Yogi że można podnieść jeszcze moc kotła, lecz narazie czekamy na zdjęcia popiołu jaki masz, czy skończył się problem z nie dopalaniem węgla. Jeżeli popiół jest w miarę to zwiększymy moc palnika na maxa, pokombinujemy z ustawieniami pieca i zobaczymy co wtedy się będzie działo.

Próbowałeś zamknąć podłogówkę, bo na niej masz 3 obiegi bez zaworu mieszającego i tym sposobem trzy duże odbiorniki ciepła, zimna woda powracajca do kotła go wychładza i z tąd może wynikać problem.

U mnie dopuki nie uszczelniłem porządnie palnika + uszczel;ka gumowa pomiędzy reduktorem a rurą podajnika, też miałem tego typu problemy. Słabo duchodził piec do zadanej pomimo zaworu 4d, nie mogłem ustawić pieca na   mniej niż 1-8 bo mi zrzucał niedopalony opał itd

No i zrobiłem nawiew do kotłowni żeby kociołek miał pod dostatkiem powietrza do spalania.n

Czy duży czy za mały kocioł chyba nie ma to znaczenia, pompka tłoczy określoną ilośc wody na min nie zależnie czy to jest budynek 50m czy 300 m, i wodę powinien zagrzać bez problemu, kwestia tego ze nie będzie stał w podtrzymaniu 40 min jak w przewymiarowanym kotle tylko 2-3 min będzie spowrotem powracał w tryb pracy, a zużycie węgla napewno będzie duże gdyz w końcu to 300m, więc jezeliz palnikiem, wentylatorem bedzie wszystko ok, to i proces spalania będzie dobry, jak do tego dojdziemy ze spalanie będzie na zadowalającym poziomie to będzie się trzeba zająć modernizacją instalacji mniejszą lub większą, bo to jest nieuniknione.

Opublikowano

Mi tutaj chodziło bardziej o stan tego kotła...

Wymienniki.. czy  je się 'czyści" raz na miesiąc czy raz na rok...

Bo różnie to bywa...

Opublikowano

Oczytuje informacje z dobrej tabeli?

 

tatb.jpg

 

Witam,

 

Kolego z tej tabeli należy to odczytywać. To znaczy teoretycznie z tej, gdyby była poprawnie zrobiona.

Bo to, co tam widać, to stek bzdur, to chyba jakiś wyklepywacz betoniarek liczył.

Raczej na pewno, ten co betoniarki skręca.

 

To, co tam widać to teoretyczna moc samego palnika przy założeniu, że podawanie opału i powietrza są idealnie laboratoryjnie ustawione.

Ale uwierzcie mi, że sam producent nie jest w stanie tak palnika tego ustawić.

Jakieś dyrdymały teoretyczne.

Trzeba jeszcze dodać, że interesuje nas moc wyjściowa kotła a nie palnika, czyli trzeba brać też pod uwagę budowę oraz eksploatację wymiennika.

 

 

Patrząc na przykład na spalanie 2 kg groszku dające 15,6 kW mocy to trzeba przeliczyć w przypadku kolegi ak44 mniej więcej tak:

1. Niedopał wynikający z  niedobranych idealnie ustawień -10%, co daje 14,1 kW

2. Nieprawidłowa eksploatacja wymiennika wynikająca z zanieczyszczenia oraz dopuszczania lewego powietrza -10%, co daje 12,6 kW

3. Właściwości czystego wymiennika wynikające z jego konstrukcji -15%, co daje 10,4kW

4. Umiejscowienie palnika w wymienniku (czyli jego zamocowanie w górnej części a nie na samym dole wymiennika) -10%, co daje 8,9kW

5. Wartość opałowa zastosowanego groszku niekoniecznie tak wysoka jak podano w tabelce - tu odjąć jeszcze odpowiedni procent.

 

Czyli kolega ak44 powinien czytać tabelkę mniej więcej tak:

2kg/h groszku=(15,6kW)=8,9kW a może mniej

 

Z powyższych punktów od razu widać co można poprawić a co nie, żeby moc uzyskaną zwiększyć.

 

Nie ma tam nic o zastosowaniu zaworów 3D,4D,5D, 100D czy milionD.

Na niewiele też zdadzą się przeróbki instalacji.

 

Wydaje się, że kocioł 9kW na 300m tego konkretnego budynku, to rzeczywiście trochę mało.

Ale jak się jest wprowadzanym w błąd przez producenta (czyli kupuje betoniarki a chce używać jak kotła), to niestety trzeba się z tym liczyć.

 

Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło.

Generalnie mniejszy kocioł to lepszy wybór niż za duży - w sensie ilości spalanego paliwa.

Oczywiście trzeba tu dopilnować i pilnować pewnych rzeczy, ale wcale źle być nie musi, a powinno być taniej niż drożej (i być może zimniej niż cieplej ;) )

 

Mianowicie - musisz kolego pilnować następujących rzeczy:

1. Czopuch ma nie parzyć

2. Opał powinien być jak najlepiej dopalony (mogą być małe spieki ale niedopałków musi być ZERO)

 

Jak to zrobić?

1. Czopuch (to zrobić najpierw):

- nie dopuszczać lewego powietrza do komory spalania (szczelne wszystkie drzwiczki, przyłącz palnika, zasobnik itp)

- wymiennik musi być czysty, wyczyszczony w miarę dobrze

- jeśli nadal będzie za gorący, to wstawić zawirowywacze

 

2. Dobrać ustawienia na ok. 15-20 kW z tej nieszczęsnej tabelki i ustawiać powietrze do momentu aż popiół będzie odpowiedni.

Te rogi to nie powinny za dużo powietrza dostarczać.

To na dużych mocach może być trudne do osiągnięcia, bo zależy od budowy palnika a to jak wiadomo jest konstrukcja niemalże prototypowa, taka betoniarkowa. Ale bądźmy dobrej myśli.

 

Odnośnie instalacji, to istotne jest w zasadzie tylko jej regulacja, tak, żeby mniej więcej równo grzały się pomieszczenia (co być może jest już zrobione).

Nie licz też żadnych czasów dochodzenia do temp. zadanej ani czasów postoju, bo to informacja jest żadna, zmienna w zależności od różnych warunków. Branie tego pod uwagę to częściej wprowadza w błąd niż pomaga. Nie będę się o tym rozpisywał, bo za długi post wyjdzie i mogę dostać ograniczenie ilości znaków od administratora.

 

Generalnie myślę, że nie będzie źle.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

rozpisujecie sie a i tak z tego nic nie bedzie. Gdzie by sie nie pojawil w jakimkolwiek sklepie czy hurtowni :) to napewno powiedza mu ze ma za maly kociol aby dogrzac taki budynek, to tak jakby farelka dogrzewac pomieszczenie. Moze zwiekszyc podawanie wegla ale to bedzie zwiazane z wiekszym "sporym spalaniem grochu" az strach policzyc ile wezmie na dobe.

 

To ze piec spoczywa w podtrzymaniu 40 min to jest dobrze czy zle? bo juz nie kumam powoli . Wydaje mi sie ze dobrze bo zadziej sie wlancza i mniej opalu pobiera.

 

Malym piecem nie nagrzeje takiego budynku no chyba ze spali tone na miesiac lub wiecej, ale to malo eko.

Opublikowano

do vernal

 

co myslisz o tym ze piec stoi w podtrzymaniu 40 min lub wiecej , to dobrze czy zle?

 

praca kotla 8 min do zadanej

podtrzymanie okolo 45 min

Opublikowano

do vernal

 

co myslisz o tym ze piec stoi w podtrzymaniu 40 min lub wiecej , to dobrze czy zle?

 

praca kotla 8 min do zadanej

podtrzymanie okolo 45 min

Walek, to jest proste, jak z autami.

Twoje auto pali 20l na setkę a auto kolegi ak44 pali 8l na setkę (jak poprawi te procenty co się da poprawić).

Sam widzisz, które jest ekonomiczniejsze.

 

Chociaż tak patrząc na ilość paliwa, to Ty masz do przejechania 100km a kolega 400km a więc on za paliwo płaci więcej, pomimo, że auto pali o wiele mniej.

Które byś wolał?

Opublikowano

Panowie !!!

 

Wyczyściłem swój AKM UNI 22 i w trakcie czyszczenia ruszyłem "rogi" i teraz nie wiem jak były ustawione i kiepawo mi sie pali, przy ustawieniach:

 

podawanie 14

przerwa 50

wiatr 30

 

mam problemy z osiągnięciem zadanej np. 60 niższa w wielkich bolach osiagnie ale chodzi z 15 minut 5 w podtrzymaniu i znowu

 

Czym może to być spowodowane że nie może piec zapaść w dłuższe podtrzymanie????

 

W domu mam ok. 20-21 st. i wszytsko fajnie troche mam spiekow ale spalanie wychodzi mi przez to ok. 50 kg na dobę a mrozow nie ma, nie mieszkam jeszcze cwu nie chodzi???

 

Podpowiedzcie cos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opublikowano

Czy zbiornik (wężownica) powinna być gorąca????

 

Gdzie może mi uciekać ciepło ??

 

 

póki co odciąłem wężownice bo chce sprawdzić czy ona przypadkiem nie zabiera zbyt duzo ciepła np. czy nie dopuszcza zimnej wody do instalacji

 

pare wątków wcześniej piszecie o czopuchu.... tzn to jest rura która wychodzi z pieca i idzie do komina????

 

u mnie jest gorąca jak nie wiem , z tego co czytałem to nie powinno tak być co robić????

 

drzwiczki mam szczelne

 

.....

post-54787-0-26646900-1387862184_thumb.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.