Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I jak Wyszedł test? Czy wszystkie wyjście działały prawidłowo?

Jaka jest temperatura powrotu?

Opublikowano

Witam wszystkich, również posiadam piec Ling Combi z regulatorem pogodowym A3000DPE, w sumie to jestem zadowolony z zakupu, ale mam od niedawna problemy, nianowicie zawór 4d sprawia mi kłopoty, ostatnio bywają dni że zamyka się zupełnie i nie chce mieszać. piec używam od października (żeby mieć czas na "rozszyfrowanie") do mrozów nie miałem takich problemów. pierwsza ingerencja to zmieniłem charakterystykę grzania ( z 5 na 6), spalanie mocno spadło, ale po jakimś czasie to samo, serwisant polecił zmniejszyć temp. ochrony kotła (zmieniłem z 38 na 32) i charakterystykę z 6 na 5, no i zadziałąło, na jakiś czas, spalanie spadło, ale zauważyłem że średnia temp. kotła to 45-50 (mam pogodowe i sterownik sam ustala temp. kotła) i spalanie 50kg/24H!!!!! No i nastały mrozy grzejniki raz ciepłe raz zimne, a dziś w nocy ogrzewanie stanęło. Odpaliłem piec, temp. kotła rośnie zawór 4d w poz. zamknięcia, temp. na kotle 80 a zawór dalej zamknięty. po namyśle zdiąłoem siłownik z zaworu i ręcznie ustawiłem na 2/3 przepływu. po 2-3 godz. piec wyłącza się z alarmem brak paliwa, 8 rano dzwonię po serwisanta, a on prawosłąwny, święta. Tak więc mrozy nastały i piec staną. Proszę o radę co może być przyczyną tej awarii jak tu zrobić żeby chodziło. Ustawię teraz temp. ochrony kotła na 38 - myślę że podniesie mi to temp. pracy kotła, czyli lepsze spalani, czyli mniej węgla-tak mi się zdaje. no i zmienię charakterystykę z 5 na 6 - prawidłowo podnosi temp. w c.o. czyli częściej powinien otwierać zawór 4d. Mam nadzieję że zadziała, bo noc zimna, będę wdzięczny za wszelki podpowiedzi.

Opublikowano

Też mam Linga Combi, z tym samym sterownikiem.

 

(1) Decyzja, aby wrócić do fabrycznej temperatury ochrony kotła wydaje mi się jak najbardziej słuszna.

 

(2) Ustawienie charakterystyki nie ma bezpośredniego wpływu na otwieranie zaworu, tylko na wysokość temperatury zasilania, jaką kocioł stara się utrzymać. Ja także ustawiam krzywę 5-6, z tym że w tak zimne dni jak dzisiaj (-9C) to raczej 5 a nie 6. W ten sposób kocioł nie musi dochodzić do temperatury 70C, a tylko 65C.

 

(3) Alarm AL:01 pojawi się wtedy, gdy kocioł w ustalonym w nastawach czasie nie osiągnie temperatury zasilania na danym, wynikającym z krzywej grzania poziomie. U mnie ten czas wynosi 40 min, fabrycznie jest 30 min. Sprawdź jak jest u ciebie.

 

(4) Czynnikiem wpływającym w sposób istotny na pojawienie tego alarmu jest zbyt mocne przysłonięcie wentylatora. Mnie zdarzyło się to trzy razy, za każdym kiedy przysłaniałem wentylator, aby poprawić jakość spalania. Tak jak poznałem ten kocioł nie opłaca się tu za bardzo kombinować. Niewielkie "przedobrzenie" i sterownik wywali alarm "brak paliwa". Lepiej tolerować trochę spieków, niż sobie stwarzac kłopoty.

 

(5) Jak będzie za bardzo przesłonięty czopuch, to też będzie problem.

 

(6) Sterownik otwiera zawór 4d wtedy, gdy czujnik zasilania pokaże za niską temperaturę. Jeśli tobie nie otwiera, to rady są dwie: przesunąc trochę czujnik dalej za zawór (wzglednie oszukać go podkładając jakiś izolator, byle nie przesadzić), a druga to przełączyć pompę na wyższy bieg, aby szybciej się wychładzało przy kotle. Inny sposób to podnieść chwilowo temperaturę gałką, wtedy sterownik na pewno zacznie otwierać, ale trzeba wrócić na swoje miejsce przed wyjściem z kotłowni, bo wysoka temperatura w pomieszczeniach będzie, albo po drodze wywali alarm AL:01. Jeszcze inny pomysł - ja to robię często - to w przypadku niedogrzania instalacji z powodu zamkniętego zaworu wejść w tryb testowy i otworzyć go do połowy poczym w tym samym trybie przełączyć na pompę, poczekać chwilę i wyjść z trybu testowego. USTAWIANIE RĘCZNE ZAWORU 4D W PRZYPADKU STEROWNIKA POGODOWEGO TO NAJGŁUPSZA RZECZ JAKĄ MOŻNA ZROBIĆ. To jest zaproszenia pieca do tego, aby stanął.

 

Tyle na gorąco, może trochę chaotycznie.

Opublikowano
No i nastały mrozy grzejniki raz ciepłe raz zimne, a dziś w nocy ogrzewanie stanęło. Odpaliłem piec, temp. kotła rośnie zawór 4d w poz. zamknięcia, temp. na kotle 80 a zawór dalej zamknięty. po namyśle zdiąłoem siłownik z zaworu i ręcznie ustawiłem na 2/3 przepływu. po 2-3 godz. piec wyłącza się z alarmem brak paliwa, 8 rano dzwonię po serwisanta, a on prawosłąwny, święta. Tak więc mrozy nastały i piec staną. Proszę o radę co może być przyczyną tej awarii jak tu zrobić żeby chodziło.

 

Cześć

 

Osobiście widzę tu dwa problemy:

 

Pierwszy i najważniejszy to prawdopodobnie źle zamontowany zawór 4d - duża odległość, wiele kolanek, zbyt małe przekroje.

Drugi to prawdopodobnie źle ustawiony kocioł - prawdopodobnie zbyt mała moc (czyli złe czasy podawania i postoju)

 

Rady na szybko to (oczywiście instalację i ustawienie należy szybko poprawić):

 

1) czujnik temperatury powrotu zainstaluj jak najbliżej zaworu 4d (oczywiście na powrocie do kotła) to po pierwsze i NAJWAŻNIEJSZE zadbaj o to by dobrze i mocno dolegał do rury, sprwadź jakie są obecnie jego wskazania!

2) temperature powrotu ustaw na 28-30 stopni - przez kilkanaście dni kocioł nie ucierpi - możesz również wprowadzić dodakową korektę czujnika powrotu na + efekt ten sam

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Opublikowano
temperature powrotu ustaw na 28-30 stopni

Moim zdaniem przy tym sterowniku obniżenie temperatury powrotu raczej niewiele coś zmieni. On już tak ma - ten sterownik - że nie spieszy się z otwieraniem zaworu, bynajmniej nie z powodu temperatury powrotu. Zresztą jak było 80C na kotle przy zamkniętym zaworze 4d, to ile musiało być na powrocie? Grubo powyżej 38C. Chyba, że czujnik odpadł z rury. Człowiek nic nie napisał o czujnikach zewnętrznym i pomieszczenia. Każdy z nich - w przypadku nieprawidłowego odczytu temperatury - może blokować otwieranie zaworu 4d. Aby uzyskać w miarę trafną podpowiedź należałoby podać wszystkie parametry C1 - C8. Inaczej jest zgadywanie.

Opublikowano

Przykręć nieco zawór 4d tak żeby puszczał jakieś 30-40 % wody z małego obiegu na instalację c.o.to nie będzie tak wywalał alarmu o braku paliwa bo kwestia jest taka, że jeśli kocioł nie wygrzeje się na w trybie pracy o 1 st.C w czasie 30 min - znaczy to, że po prostu kocioł jest za bardzo chłodzony lub palnik na za małą moc.

 

Jaka jest moc kotła, którego używasz? I przy jakich nastawach eksploatujesz?

Najważniejsze to na początek przykręć ten zawór.

Czy jak zamykał CI się zawór 4d to kocioł się szybko wygrzewał i jak szybko wygrzewał się powrót? To będzie sprawa jak już wspomniano wykonania instalacji od kotła do zaworu.

 

Jak podasz coś więcej o tym kotle to jeszcze coś poradzimy. ;)

Opublikowano

Witam ponownie, szczeże mówiąc jestem nowy na forum i nie spodziewałem się tak błyskawicznej reakcji z waszej strony i dopiero dziś czytam wasze wypowiedzi i dziękuję za nie. Mianowicie wracając do problemu, noc przetrwałem, wczoraj ok 19 założyłem siłownik na 4d, temp. ochrony kotła zmieniłem na 35, wpływ czujnika pokojowego zmieniłem na 6, krzywa grzania na 6, Piec ładnie wystartował, w domu temp. 12st i grzejniki zaczynają grzać, w trakcie pracy średnia temp. kotła 52st temp. powrotu ok 35-38st; ok godz 23 w domu 16st. i zauważyłem że grzejniki przestają grzać, więc do kotłowni i tam znów zamykany zawór, i co najgorsze na kotle temp 45-50st. powrót 20-25st. i w między czasie zauważyłem błędne wskazanie temp zew. mróz był -16 a kocioł odczytał -11, więc wstawiłem korektę temp. w tryb ręcznym grzałem kocioł do 55, odczyt temp. powrotu a tu 22st. więc zmieniłem temp, ochrony kotła na 30st. i w ustaw. serwis. otworzyłem zawór 4d na 40%, a później pompa, piec ruszył ok 1, a ja do spania w końcu.

Teraz w nawiązaniu do waszych wypowiedzi, ogólnie odnośnie danych, piec LC4S 23kW ogrzewam nim dom z bala 110m2 2 kondygnacje grzejniki metalowe porno z głowicami termostatycznymi, oraz dogrzewam warsztat o pow. 120m2 gdzejniki purno ściany silikat 24cm obecnie bez ocieplenia, temp warsztat - ok 8 - 10 st. (głowice termostatyczne ustawione na 1) temp. w domu dzień 20st. noc 18st. Piec pracuje (pracował) na paramterach 5/28/35 spalanie 20-25kg/doba. zawór 4d tuż za piecem - ok 40-50cm za zaworem czujnik CO i pompa (3 bieg) przekrój rur miedzianych fi 32mm do wszystkich z 3 skrzynek rozdzielaczy (warsztat, dom dół, dom poddasze) od rozdzielaczy do grzejników plastykowe z wkładką aluminiową i otuliną z PE fi 16, no i C.O.W. pompa 2 bieg boiler 140L na 2 osoby, Oraz i UWAGA naczynie zbiorcze, a zanim zbiornik ciśnieniowy z zaworwm bezpieczeństwa 1,5 Bar obecne wskazanie 1,1 Bar (po uruchomieniu instalacji gdzejniki w domu na poddaszu były chłodne, i hydraulik wpadł na pomysł z tym zbiornikiem ciśnieniowym, początkowo nie zgodziłem się na to, powiedziałem jest hydraulikiem i ma zrobić tak dobrze jak mu płacę, po przemyśleniach i konsultacjach hydraulika powiedział że powinny być zrobione 2 obiegi dom dół i dom góra, wiązało by się to z remontem w nowym domu, ponieważ instalację w domu sam wykonywałem bo musiała być robiona hydraulika i elektryka systamatycznie wraz z układaniem kolejnych bali, to zgodziłem się na ten zbiornik).

No i odpowiedzi

MM7: czujnik CO mam między zaworem 4d a pompą, wczoraj też o tym pomyślałem i przełożyłem go w pobliżu tego zaworu dławiącego co jest w biegu pompy co za zaworem 4d. Po podniesieniu temp. na piecu zawór 4d reagował dobrze, obecnie nie reaguje. Natomiast właśnie w ustawieniach serwisowach ręcznie otwierałem zawór 4d i póżniej pompe co, i dość często tak robiłem.

Krzysiek, wydaje mi się że zawór jest prawodłowo zamontowany, po zakończeniu robót miałem coś ala odbór przez serwis klimosza i sprawdzał ten zawór, myślę że powinien być ok, w sumie to nie wiem na ile się zna ten serwisant, a ja nie wiem jak ma być prawidłowo, natomiast czujnik powrotu kotła mam założony na rurze miedzianej fi 32 w pobliżu kotła, droga do zaworu 4d to ok 60 cm i 1 kolanko, ale dzięki za radę, dziś przełożę ten czujnik bliżej zaworu.

MM7 o powrocie nie pomyślałem nie wiem ile było przy 80 st, natomiast czujnik pokojowy znajduje się na zewnętrzej ścianie wewnątrz pokoju dziennego, a zewnętrzny nad drzwiami garażowymi od warsztatu tuż pod dachem, i zauważyłem wczoraj, że teraz nieprawidłowo on wskazuje, teraz przy mrozie -16 (mieszkam na podlasiu) czujnik pokazywał -11, myślę że przekłamanie pochodzi od ciepła uciekającego przez tymczasowe nieszczelne drzwi garażowe, narazie wprowadziłem korektę, ale czujnik przewieszę gdzie indziej . Natomiast paramerty C1 i C2 podam dziś jak tylko wrócę z pracy, no i jakie są efekty epacy kociołka. Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie wasze odpowiedzi.

Opublikowano

Nie jestem jakoś przekonany do tych ustawień 5/28/35. Moim zdaniem powinieneś próbować przy takich mrozach coś w okolicach 5/18/25. Niska temperatura na piecu może być związana z tym, że piec pracuje z małą mocą, a moc zależy od ilości węgla, która się pali jednocześnie.

 

Nie otwieranie zaworu i wygaszanie pieca to dwie osobne rzeczy.

 

Napisałeś, że masz współczynnik wpływu temperatury pokojowej 6, ale nie napisałeś, jaką ustawiasz temperaturę w pomieszczeniu pokrędłami na sterowniku - dzienną i nocną. Czy masz te temperatury zaprogramowane na każdy dzień tygodnia? Bo zakładam, że sterownik pracuje w pełnej wersjii pogodowej. Sprawdź wszystkie dni tygodnia, czy są wpisane okresy okresy temperatur dziennej i nocnej. Bo domyślnie jest zawsze nocna, a okresy podwyższonej temperatury trzeba sobie samemu wklepać. Jeśli dla jakiegoś dnia nie zrobiłeś tego, to masz przez cały dzień ustawioną temperaturę nocną. W tym dniu piec zrobi więc sobie odpoczynek i bardzo prawdopodobne, że z bezczynności zgaśnie, zwłaszcza przy takich czasach podawania, jakie masz.

 

Jeśli nie chce ci się dłubać w dniach tygodnia, to są dwa wyjścia:

 

(1) zostawiać sterownik zawsze w trybie dziennym (ikonka ze słoneczkiem) zamiast w automatycznym (ikonka z zegarem).

(2) ustawić gałką temperaturę nocną identyczną jak dzienną

 

Tylko wtedy rezygnujesz świadomie z tych dobrodziejstw sterowania, które przekładają się na pewne oszczędności.

Opublikowano

Witam ponownie, skróciłem czasy podawania, zmieniłem też wentylator teraz jest w 20% zasłonięty, oraz szyber w 15% zasłonięty. dziś zawór 4d ziała prawidłowo, ale zastanawiam się co z tym kotłem temp wynosi 47 a przy 45 zawór 4d już się otwiera temp. wejścia do kotła 36, ale idę teraz przełożyć czujnik to zobaczę jak się zmieni. Uruchomioną mam pełną opcję pogodową nastawy temp. dzień to 20st. w nocy 18st. są wpisane wszystkie dni tygodnia przy co i c.o.w. i odczyty z czujników temp. z przed 5 min. c1-44; c2-22; c3-16; c4- -11; c5-31; c7-22 i c8-31. za cipło to nie jest ale i bliżej już piątku i serwisu, najbardziej mnie zadziwa co mogło spowodować te problemy, palę od października i do końca grudnia było ok, a tu pierwszy mróz i koniec.

Opublikowano
ale zastanawiam się co z tym kotłem temp wynosi 47 a przy 45 zawór 4d już się otwiera (...)

To jest akurat normalne, zwłaszcza jak obniżyłeś temperaturę ochrony kotła. Ja bym wrócił do fabrycznej.

 

Jest pytanie, czy masz ustawiony prorytet CWU? Jeśli tak, to kocioł rozgrzewa się z definicji do 70C i zamyka obieg CO. Oto stosowny fragment instrukcji:

 

"Po włączeniu priorytetu (ON), grzanie C.W.U. - to podniesienie temperatury kotła do wartości 70oC (chyba, że bardziej ograniczono temperaturę maksymalną kotła) i wyłączenie odbioru obiegu C.O."

 

Tak więc nie mogąc się nagrzać do 70C z powodu zbyt słabego podawania węgla kocioł wyłacza się po pewnym czasie, a wcześniej zamyka zawór 4D.

Opublikowano

sprawdziłem C.W.U. i jest ustawione OFF, przełożyłem czujnik powrotu do kotła jak najbliżej zaworu 4d i specjalnie to nie zauważyłem zmian, w ręcznym rozgdzałem kocioł do 60 st. to na powrocie miałem 38 st. obecnie piec pracuje dłuższy czas i mam 48-52 st. , a na powrocie 24-30 st. (temp. ochrony kotła ustawioną mam na 32st.)przestudiowałem zawór 4d i jest prawidłowo podłączony.

Analizując tą całą awarię wygląda na to że powodem był niwłaściwie umieszczony czujnik zewn. (s sobotę go przewieszę) który przekłamywał temp o 4 st. i pewnie to wpłynęło na zamykanie się zaworu 4d, obecnie zawór pracuje prawidłowo.

Teraz mam w domu 17 st. wygląda że piec nie jest w stanie nagrzać się do 63st. zastanawiam się dlaczego, piec czyszczony był w sobotę, ale jutro jeszcze raz jutro wyczyszczę, myłałem o węglu złego pochodzenia, ale moich 4 znajomych używa nen sam węgiel i grzeje w porządku, na kotłach mają 65st.

Nic w piątek może serwisant coś wykombinuje, już nie mam pomysłów. Jak nic niepolepszy to będzie oznaczać że obecnie piec mam za słaby, mam bd straty ciepła przez warsztat, na wiosne ocieplam ściany i strop i drzwi konkretne, myślę że się zmieni sytuacja.

MM7 dziękuję z wszelką pomoc, w piątek dam znać o co w tym chodzi. Pozdrawiam

Opublikowano

Zwiększ moc kotła na takie parametry jak wspomniał Pan m77.

5 podawanie

18 postój

30 podtrzymanie (w zupełności wystarczy)

i najważniejsze jak kocioł będzie w stanie pracy ustawić powietrze - w innych postach już wspominałem.

 

Jak wspomniałeś kocioł się wygrzewa do 80 stC ale ja chce go zmusić do tego żeby nie miał dużych wahań temperatury na kotle jeśli zawór 4d się otworzy i pompa zacznie pracować.

 

Zawór się nie otworzy jeśli powrót będzie zbyt zimny nawet jeśli na kotle będzie prawie 80 stC. Takie ręczne otwarcie zaworu 4d może bardziej zmusić wodę do krążenia w krótkim obiegu. Tutaj coś kocioł nie umie ruszyć tej wody. Dlatego zawór może się nie otwierać.

Możesz też spróbować włączyć pompę c.w.u. jeśli jest dobrze wpięta przed zaworem 4d to zmusi wodę do przepływu w krótkim obiegu.

Jak nagrzeje c.w.u. albo nie włączy się priorytetu c.w.u. i powrót się wygrzeje to na pewno zawór 4d się otworzy.

 

Przy dużych mrozach dość dobre jest utrzymywanie na kotle co najmniej 75 stC by szybko wszystko się wygrzewało.

Opublikowano
Witam czy kolega ma jeszcze problem z ustawieniem tego kociołka?jesli tak prosze dać znać to pomogę troszkę.pozdrawiam

 

Witam.

Niestety mam jeszcze ten problem, jezli pan może pomóc to chetnie wysłucham kazdej rady - mój mail [email protected].

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam Artur318!!!

Jestem posiadaczem Linga Duo 25 kw. Miałem identycznie taki sam problem jak ty.

W październiku, listopadzie kociołek grzał pięknie wszystko ładnie hulało, wraz z pierwszymi przymrozkami kaloryfery zaczęły chłodnąć ( 4d wariował) i tym samym w domu robiło się nieprzyjemnie. Postanowiłem podnieść temp na krzywej grzania i przestawiłem z 4 na 7 żeby się wygrzać w weekend i co ? dotykam po chwili kaloryfery a one całkiem zimne. Lecę do kotłowni a tu pali się lampka alarmująca, że brak paliwa. Załamka ;). zmieniłem radykalnie nastawy tj. stosunek podawania do przestoju z 5/38 na 5/17 i mój Klimoszek teraz ładnie szybko się wygrzewa 12 min, a w spoczynku wytrzymuje do 25-30 min. po czym znów się włącza i nagrzewa. Zawór 4d teraz pięknie stopniowo co jakiś czas zamyka w miarę wzrostu temp. na kotle po czym otwiera się gdy kocioł się wystudza - pilnuje temp. na zasilaniu CO żeby była stała, zgodna z krzywą grzania.

Powiem więcej spadło nawet zużycie paliwka. Teraz jestem w pełni zadowolony. przy obecnych mrozach w nocy -12 dnień -7 zasobnik 180 wystarczył mi na 6 dni. Dom 147 m2, 100l wody cwu, nie ocieplony, okna plastik, strop 25 cm wełny.

 

Pozdrawiam i powodzenia w ustawianiu paramertów oraz wygrzewaniu się w zimowe wieczory.

Opublikowano

no to ja czytając Wasze wypowiedzi dot. problemów z zaworem 4D z siłownikiem coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, żeby nie montować siłownika, bo z tym są same problemy. Teraz mam Klimoszka z 4D bez siłownika i jedyne co muszę zrobić, to nastawić zawór tak, aby na kotle było ponad 60 st. przy temp Co 49st. Temperatura powrotu jest wtedy na poziomie 41-43st. i nie muszę się martwić tym, że coś tam mi się nie otwarło i jest zimno. Z kotła jestem póki co zadowolony, ale pełnej władzy mu nie oddam chyba i siłownika nie założę ;)

Opublikowano

To prawda, są kłopoty, ale także przyjemności. Na przykład temperatura w nocy spada, a w domu tak samo ciepło, jak było. Gdyby człowiek nie popatrzył na termometr, to by nie uwierzył, że na dworze mróz -13C, kiedy w domu temperatura taka sama jak przy 0C. Z tego powodu można ją ustawiać na minimalnym poziomie, bo wiadomo, że nie nastąpi niedogrzanie. A stąd się biorą oszczędności na węglu.

 

Oczywiście, że w praktyce trzeba się nastawić na rozmaite problemy, trzeba dobrze przemyśleć rozmieszczenie czujników, no i wziąć pod uwagę, że jakieś odchylenia od doskonałości w tym sterowaniu muszą jednak być, bo w piecu pali się w przecież węgiel, a nie tylko elektrony latają w procesorze. Z drugiej strony, Kirys, ja też, jak by mi coś dobrze działało, to bym niczego nie ruszał. Więc cię rozumiem.

Opublikowano

Witam wszystkich, jestem po wizycie serwisanta i piec nareszcie chodzi ;) . pierwszy krok to odłóączyliśmy zbiornik sićnieniowy (pisałem o nim wcześniej), zmierzyliśmy wysokości grzejników względem zbiornika wyrównawczego i okazało się że jeden górny grzejnik łazienkowy jest powyżej zbiornika, grzejnik zamknęliśmy, zbiownik ciśnieniowy odłączyliśmy i spuściliśmy nadmiar ciśnienia w instalacji, a tym samym nic już nie zakłuca obiegu grawitacyjnego. Sprawdzenie ustawień pieca wszystko ok, jedynie dalej z zaworem 4d problemy. Z nosem w instrukcji od zaworu znaleźliśmy błędy:

1. miałem nie podany czas otwarcia zaworu. Każry zawór ma konkretny czas otwarczia zaworu o kąt 90 tę poprawkę wprowadziliśmy w ustawieniach serwisowych - nastawa 14.

2. UWAGA!!!!! mója zawór 4d otwierałsię, ALE W ZŁYM KIERUNKU, to było przyczyną tej całej nieprawidłowej pracy. Zmieniliśmy kierunek (zamiana przewodów zasilania sterujących zaworem) i wszystko działa :) , obecnie po dłuższej pracy pieca z w domu mam temp jak trzeba, czasy mam ustawione 5/20/28 średnia temp kotła 60 -65 st. temp w CO 38 a na powrocie 42.

Teraz kociołek łądnie grzeje, reaguje na zmiany temperatur, a zawór 4d jest częściowo otwarty z małymi wahaniami w stronę zamknięcia lub otwarcia (a nie jak poprzednio albo zamknięty albo otwarty).

Teraz mam już święty spokuj, szkoda tylko że przy największym mrozie to wszystko wyszło.

Dziękuję wszystkim za pomoc, i pozdrawiam.

Opublikowano

Witam.

Zacznę od tego że właśnie podłączono mi kocioł LING Combi LC4 SO 23KW no i zaczeły się niemałe kłopoty.

Po pierwsze firma która chwaliła się że podłączała już niejeden taki kocioł nie miała zielonego pojęcia o zasadzie podłączenia tego kotła. Na szczęście coś mnie tkneło i po pokazaniu im instrukcji zrobili obiegi jak trzeba (tak mi się wydaje) ale to mało istotne resztę zrobili dobrze.

Wyjaśnię, że chce żeby kocioł grzał nieocieplony dom chodzi o osuszenie tynków. Powierzchnia 135 uzytkowa + garaż (1 grzejnie + pralnia 1 grzejnik)

Po włączeniu kotła wszystko wygladało że jest ok ale nie do końca. Po rozpaleniu ciepła woda poszła na obieg zamknięty i na grzejniki. Lecz po pewnym czasie grzejniki zrobiły się zimne a zawór czterodrogowy po troche otwierał i zamykał obieg na ogrzewanie domu nie dając ciepła na grzejniki tylko w obiegu zamkniętym. Gdzieś w instrukcji jest opisane że w przypadku wygrzewania tynków najlepiej jest odłączyć siłownik od zaworu czterodrogowego. no i tak chyba zrobię.

Następna sprawa to czujnik temperatury hydraulik podłączył mi zaraz na wyjściu z pieca. Moim zdaniem powinien być w innym miejscu tylko nie bardzo wiem dokładnie gdzi mam go umieścić czy za zaworem czterodrogoeym czy w innym miejscu?

 

Następna sprawa to jak ustawić U1/U2/U3 przy grzaniu tynków?

 

Jaki jest koszt wezwania serwisanta do podłączenia kotła bo nie wiem czy sam sobie z tym poradzę?

Opublikowano
czujnik temperatury hydraulik podłączył mi zaraz na wyjściu z pieca (...)

A kto podbijał gwarancję? Powinien to zrobić serwis od Klimosza...

 

Jeśli chodzi o czujnik to domyślam się że chodzi o czujnik temperatury CO? Jeśli jest zamontowany siłownik (a z opisu wynika, że jest), to ten czujnik powinien być za zaworem 4d. Jeśli kabel jest wystaczająco długi, można samemu go przepiąć. Wtedy zawór bedzie się otwierał.

 

Jeśli chodzi o ustawienia to chyba najlepiej zacząć od ustawień zalecanych fabrycznie, np 5/15/30, czy coś w tym rodzaju. Kocioł ma odpowiednią moc, powierzchnia do ogrzania jest nie duża. Więc być może przejście na sterowanie ręczne nie będzie potrzebne. Wszystko zależy o tego, w jakim stanie są te tynki.

 

Tutaj na forum jest gość od Klimosza - Mateusz, ale ostatnio coś zamilkł...

Opublikowano

jeśli chodzi o gwarancję to nikt jej nie podbijał bo nie mogłem czekać na serwisanta ze względu na czas (sobota instalacja zalana wodą i mróz -8 st. C. Musiałem to uruchomić bo by mi porozsadzało) Może w tym tygodniu znajdę jakiegoś serwisanta w okolicy.

Opublikowano
jeśli chodzi o gwarancję to nikt jej nie podbijał bo nie mogłem czekać na serwisanta (...)

Mam nadzieję, że się nie będą czepiać, bo pierwsze uruchomienie kotła powinno być serwisowe.

Opublikowano
Jeśli chodzi o czujnik to domyślam się że chodzi o czujnik temperatury CO? Jeśli jest zamontowany siłownik (a z opisu wynika, że jest), to ten czujnik powinien być za zaworem 4d. Jeśli kabel jest wystaczająco długi, można samemu go przepiąć. Wtedy zawór bedzie się otwierał.

 

Jeśli chodzi o ustawienia to chyba najlepiej zacząć od ustawień zalecanych fabrycznie, np 5/15/30, czy coś w tym rodzaju. Kocioł ma odpowiednią moc, powierzchnia do ogrzania jest nie duża. Więc być może przejście na sterowanie ręczne nie będzie potrzebne. Wszystko zależy o tego, w jakim stanie są te tynki.

 

Tutaj na forum jest gość od Klimosza - Mateusz, ale ostatnio coś zamilkł...

 

ale ten czujnik za zaworem czterodrogowym ma byc podłączonyza zaworem czterodrożnym na grzejniki czy na zamknięty obieg?

Opublikowano

W kierunku grzejników - to ma być temperatura zasilania CO odczytywana potem parametrem c2.

 

Mam nadzieję, że myślimy o tym samym czujniku, zaś czujnik temperatury kotła jest zamontowany prawidłowo w kotle.

Opublikowano

Dziękuję za pomoc wszystko chodzi idealnie.

 

Jedynie to groszek nie spala mi się całkowicie ale to może być wina opału bo jest wilgotny.

Pozatym sporo mi go teraz wychodzi na dobę bo mam nieocieplone poddasze i ściany budynku.

Opublikowano

W sumie to średnio wystartowałeś. Najpierw utrata gwarancji (jest szansa, że jeszcze dogadasz się z lokalnym serwisem). Następnie mokry opał i wygląda na to, że otwierając ręcznie zawór 4D wymusisz pracę w niskiej temperaturze co w połączeniu z mokrym opałem może skutkować koniecznością częstego czyszczenia. Szkoda bo to świetny kocioł. Może spróbuj zadać wyższą temperaturę pracy kotła ...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.