elektryczny1971 Opublikowano 29 Stycznia 2010 #26 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Mam dość zaawansowany UPS z akumulatorem o pojemności 150Ah - w tej opcji powinien dociągnąć do około doby podtrzymania samego układu co. UPS nie jest specjalnie do kotła, więc nie ma tutaj sensu podawać kosztów. Gdybym miał się zdecydować na jakieś rozwiązanie dedykowane do kotła to raczej zamiast kupować komputerowego UPS'a kupiłbym coś, pod co można podłączyć zwykły akumulator. Przykład takiego urządzenia tutaj: http://www.xenergy.pl/product_info.php?pro...115a253d6045163. Koszt takiego urządzonka to w tym wypadku 319zł + koszt akumulatora np. 350 zł za 72ah, co zapewni około 6-10 godzin pracy zestawu w zależności od mocy). UPS komputerowy to raczej koło 1, maksymalnie 2 godzin pracy - i to nie piszę raczej o tych najtańszych za 200 zł (one potrafią "typowy zestaw komputerowy" podtrzymać przez 8 minut przykładowo - typowy zestaw to zapewne nie więcej jak 150-200W). Przy takiej zabawie dość ważna wydaje się pompa (o której w tej temacie) - u mnie jak już gdzieś pisałem średnio cały układ kotłowy zużywał 125W z czego pompa chodząca non stop na drugim biegu 83W. Tutaj można sporo zyskać na czasie podtrzymania. Ja swego czasu kupiłem za jakieś 30 zł wkładany do gniazdka watomierz - na tej podstawie możesz stwierdzić jaką pojemność akumulatora potrzebujesz. Rozważałem także agregat - daje on możliwość zapewnienia prądu przez długi czas - ale jest to prąd drogi (zużycie paliwa takiego agregatu 2kw to minimum 1 litr na godzinę pracy) no i dość uciążliwy (hałas - nawet "wyciszone" wersje generują hałas np. 55-60dB z odległości 7 metrów, konieczność zapewnienia wentylacji w pomieszczeniu gdzie stoi). Agregaty dedykowane do podtrzymywania napięcia (czyli z automatycznym startem) to raczej wysoka półka cenowa i większe moce (z tego co patrzyłem w Internecie to granice 10 tys zł). kolego Marcinie. To wzorcowanie się tym watomierzem przy obciążeniach w kotłowni to trochę mało dokładne.A słyszałeś o takim czymś jak moc bierna indukcyjna?? Taką pobierają pompy i wentylatory w naszych kotłowniach. Szczęśliwie że moce niewielkie. Ja nie proponował bym zasilacza za te 350 zł bo on ma modyfikowaną sinusoidę i dodatkowo odbiory indukcyjne generują straty cieplne i obciążają akumulator.Proponuję to samo urządzenie z pełną sinusoidą no ale i cena dwa razy wyższa.Ja takie eksploatuje od ponad roku jest ok.Dodatkowo samo doładowuje zasilający go akumulator. podrawiam
Marek Opublikowano 30 Stycznia 2010 #27 Opublikowano 30 Stycznia 2010 No to juz jestme po 2 tyg użytkowania Alpha2 25-60.Żeby nie wywodzić za dużo wymienie zalety i wady. Zalety: - cicha ! ! a przez płynna regulacje w grzejnikach przestało chuczeć. - wydajna.... AUTO Adapt jest rewelacyjny - bez baypasa ładnie zwalnia jak grzejniki sie pozamykają. - OSZCZĘDNA ! ! ! po tygodniu pracy auto adapt ustalił moc i teraz mam wszystkie grzejniki dogrzane przy poborze energi.. uwaga:) 11-18W wcześniejsza pompa 25-60 grundfosa latała na 1 biegu (50W) oszczedności widac. Szczególnie kiedy wchodzi w gre UPS. WADY: - CENA Podsumowanie: w moim przypadku zwrot nadplaty w stosunku do wcześniejszej grundfosa nastapi po 2 sezonach grzewczych. Pożniej to juz tylko oszczędność. Pod warunkiem ze jej wcześniej nie zatre:) Pozdr chciałbym tym postem podtrzymac dyskusje na w/w temat policzyłem na predce jak by sie miały oszczednosci w moim przypadku moja pompa Grundfos UPS 25-60 na 1 biegu ma moc 45 W uwazam ze nie pracuje pod pełnym obiazeniem i tyle nie pobiera , załózmy ze śr moc dla Alphy2 to 15 W , róznica 45-15 =30Wx24h =720Wh x 180 dni =129,6 kWh w zaokragleniu 130kWh x 0.40 PLN =52 zł na sezon róznica w cenie pomp to kwota ok 350 zł wychodzi mi ze po ponad 6 sezonach zamortyzuje mi sie nadpłata nie uwzgledniam tutaj wzrostu cen za energie , i zysku z zainwestowanych 350 zł przez 6 lat wielu uzytkowników , w tym autor tematu uzytkuje -ał pompy przy zbyt duzej wydajnosci w stosunku do zapotrzebowania , potem sa tego efekty jak szumiace grzejniki czesto wystarczy zmienic na mniejszą moc ( bieg ) pompy aby uzyskac natchmist bezinwestycyjne oszczednosci zapewne jeszcze ktos cos dorzuci do moich spostrzezen czekam na odzew kol elektrycznego , moze wyjasni nam jaka to moc mierza liczniki energii elektrycznej w naszych domach czynna czy bierna ?
kufcio Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor #28 Opublikowano 4 Lutego 2010 Marek 1. ja płace za prąd 60gr Ty 40gr. 2. różnica w cenie wychodzi 250zł 3. teraz mróz puscil i przy -3C / -5C pompka pracuje z nastawieniem jak foto na dole:)
kaczy Opublikowano 5 Lutego 2010 #29 Opublikowano 5 Lutego 2010 witam Panowie!!! i pozwolę się podpiąć ;) zamówiłem też sobie alphę2 - (25/60) i czekam na kuriera ale mam malutkie pytanko.. czy wystarczy,że włączę tylko funkcję autoadapt i gitarra czy też muszę ją wyłączyć po jednym lub dwóch dniach ;) mam u siebie unistera ..ciąć kable od pompy i podpinać pod unistera czy też podpiąć tylko do gniazdka?? za info będę wdzięczny chłopaki ;)
pawlostech Opublikowano 5 Lutego 2010 #30 Opublikowano 5 Lutego 2010 Możesz podpiąć pod sterownik.Pompa zapamiętuje ostatnie ustawienie po odłączeniu od prądu lub gdy sterownik ją wyłączy.Tak więc jeśli będziesz miał ustawione auto adapt to po ponownym podłączeniu pompy do zasilania ta funkcja zacznie działać automatycznie. U mnie w tej chwili pobiera 6 W przy włączonej funkcji auto adapt.Gdy wszystkie 16 grzejników ma otwarte termostaty pobiera 9 W.
kaczy Opublikowano 8 Lutego 2010 #31 Opublikowano 8 Lutego 2010 pawlostech - dzięki za info :( ...przyszło to "cudeńko" do mnie dzisiaj i już nie mogę się doczekać montażu - ciekaw jestem jak się będzie spisywać :) ...zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa... c.o i c.w.u u mnie jest na jednej pompie - bojler c.w.u po prostu jest wpięty do c.o. na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak,że jak mam całkowicie otwarte zawory na bojler to robi się "mały obieg" i woda sobie krąży w większości pomiędzy kotłem a bojlerem - mała ilość na grzejniki....Poradziłem sobie z tym tak,że zawór zasilający i powrotny od wężownicy bojlera mam przymkniętę (przydławione) - dzięki temu mała część ciepła z kotła idzie na grzanie cwu a większość jest tłoczona na grzejniki ....czy alpha 2 jest rzeczywiście tak cwana??? czy po jej podłączeniu zawory od bojlera mogę całkowicie otworzyć i nie będzie się tworzyć mały obieg - kocioł-bojler?? czy też je pozostawić tak jak mam??? co o tym sądzicie koledzy?? :(
AdamGuitar Opublikowano 8 Lutego 2010 #32 Opublikowano 8 Lutego 2010 Wstawić zawór regulacyjny na c.w.u. Pompa dopasowuje się do oporów instalacji. Jeśli otworzysz zawory opory zmaleją i pompa będzie chciała dopasować się do istniejących warunków.
kaczy Opublikowano 8 Lutego 2010 #33 Opublikowano 8 Lutego 2010 dzięki quitar - mniej więcej czaję o co biega, czy może być to zwykły zawór np. coś takiego??: http://www.allegro.pl/item915561707_zawor_...na_glowice.html czy sugerowałbyś coś innego :)
pawlostech Opublikowano 8 Lutego 2010 #34 Opublikowano 8 Lutego 2010 Jest cwana zobaczysz.Mam podobne zawory do regulacji na wyjściu na piony dzięki radzie Guitara spisują sie świetnie. Jeżeli pompa ma pracować w poziomie można przekręcić panel sterujący odkręcając go i przekręcając o 90 stopni. Będzie wtedy bardziej czytelny.
AdamGuitar Opublikowano 8 Lutego 2010 #35 Opublikowano 8 Lutego 2010 dzięki quitar - mniej więcej czaję o co biega, czy może być to zwykły zawór np. coś takiego??: http://www.allegro.pl/item915561707_zawor_...na_glowice.html czy sugerowałbyś coś innego :) Ja wykorzystuję zawory grzejnikowe z nastawą wstępną, ze zwykłym pokrętłem zamiast głowicy termostatycznej. Byle nie był to kulowy.
kaczy Opublikowano 8 Lutego 2010 #36 Opublikowano 8 Lutego 2010 ok..jasne quitar, wala się nawet u mnie kilka starych zaworów termostatycznych i chyba na wiosnę zrobię jak radzisz ....ale zastanawia mnie jeszcze jedno - ...zaworów kulowych nie powinno się stosować do dławienia...- czy chodzi tu tylko zbyt szybkie zużycie zaworu??? - czy może coś jeszcze ...całoś instalacji mam na plastikach - system pp - zgrzewany - wymiana zaworu to około 5 minut - gdyby siadł
AdamGuitar Opublikowano 8 Lutego 2010 #37 Opublikowano 8 Lutego 2010 zawór kulowy częściowo otwarty oraz zamknięty pokrywa się nalotem (kula i gniazdo) i po pewnym czasie nie można go ruszyć, a jeśli się uda to uszkadza gniazdo pokryte teflonem. Producenci zaworów zalecają co jakiś czas kilka razy zamknąć je i otworzyć. Ponadto przystosowane są głównie jako zawory otwórz - zamknij. Istnieją jednak też zawory kulowe regulacyjne ale drogie i czy mając coś prostszego warto tak inwestować?
kaczy Opublikowano 8 Lutego 2010 #38 Opublikowano 8 Lutego 2010 o to mi chodziło!! dzięki quitar i pozdro :)
kaczy Opublikowano 9 Lutego 2010 #39 Opublikowano 9 Lutego 2010 to i ja swoje 3 grosze na temat alphy2 :) ... przed alphą miałem zamontowaną diamonda 25/60, parametry: I-55,II-75,III-100W - i musiała zasuwać u mnie na III-cim biegu. Wczoraj o 21.00 nastąpiło odpalenie Alphy 2, odpowietrzenie na III-cim biegu i zmiana na autoadapt... maksymalny pobór to 25W i minimalny 15W. od godzin porannych zasuwa średnio na 16-18W. W nocy było -8 na zewnątrz a ja latałem jak popaprany po chałupie macając grzejniki czy ciepłe i nie wierząc,że przy tych kilku watach naprawdę grzeje chałupę!!! :( . Jestem w wielkim szoku i szacun dla Grundfosa - mam nadzieję, że będzie sie u mnie spisywac jak najdłużej :( ....zastanawia mnie jeszcze kwestia wiosny i lata - gdy będzie kociołek wygaszony - w alphie odpowietrznika nie - co będzie jak zarośnie??? - zastoi się?? myśleliście o tym???
kaczy Opublikowano 12 Lutego 2010 #40 Opublikowano 12 Lutego 2010 po czterech dniach dniach użytkowania nadszedł czas na konkluzję... ...nie sprawdza się to u mnie nie wiem dlaczego...przynajmniej z funkcją AutoAdpat :unsure: .. na AutoAdpapt średnie zużycie pokazujące na wyświetlaczu to 15-80W i nigdy nie przekroczyło 20W a jak wiadomo maksymalny pobór i wydajność to 45W, więc spory zapas mocy niewykorzystany.. O ile cały parter jest gorący(grzejniki) czyli wszystko cacy to piętro już niezbyt. Po otworzeniu grzejnika lub grzejników na maksa czyli na 5 robią się gorące co najwyżej do 1/4 od góry, około 20cm, dół grzejnika ma około 15C nawet po kilku godzinach, czy też chwilę po otwarciu. Temperatura na kotle zadana 70C, powrót oscyluje w granicach 50-52C. Pomieszczenia ewidentnie są niedogrzane ale nie są wyziębione - średnio temperatura w owych pomieszczeniach 19C Czy można jakoś oszukać funkcję autoadapt lub zrobić cos aby się "ustaliła na wyższym poziomie"??
AdamGuitar Opublikowano 15 Lutego 2010 #41 Opublikowano 15 Lutego 2010 Może trzeba zmienić nastawy wstępne na grzejnikach?
piotrek1111 Opublikowano 8 Grudnia 2010 #42 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Witam. Odkopałem stary temat. Pomału odmawia mi posłuszeństwa pompka (jakaś Tajfu) i przymierzam się do Alpha2 25-40. Zastanawiam się jak ona będzie się sprawowała na obiegu grzejnikowym (instalacja -kocioł układ otwarty, wymiennik płytowy,układ grzejnikowy zamknięty) i czy będzie prawidłowo działała z zainstalowanymi zaworami termostatycznymi? Czy jest w niej możliwość ręcznego ustawiania żądanej prędkości?
sobon2000 Opublikowano 9 Grudnia 2010 #43 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Hey! Mam taka właśnie pompkę na obiegu CO - posiada ona tradycyjną regulację obrotów I II III bieg oraz 4 biegi zmienne według chasrakterystyki. Jest tam też funkcja Autoadapt, która sama dostosowuje sie do instalacji i automatycznie dopasowuje prędkość obrotową pompy. Ja właśnie z tej opcji korzystam - pompa zmienia moc w zależności od stopnia zamknięcia zaworów termostatycznych - jeśli te się przymykają pompa zmniejsza moc - zapobiega to m.in. szumom na zaworach. Pozdrawiam!
slawchmiel Opublikowano 12 Grudnia 2010 #44 Opublikowano 12 Grudnia 2010 po czterech dniach dniach użytkowania nadszedł czas na konkluzję......nie sprawdza się to u mnie nie wiem dlaczego...przynajmniej z funkcją AutoAdpat ;) .. na AutoAdpapt średnie zużycie pokazujące na wyświetlaczu to 15-80W i nigdy nie przekroczyło 20W a jak wiadomo maksymalny pobór i wydajność to 45W, więc spory zapas mocy niewykorzystany.. O ile cały parter jest gorący(grzejniki) czyli wszystko cacy to piętro już niezbyt. Po otworzeniu grzejnika lub grzejników na maksa czyli na 5 robią się gorące co najwyżej do 1/4 od góry, około 20cm, dół grzejnika ma około 15C nawet po kilku godzinach, czy też chwilę po otwarciu. Temperatura na kotle zadana 70C, powrót oscyluje w granicach 50-52C. Pomieszczenia ewidentnie są niedogrzane ale nie są wyziębione - średnio temperatura w owych pomieszczeniach 19C Czy można jakoś oszukać funkcję autoadapt lub zrobić cos aby się "ustaliła na wyższym poziomie"?? Witam! Jestem nowym użytkownikiem formum na które trafiłem przeglądając INTERNET przed wymianą pompy GRUNDFOSA 25-40 na mocniejszą 25-60 gdyż obecna według mnie jest nie wydajna do istniejącej instalacji CO. Jestem ciekawy czy "kaczy" po 10 miesiącach użytkowania ALPHA jest z niej już zadowolony i czy dokonałby ponownie tego samego wyboru (z tego tematu wynika, że mamy przynajmniej trochę podobne rozwiązania instalacji C.O)
orzech1976 Opublikowano 12 Grudnia 2010 #45 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Witam!Jestem nowym użytkownikiem formum na które trafiłem przeglądając INTERNET przed wymianą pompy GRUNDFOSA 25-40 na mocniejszą 25-60 gdyż obecna według mnie jest nie wydajna do istniejącej instalacji CO. Jestem ciekawy czy "kaczy" po 10 miesiącach użytkowania ALPHA jest z niej już zadowolony i czy dokonałby ponownie tego samego wyboru (z tego tematu wynika, że mamy przynajmniej trochę podobne rozwiązania instalacji C.O) Nawet się nie zastanawiaj tylko kupuj Mam taką i wszystko grzeje jak grzało z poprzednią pompką tylko przy 90 W zapotrzebowaniu na prąd, teraz średnio 15 W
oventrop Opublikowano 12 Grudnia 2010 #46 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Tańsze są pompy LFP. Te same właściwości. Pompy serii Maxima. Pozdrawiam
orzech1976 Opublikowano 12 Grudnia 2010 #47 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Tylko w LFP max zużycie prądu jest 63 waty
gonzo2 Opublikowano 12 Grudnia 2010 #48 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Pompa LFP Efekta od 9-63 Watt http://www.lfp.com.pl/info/katalog
Marek Opublikowano 12 Grudnia 2010 #49 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Tylko w LFP max zużycie prądu jest 63 waty zuzycie pradu to nie WATY !!! z fizyka na bakier i teraz braki wyłaza jesli pompa ma napisane ze ma moc xxx Watów nie oznacza to automatycznie ze taka pobiera mierzyłem prady i Grundfosy w kl energet B pobieraja mniejszy prad niz jest na tabliczce napisane jako prad znamionowy
orzech1976 Opublikowano 12 Grudnia 2010 #50 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Może rozszerz swoją teorię Dla mnie jak piszę na GRUNDFOSIE 45WAT a na LESZNO 63 WAT coś chyba to oznacza
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.